Kirjoittaja Aihe: CEN Matrix ja Arena  (Luettu 135169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #120 : 09.01.07 - klo: 21.05 »
Oh yes niinpäs olikin nyt mä remember...
Esim differentalia kasatessa oli sovitukset turhan tight... tartti vähän chip away kuoresta että sopi paikalleen.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #121 : 09.01.07 - klo: 21.13 »
haha, finglish

Diffeistä.. Jos CENin diffejä tarkoitat siellä tulee parit shimmit mukana ja alkuun niitä tarvii 2 kpl per diffi, myöhemmin riittää yksi... diffit kandee ajaa sisään pukilla porakoneella 1/2h per diffi.. sitten tulee pehmeät... Jotku PROt ajaa noita vaan puolikkailla pikkurattailla..


Pari kuvaa..

Artsille CEN T-paita
http://image.rcuniverse.com/gallery/photos/295129/lg-72883.jpg

Ja tässä on minusta siisti maalaus, tosin ei CEN vaan Kyösti

http://image.rcuniverse.com/gallery/photos/295129/lg-75530.jpg

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #122 : 09.01.07 - klo: 21.16 »
Mustakin Artsille sopii tyttöjen T-paita. Nätti poika kun on  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #123 : 09.01.07 - klo: 21.19 »
Haha.. kuin kaksi marjaa... no ehkä kuitenkin T-PAITA

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #124 : 09.01.07 - klo: 21.50 »

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #125 : 09.01.07 - klo: 22.12 »
JQ Nikon koneella:

Minusta toi porakonesisäänajo on over TLC:tä. Ainakaan mä en oo koskaan hifistellyt noin paljoa.


Mika sä oot puusilmä tai sit sä et tiijä mikä pump steering on  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #126 : 09.01.07 - klo: 22.47 »
No sit mä en tiiä? kerro

Bump steer is the racer's name for toe-change during suspension travel

Vai oliko sitä sitten jonku toisen Matrixissa?? Omassani en huomannut

Toi diffi juttu onnistuu radallakin mutta parempi pöydällä ja ei sitä tarvii tehdä kuin kerran jonka jälkeen auto on hyvin huoltovapaa. Esim. Mugeninkin diffit on hyvä ajaa sisään vastaavasti. Eihän sitä oo pakko ajaa sisään mut sit on hyvä ihmetellä kun auto ei toimi halutulla tavalla.

Kyosho diffeillä ei tarvii tehdä yhtikäs mitään, sen ku ajaa vaan

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #127 : 09.01.07 - klo: 23.07 »
Kaikki diffit ajetaan sisään. Kisaajat ei aja diffejä sisään porakoneella vaan autossa kiinni. Usein kun kyseessä on uusi auto myös moottori on uusi, jolloin molempien sisäänajo hoituu samalla kertaa. Pidetään kädellä vastakkaisesta pyörästä kiinni ja annetaan pyöriä tasaisella kaasulla riittävillä kierroksilla. Keski diffiä kun ajetaan sisään pidetään kiinni molemmista etupyöristä ja toiseen suuntaan ajettaessa sisään takapyöristä. Diffit ajetaan siis sisään molempiin suuntiin.


Yleensä noin 5 min per suunta riittää jolloin diffit lämpeävät tarpeeksi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #128 : 09.01.07 - klo: 23.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Kaikki diffit ajetaan sisään. Kisaajat ei aja diffejä sisään porakoneella vaan autossa kiinni. Usein kun kyseessä on uusi auto myös moottori on uusi, jolloin molempien sisäänajo hoituu samalla kertaa. Pidetään kädellä vastakkaisesta pyörästä kiinni ja annetaan pyöriä tasaisella kaasulla riittävillä kierroksilla. Keski diffiä kun ajetaan sisään pidetään kiinni molemmista etupyöristä ja toiseen suuntaan ajettaessa sisään takapyöristä. Diffit ajetaan siis sisään molempiin suuntiin.


Yleensä noin 5 min suuntaan riittää jolloin diffit lämpeävät tarpeeksi.

Näin tehtiin ainakin Timo Taikurille!  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #129 : 09.01.07 - klo: 23.14 »
Myöskin jotku kuten minä ajaa moottorin sisään asvaltilla.
Tässä samalla ajankuluks tulee kurvailtua hyvinkin paljon jne...
Tässä myös olen usein alkanut jo hieman kiristelemään neuloja, eli tankkeja alkaa olemaan jo jonkinverran takana.

Tästä seuraavaks radalle, kone säätöihin ja siinähän sitä on tullu jo diffitkin hyvin sisäänajettua.
Tankkeja takana yleensä jo parisenkymmentä.

Hoplaa... Diffit sopivasti sisäänajautuneet, moottori sisäänajettu ja säädötkin jo aikalailla kohdallaan kisoja varten.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #130 : 10.01.07 - klo: 10.05 »
CENin diffit on aivan erilaiset joten niitä ei voi verrata tavallisiin pin-diffeihin, tosin en väitä etteikö se asfaltillakin onnistuisi se vaan vie aikaa. Tämä porakone-ohje on CENiläisiltä kopioitu ohje ja toimii. Mutta kukin tavallaan.



Rattaat on pinnoitettu ja kovemmat kuin alumiiniset. Ei pinejä vaan TCD tyyppiset kehät. Ne jotka on noita käyttäny TIETÄÄ ettei normaalit säännöt päde.

Mitä tulee Andyn autoon Neo kisoissa, niin sillä oli CENin uudet pin-diffit (Kyosho like) autossaan, 3-4-1, eli ei noi tossa yllä.

(Muistan myös lukeneeni esim. Chad Bradleysta joka ajoi Mugen diffit porakoneelle koska siinä on teräsrattaat eikä alumiiniset.)

Niko, et vastannut tohon bump steeriin?? Vai etkö voinut kun "JQ oli sun koneella" - jaattaeko tietsikan ?

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #131 : 10.01.07 - klo: 12.17 »
Mika: Katotaan sit lavangossa sitä hyppy-ohjausta :wink:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #132 : 10.01.07 - klo: 12.23 »
sitä mun piti muuten ehdottaakin ;-) mut unohtu.......

edit:
niin ja varmaan se Artsin auto on käsillä paremmin ja kommentoikaa sit siitä

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #133 : 10.01.07 - klo: 13.18 »
Sen perusteella JQ kommentoikin. Mä en tiedä CENin pump steeringistä mitään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #134 : 10.01.07 - klo: 13.54 »
Jaahas, no sehän on mielenkiintoista, täytyypä katsoa sitten.

Bump steer(ing) = töyssyohjaus

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #135 : 10.01.07 - klo: 14.36 »
hyppyohjaus kuullostaa paremmalta
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #136 : 15.01.07 - klo: 21.04 »
Artsi ja muut CENin omistajat..

laitoin kokeeksi alumiinisen CEN diffin kuoren/kotelon, tulipa todella pehmeä diffi. Paljon pehmeämpi kuin muovikotelolla edes shimmeillä.

Meinaan laittaa kaikkiin ja sitten testata tätä setuppia viime marraskuulta.

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #137 : 16.01.07 - klo: 19.52 »
Morjesta!

Nyt on ensimmäinen ns testi ajettu Valkeakoskella ja
auto (Cen Matrix Pro) tekin todella positiivisen vaikutelman näissä olosuhteissa. Tuli ajettua noin 8 tankkia joista parilla suoritettiin vähän säätötoimenpiteitä ja tulos oli hieno ja hyvä!
Täytyy sanoa että aika helposti sai toimimaan noinki hyvin tollasella tasasella radalla näinki helposti. Nyt on tosi hyvä mieli autosta ja se teki tosi positiivisen alun tälle hommalle ja kaudelle!!! Nyt odotan innolla että pääsis testaa/ajaa lisää muille radoille.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #138 : 17.01.07 - klo: 11.26 »
Erittäin loistavaa!

Artsi, suosittelen vasemmanpuoleista jos vain suinkin....smoooth. Itse en ole vielä ehtinyt vaihtaa kaikkiin.

[kuva poistettu]

Erittäin hyvä puoli näissä CENin diffeissä on se että kaksi kantta/päätyä tekee diffistä helposti huollettavan

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #139 : 23.01.07 - klo: 14.15 »
Aloitetaan off-topikilla:
ELISA päätti sitten poistaa mun kotisivutilan, joka tapahtui kuulemma vahingossa, ja se tapahtui koska olin kuulemma vanha asiakas. Niinno olenhan maksanut joka kk varmaan 4-5 vuotta niille että olihan siinä jo syytäkin.. Palautuksesta ei vielä tietoa joten mitkään linkittämäni kuvat ei sitten enää näy. edit: No nyt kun rupesin urputtamaan niin johan taas toimii kotivutkin. Olivat perjantaista tähän hetkeen pois pelistä.

Tässä kuitenkin aika hauska CENin forumista - eräs isukki sai Arenan ja kakun lahjaksi "Happy B-Day Daddy We Love You"

http://www.all-dahl.com/images/cenbday003.jpg

(edit: kuva ei näköjään enää näy)

Mika R

  • Vieras

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #141 : 10.03.07 - klo: 21.14 »
Sain tänään CENin ARENAn, hieno kärry päästä testaa kesää kohti buggyn rinnalla! Tästä alkaa meikäläisen panostus truggy luokkaankin...
 :P

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #142 : 11.03.07 - klo: 12.47 »
Mika:

Mikä Prolinen kori sopii CEN:iin? Kyoshon vai Mugenin versio?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #143 : 11.03.07 - klo: 13.09 »
Ainakin Mugenia olen nähnyt mutta itsellä odottaa Kyosho versio; auton mukana tuli CENin oma kori (RTR). Molempien pitäs sopia kuten myös krossariin

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #144 : 12.03.07 - klo: 13.35 »
ARENAn tapaa myös messuilta toivottavasti nelari-ST:n vierestä niin pääsette vertailemaan autoja. Tämä ARENA on todella kilpa-auto.

Nyt kun te menette sinne messuille niin kiinnittäkää ARENAssa huomiota tuohon siistiin gun-metallic eloksointiin, valtavaan päärattaaseen koska päätyjen vetosuhteita ei ole krossarista muutettu (jonka pitäs säästää samalla myös kytkinpaloja) sekä runkorakenteeseen komposiittisine jäykkäreineen. Kyseessä on siis tuo RTR malli, johon tulee ehkä pieniä muutoksia muutamien optio-osien suhteen. Positiivista että autossa oli vakiona vihreät iskarijouset ja alumiiniset diffikuoret netissä olevista kuvista poiketen. 28 pata vaikuttaa ihan lupaavalta, siitä enemmän kokemuksia kesää kohti.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #145 : 15.03.07 - klo: 10.09 »
Tässä muutama foto Arenasta jos ette pääse messuille asti... Sähköt puuttuu kuvista muuten sopivasti pimpattu RTR. Aika kiva toi vihertävä väri vai mitä. 23mm hubit ja kohtuullisen kokoinen pääratas.










Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #146 : 15.03.07 - klo: 10.49 »
Joko tuota servo saverin osaa saa suomesta?
Itsellä alkaa oleen ft kasassa,kuvia ehkä joskus :wink: Ainoa ongelma nyt on kun ilmanputsarin mukana tullut kaula ei mielestäni ole paras mahdollinen,itse putsari jää "kantamaan" runkojäykkärin päälle.Toiselle puolen käännettynä uskon sen painavan koria vasten rankasti. Liekkö tuosta nyt sitten haittaa jos se on siinä jäykkärin päällä. :roll:  :?: Artsi voisi valaista asiaa jos ja kun luet tän..

Asia voisi asettua buenoksi kaulalla joka tekee 45 asteen mutkan,eikä 90asteen kurvia kuten vakio kaula.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #147 : 15.03.07 - klo: 12.40 »
Saa, se on samasta paikasta kuin auto eli JR-Hobby. Mut jos hajoo mulla on 2 ylimääräistä muovista valmiina postiin... :D

Joo, olen itsekin funtsinut jos tekis custom kaulan kahdesta vanhasta tmv. Tai suora silikoniletkun pätkä vaan ylöspäin. No toi RTR malli saa kelvata alkuun...

Racer - miltä auto vaikuttaa?

Laitoin itse muovikotelot diffeihin jotta tuning hoituu alkuun helpommin, mutta ne saattaa päästää vähän öljyjä läpi, mulla on edessä TCD öljyä..alumiiniset ei takuuvarmasti vuoda laidoista koska ne saa tiukempaan kiinni (ruuvit+lukite). Laitoin buggysta planeettarattaat ja pinjonit eli samat kun sulla FT mallissa. Buggyn ulostulot on lyhyemmät joten ei voi suoraan heittää paikoilleen mutta mullahan onkin buggyssä K diffit vielä.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #148 : 15.03.07 - klo: 13.53 »
Auto ja osien laatu todella jees,toivottavasti on myös ajettavuudeltaan samaa tasoa :mrgreen: No ni..sit on taas "ongelma".Nimittäin konetta paikoilleen laittaessa huomasin seuraava..

Kone ei istu siten,jotta keskidiffin ratas rullaisi kellon pinjonin keski linjassa,vaan nyt kone pultattuna kiinni rullaa kellon koneen päädyssä.Olipas selkeesti artikuloitu :mrgreen: Vauhti pyörä on koneesta irti noin millin,lähemmäksi sitä en saanut vaikka vedin pilot mutterin tosi tiukkaan->seuraavaks menee kampurasta jengat jos tiukentaa :mrgreen: Tietty,loivemmalla nousulla oleva kartio voisi auttaa,mutta kun ei ole kotona semmosta :| Mutta onko tuo nyt vaarallista?Diffin pääratas on siis hieman pinjonin yli koneen puolelta :|
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #149 : 15.03.07 - klo: 14.03 »
Hmm.. ei tietty hyvä juttu. Kokeile toisella kytkinkellolla ? Joku muu vaikka Kyosho tai vastaava... Voisi tulla lähemmäs moottoria..Auttaisko?
Eikä moottoria saa säädettyä enempää taaksepäin enempää aluslevyillä?