RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: CAi - 18.04.06 - klo: 13.37
-
Tyrone Norrman pyysi välittämään tietoa.
Eli ilmoittautuminen on avattu osoitteessa
www.mkeskil.se -> and click on the race site.
Kisa on ollut laadukas ja mukavakin.
-Olli-
-
Ilmottauduttu. Eikun itse kukin mukaan, viime vuoden perusteella voin sanoa että oli varsin mukava reissu.
-
Tyronen pyynnöstä nostan "ylös"
-
Meillä on muuten sitten Jyrin kanssa yksi paikka auki kyydissä / majoituksissa. Eli siis jos hyvä matka- ja majoitusseura kiinnostaa, niin olkaa yhteyksissä minuun taikka Konoilaan asian tiimoilta. :)
-
Muistakaa, että kilpailu on tänä vuonna EFRA GP, joten EFRA-lisenssi on välttämätön.
-
Moi
Nyt tuli Saariolta tietoa, että efra lisenssit tulee maanantaina.
-
Onkohan kenelläkään 100% varmaa tietoa ovatko sintratut roottorit sallittuja? Koitin laittaa sähköpostia tuonne mutta vastaus oli tämän tyylinen:
"vastaan vastauksen kera ennen pitkään"
että joo...
-
Ei ole sallittuja. Tai jos Myrberg ajaa sill, niin ovat...
-
treenilistat ja aikataulut on päivitetty sivuille.
Hyvin taas on opittu viimevuosilta kun katsoo alustavia erälistoja... Vois luulla että ois helpompi tehdä erälistat edes sinneppäin mitä ne todellisuudessa on, kun aikaisempia tuloksiakin on saatavilla, eikä laittaa kuskeja ihan randomilla eriin.
-
Löytyykö eräjako kisan saitilta? Mistä kohtaa?
Osaavatko aikaisemmin tuolla olleet kertoa kuinka pitkät ajovälit on odotettavissa perjantain treeniin? Tunti tuskin riittää.
-
Olet ihan vauhdikkaassa erässä :wink:
-
Täytyy ensivuonna varoa ilmoittautumasta ensimmäisesten joukossa, kun erät laaditaan ilmoittautumisjärjestyksen mukaan :roll:
Kaikille onneksi ovat parhaillaan paivittämässä erälistoja.
Jos vaikka arvaisivat suomalaisten osalta katsoa esim. Kapinoiden tuloslistoja .
-
Olet ihan vauhdikkaassa erässä :wink:
Heh heh, nää ruottalaisjärjestäjät menee oikein äärestä laitaan. Nyt ollaan näköjään siirrytty siitä mestarien vauhdikkaasta eräryhmästä suoraan pinon pohjalle hitaimpaan alkuerään - eikä edes itse puututtu asiaan mitenkään.
Nopeampien väistelyharjoitus muuttuikin hitaampien ohittelutreeniksi.
Ei se mitään, tuskin maltetaan odottaa että päästään kisapaikalle ja radalle.
Oikein jännittää tämä eka ulkomaankisa :mrgreen:
-
Ilmeisesti jossain taustalla on tapahtunut jonkinlainen kisajärjestäjille ilmoitettu luokittelu, jonka seurauksena kuskimme siirtyi kaikkein hitaimpaan ryhmään :?: :?: :?:
Sain kisajärjestäjiltä tiedusteluuni vastauksen:
Tyrone said:
...Matias has been reported as a D driver to me from your colleagues...
Vähän mietityttää, mitäköhän tuo D luokittelu tarkoittaa esim suhteessa melko tuoreisiin kapinoiden viriluokan tuloksiin - ehkä B-finaalia.
Kerroin Tyronelle, että homma selvä, ja meidän tiimi korjaa asetelmat sitten radalla :wink:
jarkko
-
ruotsis on luokittelu vhän erilaista ku suomes.
A luokitteluun kuuluvat harvat ja valitut mestarit ja kärkikuskit
B saa about jos on a finaalissa joskus tai lähellä kärkeä
C ja D jos on vasta siirtynyt luokkaan ja ei ole esittää tuloksia
suosittelen valmistautumaan joukkoäänestykseen, jos epäselvyyksiä ilmenee. 5 kertaa ko. kisoissa olleena voin kertoa että "musta ei aina ole valkoisella" tossa kisassa vaikka säännöissä jotain selkeesti sanottaisiinkin.
-
Sinne viimeiseen ne mutkin lätkäsi, tosin ihan oikeutetusti kun edellinen vuosi Ruotsissa meni pahasti pieleen. ;)
Noh, eiköhän tämä tästä. Ei se kisa Ruotisssa niin erilainen ole, etteikö sielläkin voisi huonosta erästä ajaa hyvää tulosta. :mrgreen:
-
Ollaan oltu kisoissa esimmäisen kerran kun Christer oli 10v. Silloin Tommi tiputti pojan sen 0.08 sekuntia A-finaalista. En muista olitko Vesa silloin paikalla.
Siitä lähtien ollaan siellä puolen vaadittu ns. "äänestystaitoa". Kaikki on aina hiottu kohdalleen kisojen edetessä ja yleensä miten se parhaten sopii Ruotsalaisille.
Alle 3 kelpo esimerkkiä.
1. Vuonna 2002 Andreas Myrbergiltä tippui ponderi A-finaalin kolarissa 3 minuutin kohdalla sijalta 6.- > seuraus: erä keskeyttiin ja aloitettiin myöhemmin uudestaan.
2. Vuonna 2003 Joel myrbergin auto jäi katsastuksessa Termosen Karin ja minun silmien alla puntariin ja auto 3 gr kevyt. Asiaan ei tietenkään reagoitu olihan se ruotsalainen. No minä menin kielitaitoisena puhemiehenä valittamaan ja marssittiin yhdessä Dallas Mathiensenin (kilpailun johtaja) tykö. Dallas sanoi homma selvä; alipainoinen, mutta kysyi kenen auto. Kuultuaan auton oleven Myrbergin; totesi että vaaka heittelee +/- 3gr Seuraus: ei hylätä
3. Vuona 2004 Saarisen Teemu meinas väkisin voittaa C-12 luokan, joten pistelasku muutetiin kisojen jälkeen erilaiseksi ja Teemu paikka muuttui hopeaksi. Ei tässä vielä kaikki; Aaltosen matti olis vaihtunut kolmoseksi, joten Matin pisteet laskettiin sittenki ns. alkuperäisen mukaisesti joten Matti jäi 6:neksi.
Eli helpoimmalla pääsee, kun ottaa jo menomatkalla oikean ja alkuperäisen Suomi-Ruotsi asenteen ja torppaa niin monta ruotsalaista kun kerkiää jo treeneissä.
Silloin toivon mukaan ne tekee alkueriin erät erikseen Suomalaisille ja Ruotsalaisille :mrgreen:
-
Juuri Ollin mainitsemiin esimerkkitapauksiin viittasin.
Teemun voitto oli sikälikin selvä että teemulla oli paalu, nopein tulos finaaleissa ja 1+2 sijat finaaleissa. Mutta voittaja on se joka ajaa nopeamman tuloksen sijoittuessaan toiseksi. Kyl ne sen kotiinpäinvedon osaa, ei kannata itse murehtia siitä.
Pääasia että KOKO suomen tiimi pitää yhtä ja on mukana äänestämässä tukena jos jollain/jostain tulee epäselvyyttä, oli sitten luokka 1/12 tai touring.
-
.....
Eli helpoimmalla pääsee, kun ottaa jo menomatkalla oikean ja alkuperäisen Suomi-Ruotsi asenteen ja torppaa niin monta ruotsalaista kun kerkiää jo treeneissä.
Silloin toivon mukaan ne tekee alkueriin erät erikseen Suomalaisille ja Ruotsalaisille :mrgreen:
Oikea alkuperäinen Suomi - Ruotsi asenne ?
-> http://www.tommianttila.com/images/radical/mantorp2/picture-36.jpg
Suomi poikien Ruotsin valloitus, lähti oikealla asenteella...
Se selviää Radicalin takalistosta..
Tunnetusti "Finnjävel" on ollut Sweamamman poikien haukkumanimi Suomalaisista... mutta kuten omimme aikoinan yhden musiikkikappaleen heidän niin rakkaassa Globenissa, niin tänä kesänä heiltä vietiin myös tuo haukkumanimi, ottamalla se "lempinimeksi" .. :mrgreen:
-
CAi, olin 2003 siellä viimeksi, silloin oli tuo kyseinen Teemu/Matti -tapahtuma.
Kilpailunjohtajat mukavuutta kuvaa myös se, ettei se myöntäny mulle lupaa kokeilla laitteita kuin pari minuttia vaikka oli taukoa eräkierroksen välissä reilusti enemmän. Mulla oli tuolloin ihan älyttömät häikät, kahdesta luokasta pystyin ajamaan ainoastaan 2 erää maaliin 2pvän aikana ilman keskeytystä.
Tarvii pakata sukkasaippuat messiin kaiken varalle.... ;)
-
Joo, en ole noista vuosiluvuista niin varma.
-
Mielenkiintoista ja odotan kisapaikalle pääsyä entistä innokkaammin. Sääli, ettei meikä-mekaanikko saa ajaa, kun näillä rattitaidoilla tulisi ruottalaisromua sekä vasemmalle että oikealle :wink:
Maaotteluhengessä pitäisi koko SUOMI-joukkueen muuttaa tiimiksi tuo "Finnjävel". Ja vielähän tässä ehtisi teettää "Finnjävel" tarrat jokaisen mazdakopan tai mattoauton peräpeiliin. Ja sitten vielä :wink: :wink:
-
Terve,
Laitan huomenna tilaukseen paikallisesta tarrapainosta nuo Finnjävel-tarrat, jotka ovat valmiita varmaankin huomenissa iltapäivällä. Katsellaan niitä sitten perjantaina kisapaikalla kullekin joka moisen haluaa kiinnittää. ;)
EDIT: Tässäpä vielä pikainen luonnos jonka laitan painoon. Korkeus 12mm varmaan lienee melko sopiva? Tarra tulee olemaan leikattu, eli siis ei mitään valkoista reunaa tms tietenkään.
(http://copter.threewee.com/finnjavel.png)
Terveisin,
Matti
-
Toivottavasti jokainen laittaa tarran. ASIAA
-
Tuossa sitä vasta on todellista team spirittiä ja maaotteluhenkeä. Tarraidea on toimiva tulevaisuudessakin.
Tsemppiä kaikille kisoihin.
-
Jesh, tarrat tilattu ja kerkeävät mukaan. Väriksi tuli musta, koska sininen tarra oli valitettavasti loppu.
-
Kun tarkastelee erälistoja "maaotteluhengessä", niin himaanvetoa voi nähdä esim. siinä, että pääsääntöisesti "Finnjävelit" on sijoitettu omassa erässään aina häntäpäähän ja saa koittaa arvata minkä maalaiset kuskit miehittää alkupään paikat.
Poikkeusta yllä olevaan löytyy vain kahdesta nopeimmasta erästä, joiden osalta järjestäjä fiksusti lienee arvellut ettei himaanveto voi onnistua.
...kisatunnelma nousussa ihan mukavasti...millos se laiva lähteekään...ai, vasta huomenna, harmin paikka.
-
Nyt vielä jos teippimies kerkeisi painaa muutaman "Suomi Finland kerpele!" paidan tähän lisäksi.. ;)
Ideana ei sinänsä huono. LRP paitahan on tyylikkäästi muotoiltu siniseksi teksillä:
BLUE
IS
BETTER
Miltäköhän mahtaisi näyttää sama paita, samalla tekstityypillä jne, mutta tekstinä:
SUOMI
FINLAND
kerpele!
:mrgreen:
Foorumin sensuuri muutti tuon viimeisen saman, mutta itse kukin varmaan tietää mitä siinä pitäisi olla tilalla.. :)
Terveisin,
Matti
-
Kun tarkastelee erälistoja "maaotteluhengessä", niin himaanvetoa voi nähdä esim. siinä, että pääsääntöisesti "Finnjävelit" on sijoitettu omassa erässään aina häntäpäähän ja saa koittaa arvata minkä maalaiset kuskit miehittää alkupään paikat.
...kisatunnelma nousussa ihan mukavasti...millos se laiva lähteekään...ai, vasta huomenna, harmin paikka.
Niinkuin totesin. Heti harjoituksista lähtien tähtää kaikkeen mikä liikkuu ja haisee Ruotsalaiselta. Kyllä sitten oikeissa alkuerissä tulee tilaa.
Ruotsissa kyseessä ei vapaaharjoitus vaan ns. kilpailun koulutusvaihe.
Kertaus: Ellei ekan mutkan viimeistään loppuvaiheessa tule tilaa, niin eikun läpi.
Ps. Viitsiskö joku kääntää tän palstan jutut ruotsiks ja lähettää ne etukäteen kilpailunjohtajalle. :mrgreen:
-
Jepulis, tarrat haettua ja hyvältä näyttää. Pitääpä kuva napsasta omasta korista kun kotosalle kerkeää illalla.
-
..
-
Miten siinä kävi?
-
Ps. Viitsiskö joku kääntää tän palstan jutut ruotsiks ja lähettää ne etukäteen kilpailunjohtajalle. :mrgreen:
Joo, yritin kääntää. Ei ihan sana sanalta mutta uskon että sain tärkeimmät asiat mukaan....?
"Var extra försiktiga med vissa av finnarna som kommer över på Jens Minne. De verkar finnas några som är oroväckande labila och det finns uppenbarligen några som kommer på tävlingen som lider av svårt mindervärdighetskomplex gemtemot svenskar och Sverige (med andra ord det mycket vanliga lillebror-storebror syndromet)."
:roll: :wink: :)
Älä ota tämä viesti yhtään sen vakavimmin kuin muut tämän topicin viestit... OK? :roll: :mrgreen:
-
"Var extra försiktiga med vissa av finnarna som kommer över på Jens Minne. De verkar finnas några som är oroväckande labila och det finns uppenbarligen några som kommer på tävlingen som lider av svårt mindervärdighetskomplex gemtemot svenskar och Sverige (med andra ord det mycket vanliga lillebror-storebror syndromet)."
tämähän on suoraan MAGNUS ja MIKKE PÅLSONIN äidin suusta tullut.
jerzi
-
Täällä ollaan nyt koko sakki. Muutama akku takana. Baana on hyvä. Samanlainen kuin edellisenä vuonna, mutta mutkia hieman pyöristetty. Tuntuu olevan kaikkien mieleen. Mitään isompia hämminkejä ei ole tietääkseni vielä kellään ollut.
-
2 alkueräkierrosta on nyt ajettu, suomalaisilla menee hyvin:
C-12
Top 10
Rank Driver Nat Lic Club Team Rnd Endtime Run
1 Saarinen Teemu FINLAND EFRA HyUA Corally 42 00:08:11.259 V2 [1]
2 Ahoniemi Simo Finland EFRA Hyvinkään Corally 42 00:08:12.271 V2 [1]
3 Fischer Marc Germany EFRA Corally 41 00:08:00.286 V1 [2]
4 Ström Roland SE A MHF Skarpnäck 41 00:08:03.867 V2 [1]
5 Ahoniemi Sakke Finland EFRA Hyvinkään Corally 41 00:08:04.250 V2 [1]
6 Hagberg Alexander SE EFRA AMF Årsunda 41 00:08:06.557 V2 [1]
7 Yli Vesa Finland EFRA OUA 41 00:08:08.551 V1 [2]
8 Myrberg Joel SE A Mölndals MK 41 00:08:11.658 V1 [2]
9 Vässmar Magnus SE A MK Eskil Autopartner 41 00:08:12.894 V2 [1]
10 Rosén Maxx SE A Staffanstorps HS 40 00:08:04.352 V2 [1]
TSM-10
Top 10
Rank Driver Nat Lic Club Team Rnd Endtime Besttime - Run Points Points per Run
1 Hagberg Alexander SE A AMF Årsunda Xray 24 00:05:05.010 00:00:00.000 2 2:0, 1:2 [3:0, 4:0, 5:0]
2 Andersson Christer FI 00000 MMRc Team Associated 24 00:05:05.254 00:00:00.000 2 1:0, 2:2 [3:0, 4:0, 5:0]
3 Ahoniemi Simo Finland EFRA Hyvinkään 24 00:05:07.563 00:00:00.000 6 2:3, 1:3 [3:0, 4:0, 5:0]
4 Widmark Alfred SE A Staffanstorps HS 24 00:05:08.498 00:00:00.000 9 1:4, 2:5 [3:0, 4:0, 5:0]
5 Ahoniemi Sakke Finland EFRA Hyvinkään Corally 24 00:05:10.260 00:00:00.000 11 2:4, 1:7 [3:0, 4:0, 5:0]
6 Wubben Bart NL EFRA HFCC 24 00:05:11.717 00:00:00.000 13 1:6, 2:7 [3:0, 4:0, 5:0]
7 Andersson Jonas SE A Staffanstorps HS 24 00:05:11.586 00:00:00.000 14 1:5, 2:9 [3:0, 4:0, 5:0]
8 Trzaska Sebastian Finland EFRA Jyvaskyla Corally Finland 24 00:05:11.694 00:00:00.000 14 2:6, 1:8 [3:0, 4:0, 5:0]
9 Vässmar Magnus SE A MK Eskil Autopartner 23 00:05:02.322 00:00:00.000 17 2:8, 1:9 [3:0, 4:0, 5:0]
10 Nilsson Mikael SE A Staffanstorps HS 23 00:05:05.153 00:00:00.000 24 2:10, 1:14 [3:0, 4:0, 5:0]
-
Nyt kolmas kierros ajettu myöskin. Crisulla hienosti kaksi nollaa taulussa ja kärkipaikka siis hallussa. Radan pito on kasvanut aika paljon ja nyt kolmannella kierroksella nähtiinkin aika paljon kaatoja sen osalta.
Yksi protestikin tuossa hieman aikasemmin tehtiin, mutta ei mennyt lävitse. Ruotsalaiset kuitenkin ystävällisesti antoivat rahat takaisin. Eräällä ruotsalaisella kuskilla oli siipi tarkastuksessa liian korkea, mutta auto päästettiin kuitenkin lävitse. Muutama suomalainen oli tätä todistamassa ja sen takia protesti tehtiinkin. Harmi että ei mennyt lävitse, koska pitäähän sääntöjen olla kaikille samat. Selvä merkki kuitenkin annettiin että sitä ei hyväksytä ja nyt katsotaan oliko asialla mitään vaikutusta linjaukseen.
Samoin myöskin katsastuksessa siirrättivät numerotarrat kaikista mattoautoista toiseen kohtaan (paitsi muutamasta jossa ne siellä jo olivat). Ihme kyllä kaikilla ruotsalaisilla on vielä tarrat paikoissa joista ne meiltä siirrätettiin muualle. :mrgreen:
Fiilis kuitenkin hyvä ja tulokset omaltakin osalta parantuneet, joten siis katsotaan viimeinen kierros tältä päivältä ja sen jälkeen mennään popsimaan kisajärjestävän tarjoamaan taco-illallista. ;)
-
onko poijjat ajamassa todella p*skan kisan siellä vai.
jerzi
-
Jou,
pari pvää takana täällä.
Svedut osaa kyllä kotiinpäin vedon, ihan omaa luokkaansa.
Mun hiitissä oon ollu joka kerta 2. tai 3. alusta loppuun, silti mun tarvii antaa tietä kun meen ohi kierroksella ja ne mokaa ja ilmaantuu jostain takalistoon. Kertaakaan ei oo kuulutettu tietä mulle, vaikka oon ohitellu ihan riittäästi siin erässä.
Tämä pvä menny häikkien kans taistellessa, yks ajo ilman ongelmia. Servo vissiin rikki, koska se tärisee niin paljon ajossa ettei pysty ajaa tarkkaan, koska auto haluaa mennä molempiin suuntiin. Tuo kuitenkin loppuu 2min kohdalla ja ilmaantuu satunnaisesti väillä. siistiä.
Huomenna uus pvä ja toivottavasti zero ongelmia ja hyviä tuloksia.
V
-
Kolmen edellisen Jens Minnen käyneenä, tosin vain huolto- ja Cheerleaderjoukoissa, on ollut kiva seurata kotikatsomosta Team Finlandin etenemistä. Upeata ensinnäkin, minkälainen porukka on matkaan lähtenyt - varmasti tulette kaikki ekakertalaisetkin huomaamaan, että tässä on kisa, johon kannattaa osallistua: se on huikea kokemus sekä kisaajalle että taustabändille, ja se on kiva "pikkulomanen" kaamoksen keskellä hyvässä porukassa. Rankka, mutta rentouttava :wink:
Aivan upeita tuloksia - tämä olisi pitänyt päästä näkemään ja kokemaan livenä! Krisu pamautti pankin, aivan überhieno suoritus: neljä ykköstilaa viidessä aika-ajossa! Ja se viideskin oli kakkostila!
A-finaalissa 4 heppua - Bastilta todellinen onnistuminen jälleen!
Ekakertalaiset Viljami ja Matias ajoivat itsensä loistavasti B-finaaliin, Teemun seuraksi. Ym ym. Eivätkä näytä huonolta mattoautokuskien suorituksetkaan.
Tsemppiä finaaleihin kaikille - ja hauskaa kotimatkaa!
VesaK
"Var extra försiktiga med vissa av finnarna som kommer över på Jens Minne. De verkar finnas några som är oroväckande labila och det finns uppenbarligen några som kommer på tävlingen som lider av svårt mindervärdighetskomplex gemtemot svenskar och Sverige (med andra ord det mycket vanliga lillebror-storebror syndromet)."
:roll: :wink: :)
Älä ota tämä viesti yhtään sen vakavimmin kuin muut tämän topicin viestit... OK? :roll: :mrgreen:
Mikähän toi yllä lainattu teksti yritti olla? Jos se oli vain huulenheittoa, niinkuin oletan, niin ok, vaikka vähän merkillinen sellaiseksikin. Mutta jos se on lähetetty jonnekin tai jollekin, niin mihin/kenelle? Toivottavasti näin ei ole.
-
Crisu varmisti voiton voittamalla myöskin toisen finaalilähdön. Hagberg oli erän alussa tiukasti perässä, mutta erehtyi ajamaan Crisun perään ja kärsi siitä stopparin, jonka kuitenkin päätti ensiksi suorittaa väärässä paikassa, joten joutui pysähtymään toistamiseen. Tämän jälkeen Crisu sai ajaa rauhassa pitäen kärkipaikan loppulähdön ajan ja voittaen selvällä marginaalilla toiseksi tulleen.
-
Näkyykö muilla tulospalvelu? Minulla pimeni alkuerien jälkeen.
-
Ei :evil:
-
Uskomaton suoritus Crisulta, varsinkin WC4:llä!
-
Näkyykö muilla tulospalvelu? Minulla pimeni alkuerien jälkeen.
Suomalaisilla menee liian lujaa ja svedut päätti kaataa tulospalvelun ? :mrgreen:
-
Mites muilla on menny?
-
Mites muilla on menny?
Turistitulokset (http://www.mkeskil.se/rcm_resultat/GP_01122006/1-10_Mod/index.html)
C-12 tulokset (http://www.mkeskil.se/rcm_resultat/GP_01122006/1-12_Track/index.html)
-
Onnea Chrisulle voitoista ja muulle porukalle hyvin menneestä Ruåtsin valloituksesta :).
-
Kisa ajettu ja takas töissä. Kotiinpäinvetokisa nro1. takana.
Kisa oli todella kovatasoinen c12 luokassa, kuten myös pito oli todella kova. Omasta kisasta voisi sanoa että meni kovaa: treenin ja treenihiittien jälkeen olin Marcin jälkeen toisena, ekassa alkuerässä tuli ok ajo ja sillon 4. Sen jälkeen alkoivat häiriöt, joissa servo tärisi ekan 2min ihan mielettömästi, sai taistella että auton sai kääntymään koska se väänsi aina vastaan. Missasin häikkien takia 3 eräkierrosta testiä, kun ei koskaan tiennyt onko vielä häikkää vai ei. LA iltana vaihdoin about kaikki sähkölaitteet vastarin akusta servoon ja sunnuntaina häikät olivat poissa. Samalla vaihdoin korin, jossa ei ollut krominen keulamaalaus, josta uskon kaiken aiheutuneen.
Eka finaalissa ekassa mutkassa Nilsson veti hanuriin, nostaja nosti mun auton, piti sitä ilmassa ja etsi Nissen autoa, ja kun löysi, laski eka sen ja sitten mun! Olin siinä vaiheessa jo puolu kierrosta jääneenä seuraavasta, ja siinäpä se finaali.
Tokassa finaalissa sain hyvän lähdön, ajoin 4-5 paikalla suure osaa finaalia, mutta viimeisellä 2 kierroksella akut puutu ja v*tun swedupelle ajo hanuriin ja mun matka jäi siihen. Siihen meni 1-2 sijaa.
Viimeisessä finaalissa sain hyvän lähdön ja nousin yks kerrallaan, maalissa 3. ilman minkäänlaista akkujen dumppaamista.
Kiitokset Valtasen Jannelle nopeista osista, Spintecin Erik Jonkille suuresta avusta ja kaikille suomalaisille tsempistä, erityisesti Aulis Ollinmäki, Tony, Mika ja Kalle joka jeesas auton baanalle ja pois joka hiitissä sairaana olosta huolimatta!
Suomi
Finland
P erkele
-
Onnea Christerille todella vakuuttavasta voitosta!
Oman tiimin osalta eka reissu Jens Minne -kisoihin on nyt takana. Alla hieman tiimipäällikön kisaraporttia.
Hienoa ja rankkaakin oli. Kuski ilmoitti jo heti ekana päivänä, että ensi vuonna on tultava ehdottomasti uudestaan.
Paljon opittiin ja koettiin “isomman maailman” Touring-kisatyylistä.
Meillä oli ennen kisaa tavoitteena päästä jonnekin puolen välin nurkille, kun kuskeja oli kaikkiaan 65 (ilmoittautuneita).
Perjantain vapaissa harjoituksissa 13.00 - 18.00 päästiin ajamaan kiitettävän paljon (9 akkua) ja rata tuli Matiakselle tutuksi. Auto toimi alusta asti erinomaisesti ja setup sopi Jens Minnen radalle hyvin. Treenin edetessä ja pidon parantuessa ajat paranivat koko ajan ja vauhti vähän yllätti meidät itsemmekin.
Lauantaina järjestäjät suostuivat siirtämään meidät nopeampaan alkuerään (nro 4) , kun näkyi selvästi että meille määrätty (hitain) alkueräryhmä (nro 7) oli väärä.
Alkuerät menivät kaikki erinomaisesti, yksi alkuerävoittokin tuli. Muut ryhmän erävoitot vei suvereenisti Viljami. Alkuerien jälkeen Made oli sijalla 15. eli menossa B-finaaliin. Täytyy myöntää, että päästiin vähemmillä epäonnen kolhaisuilla kuin muutamat muut.
B-finaalissa olivat suomalaisista
- 4. ruudussa Viljami Kutvonen
- 5. ruudussa Matias
- 6. ruudussa Teemy Rytsy
-paalulla norjalainen
-muut ruotsalaisia
Finaaleissa ajaminen olikin sitten meille ensikertalaisille yllätys heti ekasta mutkasta alkaen. Ruotsalaiset ajaa ihan sikamaisesti ja ruttaa autoja armottomasti. Siihen verrattuna meillä ajetaan tosi siististi. Pari huomautusta tuli tuomareilta tuli törkeimmistä mutta tuomarit eivät näe kaikkea (käytännössä varsinkaan, jos rikkoja on ruotsalainen). Noo, tuli siellä sitten stopparikin pahimmalle ruotsalaispuskijalle toisessa finaalissa.
Ekassa finaalissa sijoitus oli monen tönimisen ja parin törkeämmän tempun seurauksena 9. (mukana 10 autoa).
Tokassa finaalissa Made piti paremmin puoliaan ja alkoi ajaa samalla tyylillä kuin muutkin eli lisää härskiyttä menoon ja erätulos oli 7.
Sijoitus kolmen päivän huvittelun ja vääntöjen jälkeen oli B:n 9. eli kisan 19. sija.
Se ylitti hurjasti tavoitteemme.
Kisamatka oli meille ensimmäinen ulkomaille ja kertakaikkiaan hieno kokemus. Upea rata ja kisapaikka muutenkin. Suomi-tiimin kesken tunnelma oli huippuluokkaa.
jarkko
-
........tiimiläisillä oli yhteinen teematarra.........
http://static.flickr.com/119/314313004_7194bfc3c2_o.jpg
-
Tässä myöskin omasta autostani tarra: http://www.edu.lahti.fi/~salmen/jotain/Jens_Memorial_2006/slides/P1010825.html
Aiheutti muuten hilpeyttä ruotsalaisten ja ilmeisesti norjalaistenkin keskuudessa.. :mrgreen:
-
Tässäpä vielä kisaraportti omalta osaltani: http://www.teamentisetkuskit.com/modules.php?name=News&file=article&sid=77
-
http://www.lrp.cc/e/main_frameset_e.htm
-
Laitetaan tääki linkki nyt ku kerran muistaa: Parin ruottalaisen napsimat kuvat radalta, ihan hienoja kuvia. (http://neuromancer.mine.nu/bilder/Jens%20Minne/)
-
Laitetaan tääki linkki nyt ku kerran muistaa: Parin ruottalaisen napsimat kuvat radalta, ihan hienoja kuvia. (http://neuromancer.mine.nu/bilder/Jens%20Minne/)
Ja heti ensimmäisenä löytyy kuvat audista jorpakossa :D