Kirjoittaja Aihe: Losi XX kysymyspaketti aloittelijalta (edit: auto jo rikki )  (Luettu 4077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Noniin eli tässä tuhti kysymyspaketti "ammattilaisille"



Eli ostin käytetyn Losi XX CR auton plus muut vermeet. Pari akullista takana 11 vuoden "hiljaiselon" jälkeen, ja hauskaa oli. :cheesy:



Kalusto: Team Losi XX
Futaba megatech junior radiot
Nosram international nopari (13--> kierroksiselle)
Speedgems Xtreme 15 kierroksinen kone
4kpl GP kennoilla olevaa 3300mah NIMH
Trinity akkujen testaus/purkulaite
12V An Mann laturi, säädettävä virta ( en tiedä onko pulssi tms laturi)
Varaosia

Takana siis pari akullista, ja ensimmäiset ongelmat ja kysymykset heränneet.
Minulla on nyt aikaa sattuneista syistä perehtyä sähköcrossi maailmaan, ja ajatelin heti alkuun heittää muutamat kysymykset ilmoille.

Tärkein. En saa akkuja ladattua, se laturi alkaa vaan vilkkua, ja kun säätää virtaa pienemmälle niin lataus ei etene ja tippuu nollaan. Kytkin sen loppuillasta suoraan akkuun ja se alkoi toimimaan jotenkin, virta nousi 3A mutta pätki.
Kaipaisin ohjetta akkujen latauksesta yleensä ja  miten ladata tuolla anmann laturilla, miten saan helpoiten riittävän 12v virran sille? Kun tuo 12v akku vähän raskas. Itsellä ei omaa autoa. Voinko liittää 16v kannettavan tietokoneen muuntajaan?

 Ja millä Ampeeri määrällä ladata  akkuja? Kuinka lämpimiksi?

Lisää:

1. Miten selvitän missä kunnossa auton kuluvat osat ovat ja pitäisikö jotain vaihtaa?

2. Miten selvitän akkujen kunnon?(mikä akku paras)?

3. Miten selvitän myllyn kunnon, hiilet/kollektori/tasapainoitus?

4. Entäs diffin ja muiden liikkuvien osien kunto?

5. Pitääkö noista  futaban"lelu" radioista päästä eroon jos haluaa oppia ajamaan (säätöjä niissä ei ole pahemmin)?

6. Mitkä hyvät aloitus säädöt maavaraan, iskarien asentoon (nyt edessä ne on niin pystyssä kuin mahd) jousien kireyteen ?

7. miten saada ohjattavuus paremmaksi? Auto pyörähtää tai puskee, ja kyseessä ei ole pelkästä kaasusta johtuvaa, se ei vaan tunnu kääntyvän rauhallisesti.

8. Mitä aurauskulma vaikuttaa? Entä renkaiden kallistus?

9. Mitä käytännössä tarkoittaa yli/aliohjautuminen?

10. Voiko autosta säätää asfaltille ajettavan ja saako siihen touring korin?

11. Missä lähin crossirata (kirkkonummi tai espoo)

12. Voiko autoon hankkia harjattoman moottorin jos ei muuta osia?

13. Minkälaiset renkaat karkealle hiekalle ? Ajelen lähinnä sellaisella.

14. Kannattaako purkaa kaikki akut ja pyrkiä rakentamaan yksi "superakku"

15. Voiko tuohon tehdä 8,4v akun (yksi kenno lisää)?

16. Kannattaako moottorn ennakkoa säätää?

« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo: 00.50 kirjoittanut Fbzero »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #1 : 19.08.07 - klo: 07.25 »
Tuolla on kiva "lähtöpaketti" tietoa:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #2 : 19.08.07 - klo: 10.59 »
Kiitoksia! tuli tuossa heitettyä ehkä turhiakin kysymyksiä . Mutta tällä hetkellä eniten mietityttää akkujen lataus, eli kuuluuko sen virran tipahdella nollaan 15 sek välein? Pulssilaturi? Onko 2A sopiva virta?

Entäs miten säädän sen auton "slipperin"? Sopivaksi.
Ja diffin säätö, siinäkin kai jotain sääntöjä?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #3 : 19.08.07 - klo: 13.19 »
5. Pitääkö noista  futaban"lelu" radioista päästä eroon jos haluaa oppia ajamaan (säätöjä niissä ei ole pahemmin)?

12. Voiko autoon hankkia harjattoman moottorin jos ei muuta osia?

14. Kannattaako purkaa kaikki akut ja pyrkiä rakentamaan yksi "superakku"

15. Voiko tuohon tehdä 8,4v akun (yksi kenno lisää)?

[/b]
5. Mielestäni ei tarvitse. Ihan sopivat aloittelijalle.
12. Joudut hankkimaan myös nopeudensäätimen.
14. Ei, tuuppikrossissa ei saada kaikkea tehoa maahan kuitenkaan eli se on turhaa.
15. Perjaatteessa voi jos nopari kestää sen, Käytännössä lue kohta 14.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #4 : 19.08.07 - klo: 17.04 »
Jos tuo laturisi on pulssilaturi, heitä se äkkiä jorpakkoon. NiMh-akut eivät voi sietää NiCd-akuille tarkoitettuja pulssilatureita. Eli hommaa jostain laturi, joka osaa oikeasti ladata NiMh-akkuja.

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #5 : 19.08.07 - klo: 20.11 »
Losin sivuilta löytyy joitakin erilaisia setuppeja, joita voit kokeilla auton säätämiseksi:
http://www.teamlosi.com/setups/xxcr/index.htm

Myös Asson sivulta löytyy kaikkia hyviä perusoppaita:
http://www.rc10.com/racerhub/techhelp/tech_help.htm

Esim. tämä opas oli aloittelijalle ihan hyvä luettava aikanaan:
http://aedownloads.com/pdf/RC_HandbookV2.pdf

Renkaina karkealla soralla on toimineet ihan hyvin Prolinen Dirt Hawgit ja Bow Tiet:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU13&P=ML
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDX75&P=M

Vanteita XX-CR:ään saa ostettua Sabelta (www.sabe.fi)
« Viimeksi muokattu: 19.08.07 - klo: 20.56 kirjoittanut Drizzit »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #6 : 19.08.07 - klo: 22.01 »
Tärkein: Ensinnäkin osta laturi NiMH akuille niinkuin edellä mainitaan. Ei oo kalliita peruslaturit. Toiseksi tarkista etteivät liittimet ole likaiset tai hapettuneet.

Ja sitten olettaen että sait auton manuaalin mukaan: (ja jos et niin hommaa ihmeessä jostain se käsiisi  :shocked: )

1. ja 4. Irroita pinjoniratas moottorin akselilta. Jos renkaista pyöriteltäessä voimansiirrosta eikä pyörien laakereista kuulu/tunnu rahinaa, kuluvat osat ovat kunnossa. Voimansiirron pitää rullata herkästi ilman takelteluja. Diffiä eli tasauspyörästöä kannattaa pyöritellä(pidä isoratasta paikoillaan ja pyörittele jompaakumpaa rengasta) koska ajan myötä diffin painelaakeriin saattaa mennä pieniä kivenmurusia. Diffi pyörii hieman jähmeämmin, mikä on normaalia. Tarkasta diffin kireys. Ks manuaali. Pura/kiristä tarvittaessa. Ks. Manuaali. Rullaile myös eturenkaita, sillä niiden pitää rullata todella herkästi.

Älä pura autoa jos ei ole pakko. --> Hävinneiden osien minimointi  :laugh:

Jos jotain häikkää löytyy, auton kokoamisohjeesta näet miten auto on kasattu. Purat vain tarvittavan kohdan käänteisessä järjestyksessä. Kannattaa varata viilipurkkeja ym. astioita osille. Etene rauhallisesti ja ajatuksella. Putsaa ja tarkasta osat sitä mukaa kun purat autoa. Hammasharja, Talouspareri ja topsipuikot ovat käteviä. Jollain liuottimella voi pestä metalliosia mutta ei mielellään muoveja. Vedellä ja fairilla voi pestä muoviosat.
Jos laakereista kuuluu tai tuntuu rahinaa vaihda ne uusiin. Puhdista laakerit vain päällisin puolin varovasti(topsit ja paperi). Älä käytä suihkeita tai liuottimia. Laakerit ovat tiivistetyt joten niihin ei pitäisi mennä likaa. Paineella suihkuttaminen voi tunkea laakeriin enemmän likaa sisään kuin sieltä ulos. Eli ei myöskään paineilmaa laakereihin.
Hammasrattaissa ei saa olla silminnähtävää kulumaa, lähinnä epäsymmetrisyyttä hampaissa.(tuskin onkaan). Älä pura diffiä, jos ei ole pakko!
Kasatessa jätä hammasrattaat kuiviksi. --> Ei kerää likaa. Voimansiirtolaatikon puolikkaiden saumakohtaan voi laittaa Losin paksua diffirasvaa niin pysyy pölyt pois boksista.

5. Itselläni samanlaiset eikä niissä mitään vikaa!! Parhaiten opit ajamaan kun keskityt olennaiseen, eli auton säätöön ja ajamiseen, etkä lähettimen Säätämiseen. Ainut olennainen säätö lähettimessä varmaankin ohjauksen trimmi!

6. Ks Manuaali. Kasausohjeissa on auton oletussäädöt. Ns. jokakelin säädöt.

7. ja 8. Tarkista auraus/haritus. Renkaiden ollessa suorassa, vertaa renkaiden etäisyyksiä etu- ja takareunoistaan. Oletuksena yhtä kaukana toisistaan.
Kun renkaissa aurausta, etureunat lähempänä toisiaan kuin takareunat. --> Rauhoitaa ohjausta.
Kun renkaissa haritusta, niin em. päinvastoin. --> ohjauksesta tulee agressiivisempi.
Aaurauskulmat Luokkaa 1-2 astetta puoleen tai toiseen Per rengas.
Jos auto käyttäytyy levottomasti perusasäädöillä, niin ensimmäinen säätökohde on sormenkoukistajalihaksen liipaisuherkkyys  :grin:. Kokeile laitaa ohjaukseen aurausta jos haluat(siis jos auraus oli nolla tai haritusta). Muista säätää kummankin puolen raidetangot samanmittaisiksi. Katso ovatko ne yhtäpitkät alunperinkin. Työntömitta on hyvä apuväline.

Ps. Ohjauksen linkistössä on jo uutena välystä (siis kohtuudella) joten siitä ei kannata välittää. Se rauhoittaa auton käyttäytymistä. Itselläni on Double-x.

9. Jos auto aliohjaa, niin silloin auto pyrkii "puskemaan", eikä meinaa kääntyä.
Yliohjauksessa auto tahtoo mennä "kahva edellä", eli takapää lähtee helposti luisuun ohjausliikkeistä.
Näihin vaikuttavat lukemattomat auton eri ominaisuudet. Ali- ja yliohjautuvuus ominaisuudet muuttuvat myös auton nopeuden mukaan.


Edit:tiä tuhottomasti koska tallensin vahigossa ennenaikojani.
« Viimeksi muokattu: 19.08.07 - klo: 23.58 kirjoittanut mvar »

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10crossi, auto jo rikki)
« Vastaus #7 : 20.08.07 - klo: 00.11 »
on muuten meikäläisen vanha laturi, ja MiCd/NiMH toiminen. Luultavasti se on siis rikki.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10crossi, auto jo rikki)
« Vastaus #8 : 20.08.07 - klo: 00.20 »
on muuten meikäläisen vanha laturi, ja MiCd/NiMH toiminen. Luultavasti se on siis rikki.

Katso ensin huolella kaikki liittimet ja johdot läpi. Jos jossain on huono kosketus tai rikkinäinen johto niin ei silloin virta kulje. Itselläni oli sama ongelma kun vuoden käyttämättömyyden jälkeen ei meinannut ladata.
Syy: akun liitin oli kulunut ja hapettunut.
Korjaus: uusi liitin.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10crossi, auto jo rikki)
« Vastaus #9 : 20.08.07 - klo: 00.34 »
Noniin , tänään pääsi jo hyvin tutustumaan tähän harrastuksen toiseen puoleen  , eli auto palasiksi ja sitten miettimään miten kuntoon. :undecided:

Tein tänään radan , reunustetin lvi putkilla,  mm. yksi hyppyri ja ihan hyvää alustaa, sellainen kovettunut hiekka ja vähän nurmea. No siinä sitten otettiin kierroksia ja kaveri pamautti  täydessä nopeudessa päin putken reunaa,  osui suoraan takarenkaaseen seuraavanlaisin tuloksin:






Neljän tunnin korjailun jälkeen tilanne tämä:







 pikaliimaa ja tukilevy, en silti usko että kestää. Tuleeko tuohon osaan suuri rasitus?


Laturi on rikki, muutavaihtoehtoa ei ole, katsokaas video:
http://www.youtube.com/v/LIG1hC88eUI



Tekee siis aina saman, ensin lähtee lataan hyvin, ja sitten alkoo katkomaan. Kuitenkin se saa virtaa sinne sisälle , koska ajamaan pääsi. Mutta mitähän kennot tykkää :shocked:


Tästä tuli nyt tälläinen interaktiivinen blogi;)

« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo: 01.31 kirjoittanut Fbzero »

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #10 : 20.08.07 - klo: 00.57 »


Ja sitten olettaen että sait auton manuaalin mukaan: (ja jos et niin hommaa ihmeessä jostain se käsiisi  :shocked: )

1. ja 4. Irroita pinjoniratas moottorin akselilta. Jos renkaista pyöriteltäessä voimansiirrosta eikä pyörien laakereista kuulu/tunnu rahinaa, kuluvat osat ovat kunnossa. Voimansiirron pitää rullata herkästi ilman takelteluja. Diffiä eli tasauspyörästöä kannattaa pyöritellä(pidä isoratasta paikoillaan ja pyörittele jompaakumpaa rengasta) koska ajan myötä diffin painelaakeriin saattaa mennä pieniä kivenmurusia. Diffi pyörii hieman jähmeämmin, mikä on normaalia. Tarkasta diffin kireys. Ks manuaali. Pura/kiristä tarvittaessa. Ks. Manuaali. Rullaile myös eturenkaita, sillä niiden pitää rullata todella herkästi.

Älä pura autoa jos ei ole pakko. --> Hävinneiden osien minimointi  :laugh:

Jos jotain häikkää löytyy, auton kokoamisohjeesta näet miten auto on kasattu. Purat vain tarvittavan kohdan käänteisessä järjestyksessä. Kannattaa varata viilipurkkeja ym. astioita osille. Etene rauhallisesti ja ajatuksella. Putsaa ja tarkasta osat sitä mukaa kun purat autoa. Hammasharja, Talouspareri ja topsipuikot ovat käteviä. Jollain liuottimella voi pestä metalliosia mutta ei mielellään muoveja. Vedellä ja fairilla voi pestä muoviosat.
Jos laakereista kuuluu tai tuntuu rahinaa vaihda ne uusiin. Puhdista laakerit vain päällisin puolin varovasti(topsit ja paperi). Älä käytä suihkeita tai liuottimia. Laakerit ovat tiivistetyt joten niihin ei pitäisi mennä likaa. Paineella suihkuttaminen voi tunkea laakeriin enemmän likaa sisään kuin sieltä ulos. Eli ei myöskään paineilmaa laakereihin.
Hammasrattaissa ei saa olla silminnähtävää kulumaa, lähinnä epäsymmetrisyyttä hampaissa.(tuskin onkaan). Älä pura diffiä, jos ei ole pakko!
Kasatessa jätä hammasrattaat kuiviksi. --> Ei kerää likaa. Voimansiirtolaatikon puolikkaiden saumakohtaan voi laittaa Losin paksua diffirasvaa niin pysyy pölyt pois boksista.

5. Itselläni samanlaiset eikä niissä mitään vikaa!! Parhaiten opit ajamaan kun keskityt olennaiseen, eli auton säätöön ja ajamiseen, etkä lähettimen Säätämiseen. Ainut olennainen säätö lähettimessä varmaankin ohjauksen trimmi!

6. Ks Manuaali. Kasausohjeissa on auton oletussäädöt. Ns. jokakelin säädöt.

7. ja 8. Tarkista auraus/haritus. Renkaiden ollessa suorassa, vertaa renkaiden etäisyyksiä etu- ja takareunoistaan. Oletuksena yhtä kaukana toisistaan.
Kun renkaissa aurausta, etureunat lähempänä toisiaan kuin takareunat. --> Rauhoitaa ohjausta.
Kun renkaissa haritusta, niin em. päinvastoin. --> ohjauksesta tulee agressiivisempi.
Aaurauskulmat Luokkaa 1-2 astetta puoleen tai toiseen Per rengas.
Jos auto käyttäytyy levottomasti perusasäädöillä, niin ensimmäinen säätökohde on sormenkoukistajalihaksen liipaisuherkkyys  :grin:. Kokeile laitaa ohjaukseen aurausta jos haluat(siis jos auraus oli nolla tai haritusta). Muista säätää kummankin puolen raidetangot samanmittaisiksi. Katso ovatko ne yhtäpitkät alunperinkin. Työntömitta on hyvä apuväline.

Ps. Ohjauksen linkistössä on jo uutena välystä (siis kohtuudella) joten siitä ei kannata välittää. Se rauhoittaa auton käyttäytymistä. Itselläni on Double-x.

9. Jos auto aliohjaa, niin silloin auto pyrkii "puskemaan", eikä meinaa kääntyä.
Yliohjauksessa auto tahtoo mennä "kahva edellä", eli takapää lähtee helposti luisuun ohjausliikkeistä.
Näihin vaikuttavat lukemattomat auton eri ominaisuudet. Ali- ja yliohjautuvuus ominaisuudet muuttuvat myös auton nopeuden mukaan.


Edit:tiä tuhottomasti koska tallensin vahigossa ennenaikojani.

Ei ole manuaalia siis. Ja diffi tuntuu TOSI jäykälle, mutta kai kuuluu olla?? Löysäsin vähän ruuvvia diffistä ja se alkoi sit pyöriin tyhjää. Palautin takas.

Entäs se "sutimisen esto" isolla rattaalla, vedänkö reilusti vaan lukkoon? Jossain oli ohje että jos ottaa takapyöristä kiinni ja painaa kaasua niin auton pitäisi nousta 90 asteen kulmaan ( jos sitä siis roikottaa). Onko näin? Musta vaan tuntui että se diffi luisti kun kokeilin tota
Mites välityksien laita, siinä nyt  82 hampainen ja pinjoni 18, vaihdoin testimielessä 24 hampaisen pinjonin. :tongue:. mikä olisi optimaalinen?

Tosin auto ei liiku nyt mihinkään, kuten aikaisemmista viesteistä käy ilmi.. Tässä pohdin jos ajan kuluksi avaisi koko takalaatikon. koska pitää seuraavanlaista rohinaa http://www.youtube.com/v/VYxy3zX6J4s

« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo: 01.28 kirjoittanut Fbzero »

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10crossi, auto jo rikki)
« Vastaus #11 : 20.08.07 - klo: 01.01 »
on muuten meikäläisen vanha laturi, ja MiCd/NiMH toiminen. Luultavasti se on siis rikki.


siis tarkoitiko että minulla oleva on sinun entinen :roll: vai että sulla on samanlainen ollut

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi XX kysymyspaketti aloittelijalta (edit: auto jo rikki )
« Vastaus #12 : 20.08.07 - klo: 02.32 »
Meikäläisen entinen, oli kyllä ehjä vielä silloin kun sen jollekkin myin. Aikaa siitä kyllä on jo vuosi pari. Tunnistaa tusota vihreästä kutistesukasta :wink:

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi XX kysymyspaketti aloittelijalta (edit: auto jo rikki )
« Vastaus #13 : 20.08.07 - klo: 09.56 »
Meikäläisen entinen, oli kyllä ehjä vielä silloin kun sen jollekkin myin. Aikaa siitä kyllä on jo vuosi pari. Tunnistaa tusota vihreästä kutistesukasta :wink:

Kuuluko sen ladata alusta loppuun samalla virralla? eli että mittari ei heilu ja ledit vilkkuu kunnes vihreä alkaa palamaan vai vilkkumaan? Koska tekee välillä kumpaakin.

Auton korjauksesta. Olisko varaosan tilauksen paikka , vai saisko kuntoon korjaamalla?Jos tekis sen levyn metallista. Mikä muuten lujinta liimaa tuollaisen grafiitti muivin liimauksessa ja minkä merkkistä?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi XX kysymyspaketti aloittelijalta (edit: auto jo rikki )
« Vastaus #14 : 20.08.07 - klo: 14.57 »
Et tuota liimaamalla saa ikinä kestämään. Koita etsiä jostain uusi rungon takaosa, se on ainoa konsti, ..laita vaikka ostoilmoitus tuonne foorumin ostetaan osioon, jos jollain sattuisi olemaan varastoissaan vielä kyseisen auton osia.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijalta kysymyspaketti (1/10 crossi)
« Vastaus #15 : 20.08.07 - klo: 22.15 »
Kannattaa hommata tosiaan uudet osat. Sabelta löytyy vielä joitakin osia tuplaäksiin. Eihän voimansiirtoboksin yläpuolinen kiinnitys iskarintukeen särkynyt? Se osaltaan jäykistää auton takaosaa.

Ei ole manuaalia siis. Ja diffi tuntuu TOSI jäykälle, mutta kai kuuluu olla?? Löysäsin vähän ruuvvia diffistä ja se alkoi sit pyöriin tyhjää. Palautin takas.

Entäs se "sutimisen esto" isolla rattaalla, vedänkö reilusti vaan lukkoon? Jossain oli ohje että jos ottaa takapyöristä kiinni ja painaa kaasua niin auton pitäisi nousta 90 asteen kulmaan ( jos sitä siis roikottaa). Onko näin? Musta vaan tuntui että se diffi luisti kun kokeilin tota
Mites välityksien laita, siinä nyt  82 hampainen ja pinjoni 18, vaihdoin testimielessä 24 hampaisen pinjonin. :tongue:. mikä olisi optimaalinen?

Ja kannattaisi todellakin hommata se manuaali  :tongue: siinä olisi monta vastausta ongelmiisi. Laita foorumilla kyselyä päälle. Tiedä vaikka varaosa-autokin löytyis  :wink:

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi XX kysymyspaketti aloittelijalta (edit: auto jo rikki )
« Vastaus #16 : 21.08.07 - klo: 01.02 »
Et tuota liimaamalla saa ikinä kestämään. Koita etsiä jostain uusi rungon takaosa, se on ainoa konsti, ..laita vaikka ostoilmoitus tuonne foorumin ostetaan osioon, jos jollain sattuisi olemaan varastoissaan vielä kyseisen auton osia.

heh tuli huomattua. :tongue: sabelta onneksi löytyi osa, laittavat postiin. :grin: nyt suurin huolenaihe tuo laturi, jos jollakin lojuu ylimääräinen nimh laturi nurkissa niin ostan.