Kirjoittaja Aihe: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan  (Luettu 430498 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1590 : 10.10.09 - klo: 09.05 »
No ei se iskariöljyn paksuus mua ainakaan paljoa haittaa koska mulla on 8 sarjaa jousiakin (eri jäykkyyksiä) 1:16 ja 1:18 autoon joten se ei ole ongelma...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1591 : 10.10.09 - klo: 10.28 »
No ei se iskariöljyn paksuus mua ainakaan paljoa haittaa koska mulla on 8 sarjaa jousiakin (eri jäykkyyksiä) 1:16 ja 1:18 autoon joten se ei ole ongelma...

Kaikillapa ei olekkaan.
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1592 : 10.10.09 - klo: 13.07 »
no on se ihan normi pihasuttailuun hyvää...
Jep silloin kun ajo-ominaisuuksilla ei ole mitään väliä.

No ei se iskariöljyn paksuus mua ainakaan paljoa haittaa koska mulla on 8 sarjaa jousiakin (eri jäykkyyksiä) 1:16 ja 1:18 autoon joten se ei ole ongelma...
Mutta vaimennus (=iskariöljyn paksuus) onkin täysin eri asia kuin jousikerroin. Esim jos hypit paljon, et voi siten vaikuttaa vaimennukseen alastuloissa, voit toki laittaa jäykät jouset ettei iskarit iske pohjaan mutta sitten auto saattaa pomppia kuin kenguru.
« Viimeksi muokattu: 10.10.09 - klo: 13.12 kirjoittanut meitsi »

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1593 : 10.10.09 - klo: 16.57 »
No ei se iskariöljyn paksuus mua ainakaan paljoa haittaa koska mulla on 8 sarjaa jousiakin (eri jäykkyyksiä) 1:16 ja 1:18 autoon joten se ei ole ongelma...

Kaikillapa ei olekkaan.

Se on sitten sen ongelma, ei nyt niiden joilla on noita jousia..
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1594 : 10.10.09 - klo: 19.24 »
Se on sitten sen ongelma, ei nyt niiden joilla on noita jousia..

Voisit vähitellen rauhoittua, ja kommentoida vain asioita mistä tiedät ylipäätänsä jotain.

Vai haluatko kertoa miten öljyn viskositeetti ja jousen jäykkyys liittyy toisiinsa? Niillä kun säädetään hieman eri asioita, ja liian löysä öljy on liian löysä öljy vaikka sulla olis mikä jousi siinä.

Jos joku kysyy asiallisesti öljyn viskositeettia niin ei sitä nyt sentään voi ruveta puhumaan mistään moottoriöljystä tai fairystä  :mrgreen:

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1595 : 10.10.09 - klo: 20.20 »
Se on sitten sen ongelma, ei nyt niiden joilla on noita jousia..

Voisit vähitellen rauhoittua, ja kommentoida vain asioita mistä tiedät ylipäätänsä jotain.

Vai haluatko kertoa miten öljyn viskositeetti ja jousen jäykkyys liittyy toisiinsa? Niillä kun säädetään hieman eri asioita, ja liian löysä öljy on liian löysä öljy vaikka sulla olis mikä jousi siinä.

Jos joku kysyy asiallisesti öljyn viskositeettia niin ei sitä nyt sentään voi ruveta puhumaan mistään moottoriöljystä tai fairystä  :mrgreen:

Minä en sitä moottoriöljyä suositellut, vaan ibubu. Jos laittaa löysää öljyä  ja todella jäykät jouset niin eiköhän se sitten ole niinkuin olisi tiheämpää öljyä ja löysemmt jouset? En ole mitenkään edes vihastunut, en tiedä miten sellaisia olet saanut päähäsi...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1596 : 10.10.09 - klo: 20.25 »
Jos laittaa löysää öljyä  ja todella jäykät jouset niin eiköhän se sitten ole niinkuin olisi tiheämpää öljyä ja löysemmt jouset?

No, ei se sama asia ole.
Flying Calacucco

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1597 : 10.10.09 - klo: 20.26 »
Jos laittaa löysää öljyä  ja todella jäykät jouset niin eiköhän se sitten ole niinkuin olisi tiheämpää öljyä ja löysemmt jouset?
Ei ole lähelläkään, kaksi täysin eri asiaa.
Löysä öljyy pysyy löysänä öljynä eli se ei vaimenna yhtään enemmän vaikka siihen laittaisi toyota hiacen jousen. Tällöin käytännössä ajaa pelkästään jousella jos sillä pyrkii vain kompensoimaan öljyn jäykkyyttä, eli jokainen töyssy pistää auton ilmaan ja kun on ilmassa, ei ole pitoa eikä ohjausta. Viskositeetin tehtävä on lopettaa jousen kenguruliike ja se vain korostuu jos lisää jäykempää jousta tilalle ja pitää öljyn löysänä.

Olennaista on juuri löytää sopiva balanssi vaimennuksen ja jousen kanssa, jotta auto liikkuu jouhevasti halutussa maastossa. Pelkästään toista säätämällä ei pitkälle pääse.

Löysä öljy + jäykkä jousi = autossa on käytännössä vain jousi, öljy ei enää vaimenna töyssyjä tehokkaasti
Jäykkä öljy + löysä jousi = autossa on käytännössä vain öljyä, jousi ei enää palauta autoa tehokkaasti
« Viimeksi muokattu: 10.10.09 - klo: 20.34 kirjoittanut meitsi »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1598 : 10.10.09 - klo: 20.31 »
jondella hyvää faktaa  :lol:  :lol:  :lol:

Jousi ja vaimennus on ihan eri asioita, joten ei enää noita amatööri neuvoja kiitos.


Axial SCX 10 TR

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1599 : 10.10.09 - klo: 20.55 »
Jousikin vaimentaa, oletko kokeillut ajaa 1:8 museoautolla ilman jousia iskareissa? Minä olen, ja voin sanoe etteivät vaimenna mitään kun tulee hyppyristä alas, paikat vaan rikkoutuu..
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1600 : 10.10.09 - klo: 21.05 »
Jousikin vaimentaa, oletko kokeillut ajaa 1:8 museoautolla ilman jousia iskareissa? Minä olen, ja voin sanoe etteivät vaimenna mitään kun tulee hyppyristä alas, paikat vaan rikkoutuu..

Oliskos kuvaa? :evil:
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1601 : 10.10.09 - klo: 21.12 »
Jousikin vaimentaa, oletko kokeillut ajaa 1:8 museoautolla ilman jousia iskareissa? Minä olen, ja voin sanoe etteivät vaimenna mitään kun tulee hyppyristä alas, paikat vaan rikkoutuu..

Mikä museoauto on kyseessä :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1602 : 11.10.09 - klo: 01.51 »
jondella hyvää faktaa  :lol:  :lol:  :lol:

Jousi ja vaimennus on ihan eri asioita, joten ei enää noita amatööri neuvoja kiitos.


asiaa puhuu, nyt hirveä hulaba luu iskareitten öljyistä.
ne kenellä on laitaa rahaa eirilaisiin iskari öljyihin tai kokevat niitä tarvitsevansa niin niitä vaiheltoon, kunnes oikea löytyy.
jos pääasia että autolla voi ajaa , niin laittaa mitä öljyä tahansa tai ajaa öljyittä. jota ne suosittele.

ketä  meistä on eniten noita oileja vaihelut, niin mikä on se unelma set up autolle että liimaa tiehen kuin enzo? :wink: :wink: :wink: 


Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1603 : 11.10.09 - klo: 04.05 »
Just joo, ehkä annan olla, vähän kuin opettaisi tiiliseinälle viittomakieltä  :grin:

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1604 : 11.10.09 - klo: 07.58 »
Jousikin vaimentaa, oletko kokeillut ajaa 1:8 museoautolla ilman jousia iskareissa? Minä olen, ja voin sanoe etteivät vaimenna mitään kun tulee hyppyristä alas, paikat vaan rikkoutuu..

Mikä museoauto on kyseessä :huh:
Jerzi

SG Tiger
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1605 : 11.10.09 - klo: 10.04 »
Jousikin vaimentaa, oletko kokeillut ajaa 1:8 museoautolla ilman jousia iskareissa? Minä olen, ja voin sanoe etteivät vaimenna mitään kun tulee hyppyristä alas, paikat vaan rikkoutuu..

Paljonkos oli maavaraa jousien poisoton jälkeen ????
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1606 : 11.10.09 - klo: 10.48 »
Jousikin vaimentaa, oletko kokeillut ajaa 1:8 museoautolla ilman jousia iskareissa? Minä olen, ja voin sanoe etteivät vaimenna mitään kun tulee hyppyristä alas, paikat vaan rikkoutuu..

Paljonkos oli maavaraa jousien poisoton jälkeen ????

noin 1,5-2cm
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1607 : 11.10.09 - klo: 11.57 »

Paljonkos ulos_joustoa_ ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1608 : 11.10.09 - klo: 13.33 »
Kun iskarit olivat aivan ulosvedettynä niin noin 5cm
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1609 : 11.10.09 - klo: 13.42 »
no huh huh mitä faktoja. Meitsille plussaa!
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1610 : 11.10.09 - klo: 13.43 »
 :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Ja muistakaa: kenekään aloittelijan ei tule missään tapauksessa ottaa jonden oppeja vakavasti!! :laugh:

Jonden seuraavaa siirtoa odotellaan...

edit. joo piti vielä lihavoittaa
« Viimeksi muokattu: 11.10.09 - klo: 13.47 kirjoittanut apt93 »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1611 : 11.10.09 - klo: 13.45 »
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Ja muistakaa: kenekään aloittelijan ei tule missään tapauksessa ottaa jonden oppeja vakavasti!! :laugh:

No ei. Kuten sanoin, Meitsillä on hyvin perustellut neuvot ja faktaa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1612 : 11.10.09 - klo: 14.38 »
no huh huh mitä faktoja. Meitsille plussaa!

Ihmettelin hetken tuota tekstiä. Sitten vasta huomasin käyttäjän nimim. on MEITSI. Täälläpäin Suomen maata tuo meitsi tarkoittaa minua... Ensireaktio oli jotain itserakkauteen liittyvää...Ja taas kerran täysin turha OT viesti.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1613 : 11.10.09 - klo: 15.25 »
no huh huh mitä faktoja. Meitsille plussaa!

Tämä siis koskee 1:8 skaalan autoa (SG Tiger)
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Ja muistakaa: kenekään aloittelijan ei tule missään tapauksessa ottaa jonden oppeja vakavasti!! :laugh:

Jonden seuraavaa siirtoa odotellaan...

edit. joo piti vielä lihavoittaa

Joo nyt kyllä pidät suu kiinni ennenkuin joku suuttuu :angry:
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1614 : 11.10.09 - klo: 15.34 »
no huh huh mitä faktoja. Meitsille plussaa!

Tämä siis koskee 1:8 skaalan autoa (SG Tiger)
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Ja muistakaa: kenekään aloittelijan ei tule missään tapauksessa ottaa jonden oppeja vakavasti!! :laugh:

Jonden seuraavaa siirtoa odotellaan...

edit. joo piti vielä lihavoittaa

Joo nyt kyllä pidät suu kiinni ennenkuin joku suuttuu :angry:

Musta vähän tuntuu että ainoa joka voi suuttua olet sä.
Muut taitaa ottaa noi sun kommentit/vastalauseet ihan läpällä :roll:

Ja sitten varmaan kannattaise palata noihin Sharkkeihin, ettei mene topicci lukkoon :wink:
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1615 : 11.10.09 - klo: 15.39 »
No joo vähän meni keskustelu ohi topicista, mutta mielestäni on ihan asiallista että vääriin vinkkeihin puututaan ja keskustellaan. Väärillä infoilla aloittelijat saa vain tuskaisia ilmeitä. No niin anteeksi OT. Ja sitten asiaan. Pääsin itsekin testaamaan tuollaista Sharkkia ja kipinä jälleen kerran 1/18 autoihin tuli. Itellä on ollut Assoja vain itsellä, mutta Sharkki oli kyllä iloinen yllätys. Autoa ei taida saada muuna kuin RTR-pakettina
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1616 : 11.10.09 - klo: 15.50 »

Joo nyt kyllä pidät suu kiinni ennenkuin joku suuttuu :angry:


Eipäs riehaannuta. Mulle ja varmasti monelle muullekin on aivan sama mitä sinä sinne iskariisi laitat ja kuinka jäykkiä jousien sun mielestä pitä olla, mutta älä opasta muita virheellisillä tiedoillasi. Ja nyt stopstop offtopic, nyt ei enää muusta kuin sharkista!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1617 : 11.10.09 - klo: 17.50 »
Itellä on ollut Assoja vain itsellä, mutta Sharkki oli kyllä iloinen yllätys. Autoa ei taida saada muuna kuin RTR-pakettina
Tokihan sharkista löytyy factory team edition(fte), eikä muuta versiota kannata ostaakaan jos suunnitelmissa harjaton tekniikka. Suosittelen shark monster fte:tä, erona buggyyn pivotball ohjauspalat ja erona rtr:ään esim. teräsvetarit, kuuladiffit, hiilaria, kunnon iskarit yms.

...täällähän alkaa ihan pelottamaan kun on niin hurjaa menoa.  :grin:

edit: vanha kuva omasta fte monster sharkista...
« Viimeksi muokattu: 11.10.09 - klo: 18.00 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1618 : 11.10.09 - klo: 17.52 »
No joo vähän meni keskustelu ohi topicista, mutta mielestäni on ihan asiallista että vääriin vinkkeihin puututaan ja keskustellaan. Väärillä infoilla aloittelijat saa vain tuskaisia ilmeitä. No niin anteeksi OT. Ja sitten asiaan. Pääsin itsekin testaamaan tuollaista Sharkkia ja kipinä jälleen kerran 1/18 autoihin tuli. Itellä on ollut Assoja vain itsellä, mutta Sharkki oli kyllä iloinen yllätys. Autoa ei taida saada muuna kuin RTR-pakettina

Juu, power-racing.net istä saat LRP Shark buggy, trukki ja FT trukkia ilman sähköjä. Buggy ja trukki (ei FT) maksaa satasen, FT maksaa melkein 200€. Itse sieltä ostin trukin ilman sähköjä ja ihan hyvin on pelannut, 2pv:n toimitus! Kuvasta poiketen trukissa kromi siipi ja vanteet, joista maali irtoaa kun olet pari kertaa ollut katolla..
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1619 : 11.10.09 - klo: 18.19 »
Mites tämän auton vakio-ohjaus ? Siis toimiiko vakiona ? Assossa sai ainakin päivittää heti ohjauksen jotta sai sen toimimaan halutulla tavalla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx