Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper ST  (Luettu 225241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #210 : 20.08.07 - klo: 22.31 »
Ilmeisesti ensimmäiset ST PROt tulossa tällä viikolla. Vähän tähän suuntaan annoin itseni ymmärtää kauppiaan puheista.
Just joo.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #211 : 22.08.07 - klo: 16.14 »
Onkos ST.hen ilmaantunut uusia hyviä/parempia setuppeja kun tuo mikä tänne on huhtikuussa laitettu?

Ois vaan auto tulossa niin puhdastahan on hyvä säädellä :grin:
Axial SCX 10 TR

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #212 : 22.08.07 - klo: 19.30 »
Uusin tieto että ST Pro myynnissä 2 viikon päästä.
Just joo.

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #213 : 24.08.07 - klo: 18.19 »
graupner hobao varaosa valikoimaa voi tiirailla tuolta: https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AA?neu=0&shop=all&SessionCheck=4711&language=en
osat löytyvät laittamalla search hakuun numeron 90045(hyper 8)90046 (hyper st)
eli homman pointti oli että tuolta löytyy lista osista mitä saa saksasta graupner kautta,
eihän tuolta oikeesti kannata käydä mitään tilausta tuhraamaan vaan tilata osat jälleenmyyjien kautta kotimaasta(ovat lisäksi halvempia kuin graupner ohjehinnat).
jälleenmyyjien hakuun löytyy linkki tosta:  http://www.graupner.de/en/service/haendlersuche.html
tossa linkki mitä kautta mä olen osia ostanut http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=92
ps.kukaanhan ei estä tilauksen yhteydessä laittamasta "listaa" lisätiedot sarakkeeseen mitä voi seuraavaksi(seuraavan tilauksen yhteydessä) itse tai kaverit tarvia.
ps edellä mainittut "toivomukset"on mun mielestä alkanut toteutumaan ko liikkeessä hienosti! 
« Viimeksi muokattu: 24.08.07 - klo: 20.20 kirjoittanut jjtp »

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #214 : 24.08.07 - klo: 22.33 »
MITÄ JOS TILAISIT OSAT MAAHANTUOJALTA. EI SIIS MISTÄÄN OY OHIMYYNTI AB:STA. HOBAOLLA ON SUOMESSA MAAHANTUOJA JOKA MYÖS AUTTAA KUN TARVITSET APUA ESIM, AUTOSI TAKUU TAI AUTON SÄÄTÖÖN LIITTYVISSÄ ASIOISSA. EPÄILEN SAATKO SÄÄTÖ APUJA KYSEISESTÄ RAASINKI TEHTAASTA.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #215 : 24.08.07 - klo: 22.49 »
Perustelepa väitteesi ohimyynti Ab?

Ei nuo osat ole Suomessa tehty ja jos saat ulkomailta halvemmalla ja monesti nopeammin, niin mikäs itkeminen siinä on?

Miksi maksaa välittäjälle extraa, jos itsekin saat samasta paikasta halvemmalla suoraan kotia.
Maailma kehittyy, jos et ole sitä hoksannut.

Ps: Juuri Suomalaista firmaa 550€ tukenut  :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #216 : 24.08.07 - klo: 23.48 »
Perustelut.

- Tuen ensisijaisesti kotimaista yrittäjää joka on sopinut kyseisen tehtaan kanssa maahantuonnista. Tässä yhteydessä tehdas = Hobao ja maahantuoja = Sanderssona
- ulkomailta saa tilata kuka haluaa jos halvemmalla saa. Jos taasen puhutaan jälleenmyyjistä suomessa Hobaon kuin O.S:n kohdalla, luulisi asian olevan seuraavasti. jälleenmyynti sopimus on suomen maahantuojan kanssa, ei siis saksan maahantuojan kanssa.
- Ja kuten topicin aikaisemmissa viesteissä tuli ilmi ettei Grupnerilla osat ole halvempia miksi ostaa sieltä (Duster1 tilaa siis borderilta :p)
- Ja tämä oli ehkä parasta :mrgreen: "Maailma kehittyy, jos et ole sitä hoksannut". Olen kyllä huomannut. Kohta 40 vuotta syöneenä ja kakkineena. En vain usko onko kaikki mennyt parempaan suuntaan? Onko Duster1 sinusta? 10 vuotta eteen päin niin tilataan lenkki ja six-packki sieltä Borderilta ku saa halvemmalla. Montako suomalaista yrittäjää tuolloin suomessa? tällästa näin aluksi ja jos jatkuu tai muuta mussuttamista niin, laitetaan joku  :cry: topikki pystyyn.   

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #217 : 25.08.07 - klo: 00.02 »
En paljon paremmin voisi sanoa.
Suosi suomalaista yrittäjää ja tapa loiset.

Loisethan ovat niitä jotka hyötyvät toisesta.
Puhtaasti tätä on nimenomaan ns. harmaatuonti jota tiedän tässäkin tapauksessa tapahtuvan.

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #218 : 25.08.07 - klo: 00.08 »
:)
« Viimeksi muokattu: 25.08.07 - klo: 02.48 kirjoittanut jjtp »

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #219 : 25.08.07 - klo: 00.28 »
Naamat vastakkain voisi lässytellä lisää. Ofna on jenkkilän maahantuoja joka tuo maahan Hobaon ja HongNorin ja myy ne sit omilla nimillään eteenpäin. Aika ristiriidassa toi sun kirjoittelu edellisiin viesteihin.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #220 : 25.08.07 - klo: 02.45 »
Duoda duoda,

josko joku tilaa yhtäältä ja toinen toisaalta ja kumpainenkin on tyytyväinen kanavaansa ja saa sitä mitä tilaa niin missä ongelma?

Mä ostan osia sekä kotimaasta ja ulkomailta omista syistäni. Joskus Suomesta ei löydy sitä mitä haluaa tai joskus ulkomailta saa saman osan tai koko auton puolet halvemmalla. Tietyissä kohdissa taas tavaroita tarvitsee nopeasti ja sitä rataa ja silloin ostan Suomesta.

Ei tossa osien ostamisessa ulkomailta oo mitään "harmaatuontia" tai "ohimyynti aabeeta". Tähän mennessä aika moni on mm. käynyt Saksasta ostamassa itselleen henkilöauton kulkupeliksi ja saanut sen huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta ostettuna. Voisi todeta, että se mikä pätee isompiin ostoksiin pätee samalla tavalla pienempiinkin. Posti kulkee samoin tavoin ulkomailta kuin kotimaassakin.

Itse voin sanoa että mulle on tärkeätä se, että omistan itse omat autoni ja että olen ne itse ostanut kaikilta osin. Jokaikisen latin kun maksaa itse niin kyllä se tämäkin harrastus hintoihinsa tulee. Ja jos sitä hintaa saa puristettua alas niin kaikki kanavat on syytä käyttää.

Eikä tarkoitus ole tässä dissata suomalaisia maahantuojia, joilta olen varsin monelta ostanut osia projekteihini. Hyvä että ovat olemassa, jokainen. Itselläni on mahdollisuus ja kielitaitoa ostaa ulkomailta joten teen niin edelleenkin.

Ja "loiset" sitten... jepjep. Loisethan yleensä aiheuttavat "kantajallensa" "ongelmia". "Kantaja" voisi varsin hyvin myös olla itse tämä rc-harrastus ja loisuus sitä, että "ongelma" on selkeästi korkeat hinnat harrastajalle joka maksaa osansa itse.
Ja mistä se sitten johtuu? Osittain myös siitä, että tietyt harrastajat eivät maksa osiansa itse, vaan maahantuoja heidän puolestaan, syöden täten liiketoiminnan katetta, jota joudutaan maahantuojan toimesta sitten paikkaamaan useilla sivutoimilla. Minä voisin käsittää taas tämän loisuudeksi. Ja tokihan myös osittain se johtuu tarvittavasta katteesta jotta liiketoiminta olisi kannattavaa, mikä on varmaan se suurempi syy.
Ja tämän suuremman katteen pystyy järkeilemään sillä että tämä harrastajakunta ei ole tässä maassa niin suuri, että rc-kauppiaat saisivat aikaan miljoonabisneksiä ja voisivat täten voluumin kautta pudottaa hintoja.

Pitääkö suomalaisuudesta kärsiä korkeampien hintojen muodossa jos siihen on valmis lääke olemassa ulkomailta? Ei.

« Viimeksi muokattu: 25.08.07 - klo: 02.54 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #221 : 25.08.07 - klo: 02.52 »
Naamat vastakkain voisi lässytellä lisää. Ofna on jenkkilän maahantuoja joka tuo maahan Hobaon ja HongNorin ja myy ne sit omilla nimillään eteenpäin. Aika ristiriidassa toi sun kirjoittelu edellisiin viesteihin.
joo pikkuseikat lupasin korjailla myöhemmin,eli suht sama tyyli ofna kuin graupner eli myy yleisimmät osat tjsp.
piste keskusteluille mun osalta!
ps, eikä toi jariv teksti pahemmalta näyttänyt näin puoli unessa luettuna,nyt nukkumaan ja aamulla työ :) hzz
« Viimeksi muokattu: 25.08.07 - klo: 02.58 kirjoittanut jjtp »

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #222 : 25.08.07 - klo: 03.23 »
Puurot ja vellit on menny sekaisin. Kuten jo mainitsin, tottakai yksityisenä ihmisenä ostan mistä haluan ja mitä haluan. Puhuinkin maahantuonnista yrityksenä ja kansallisista sopimuksista jälleenmyyjien kesken. Tarkoituksena ei ole mustamaalata RF:ää. Herrasmiesmäiset sopimukset kunniaan ja sitä rataa. Ja lukekaa vielä kerran ajatuksella noi aikaisemmat. Nyt loppu OT täs topiikissa mun osalta tähän.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #223 : 25.08.07 - klo: 07.22 »
Minun tietääkseni Racing Factory hankki Hobaonsa ihan tämän suomalaisen maahantuojan kautta, joten puurot ja vellit on mennyt sekaisin. Jos nyt sitten itsekään ymmärsin, mistä on kyse.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #224 : 26.08.07 - klo: 04.32 »
Minä en ainakaan tässä ole viitannut mitenkään Racing Factoryyn.

Mulla ei oo MITÄÄN hajua mistään moisista yhteyksistä josko moisia ikinä ollutkaan. Mä kirjoitin VAIN ja AINOASTAAN yleisessä mielessä rc-tavaroiden ostamisesta omalta osaltani.
Enkä ole lukenut aikaisempia tai muita sivuja jos siellä jotain tän tapaista on mainittu.

Nyt mä itse asiassa vasta ensimäisen kerran kuulen Racing Factoryn nimen tässä asiassa.
Ja lopetan itsekkin tähän tämän aiheen.
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #225 : 26.08.07 - klo: 15.46 »
OT.

JariV, mikä ahdin sinulla on tuossa isossa Ossin koneessa?

Itse pyrin ostamaan autoni/lennokkine/veneeni ja osani Suomesta jos vain saatavuus on hyvä eikä hinta heitä liikaa muun maailman hintatasosta. Sama ongelma on myös muissa tuoteryhmissä. Tuosta hotellin vierestä löytyy prätkätarvike liike josta saan Alpinestar crossisaappaat satasen halvemmalla kuin Suomesta. Eikä voi eroa selittää volyymeillä, liike ei ole iso, ei siellä näy asiakkaitakaan enempää kuin meidän paikallisessa kaupassa, alv ei selitä kuin murto-osan tuosta hintaerosta...

Mutta, mielestäni täällä RC-puolella hintataso Suomessa alkaa olla jo aika hyvin kohdillaan samoin saatavuus.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #226 : 26.08.07 - klo: 19.49 »
Katso Catiska tosta:

http://rc10.fi/index.php?topic=21807.0

Noin ton ostamisen itsekin teen, kuten kirjoitit ensimmäisessä lauseessasi. Tuo on paras tapa silloin kun hinnat on lähellä tosiaan.
Just joo.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #227 : 26.08.07 - klo: 22.14 »
Onkohan saatavilla kestävämpää tukivarren linkkiä, kun ei takaa ylhäältä oikein kestänyt 5kg mötikkää (LST) joka tuli 50km/h suoraan taka fillariin  :sad: Tottakai samassa rytäkässä vääntyi vetarikin.

On muuten valettua tavaraa ne linkit, mutta päällystetty kaiketi kromilla. Sisältä huokosen näköistä.
Titaani ei taida kestävyyden kannalta kuitenkaan olla paras vaihtoehto vai??

Onko tähän St.hen Cnc iskaritorneja saatavilla? Käyköhän uuden mallin?


Axial SCX 10 TR

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #228 : 27.08.07 - klo: 10.29 »
Semmonen oli vielä kysymys, että mitenhän sais jarruihin enemmän tehoa?
Servona on jo Futaba S9451, joten ei siitä pitäis kiinni olla, mutta ei vaan riitä jarruteho.

ST.ssä palathan ovat erilaiset kuin 8.ssa, joten auttaisikohan palojen vaihto.
Axial SCX 10 TR

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #229 : 27.08.07 - klo: 10.37 »
Teräs tuplalevyillä pitäs pysähtyä, tosin itselläkin on truggyssa vai yhdet levyt ja kunnon servo. Riittää juuri ja juuri. Oletko katsonut että palat ottaa kunnolla kiinni eikä esim. kaasun palautusjousi estä jarrujen lukkiutumista.

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #230 : 27.08.07 - klo: 10.43 »
Semmonen oli vielä kysymys, että mitenhän sais jarruihin enemmän tehoa?
Servona on jo Futaba S9451, joten ei siitä pitäis kiinni olla, mutta ei vaan riitä jarruteho.

Sama ongelma oli Hyper 8 RTR:n kanssa. 9451:ssä kyllä riitti voima, mutta RTR-radiossa ei riittänyt liikerata. Apu löytyi radion vaihdosta, EPA-säädön myötä löytyi kaivattu jarruteho.

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #231 : 27.08.07 - klo: 10.48 »
mulla on Duster1 se sulta ostettu hobao ohjausservo ja lasikuitulevyt pysähtyy kivasti.
nikolta löytyy noita lasikuituisia levyjä tossa linkki
 http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=151

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #232 : 27.08.07 - klo: 10.54 »
Juu katsottu on, että kaikki irtoaa mitä voi. Servo siis vääntää sen 8.7kg eikä riitä.
Tuntuu siltä ettei St.n jarrupalat vaan pidä.
Pitää kokeilla crossin paloja, kun siinä piti tuolla servolla ihan riittämiin asti.

Ei viitsis noita lasikuitu palojakaan tuolta tilata kun tulee 3X hinta noiden lisien ja kulujen kanssa.

Vakio radioitakaan en ole koskaan käyttänyt, joten ei siinä mitään.
Axial SCX 10 TR

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #233 : 27.08.07 - klo: 12.24 »
ok! no jos itse tai joku kaveri eksyy kisapaikalle niin luulisin että lasikuitulevyistä
pääsee kaupoille nikon tai hoken kanssa niin jää läh kulut pois.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #234 : 27.08.07 - klo: 13.30 »
No ei täältä 400km päästä ihan heti eksy  :grin:

Tuli tarkemmin katsottua, että St.n ja 8.n mukana tulevat jarrupalat olikin samat, mutta varalle hankkimani palat ovat erilaiset koska metalli ja jarrupinta osa ovat erikseen kun taas vakioissa kitkapinta on liimattuna metallilevyyn.
Eli vois kokeilla rakentaa 4 levyiset jarrut.

Onkos kukaan käyttänyt noita Pro-Linen 17mm hexillä olevia Standard vanteita ja renkaita?

Meinasin jos ostais Mulcherit ja Paddle renkaat noille 1/2" levittäville vanteille.
Nuo laparenkaat tietty talveksi  :wink:

Kun tuntuu kaikki Truggy renkaat olevan vain pikkunappulaista kuvioltaan niin olis pehmeelle hiekalle nuo Mucherit.
Axial SCX 10 TR

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #235 : 31.08.07 - klo: 12.12 »
Duster1 moottori tuli perille kiitos!,pientä sovittelua kuvien kera :mrgreen:
saakeli taas on poikki ne perien jäykistimet,johtuukohan liian "louhivasta" ajotyylistä  :roll:
täytyy varmaan tehdä ne oikeesta alumiinista,toi hobaon "valusotku" ei kestä mun "sähläilyjä"  :p




Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #236 : 31.08.07 - klo: 12.26 »
Ei ainakaa tejo lopu kesken.  :shocked:
FG baja, Protech yada st

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #237 : 31.08.07 - klo: 12.33 »
Oisko autosta mitään videota?? Kiinnostais nähdä miten liikkuu....   :police:
Kyosho GT Racing Art

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #238 : 31.08.07 - klo: 12.51 »
RTR vakiojäykkärit ovat valettua alumiinia, niitä näyttää menevän. Eiköhän kestä PRO:n CNC versiot paremmin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #239 : 31.08.07 - klo: 12.58 »
Oisko autosta mitään videota?? Kiinnostais nähdä miten liikkuu....   :police:

Kuvasta päätellen sähköt puuttuu joten tuolla ei ihan vielä ajeta...