Moi
tänään vähän vertailtiin radalla ja Pietro (+Hoke) DM1:llä oli nopeampi kierrosajoissa (suoralla oltiin samoissa, ainakin minulla lyhyt välitys), hänen autonsa oli paremmin hallinnassa kun taas minulla ei, mutta se johtui mun iskareista - olisi pitänyt huoltaa ne ennen radalle menoa, ovat auton heikoin lenkki ;-)
Ei ollut öljyjä matkassakaan, ja tällä kertaa en niinkään keskittynyt alustaan vaan uuteen kytkimeen, kun vaihdoin centaxin tilalle krossikytkimen.
Hienosti toimi kytkin, ehkä jousi voisi olla tosin 1.1 eikä 1.0mm kuten nyt. No se selviää kun kokeilee.
Samalla meni moottorin säädöt uusiksi ja kun vielä sähläsin vanhan tulpan kanssa viime kesältä, niin tovi meni ennenkuin alkoi toimia tulpan vaihdon jälkeen halutulla tavalla. sitten se puoli alkoi olee kunnossa niin vastarin akku loppui ja kello oli 19:30 joten tuli kotiin lähtö
Mutta siis alusta oli iskariöljyjen puutteessa aivan liian löysä. Ne pitää duunata kuntoon ennen seuraavaa sessiota ja paksummilla öljyillä. Nopea juttu ei siinä mitään mutta tämänpäiväisiä ajoja ei kannata noin muuten kauheesti tuijottaa, nopea tämä RG auto on joka tapauksessa ja suunnanmuutoksissa hyvä jne. Hyvä fiilis vielä siis, erittäin hauskaa oli vaikka ihan lapasessa ei pysynytkään tällä kertaa. Uskon että siitä saa todella hyvän vielä. Tänään piti vaan tykittää ja katsoa alkaa mikään mättää, no eipä kuitenkaan. kuuladiffit ja muut alustakomponentit ovat varsin hyvää tavaraa, muita ongelmia ei syntynyt, paitsi nämä iskarit.. no ehkä paksummilla öljyillä niistäkin saa pelikelvot.
Modelstorelta tulee uudet iskarit kesän aikana yhdessä muiden osien kanssa ja tuo uusittu kokonaisuus on varsin kiinnostava.
http://www.rcbazar.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1250Mielenkiintoinen havainto myös, että kytkimen vaihto myös madalsi auton pakoääniä, koska kierrosalue selkeästi muuttui. Eli Centax vielpä hyvin löysälle säädettynä oli paljon äänekkäämpi.
Muista radalla olleista GT autoista ei tainnut olla vastusta, IGT ja DM1, mutta niiden tilanteesta sen kummemmin en tiedä. Ehkä sielläkin oli jotain häikkää tai kesy kone tmv.
Säännöistä ja kisoista muissa topikeissa, Open kisalle pitää ensi löytää sopiva päivä ja itse en ole sellaista oikein löytänyt. Tässä suhteessa saa auttaa ja katsotaan sitten siltä pohjalta.
Muita RG autoja on tosi lukuisia tosi hienoja esim. Fastrace R10 tjsp. Mutta BMT on sillä lailla hyvä että Modelstoren Pasqualen kanssa olen jutuissa ja hän on vähän miettinyt vaihdettakin siihen vaikka ei sallittu Italiassa näiden mun juttujen pohjalta --> tehdasvalmis vaihde. Ja BMT, tämä alkuperäinen malli ainakin, on edullisimmasta päästä mitä kisavehkeisiin tulee.
Mutta en epäile etteivätkö omat modaukset, kuten tämän mun Evolva vaihde, onnistuisi mihin tahansa muuhunkin RG autoon. Hienosti toimi vaihde tänäänkin ja oma suolansa siinäkin
Käsityötä, heh
Tässä jotain nopeasti naputeltuna. Täytyy tehdä oikein isompi juttu jossain vaiheessa, kunhan on päästy vielä hieman pidemmälle asioissa.