Laitetaan tännekkin tarinaa Slash 4x4 (ATV) kesäautosta
Kesällä tulee ajettua mitä erilaisimmissa paikoissa ja tätä varten piti vähän säätää autoa. Tavoitteena oli saada tehtyä yleisauto, joka kulkee riittävästi ja jolla voi rällätä niin kadulla, radalla kuin metsässä ja tarvittaessa pahemmassakin maastossa. On itsestään selvää, että tällainen kompromissi auto, ei voi olla millään osa-alueella erinomainen, mutta saa siitä sellaisen "aika hyvä kaikessa" ratkaisun.
Auton maastokelpoisuus todella yllätti. Ei siitä tietenkään aivan huippu crawleria saa, mutta tuollaiseksi "matalaksi" ja erillisjousitetuksi se kiipeää todella hyvin. Tästä huolimatta autolla voi edelleen hyppiä, eikä muutkaan ajo-ominaisuudet kärsineet aivan valtavasti, ainakaan mitä pienellä testiradalla kokeilin. Pitävällä alustalla nostaa "takatassua" mutkissa, mutta on silti vielä hallittavissa.
Autossa on nyt takana diffiöljynä sinitarraa ja pari tippaa 60k diffiöljyä (viskositeetti varmaan lähellä miljoonaa). Edessä on 500k öljyt, jotta auto vielä kaasunpäällä edes vähän kääntyy ja tietysti keskidiffi vaihdettiin sliperiin. Jouset on vaihdettu löysiin ja pitkiin, ei progressiivisiin jousiin (en valitettavasti tiedä mitä jouset, tuli joskus joidenkin iskareiden mukana). Iskariöljyt on myös kohtuu löysät, 30 ympäri auton.
Kaikki käytettävissä oleva joustovara tukivarsista on otettu käyttöön, eli iskarit molemmista päistä niin sisällä kuin mahdollista. Takaa ei voi ottaa ihan kaikkia, koska muuten vetari ei enää pyöri kunnolla. Akkuna 3S Lipo ja välitykset 13/54. Autossa on myös Gyro, jonka avulla voi pistellä aukeammilla paikoilla "power driftingiä" varsin näyttävästi. Korina on Prolinen Baja Bug ja auton takapuskuria on hieman modattu.
Servoseiverille pitäisi vielä jotain tehdä, se on hieman löysä kivikossa möyrimiseen.
Tuossa pieni maastonäyte autolla. Video ei tee oikeutta maastolle, tuossa on korkeuseroa noin kaksi metriä ja "vakio" Slash 4x4 autolla ei ollut tuonne mitään asiaa.
http://youtu.be/ERy7ZgFfn5QEdit - eteen vaihdettu Traxxasin 300k öljyt. Tuli parempi - nyt kääntyy mutta edelleen myös möyrii, löysemmätkin voisi vielä mennä.
Edit2- Wow! Nyt kun pääsi samaan aikaan samaan paikkaan molemmilla "maastoautoilla", ei tullut Axial SCX10 kömpijä tämän Slash 4x4 ATV:n perässä läheskään joka paikkaan