Kirjoittaja Aihe: Moderointilinja  (Luettu 7970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Moderointilinja
« : 08.11.05 - klo: 17.54 »
Lienee jo jonkin aikaa ollut lipsumassa tällä foorumilla. Olisiko asialle mitään tehtävissä? Asiallisia mielipiteitä mutta ei huutoäänestystä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #1 : 08.11.05 - klo: 18.46 »
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9408&start=2460
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=13685
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=13880
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=13911

Tossa nyt joitain... ei noita kauaa tarvitse lueskella, että huomaa ketkä sillä linjanlaskumeiningillä ovat liikenteessä. Monesti sitä heille rivienvälissä, ja jo pikkuhiljaa ihan riveilläkin, koitettu vihjata, mutta ilmeisesti ei ole ollut asialla vaikutusta. (Nuo linkit nyt tuosta pintapuolisesti sohaistuna, parhaat jutut kun on levinny vähän sinne ja tänne. Pitäs pitää jotain bookmarkkilistaa niistä.)

Henk.koht mielipiteenä voisin todeta et saisivat nuo tyypit oman irkkikanavan (tai galleriayhteisön, jos ei irkkaus onnistu) perustaa. Ei tarvittis tätä "oha toi iha makee, mut laittakaa siihe vee8 kiinni! Sil se varmaa lentäis!!!!11" viestejä jatkuvasti tänne änkeä. Tai sit ihan kylmästi viikoksi pihalle, jos menis vinkki perille.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Moderointilinja
« Vastaus #2 : 08.11.05 - klo: 19.53 »
Samaa mieltä. Taitaa olla sillai et täällä ei ole kun pari modee ja ote lipsuu kokoajan. Nykyään tän foorumin viestit perustuu viesteihin, joissa keulitaan sillä kellä on tehari ja kellä ei.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #3 : 08.11.05 - klo: 21.08 »
Juu munkin mielestä modet vois vähän ottaa kovempaa otetta asioista...
Ja juuri tuli mieleen että mitenkäs sen "haluatko modeksi" kilpailun laita on, mitään ei kuulunut eikä sen myötä myöskään uutta modea, vai onko asia lentänyt ohi korvieni?

Tosin modejakin puolustan siinä, että aktiivisia modeja on vain muutama ja he varmasti tekevät parhaansa, kunhan kerkeävät...

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Moderointilinja
« Vastaus #4 : 08.11.05 - klo: 21.23 »
Muistan kun l15400 valittiin moderaattoriksi... Hän piti aluksi hyvää järjestystä foorumilla, mutta linja on löystynyt huomattavan paljon, joka on valitettava asia.

Mutta ajatelkaapa kuinka kova työ moderaattoreilla on pitää nämä parisataa apinaa kurissa foorumilla?!? :wink:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #5 : 08.11.05 - klo: 21.38 »
Täytyy kyllä sanoa että eniten minua ainakin on häirinnyt viime aikoina nämä nimeltä mainitsemattomat wannabee-modet,jotka on joka välissä saarnaamassa joka perhanan pikkujutusta,vaikka lähinnä kannattaisi keskittyä siihen omaan touhuun tällä foorumilla.
Oikeiden moderaattoreiden touhuilusta ei mitään valittamista,bannia jakoon vaan sille ken sen ansaitsee.......

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #6 : 08.11.05 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Täytyy kyllä sanoa että eniten minua ainakin on häirinnyt viime aikoina nämä nimeltä mainitsemattomat wannabee-modet,jotka on joka välissä saarnaamassa joka perhanan pikkujutusta,vaikka lähinnä kannattaisi keskittyä siihen omaan touhuun tällä foorumilla.
Oikeiden moderaattoreiden touhuilusta ei mitään valittamista,bannia jakoon vaan sille ken sen ansaitsee.......
Enemmän saa pelätä muiden käyttäjien saarnaamista ku modejen haukkuja jos esim nyt vähän höystää viestiä huumorilla mitä joku nyt ei satu ymmärtämään  :roll:  Ja mun mielestä on ihan ok modet,kaikki turhat aiheet on joko hiljentyny tai lukittu  :)
RB,the power of champions.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Moderointilinja
« Vastaus #7 : 08.11.05 - klo: 21.45 »
Mutta voisit sinäkin Juuzmo vähän vähentää viestiesi määrää!!
6,** viestiä per päivä ja en nyt tiedä onko ne kaikki niin asiallisia...

Mutta myönnän itsekkin olevani ehkäpä bannin tarpeessa, jonkun verran tulee asiatontakin viestiä.... Mutta en ole pahin tapaus....
 :?

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #8 : 08.11.05 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mutta voisit sinäkin Juuzmo vähän vähentää viestiesi määrää!!
6,** viestiä per päivä ja en nyt tiedä onko ne kaikki niin asiallisia...

Mutta myönnän itsekkin olevani ehkäpä bannin tarpeessa, jonkun verran tulee asiatontakin viestiä.... Mutta en ole pahin tapaus....
 :?
No en pahemmin katsele viestieni määrää,enkä kenenkään muunkaan  :roll:  Ja jos olisit banjon tarpeessa,niin olisit banjo kurssilla olult jo ajat sitten  :mrgreen:  kyllä täällä sen verran asiallisemmat modet on...


Mutta myönnän se että jonkun verran turhaa tavaraa tullut,ja parhaani mukaan yritän nyt vähentää turhien viestien määrää osaltani.(huomatkaa edistys askel,muokkasin tähän samaa viestiin lisää asiaa enkä tehnyt uutta viestiä)
RB,the power of champions.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #9 : 08.11.05 - klo: 21.47 »
"chattailu" on turhan yleistä. Minun mielestä pitäisi puuttua myös tiettyjen henkilöitten allekirjoituksiinkin, kaikenlaista sinnekin laitetaan...
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #10 : 08.11.05 - klo: 21.55 »
Allekirjoituksiin en ole pahemmin kiinnittänyt huomiota, Mutta pienet lausahdukset/"turhat kommentit"/naurahdukset ärsyttää... Esim tämän tyyliset: "Ihan siisti", "Komee on", "Hah, meinsin kuolla nauruun.."
Siis sellaisia viestejä, millä ei mitään muuta sisältöä, kuin edellämainittujen tyylisiä lausahduksia...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Moderointilinja
« Vastaus #11 : 08.11.05 - klo: 22.04 »
Waltt osui asian ytimeen. Moni ei tunnu muistavan että tämä on keskustelufoorumi eikä chätti. Suurimmat ylilyönnit yms moderoidaan kyllä mutta meitä ei ole niin montaa että voisimme poistaa jokaisen "turhan" kommentin.

Muutoksen on lähdettävä käyttäjistä itsestään eli ei enää chättimistä täällä!

Poissa Lapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #12 : 08.11.05 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mutta voisit sinäkin Juuzmo vähän vähentää viestiesi määrää!!
6,** viestiä per päivä ja en nyt tiedä onko ne kaikki niin asiallisia...

Mutta myönnän itsekkin olevani ehkäpä bannin tarpeessa, jonkun verran tulee asiatontakin viestiä.... Mutta en ole pahin tapaus....
 :?



Tästä puheenollen mulle tuli eräällä toisella foorumilla ylläpidon valitus kun viestien määrä oli noussut kolmeen per päivä.. :wink: Itse olen tällä foorumilla keskustelijana varmasti huonoimmasta päästä mutta toivottavasti ymmärrätte enemmän lennokkipuolelle taipuvaista. :)
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #13 : 08.11.05 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Waltt osui asian ytimeen. Moni ei tunnu muistavan että tämä on keskustelufoorumi eikä chätti. Suurimmat ylilyönnit yms moderoidaan kyllä mutta meitä ei ole niin montaa että voisimme poistaa jokaisen "turhan" kommentin.

Muutoksen on lähdettävä käyttäjistä itsestään eli ei enää chättimistä täällä!
Vois vielä muistuttaa että jos haluaa chättäillä,niin irkissähän on #rcnetti kanava missä voi vaihdella kuulumisia toisten harrastajien kanssa ;)
RB,the power of champions.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Moderointilinja
« Vastaus #14 : 09.11.05 - klo: 07.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Waltt osui asian ytimeen. Moni ei tunnu muistavan että tämä on keskustelufoorumi eikä chätti. Suurimmat ylilyönnit yms moderoidaan kyllä mutta meitä ei ole niin montaa että voisimme poistaa jokaisen "turhan" kommentin.

Muutoksen on lähdettävä käyttäjistä itsestään eli ei enää chättimistä täällä!
Vois vielä muistuttaa että jos haluaa chättäillä,niin irkissähän on #rcnetti kanava missä voi vaihdella kuulumisia toisten harrastajien kanssa ;)


Jossa sanotaan 1 sana 48h sisään. Taitaa vaan olla kaveripiirin oma juttu. Sieltä kysyy jotain, mutta vastausta ei kuulu sitten ollenkaan.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #15 : 09.11.05 - klo: 08.07 »
Totta. siellä ei kyllä paljoa höpistä... :|

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Moderointilinja
« Vastaus #16 : 09.11.05 - klo: 08.39 »
Moderaattoreita on muutama, käyttäjälistassa on melkein 3000 käyttäjää. Näistä käyttäjistä ongelmatapauksia tai melkein on ainakin 200 kpl. Lisäksi moderaattorit eivät ole mitään täyspäiväisiä työntekijöitä. Eli hyvinkin helposti huomaa, että resurssit riittää vain räikeimpien tapausten käsittelyyn. Itse puutun päivittäin ehkä muutamaan tapaukseen. En vain pidä siitä yleisemmin ääntä - toisinkuin nämä wannabe moderaattorit.

Foorumilla on valitettavasti paljon sellaisiakin aiheita, joita edes minä en jaksa enää seurata. Näiden siivoamiseen auttaisi vain kokonaisten aiheiden poistaminen tai lukitseminen. Tällöin kuitenkin monelta lähtisi se leikkikenttä ja häröily leviäisi ympäri foorumia.

Suurimmat ongelmat tällä hetkellä ovat chattäilyn lisäksi. Henkilöt, joilla ei ole mitään sanottavaa, mutta on  kuitenkin pakko sanoa jatkuvasti jotain. Lisäksi mammuttilainaamiset. Eli lainataan kaikki edelliset viisi viestiä varmuuden vuoksi. Ja sitten tämä wannabemodeilu. Jokaista turhaa viestiä kohden on ainakin viisi vielä turhempaa huomautusviestiä.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Moderointilinja
« Vastaus #17 : 09.11.05 - klo: 14.55 »
Voisitte vähän katsoa myös mitä laitatte kotisivuksenne!! En nyt ikävä kyllä muista enää kenen kotisivujen linkki ohjaisikin aikuisviihde  ( :shock: ) sivuille eikä mihinkään rc-sivuille ym... Minua todella harmittaa kun unohdin sen nickin jolla kotisivujen linkki oli aivan "väärä", olisi varmaan heti pitänyt ilmoittaa jollekkin moderaattorille asiasta!

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Moderointilinja
« Vastaus #18 : 09.11.05 - klo: 16.25 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Moderaattoreita on muutama, käyttäjälistassa on melkein 3000 käyttäjää.


(Ensinnäkin mikään ei ole henkilökohtaista mitä sanon. Puhadasta kritiikkiä vaan :wink:.) No eikö sillon  kannattais hommata lisää niitä modeja? Ei ihme ettei mikään kulje kun on 1 mode 1000 ihmistä kohti. Ja mitä wannabe modeihin tulee, niin itse en ryhtyis modeks missään nimessä.

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Foorumilla on valitettavasti paljon sellaisiakin aiheita, joita edes minä en jaksa enää seurata. Näiden siivoamiseen auttaisi vain kokonaisten aiheiden poistaminen tai lukitseminen. Tällöin kuitenkin monelta lähtisi se leikkikenttä ja häröily leviäisi ympäri foorumia.


Ellet jaksa seurata aiheita, niin miks oot mode? Miksei turhista viesteistä samantien bannit. Jos joku tulee kirjottaa typeriä uusia aiheita, niin miksei siitä voi antaa banneja, jos kerran säännöissä lukee että "käytä hakua". Joka päivä näkee typeriä uusia viestejä kun joku kirjottaa aiheesta, jota käsitellään jo ennestään vanhemmassa topicissa.

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Ja sitten tämä wannabemodeilu. Jokaista turhaa viestiä kohden on ainakin viisi vielä turhempaa huomautusviestiä.


Huolestuttavaa kyllä, että käyttäjät itse pitävät parempaa huolta foorumista kuin moderaattorit. Itse en ole moderaattoriksi edes pyrkimässä joten voin vapaasti kommentoida wannabe mode väitteitä.

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #19 : 09.11.05 - klo: 17.20 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Jossa sanotaan 1 sana 48h sisään. Taitaa vaan olla kaveripiirin oma juttu. Sieltä kysyy jotain, mutta vastausta ei kuulu sitten ollenkaan.
Olet ilmeisesti vieraillut Quakenet:in #rcnetti kannulla, siellä ei paljoa juttua liiku..Mutta kun tulet IRCnet #rcnetti niin on hämmästyksesi olevi suuri! :mrgreen:
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Moderointilinja
« Vastaus #20 : 09.11.05 - klo: 17.29 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Ja sitten tämä wannabemodeilu. Jokaista turhaa viestiä kohden on ainakin viisi vielä turhempaa huomautusviestiä.


Huolestuttavaa kyllä, että käyttäjät itse pitävät parempaa huolta foorumista kuin moderaattorit. Itse en ole moderaattoriksi edes pyrkimässä joten voin vapaasti kommentoida wannabe mode väitteitä.


Täytyy kuitenkin muistaa, että ei ole moderaattoreiden vika jos foorumille kirjotetaan jotain mikä ei tänne kuulu, eli käyttäjät voisivat itse hieman miettiä mikä on tärkeää ja mikä ei!

Tietty moderointia voisi hieman enemmän olla, mutta ymmärrän erittäin hyvin, että modeilla on muutakin tekemistä kuin istua koko ajan tietokoneen vieressä ja poistaa turhia viestejä. Ja kun moderoitavaa on kuitenkin paljon niin ei kaikkea kerkeä!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #21 : 09.11.05 - klo: 17.38 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Voisitte vähän katsoa myös mitä laitatte kotisivuksenne!! En nyt ikävä kyllä muista enää kenen kotisivujen linkki ohjaisikin aikuisviihde  ( :shock: ) sivuille eikä mihinkään rc-sivuille ym... Minua todella harmittaa kun unohdin sen nickin jolla kotisivujen linkki oli aivan "väärä", olisi varmaan heti pitänyt ilmoittaa jollekkin moderaattorille asiasta!

Joo, mä kanssa oon törmänny näköjään saman tyypin kotisivuille :shock:
- Tapsa

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Moderointilinja
« Vastaus #22 : 09.11.05 - klo: 18.16 »
Minusta olisi parempi jos otettaisiin käyttöön myös esim. 1 vuorokauden banni!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #23 : 09.11.05 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Minusta olisi parempi jos otettaisiin käyttöön myös esim. 1 vuorokauden banni!
No eihän se tuntuis yhtään missään......

Toim.Huom: Minä en ymmärrä foorumin ohjeita ja kerjään banjoa!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Moderointilinja
« Vastaus #24 : 09.11.05 - klo: 18.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
No eihän se tuntuis yhtään missään......


Niin mutta lisäksi! Yksi viesti off topiccikia niin tulisi vuorokauden banni :wink:

Toim.Huom: Minä en ymmärrä foorumin ohjeita ja kerjään banjoa!

^Ei tämä ihan näinkään ole^ sillä säännöt on kyllä ymmärretty :)   :D
Enkä kerjää banjoakaan... Kirjoitan nykyään tod. paljon viestejä ja sitten en painakkaan "Lähetä" vaan "Edellinen" Ja unohdan asiani, koska se ei olisi ollut asiallinen :wink:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Moderointilinja
« Vastaus #25 : 09.11.05 - klo: 18.51 »
Joona H: Foorumin säännöissä kerrotaan tällaista:

Lainaus
Ylimääräistä tekstin lainaamista tulee välttää. Lainatessa jätetään lainattavasta tekstistä vain ja ainoastaan tarpeellinen osa jäljelle. Aiheen viimeisimpään viestiin vastatessa edellisen viestin lainaamista tulee välttää. Eli tekstin lainaaminen tulee kyseeseen vain vastatessa aikaisemmin aiheessa olleeseen viestiin tai vain pieneen osaan aiheen viimeisintä viestiä. Lisäksi kuvien lainaaminen ei ole sallittua, jos tähän ei ole erityisen painavaa tarvetta.


Sovitaan niin että seuraava kuka lainaa aiheetta tässä topicissa lähtee viikon jäähylle.  :)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #26 : 09.11.05 - klo: 19.11 »
No jopas menee tarkaksi,mutta mikäs siinä sitten jos se jotakuta häiritsee :)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Moderointilinja
« Vastaus #27 : 09.11.05 - klo: 20.31 »
Miten niin tarkaksi? Juurihan tässä aiheessa oli puhetta siitä, ettei moderoinnin taso ole riittävän tiukka. Heti kun siihen yritetään hieman puuttua, niin sekään ei ole toivottavaa.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #28 : 09.11.05 - klo: 20.32 »
Laitetaan koko foorumi viikoks kiinni niin loppuu kaikki valitus  :D
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Moderointilinja
« Vastaus #29 : 09.11.05 - klo: 21.07 »
Vaikka tämä onkin juuri niitä kommentteja aiheesta vaikka asiaa ei paljon viestini sisälläkkään.

Itse olen syyllistynyt tyypilliseen foorumilla esiintyvään tautiin, eli yhden virkkeen/lauseen kommentteihin, sitä en kiellä. Tässä vielä ihan äskettäin. "komee on", "upee", "repesin", "paljo toi maksaa????"-tyylisillä kommenteilla ei saavuteta mitään. Ketään ei kiinnosta vaikka olisitkin juuri nauranut jollekin asialle.

Toinen asia mikä on pistänyt silmään, on nämä(en nimeä ketään) aloittelijat, jotka tekevät topicin ja pistävät sille aiheeksi:"Moi miun nimi on matti tarviin apuu." Ja kysyvät sitten topicissa tyyliin:"isituliäskenkaupasta se ostikyoshosubaru auton muttanyt seilähde käyntiin." Tähän vastataan sitten ihan asiallisesti, kunnes tulee wannabemode ja kirjoittaa:"käytä hakuu idiotti ja ytä kirjotttaa asllsesti ei tost sa mit selväää." Tuollaisesta "modeilusta" voisi ihan suosiolla pistää viikoksi jäähylle.

Viimeinen aiheeni käsittelee lausahdusta:"Don't feed the troll". Eli älä ruoki trollia. Tämä liittyy aikalailla edelliseen kappaleeseen, eli jos tuollainen ilmestyy, siihen ei pidä vastata vaan antaa olla. Trollaajat kaipaavat juuri huomiota ja kun he sitä saavat späämmäys vaan jatkuu.

Toivottavasti tuossa jotain asiaa edes oli, yritin ainakin.

Jukan kommenttiin viitaten; eikö olisi parempi vaan kerätä tärkeät tiedot(esimerkiksi kilpailut ja kilpakuskit-osioista, jotka näyttävät olevan ainoat saastumattomat osa-alueet) ja tyhjentää koko foorumi muusta p*skasta ja aloittaa uudelleen :D No ei, vitsi vaan.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)