Kirjoittaja Aihe: Moottorihuolto talven ajaksi?  (Luettu 1376 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorihuolto talven ajaksi?
« : 25.10.03 - klo: 20.48 »
Nyt on taas lumet maassa (kuten mielikin näin polttisharrastajan näkövinkkelistä) ja on kai sitten laitettava omat kilpurit talviteloille.
Mutta tarvitseeko moottorille tehdä mitään?

Olen käyttänyt Sidewinder 16% polttoainetta, joka sisältää tuoteselostuksen mukaan moottorin syöpymistä estävää ainetta. After-Run-Oilia ei siis tarvitse käyttää (ainakaan ajokaudella), mutta tarvitaanko AROa lorauttaa mottiin reilusti näin talven ajaksi? Riittääkö se vai pitäisikö moottori avata ja puhdistaa kunnolla ennen öljyämistä?

Laittakaa myös muita auton talvihuoltoa koskevia vinkkejä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorihuolto talven ajaksi?
« Vastaus #1 : 25.10.03 - klo: 22.15 »
Kuinkas tän Morgan Coolpowerin (15%) kanssa.
En ainakaan löytänyt purkista tekstiä, jonka mukaan after-run-oilia tarvitsee/ei tarvitse käyttää.
Eli varmaankin mottiin (HoBaon 8-porttinen) öljyt sisään talveksi?
Kuinkas muut Coolpowerin käyttäjät ovat toimineet?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa sandmaster89

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorihuolto talven ajaksi?
« Vastaus #2 : 25.10.03 - klo: 23.01 »
Cool powerista en tiiä, mutta kun mulla oli model technicsiä (10%) en laittanu sinne moottoriin mitään oljyjä, nii talven jälkeen kun aukaisin moottorin, niin huomasin kiertokangessa ja vastapainossa jotain ruosteelta näyttäviä pisteitä, mutta kone toimii siltiki.

Poissa silveri

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorihuolto talven ajaksi?
« Vastaus #3 : 25.10.03 - klo: 23.12 »
Itse en ole käyttänyt cool power:n kanssa mitään lisä rasvoja,eikä ole kone ainakaan jämähtänyt pidemmälläkään seisonta-ajalla.

Mika R

  • Vieras
Moottorihuolto talven ajaksi?
« Vastaus #4 : 26.10.03 - klo: 08.49 »
itse huomasin pientä tahmaisuutta cool powerin jäljiltä nyt parin kuukauden tauon jälkeen ja heitin koneeseen Trinityn after runia. en usko että konetta tarvitsee lähteä avaamaan sen kummemmin paitsi jos aikoo vaihtaa sisuskalut samalla. putsata päältäpäin tietysti kannattaa. kuiva lämmin paikka lienee paras säilytykseen

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Moottorihuolto talven ajaksi?
« Vastaus #5 : 26.10.03 - klo: 12.03 »
Itse olen käyttänyt CRC:tä tai ihan risiiniöljyä, mitä milloinkin on ollut saatavilla...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!