Kirjoittaja Aihe: Kaasu hirttäytyy Ultimassa!  (Luettu 2556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« : 20.10.03 - klo: 20.45 »
:roll:

Ultima st polttomoottroi autoni hirttää kaasun? Voisko joku kertoa miksi auto hirttää kaasun?
Yleisemmin kaasu hirttäytyy täyden kaasun ollessa päällä!Miten tämän vian voisi korjata! :evil:
Team Losi xxx

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #1 : 25.10.03 - klo: 12.48 »
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4635

Tossa on ainkin jotain vinkkejä, en tiedä onko apua
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #2 : 25.10.03 - klo: 13.07 »
Tarkista kaasulinkistö. Kokeile, että vivusto pääsee liikkumaan vapaasti koko liikeradan ilman minkäänlaisia vastuksia. Toinen tarkistuksen kohde on kaasulinkistön jousi. Jousihan palauttaa kaasun täysikaasulta, joten vika voisi olla jousen esijännityksessä tai jousi voi puuttua kokonaan.

Tietenkin servon toiminta kannattaa tarkistaa ihan ensimmäiseksi. Ettei servo välillä lopeta toimintaansa ja jää vain paikalleen. Kokemuksia moisista servoista on.
Power-Save-Racing Team

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #3 : 25.10.03 - klo: 13.16 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Toinen tarkistuksen kohde on kaasulinkistön jousi. Jousihan palauttaa kaasun täysikaasulta, joten vika voisi olla jousen esijännityksessä tai jousi voi puuttua kokonaan.


Ja katso että jousi on oikealla puolella servoa.
Tyhjä

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #4 : 25.10.03 - klo: 16.49 »
Jos sulla on ne servot siinä mitkä tulee sen mukana kun sen ostaa, niin luultavasti on niistä kiinni. Mulla on sekä ultimasta että puretenistä hajonnu molemmista nimenomaan kaasuservo.
Ultimassa se servo hirtti koko ajan kaasun pohjaan, ja puretenissä oli rattaat entiset. Osta uudet servot :!:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #5 : 11.12.03 - klo: 09.59 »
Vanha topicci, mutta kaverilla hirtti kaasu sen takia, ku vastari oli rikki  :shock: Mielenkiintoinen ajettava  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
no jooh
« Vastaus #6 : 11.12.03 - klo: 10.24 »
ainahan tommosia sattuu mutta onnex mulla ei oo mikään kovin liikkuva peli  :wink:  joten mun ei tartte pelätä kaasun hirttäytymistä vaikka sitä tapahtuu usein..

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Re: Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #7 : 11.12.03 - klo: 15.07 »
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
:roll:

Ultima st polttomoottroi autoni hirttää kaasun? Voisko joku kertoa miksi auto hirttää kaasun?
Yleisemmin kaasu hirttäytyy täyden kaasun ollessa päällä!Miten tämän vian voisi korjata! :evil:


vivut irti kaasarin luistista, ja koitat liikkuuko luisti helposti... jos on hiekkaa tai muuta p****a niin ei varmasti palauta. Tosin tossa tapauksessa voit lähettää auton mulle, ja mä romutan sen ilmaseks ja ostat itelles uuden

 :P
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #8 : 08.01.04 - klo: 01.32 »
Heh, tänään just pöllyteltiin kaverin kanssa Inferno TR15:lla, kaverilla hirtti kaasu kiinni laakealla parkkiksella, siinä ei sitä sitten juostukkaan ihan kiinni (kiihtyy ihan liian kovin) ei siinä mitään, olisi vain säätänyt ohjaimesta ohjauksen äärimmilleen ja vääntänyt renkaat linkkuun, niin olisi jäänyt heittämään simmoista metrin ympyrää, mutta samalla kertaa sekosi myös ohjaus, joka oli suht suoraan, vietti lievästi vasemmalle... siinä sitten katseltiin toivottomina kun auto kiihtyy huippuunsa ja törmää jäätyneeseen lumivalliin, lentää hienot parin metrin ilmalennot ja tömähtää puuterilumeen... ei mitään vahinkoa.

Myöhemmin todettitin että kaasu hirtti, koska jousen päässä oleva "toppari" oli löystynyt. Ohjaus hirtti, koska ojaimen patterit vetivät viimeisiään, ja auto oli juuri kantaman rajoilla.

Edit: Korjattu kirjoittusvirheitä.

Mika R

  • Vieras
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #9 : 08.01.04 - klo: 09.03 »
Noh noh, pidetään noi loppukommentit ihan omana tietona kun tämä on perheohjelma.

Mika R

  • Vieras
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #10 : 14.01.04 - klo: 08.48 »
osta uusi kone eiks noille tuu äkkiä saman verran hintaa  :roll:

Poissa vesa87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #11 : 15.01.04 - klo: 20.06 »
Miksutin90 anna mailis nii lähetän sulle sen koneen räjäytyskuvan! :wink:
Se minkä voit tehdä jo tänään tee se koska huomenna se voi olla jo laitonta!!!

Poissa rc insinööri

  • Tulokas
    • Profiili
ultima
« Vastaus #12 : 16.01.04 - klo: 22.33 »
minulla on ultimast racing sport eikä se ole ikänä hirtt :?: äytynyt

Poissa Jeedeuz

  • Jäsen
    • Profiili
Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« Vastaus #13 : 17.01.04 - klo: 23.27 »
Mulla oli itelläni yhessä välissä tuo sama ongelma ja se johtu siitä kun oli molemmat kaasuttimen tikut yläpuolelta... eli stopperi meni yli toisesta tangosta ku paino kaasua, mutta sit ku löysäs ni ei tullukkaan takas... Avaa servo ja kato mitä se on syöny ja tutki kaasari läpikotasin....
Life is so hollow.... without RC.....!
 http://koti.mbnet.fi/justus15/