RC10.FI
Kilpailut => Kilpailukutsut => Aiheen aloitti: Bridge - 09.03.12 - klo: 16.58
-
RC Club Jyväskylä Ry kutsuu kilpailijoita Winter Jumps-sarjan neljänteen osakilpailuun
Jyväskylään sunnuntaina 1.4.2012.
OSOITE
Alasinkatu 2
40320 Jyväskylä
TOIMITSIJAT
- Kilpailun johtaja: Harri Nyman
- Ajanotto:
- Katsastus: Sami Lehvonen
AJETTAVAT LUOKAT:
- M4-10
- M2-10
- SC-10
RENGAS:
Schumacher Mini pin
Osallistumismaksu:
- M2-10 & M4-10: 20 € / luokka
- SC-10: 15€
KILPAILUFORMAATTI:
M2-10 & M4-10:
yksi vapaa harjoitus, neljä alkuerää ja A -finaalit kolminkertaisena, B, C, D...-finaalit kaksin kertaisina.
- alkuerät: Eräkierros sijoituspisteet. 2/4 lasketaan
- finaalit: Sijoituspisteet; A: 2/3, muut: 2/2
SC-10:
- yksi vapaa harjoitus, yksi alkuerä, viisi finaalia
- finaalissa sijoituspisteet 3/5 lasketaan
SÄÄNNÖT:
- Winter Jumps-säännöt sekä SC-sarjasäännöt
- Pitoaine kielletty
LAUANTAI 31.3.2012
VAPAAT HARJOITUKSET:
- treenit klo xx - 21 (aloitusaika vahvistetaan 29.3.2012)
- 5 € ratamaksu
SUNNUNTAI: 1.4.2012
- ovet auki klo 07.30
- vapaa eräharjoitus 8:00 ->
- tarkempi aikataulu julkaistaan 29.3.2012, kun osallistuja määrä on selvillä
ILMOITTAUTUMINEN:
sähköpostilla: jarno.siltanen(a)gmail.com, viimeistään tiistaina 27.3.2012 klo 21.00
ilmoita:
- nimi,
- seura ( jos on ),
- luokka(t),
- taajuus,
- ponderi
TERVETULOA!
Ilmoittautuneet:
M2-10: ilmoittautunut: 46
Hannes Linnanen | Koskela RC | 0 |
Mikko Laitinen | PKSRCA | 0 |
Tauno Meriläinen | KUA | 0 |
Asmo Jakorinne | KUA | 9991580 |
Henry Salmén | LahUA | 5659172 |
Oskari Mäki | VUA | 2262954 |
Petri Ström | JoeUA | 2975037 |
Niko Vuorenmaa | HyUA | 7518876 |
Joonas Hyvärinen | KUA | 4973172 |
Turo Holm | RccJkl | 0 |
Sami huhta | PKSRCA | 7438506 |
Henri Huuskonen | Koskela R | 8201534 |
Kari Kuusisto | PKSRCA | 2840842 |
Jani Hovi | HyUA | 5575875 |
Heikki Sorri | JoeUA | 9118610 |
Jarkko Hyvärinen | Koskela RC | 8799675 |
Matti Räsänen | KaiPA | 5421588 |
Sami Salmela | PKSRCA | 4171646 |
Riku Tolonen | LemAU | 7595607 |
Jarno Gabrielsson | Koskela RC | 8763757 |
Miro Gabrielsson | Koskela RC | 0 |
Miro Simonen | RccJkl | 0 |
Sami Viik | Koskela RC | 4036166 |
Antti Silvennoinen | HyUA | 7058233 |
Jarno Halonen | PKSRCA | 7778849 |
Jani Latvala | PRCA | 7779990 |
Jaakko Huhmarsalo | VUA | 3575135 |
Mikko Luopajärvi | VUA | 5423299 |
Jaakko Säilä | KUA | 0 |
Marko Mikama | PKSRCA | 8478180 |
Marko Eklund | PRCA | 6252770 |
Touko Silpola | RccJkl | 2337370 |
Marko Tetri | PRCA | 2594045 |
Jarmo Halme | PRCA | 5243829 |
Oskari Matilainen | RccJkl | 0 |
Joona Haatanen | RccJkl | 8015298 |
Lari Jäppinen | TamUA | 3476539 |
Riku Akkanen | PKSRCA | 0 |
Jussi Luopajärvi | VUA | 2207243 |
Tommi Sampo | RccJkl | 9929449 |
Heikki Valtonen | | 2753769 |
Kari Pönkkö | OSPA | 0 |
Jani Pönkkö | RaaUA | 5796020 |
Ville Aalto | JoeUA | 2625093 |
Isto Lehtinen | PKSRCA | 7621202 |
Jarno Siltanen | RccJkl | 0 |
| | |
M4-10: ilmoittautunut: 30
Mikko Laitinen | PKSRCA | 2966990 |
Asmo Jakorinne | KUA | 9991580 |
Henry Salmén | LahUA | 5371478 |
Petri Ström | JoeUA | 6465095 |
Niko Bäckman | RccJkl | 9037342 |
Jani Mäkinen | RccJkl | 0 |
Markku Honkanen | PKSRCA | 4991718 |
Miro Simonen | RccJkl | 0 |
Niko Vuorenmaa | HyUA | 9920132 |
Mika Kettunen | PKSRCA | 8503877 |
Sami Huhta | PKSRCA | 7438506 |
Kari Kuusisto | PKSRCA | 2890031 |
Jani Hovi | HyUA | 3902827 |
Heikki Sorri | JoeUA | 8799178 |
Jarkko Hyvärinen | Koskela RC | 8965223 |
Karri Salmela | PKSRCA | 2746029 |
Antti Silvennoinen | HyUA | 7437510 |
Antti Nurmikumpu | KotkaUA | 4762009 |
Antti Turtiainen | PRCA | 7625356 |
Heikki Suontausta | PRCA | 4435380 |
Miikka Rahikainen | RccJkl | 6916897 |
Tommi Haapasalo | RccJkl | 4452131 |
Jarmo Halme | PRCA | 4986292 |
Juho Hattunen | PKSRCA | 6089650 |
Lari Jäppinen | TamUA | 3476539 |
Tommi Sampo | RccJkl | 3450340 |
Henri Valtonen | | 2943124 |
Janne Rantaruikka | KotkaUA | 7576718 |
Harri Valli | VääUA | 2135633 |
Matti Eskelinen | RccJkl | 0 |
SC-10: ilmoittautunut: 7
Miro Simonen | RccJkl | 0 |
Isto Lehtinen | PKSRCA | 7621202 |
Henri Heikkilä | RaaUA | 0 |
Riku Tolonen | LemUA | 5336211 |
Jani Niemenmaa | PKSRCA | 7579437 |
Mikko Luopajärvi | VUA | 0 |
Ville Aalto | JoeUA | 0 |
-
Milläs renkaalla ajetaan?
-
Milläs renkaalla ajetaan?
mustalla ja pyöreellä, saa ajaa soikeellakin. :)
uskoisin olevan minipin,
-
Toivottavasti ajetaan minipinnillä sillä minulla ei ole muita renkaita kuin minipinnejä tällä hetkellä...
-
Milläs renkaalla ajetaan?
mustalla ja pyöreellä, saa ajaa soikeellakin. :)
uskoisin olevan minipin,
Arvelinkin, että jotkut mustat...mut joo onhan tässä aikaa ennen kisoja.
-
Ilmeisesti omat pöydät ja tuolit raahattava kisapaikalle?
-
Joo pöydät mukaan. Tuo tila on alustavasti meillä käytössä vain tuon la illan ja sunnuntain, joten mitään ylimääräisiä rakennelmia meillä ei tuolla tule olemaan.
-
Näyttääpäs hiljaiselle vielä tuossa sc luokassa. Onko kuskit jo kesälomalla vai missä luuraavat? ite voisin lähteä ja yllyttää muitakin täältä suunnalta jos siellä ny vähän enempi olis osallistujia kuin yks!
-
Anteeksi tyhmä kysymykseni mutta onko tuo SC10 niinku tuuppi vai nelkku eli SC10-2 vai SC10-4?
En tiedä näistä luokista yhtään mitään niin oli pakko kysyä.
-
Kyseinen merkintä tarkoittaa, että SC-autot ajetaan yhtenä luokkana.
-
Kyseinen merkintä tarkoittaa, että SC-autot ajetaan yhtenä luokkana.
Ahaa, kiitos tiedosta :smiley:
Ei taida tähän kisaan vielä uskaltautua mukaan vaikkakin Asso ois tikissään
tällä hetkellä mutta pitää kyllä ensin vähän reenata jossakin että pysyy
edes auto suunnilleen radalla. Ehkä sitten seuraaviin...
-
Eikun mukaan vaan! Joskus se eka kisa on kaikilla! Kisoissa oppii parhaiten =)
-
3 luokkaa pitäs vetää läpi, voi olla melkosta rallia
-
Itsellä on SC jo kesäteloilla ja luova tauko/rakentelua ennen kesän polttis skaboja.
-
WJ Kilpailu on jo saanut palsta tilaa "lehdistöltä".
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/radio-ohjattavien-autojen-menoa-voi-seurata-taalla/1180121 (http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/radio-ohjattavien-autojen-menoa-voi-seurata-taalla/1180121)
-
Mihinkäs kaikki SC kuskit on jäänyt? Rata tulee olemaan riittävän Jokinen näillekin. Ja viimevuoden obstaakeleita ei juurikaan tule....
-
Sorry, ei pääse :embarrassed:
On muuta menoa...
-
Muutama paikka tuupissa ja sc'ssä vapaana vielä, jos halukkaita matti myöhäisiä on. Nelkun osalta kisa täysi.
-
Reeni mahdollisuus varmistui!
perjantai klo 17 -> 21
lauantai klo 12 -> 21
ratamaksu 10e
-
Onko rata jokaisena päivänä samanlainen???
Jos rata on perjantaista sunnuntaihin samanlainen niin tulee ikäväkyllä mieleen aika karua kotiinpäin vetämistä.
Ei tarjoa lähellekään tasapuolista lähtökohtaa jokaiselle kuskille kisa aamuna.
Täällä on rata muutettu jopa ennen kerhokisoja, jotta olis edes hieman tasapuolisemmat mahdollisuudet jokaiselle.
Kaipaan ehdottomasti muutaman vuoden takaista menoa kun lähes missä tahansa polttisradalla tehtiin rataan muutoksia ennen kisaa, eikä radalla saanut kukaan treenata ennen kisa aamun treenejä.
Varsinkin kun yhtäkkiä mainitaan jopa perjantain treenimahdollisuudesta.
Monikohan ulkopaikkakuntalainen ehti yhtäkkiä päättämään että on pois töistä perjantain, varsinkin jos on duunissa missä työpäiväksi tunnetaan myös lauantai... +majoittautumisen hommaaminen.
:huh:
Pelastakaa mun yöunet ja kertokaa että rataa muokataan lauantai iltana...
Pitkä pliiiiis
-
Onko rata jokaisena päivänä samanlainen???
Jos rata on perjantaista sunnuntaihin samanlainen niin tulee ikäväkyllä mieleen aika karua kotiinpäin vetämistä.
Ei tarjoa lähellekään tasapuolista lähtökohtaa jokaiselle kuskille kisa aamuna.
Täällä on rata muutettu jopa ennen kerhokisoja, jotta olis edes hieman tasapuolisemmat mahdollisuudet jokaiselle.
Kaipaan ehdottomasti muutaman vuoden takaista menoa kun lähes missä tahansa polttisradalla tehtiin rataan muutoksia ennen kisaa, eikä radalla saanut kukaan treenata ennen kisa aamun treenejä.
Varsinkin kun yhtäkkiä mainitaan jopa perjantain treenimahdollisuudesta.
Monikohan ulkopaikkakuntalainen ehti yhtäkkiä päättämään että on pois töistä perjantain, varsinkin jos on duunissa missä työpäiväksi tunnetaan myös lauantai... +majoittautumisen hommaaminen.
:huh:
Pelastakaa mun yöunet ja kertokaa että rataa muokataan lauantai iltana...
Pitkä pliiiiis
Vai kotiinpäin vetämistä, vitut sanoo vatanen. Kukaan ei ole päässyt edes ajamaan radalla vielä, jos nyt tänään saatas edes testattua alkaa rataan tulla pitoa ja toimiiko mikään. Ei tarvi sitten huomenna niitä asioita testata.
Perjantain reeniä ei ole uskoltanut luvata koska alkutilanne oli se että tila saadaan vasta TÄNÄÄN käyttöön.
-
Juu mieluummin ei muokkailla baana missään välissä. Saadaan edes joku järkevä pito ehkä aikaiseksi?
-
Ei radasta tarvitse muuttaa profiilia ja silti rata on erilainen.
Jo pienet muutokset hyppyreissä tekee radasta erilaisen ajettavan.
Se ei vaikuta pitoon.
Kotiinpäin vetämistä kyllä.
Ei ole kukaan päässyt siellä ajamaan jne.
No aika moni ulkopaikkakuntalainen jää jokatapauksessa perjantain treeneistä pois, eikä läheskään kaikki pääse edes lauantaina.
Onhan siinä järkyttävän suuri kotikenttäetu.
Jos pinnalla ei ole kukaan päässyt ajamaan niin silloin kisat ovat parhaimmillaan, koska silloin nimenomaan rata on kaikille sama.
Se että paikkakuntalaisilla on reilusti paremmat mahdollisuudet päästä ajamaan kahtena päivänä treeniä, verrattuna siihen että jotku ei välttämättä pääse kuin lauantaina vähän kokeilemaan ja jotku ei pääse edes lauantainakaan treenaamaan... Se ei todellakaan ole tasapuolista.
-
Vaikka kisakokemusta en juurikaan omaa ja suurella fleimaamisen uhallakin totean, että *HOKE* puhuu asiaa. Ja ei pidä tarttua tuohon kotiin päin vetämiseen yksistään vaan etu on tosiaankin kaikilla, jotka pääsevät paikalle päivää tai kahtakin ennen muita.
Tälleen sunnuntaiaamuna siinä puoli neljän aikaa aamulla JKL:ää kohti lähtevänä harmittaa toki se hienoinen edge mikä paikalla jo olevilla on. Toki taidot eivät riitä normaalitilanteessakaan kuin sinne heikoimpaan finaaliin mutta tieto siitä, että kaikki lähtevät lähtöarvoisesti samalta viivalta kisaan lämmittäisi mieltä jossain määrin. Veteraanikuskit oppivat radan varmasti nopeammin kuin minä ja tasoiseni mutta varmasti heidänkin tasolla useamman päivän treeni samalla rataprofiililla millä itse kisat tullaan ajamaan, antaa huomattavan ja ehkä jopa "epäreilunkin" edun kilpakumppaneihin nähden.
Ymmärrän toki, että radan profiilien vaihto muuttaa pito-olosuhteita jne. mutta näin tilanne olisi kaikille sama. Eikö tämä kuitenkin pitäisi olla pelin henki rehdin ja tasaväkisenkin kilpailun aikaansaamiseksi.
Pahoittelen vielä kommenttejani jos eivät ole täyttä asiaa mutta halusin tuoda myös meidän aloittelevien kisailijoiden (ainakin nyt omani) näkemyksen esille. Kiitoksia järjestävälle taholle tapahtumasta ja odotan ajelua, oli rata millainen tahansa, kovin innoissani. :)
-
Itku alkaa jo ennen kisoja. Ei voi ymmärtää, luulis olevan väki iloissaan, että on edes kisoja ja vielä hyvillä toimivilla radoilla.
-
Vero on maksettava siitä kun järjestää jotakin. Eli järjestäjä saa aina kuulla valitusta, vinkunaa, valitusta, kitinää ja vielä kerran valitusta. Ja ainoastaan niitä arvostellaan jotka tekevät itse, ei niitä jotka eivät tee.
-
Mikäs Hokella ny o :shocked:
Tottakai paikallisilla on aina kotikenttäetu. Juu olishan se hienoo, että kaikki ajaisi uudella radalla, mutta eihän toi toteudu käytännössä oikein missään.
Kyllä sä Hoke saat ottaa kotikenttäetua itsellesi jo seuraavissa kisoissa kun rakennetaan rata messukeskukseen - aivan kuten viimevuonnakin, saat hinkata rataa koko perjantain :wink:
-
Ei siel kotikenttä etua meille tuu! Rata vasta valmistuu. Lauantaina kaikille ihan sama baana.
Että on ihan turhaa kiukutella.
-
Jospa vaa ajeltais kisaa tosiaa eikä joka asiasta aina väännettäis. Ei oo kuiteka kyseessä kuin kerhokisojen sarja, ei edes sm..
-
Jos nyt muistettaisiin, että kisa on kuitenkin vain WJ. Kenenkään elanto ei tietääkseni ole kiinni tämän kisan tuloksista. Ollaan tyytyväisiä, että joku viitsii kisoja yleensäkin järjestää.
Villi veikkaus, että samat kaverit löytyvät A-finaalista riippumatta siitä, että muokataanko rataa vai ei.
-
Jospa vaa ajeltais kisaa tosiaa eikä joka asiasta aina väännettäis. Ei oo kuiteka kyseessä kuin kerhokisojen sarja, ei edes sm..
Sorry ot mutta mikä on WJ ja SM ero muutakuin pytyt,nimike,lisenssi :embarrassed:
Minun mielestä ei saa missään nimessä aliarvioida WJ kisoja. Ne ovat hyviä tapahtumia ja onneksi noita kisoja on missä ei tarvitse olla seuran jäsen tai omistaa lisenssin.
Erittäin hyviä tapahtumia sanoisin nämä NS kerhoskabat.
Yhtäpaljon niissä jännittää olkoon mikä kisa nimike tahansa. Minä jopa joskus jännitän kuin ajamme vain treeniäkin.
Jerzi
PS Tsemppiä kaikille ja ajetaanhan sitten REILUSTI.
-
Hilpeetä.
Kerron mielipiteeni asiasta niin se on itkua, vääntämistä jne.
En itke... Esitän mielipiteeni sekä toiveen.
Siihen on kaikilla oikeus... jopa minulla.
Mun milestä parhaat kisat saadaan aina aiksiks kun rata on jokaiselle uusi.
Mun mielipide... ei itku eikä vääntö.
Vääntö syntyy vain sillä että aletaan itkemään vastaan jonkun mielipiteelle.
Jos ei asia kiinnosta, tai ei haluta vääntöä niin pitää sitten näppiksen kurissa :wink:
Ja varsinkin tunteilun syrjässä niin ei ala kiukuttamaan :afro:
Tuleehan siitä kotikenttäetua jos paikalliset pääsee perjantain duunejen jälkeen treenaamaan ja muualta suomea moni ehtii vasta lauantaille... jos kaikki vielä sillonkaan.
Onhan siinä kisaajilla erilaiset mahdollisuudet treenaamiseen juuri kisa profiililla.
Ei silti vaikuta mun kisa asenteeseen millään tavoin.
Olis vaan mun mielestä kiva ajaa kisaa pitkästä aikaa radalla joka on kisa aamuna kaikille yhtä uusi.
Mielenkiintosimmat väännöt radalla saa aikasiks aina silloin.
Mut hei... nyt pipot löysemmälle... Kelitkin lämmenneet niin ettei pipoa välttämättä edes tarvitse :afro:
-
Tuleehan siitä kotikenttäetua jos paikalliset pääsee perjantain duunejen jälkeen treenaamaan ja muualta suomea moni ehtii vasta lauantaille... jos kaikki vielä sillonkaan.
Onhan siinä kisaajilla erilaiset mahdollisuudet treenaamiseen juuri kisa profiililla.
Kisapäivän on jokainen tiennyt jo jokusen viikon, tai jopa kuukauden. Eli vapaiden järjestäminen perjantaille/lauantaille ei ole ollut meistä kiinni. Jos ei muusta syystä pääse edes lauantaina treenaan niin se on ihan oma häpee. La päivän treeniaika on kuitenkin 8h ja voidaan vaikka venyttää aamuun asti jos se helpottaa tuskaa. Kerkee ajaan jokusen tuhatta läppiä kun oikeen tosissaan ajaa.
Ite meen ainakin ajaan ja ajan koko ens yön.. :cool: opettelen radan niin hyvin että voi ajaa silmät kii. Tuskin oon silti A finaalissa.
-
Vielä tarkennuksena tuohon. Että kisa on sunnuntaina, koska meillä ei ollut varmuutta tilan vapautumisesta aikaisemmin. Ja nyt saimme sen jo käyttöömme vähän aikaisemmin. Rata tosiaan puretaan heti kisojen jälkeen.
Rataprofiili on propattu kiinni kivilattiaan, joten sen puolesta profiilin muokkaaminen on aika hankalaa. Myös kyseinen kivilattia vaatii toimiakseen ajoa, jotta se puhdistuisi ja saimme edes hiukan pitoa siihen.
Näin ollen pidänkin erittäin hyvin perusteltuna, että radalla ajetaan ennen kisaa. Enpä usko, että tuolla on lopputuloksiin minkäänlaista merkitystä.
Voi sitä itkun määrää, jos kisat olisi järjestetty liukkaalla ja testaamattomalla radalla.
-
Rata on profiililtaan erittäin helppo mietoine obstaakkeleineen ja Profiili suosii nimenomaan kisaamista nappi pohjassa. Kukaan ei saa suurta etua treenaamalla, mutta sen sijaan pitoa on ajettava rataan porukalla.. Jos paikalle ehtii edes lauantai iltana, ehtii jokainen yhtään ajaa osaava saada tuntuman kisapäivälle. Hauskaa kisaa kaikille!! :azn:
-
Olisiko mahdollista saada tänne kuva rataprofiilista ja ehkä jopa video mallikierroksesta? Voisi edes tehdä mielikuvaharjoituksia :smiley:
-
Vielä tarkennuksena tuohon. Että kisa on sunnuntaina, koska meillä ei ollut varmuutta tilan vapautumisesta aikaisemmin. Ja nyt saimme sen jo käyttöömme vähän aikaisemmin. Rata tosiaan puretaan heti kisojen jälkeen.
Rataprofiili on propattu kiinni kivilattiaan, joten sen puolesta profiilin muokkaaminen on aika hankalaa. Myös kyseinen kivilattia vaatii toimiakseen ajoa, jotta se puhdistuisi ja saimme edes hiukan pitoa siihen.
Näin ollen pidänkin erittäin hyvin perusteltuna, että radalla ajetaan ennen kisaa. Enpä usko, että tuolla on lopputuloksiin minkäänlaista merkitystä.
Voi sitä itkun määrää, jos kisat olisi järjestetty liukkaalla ja testaamattomalla radalla.
Erittäin hyvä perustelu.
Kiitos.
-
Tulee hienot kisat, rata on parhaita ellei jopa paras sisärata jota on ite ajanut! radassa todella hyvä flow, mennään reipasta vauhtia, mutta tarkasti ajettavaa riittää.