Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m@sse

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 40
151
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 11.04.09 - klo: 23.15 »
Tulipahan todettua haiboxingien vanteiden kestävyys... Ei edes akullista ja hexi pyöreäksi  :afro:

Vakiovanteissa ei ole ongelmaa tuon hexin kanssa, mutta tosiaan halkeavat aivan liian helposti. Keittelinpä puoli tuntia yhtä paria, josko kestäisivät vähän pidempään..

Edit: Niin ja 20C 5Ah 3S lipoja pistin parin tilaukseen hobbycitystä, saapa nähdä tuleeko paljonkin lisää tehoa vrt. 10S GP3300  :cool:

152
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 02.04.09 - klo: 21.41 »
Itse vaihdoin taannoin HXT:n voimaservoon. Ajan kuluessa kuulemma keskitys alkaa heittämään, mutta tolla hinnalla paljoa haittaa. :) Vääntöä ja nopeutta riittää ihan hyvin, 6V UBEC:n kanssa.

https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=2 Servo.
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3735 Ubec.

153
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 02.04.09 - klo: 13.30 »
sitä ihmettelinkin miksei asfaltilla ole jengi ajamassa ! muutama hassu lätäkkö ainoastaan  :shocked:

ihme aprillipilailua, siellähän on metri lunta!


154
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 01.04.09 - klo: 21.26 »
Mites asfalttirata, pääseekö sinne jo kohta driftailemaan? :)

155
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 31.03.09 - klo: 15.26 »
Laitetaanpa omia Haiboxing-kokemuksia..

Eli ostin siis nuo Bilteman halpiskumit ja vanteet niille ja eka kokemus on positiivinen. Testasin niin hiekalla kuin asfaltillakin ja pito on yllättävän hyvä.
Pidon testaus meni tosin hieman pipariks, kun slippi jäi keväthuollon jäljiltä liian löysälle ja vinkuna vaan kuului täyskiihdytyksissä.
5 minuutin asfaltilla pyörittämisen jälkeen takarenkaiden nappulat oli lähes kadonnnu, joten aika pehmeää kumia taitaa olla nuo.  :grin:
Jos olisin ajanu kaikki akulliset asfaltilla ja slipperi olis ollu optimitiukkuudella, tiedä mitä olis ollu enää kumeista jäljellä.. No, eipä maksa onneks uudet paljoa.

Vähän jatkoa tähän:

Seos on tosiaan todella pehmeää eli piikit kuluu nopsaan pois, mutta toisaalta pitokin on mainio.

10-kennoisella nihmillä ja MM5700:lla eivät vaan kovin kauaa kestäneet :) 3 akullista ja pari takaa riekaleina. Hajoamista tosin saattoi edesauttaa "hieman" haurastuneet vanteet..

Onneksi eivtä tosiaan maksa paljoa ja ostinkin kolme pakettia taannoin, kaksi settiä itelleni ja yks JL:lle.

Edit: päivän spedeilykuva, stillejä videosta jonka uppailen joutuubiin jossain välissä:


156
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo 2009
« : 31.03.09 - klo: 14.36 »
Kyllä. Niitä kiteitä ei vaan saa kovin pitkäksi ajaksi varata, vihaiset veneilijät ainakin meiltä taistelurobotisteilta niitä tulee aika nopeasti kyselemään.. Siksi ostin täksi vuodeksi spektrumin :)

157
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.03.09 - klo: 21.21 »
Joo, edellisen videon spedessä moiset iskarit onkin edessä. :)

158
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.03.09 - klo: 20.32 »
c-c-c-c-combobreaker diffijauhantaan. Päivän spedeilyt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WYcGMFiPzOQ[/youtube]

Ei meinaa vanteet kestää, pikaliima vissiin haurastuttaa tai jotain..

159
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 30.03.09 - klo: 20.26 »
Päivän spedeilyt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WYcGMFiPzOQ[/youtube]


160
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 27.03.09 - klo: 23.56 »
No ainaki ko laittaa eturenkaat taakse (vanteet) Niin ajettavuus paranee merkittävästi.
Itse en omassa projektissa alkanu spedeä leventämään, erinäisistä syistä.

Silloinhan takapää on merkittävästi etupäätä leveämpi, luulisi että haittaisi hieman ajettavuutta.. Vai luotetaanko siihen että eturenkaat on kuitenkin kohti taivasta jatkuvasti  :afro:

161
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 27.03.09 - klo: 23.53 »
Johan alumiini sulaa 660 asteessa joten 1000-asteiseen uuniin en lähtisi osia pistämään :)

162
Sähköautot / Vs: Nikkojen virittäjät?
« : 27.03.09 - klo: 14.05 »
Minkä C-arvon lipoja suosittelisitte Nikkooni?

163
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 27.03.09 - klo: 11.05 »
Sehän on ihan selvä että jännitteen noustessa noparin bec joutuu pudottamaan enemmän jännitettä vastarille -> enemmän lämmöntuottoa.

jesi: ok thanks. :) Voisi toki juottaa sen irti noparin päästäkin.. Olen kerran joutunut tuon signaalijohdon sinne piirille juottamaan

164
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 26.03.09 - klo: 21.59 »
Mamban signaalijohdosta pitää vissiin katkaista plussa UBEC:n kanssa? Alko kuumenemaan huolestuttavasti 10-kennoisen Nimhin kanssa pakkasellakin niin päätin ostaa moisen. Lisäksi täytyy katsoa jos auttaisi radiohäiriöihin..

165
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 26.03.09 - klo: 18.27 »
Hahhaa, oiskohan se taika korissa.... :)

Sain muuten kuvattua tosi harvinaisen hetken kun emo ruokkii poikasta, tää on taattua Natural Geographic matskua:

Awwww kun on söpö poikanen <3

166
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.03.09 - klo: 20.47 »
Turha ostaa RPM:n laakeripesiä, Traxxasin omat on halvemmat(!). Osanumerot räjäytyskuvasta traxxas.com

167
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.03.09 - klo: 20.35 »
Ihan selvä merkitysero. Tervetuloa kokeilemaan 25C 300mAh lipolla Savagea...

edit:

168
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.03.09 - klo: 20.21 »
Luulin ettei 20c lipoilla pärjää kyseisellä autolla!? :huh:
Eikös savage fluxissa oo mamba monster nopari ja saman firman 2200kV motti?

Ajattelin vaan kun kivasti näkyy liikkuvan tossa videossa ja jos joskus laitan kyseiset liikuttimet Summittiini(sit kun vakiot antaa periksi). Riittääkö/pärjääkö kun miulla on 2kpl 7.4v 5000mAh 20c lipoja?

Näin Fluxin manuaalissakin kehoitetaan käyttämään vähintään 25C tai parempaa.

Koittakaa ihmiset nyt tajuta että c-arvolla itsessään ei ole minkään valtakunnan merkitystä! C-arvo kertaa kapasiteetti antaa purkuvirran, jota pitää verrata koneen ottamaan virtaan. Ei vaan voi sanoa että 20C/25C riittää, koska lipoja on aika monella kapasiteetilla!

Lipotopiciin heitin tuollaisen taannoin:

Lainaus
Koittakaa ihmiset tajuta että C-arvolla itsessään ei ole merkitystä! Edes 100C purkuvirta ei riitä, jos akun kapasiteetti on vaikka 300mAh..

Lisäksi lipot valitaan koneen, eikä auton perusteella.

Mutta esimerkkinä: Velineon ja 20C 5000mAh lipo. Velineonin ottaa jatkuvaa virtaa 65A (piikkinä 100A), ja 20C 5000mAh liposta irtoaa 5Ah*20C=100A. Eli riittäisi helposti koska lipo antaa jatkuvasti sen, mitä velineon ottaa vain hetkittäin.



169
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.03.09 - klo: 17.43 »
Miten 20C lipoja kiinnostaa auton malli, nopari taikka kone?

170
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 23.30 »
Mikäköhän sen akselin osanumero on joka tulee siihen yokeen, vai onko se revitty jostain muusta härpättimestä. :huh:

Tarkoitat tuota etualalla oikealla olevaa osaa? http://i648.photobucket.com/albums/uu205/masse_/vetarimod.jpg

Se on rikotusta vakiovetarista. Muoviset osat olen aina heittänyt pois, mutta olen säästänyt noita akseleita tätä yoke-modausta varten. :)

edit: Löytyipä kuva rikotusta vakiovetarista:



Pahoittelut kuvafloodauksestani kaikille hitaan netin omaaville!

171
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 21.33 »
Otin vähän eri lähestymistavan ja eräs perjantai-ilta väsäsin 3mm alumiinista uuden rungon. "Akkukiinnike" on väliaikainen 10-kennoiselle Nimh paketille (5x2) ja muutenkin tuota on tarpeen vahvistaa kesää/3S lipoja varten :) Taaempi rungon alatuki kelpasi sinällään, etummaisen joutui tekemään itse uusiks.


172
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 20.35 »
Vähän hassun näköistä kun korin pyöränkaaret ei osukaan ripustusten kohdalle :) Itsellä on samaiset 30mm pidennetty runko..

173
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 18.25 »
Kuvastakin näkyy, että iskarin varret on kullansävyiset eli paljon mahdollisesti titaaninitriittipäällystetyt.

Siistit tuli noista vetareista, sitten vaan toivotaan että kestää toisesta päästäkin :D



174
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 17.30 »
Ok kiitos nopeasta vastauksesta! Itse kyllä suosisin dremelin sijaan sorvia :>

Yokejen kanssa tuli myös big boret eteen:



Huomaa myös alumiinirunko ja jo nyt vääntynyt puskuri :D

175
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 17.00 »
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8315&grpid=3901 ?

Just ne. Pikkasen propellihattua päähän, ja ne saa modattua myös uloimpiin niveliin. Kestää.

Haluatko kertoa tästä propellihattuilusta enemmän? :) Hajonneista akseleista jääneissä akselintyngissähän on valmiiksi tasaiset kohdat pidätinruuveja varten. Kovin syvällä akselia ei noihin kyllä saa, koska akseli ei ole riittävän pitkä silloin..

Oletko kenties "lyhentänyt" yokeja?

edit: pic


176
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.03.09 - klo: 21.49 »
Loistavia kuvia! Erityisesti nuo lyhyellä aukolla otetut kuvat joissa tausta on ihan sumunen :)

177
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.03.09 - klo: 15.41 »
Itse olen madaltanut koritolppia sekä edestä, että takaa suurin piirtein Swamin ohjeiden mukaisesti. Paljon paremman näköinen kun päivä ei paista rungon ja korin välistä kuten vakiona :)

http://www.swami-rc.com/lowmounts.htm


178
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.03.09 - klo: 19.03 »
Lainaus
Voisi olla kesäksi Pedeen, jos tuo 20C riittää autoon.

Koittakaa ihmiset tajuta että C-arvolla itsessään ei ole merkitystä! Edes 100C purkuvirta ei riitä, jos akun kapasiteetti on vaikka 300mAh..

Lisäksi lipot valitaan koneen, eikä auton perusteella.

Mutta esimerkkinä: Velineon ja 20C 5000mAh lipo. Velineonin ottaa jatkuvaa virtaa 65A (piikkinä 100A), ja 20C 5000mAh liposta irtoaa 5Ah*20C=100A. Eli riittäisi helposti koska lipo antaa jatkuvasti sen, mitä velineon ottaa vain hetkittäin.

179
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 21.03.09 - klo: 18.56 »
RCl: Onko tullut mieleen katsoa, miten Rustlerin runkorakenne on toteutettu? Traxxasin sivulta löytyy räjäytyskuvat..

180
Yleinen keskustelu / Vs: pleksiä/ym. vastaavaa
« : 19.03.09 - klo: 16.21 »
Riippuu aika pitkälti auton koosta ja osasta mitä meinaat tehdä :) Itse tein nuo iskaritornit Banditiin 10mm- ja Stampedeen rungon alatuen 3mm levystä.

Edit: Mikäli olet (ensimmäisen viestin perusteella) runkoa Stampedeen tekemässä niin 3mm tuskin kestää juurikaan. 5mm kestänee jo jonkin verran, ellei suunnitelmissa ole harjatonta & lipoa etc. Kannattanee silti tehdä jonkinnäköiset "jäykistimet" runkoon, pelkkä levy joustaa aika kovasti noilla paksuuksilla.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 40