o_zku88, kerrohan tarkemmin:
- millä kohdalla rataa huomasit nopeuseron syntyvän?
- Tuntuiko, että sinulta puuttui vauhti suoralla vai
- olitko muiden tiellä kaarteissa?
- Selvitä meille/itsellesi missä kohdassa rataa aikaa meni hukkaan?
Jos kävit ajamassa ensimmäistä kertaa, muista että harjoitus tekee mestarin. Vauhtia ei välttämättä voi ostaa.
***
Sitten vielä servosta. Älkää vähätelkö servon merkitystä ajamiseen. Servon merkitys auton hallintaan on mielestäni auton sähkölaitteista suurin. On turhaa tehdä ohjausliikkeitä, jos servo ei hitaudestaan johtuen kerkeä toimimaan tai huonosta väännostö johtuen jaksa kääntää renkaita tiukoissa tilanteissa.
Assosta on syytä varmistaa "servonsäästäjän" toiminta. Asson "säätäjä" löystyy uutena herkästi, koska jousi tuntuu kuolleentuvan. Usein pulttia joutuu, jopa lyhentämään(muuten osuu kardaaniin), jotta tarvittava kireys saavutetaan. Jos "säätäjä" on löysällä ei kaarteisiin sisäänajo tunnu onnistuvan millään ja kiihdytettäessä auto vetelee omituisiin suuntiin.
Edelleenkin tuntuu sitä, että kun vaihdoin "vakioservoni" parempaan, oli se suurin kehitysaskel autonvirittämisessä ja nimenomaan parempaan=nopeampaan päin!
Hyvä ja edullinen servo on esim. Supertec S07 Coreless 2BB
Paino:........................................ 45 g
Vääntö:..................................... 6 kg
Nopeus:..................................... 0.13s/40
Huonopuoli servossa on muovirattaat, MUTTA hyvä puoli on, että ne maksavat varaosana koko sarja 2 euroa. Servon hinta on 50€. Servoa myy ainakin ProHobby ja Kärkkainen. Servo tarvii toimiakseen kunnolla min. 5,8 voltin B.E.C-piirin.
Hyviä servoja on muitakin, mutta tästä minulla on kokemusta.