Kirjoittaja Aihe: Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?  (Luettu 1613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zoikka

  • Tulokas
    • Profiili
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« : 05.02.04 - klo: 15.38 »
Niin sitä vain kyselisin että mitä auton osia olisi syytä putsailla ja miten näin talvisten ajelujen jälkeen? Itsellä on tuollainen Thunder Tigerin stadium truck DT-10. Pitäisikö jousitusta iskunvaimentimia tai ohjaussysteemeitä puhdistaa ? En itse juuri tiedä noista puhdistushommeleista kun juuri aloitin harrastuksen. Olisin kiitollinen vastauksista.

Zoikka

Mika R

  • Vieras
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #1 : 05.02.04 - klo: 15.46 »
No kyllähän se hyvä olis, pitää auton paremmassa kunnossa pitkän päälle, jos vaikka haluat myydä/vaihtaa joskus ja kyllä ne osat kestää paremmin kun ei turhaa roskaa hankaamassa vastaan. Öljytkin olis hyvä vaihtaa esim iskareista kerran kaudessa joten mielummin sen siistiin autoon tekee. Diffeihin myös jos niissä on öljyt tai lisätä rasvaa.
Turhaan nyt ei kannata repiä esim palloniveliä irti, niitä joutuu sitten vaihtamaan kun ne löystyy. Muista ruuvilukite metalli-metalli liitoksissa (ei muoviin!)
Talvella kuivaaminen on tietty tärkeetä ja tarkistaa että servot ja etenkin vastari eivät jää kosteaksi. Aina parempi suojata jotenkin. Ohjeita löytyy netistäkin.
After run oilia kannattais heittää ajon jälkeen koneeseen ja lukea noi talviajo-ohjeet tästä forumista.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #2 : 05.02.04 - klo: 17.07 »
Paljonko toi after run oil maksaa?

Mika R

  • Vieras
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #3 : 05.02.04 - klo: 17.44 »
riippuu aineesta, jotku laittaa WD-40 :stä. Mulla on jotain trinityn kamaa, ei se paljoa maksanut, alle 10e se on varma. kysäise jostain liikkeestä jos netistä ei löydy

Poissa nicco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
....
« Vastaus #4 : 07.02.04 - klo: 21.55 »
zoikka miten toi sun auto on toiminut?

Poissa Zoikka

  • Tulokas
    • Profiili
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #5 : 08.02.04 - klo: 02.11 »
Auto on toiminut ihan ok. Sen vain huomasin että ei taida talvella olla kauhean taloudellista tehdä hienoja hyppyjä epätasasista hyppyreistä ku voi jotain vähän hajota sieltä renkaan ohjauksen kannalta. Ite vähän hyppäsin auto vinossa ja naks, sieltähän päätti katketa sellanen ovela osa ja pillin pidike. Mutta epoksia pintaan mikä ei kylläkään kestänyt :P ja rautalankaa pidikkeen tilalle. Auto on toiminut siis hyvin kunhan vain osaisi ajaa sillä :D. Varaosapuoleen olen kyllä aika pettynyt viikon toimitusajoilla eikä voi tilata yhtä tiettyä osaa, vaan pitää aina tilata tietty setti mihin osa kuuluu. Se on suurin miinus.

Mika R

  • Vieras
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #6 : 08.02.04 - klo: 09.15 »
Valitettavasti toi pätee suurimpaan osaan merkkejä/autoja. Siksi kandee tilata potentiaalisesti hajoavia osia tuplat jos lompakko sallii, ehkä  :roll:

Poissa nicco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #7 : 08.02.04 - klo: 09.55 »
zoikka mäkin meinasin tota autoo... kun se on suht halpa mutta päädyin duratrax maximum st proohon varaosia olen saanut kolmen päivän toimitus ajalla ja hyvin on toiminut..... molemmissa on vain pien miinus ne on takavetoja :?  sekin on tietysti mielipide asia...

Poissa Zoikka

  • Tulokas
    • Profiili
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #8 : 08.02.04 - klo: 12.39 »
Jaajaa tällättis. Tä nyt on menny "hieman" offtopikiks mut olkoon  8) . Njoo kyl se lompakko sen ehkä just ja just sallis mut se vaan lähinnä hatuttaa kun tulee sellaset 5 ylimäärästä osaa mitä ei tarvi ku tarvii vaan sen yhen osan siitä setistä.. Onko asia tälleen kaikilla valmistajilla? nicco misäs olet ajellu autollas? Millasessa maastossa ja ootko talvella ajellu? Mut mä kyl tulin siihen tulokseen et jätän hyppimiset kesään ku tuntuu olevan sen verran hajoomisherkkä pakkasilla ;)

Poissa nicco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä on syytä putsailla ajon jälkeen?
« Vastaus #9 : 08.02.04 - klo: 18.22 »
oon ajellu talvella ja semmosessa hangessa missä just menee ja oon semmoneenkin ajanu missä ei mee... ja tiellä... ja jäällä... ja olen kyllä hyppinytkin aika pahasti ja mitään ei oo hajonnu....  :mrgreen: