Kirjoittaja Aihe: Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004  (Luettu 6882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« : 10.04.04 - klo: 15.45 »
TOURING RALLY-10 / TSR-10
Säännöt 2004



Kuva: PRfoto / Pekka Reittilä

Touring Rally on nopeuskilpailu Touringautoilla radalla, joka on kovapintainen (asfaltti/öljysora/betoni tai vastaava). Varsinaisia hyppyreitä ei radalle saa rakentaa mutta loivat autoa keventävät kohoumat sekä korkeuserot ovat jopa suositeltavia.

SÄÄNNÖT

KORI

Ainoastaan 1/10 mittakaavan MM-Rallisarjan (vuodesta 1990 eteenpäin WRC ja A-ryhmä) korit ovat sallittuja. Korit tulee säilyttää mahdollisimman esikuvan mukaisina.  Toisin sanoen korin helmat tulee leikata siten, ettei esim. puskureita poisteta. Eli koreissa tulee olla puskurit tai etu- ja takaspoilerit selkeästi näkyvissä. Ylimääräisiä reikiä korikiinnitystä, antennia tai ”ponderia”  lukuunottamatta ei sallita. Siiven tulee olla kiinni korissa esikuvan mukaisessa paikassa.

MITAT
Pituus: (esikuvan mukainen)
Leveys: max .200 mm ( jos kori kapeampi, pyörät saavat tulla korin ulkopuolelle eli korin ei tarvitse peittää renkaita.)
Akseliväli: max. 273 mm
Korkeus: min. 130 mm
Maavara: min. 10 mm (alustalevyn alapinnasta mitattuna)
Minimipaino: 1500 g
Siipi: maksimikulma esikuvan mukaan.
Siiven pinta-ala: max. 4000 mm2 (siiven leveys x  siipijänteen pituus)
Siiven sivulevyt: max. 15 mm korkea ja max. siipijänteen pituus. Pätee silloin jos siiven kiinnitys koriin on toteutettu muualta, kuin sivulevyistä.
Siiven takaylitys: max. 10 mm
Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa kattolinjan alapuolella.
Siiven saa siis rakentaa vaikka uusiksi oheiset mitat huomioiden.

MOOTTORI
EFRA luokiteltu 05 -viritetty sähkömoottori. Samarium-koboltti, neodyymi tms. harvinaiset maametallimagneetit on kielletty. Moottorin laakerointi, ennakko ja päätykappaleen kiinnitys ovat vapaat. Käämikierroksien lukumäärä vapaa.

AJOAKUT
Pienoisautojen kilpailusäännöt 2004  (3.5.5.)

RENKAAT
Take Off CS 27, Yokomo 102 ja 112 renkaat ovat ainoastaan sallittuja.
Yokomo renkaissa  tunnisteet:
102:TS-6T  112:TS-6N
Saatavuus: Yokomo renkaiden maahantuoja on Power Racing Oy Puh: (09) 294 0 500. Take Off CS27 -renkaita saatavilla useilta jälleenmyyjiltä.
Insertit: ei rajoituksia
Pitoaineiden käytöstä päättää kilpailun järjestäjä. Pitoaineiden käyttörajoitukset pitää ilmoittaa aina kilpailukutsussa.

MUUT RAKENNEMÄÄRÄYKSET
Pienoisautojen kilpailusäännöt 2004  (3.5.8.) paitsi että mahdollinen puskuri ei saa tulla korin ulkopuolelle mistään kohdasta.

AJOKAAVIO

Rallicross-tyyppinen (perinteinen)

Alkuerät ja finaalit 3 min. joko aikana tai kierroksina. Vähintään 3 alkueräkierrosta joista n. 2/3, 3/4, 4/5, 5/6 parasta alkueräkierroksen tulosta lasketaan pisteillä; eräkierroksen voittaja 1 piste, toiseksi paras 2 pistettä jne. Lähdöstä poisjääneille annetaan viimeistä sijaa (eräkierroksella)  vastaavat pisteet. Vähiten pisteitä alkuerien jälkeen kerännyt on A-finaalin paalulla jne. Tasapisteissä ratkaisee ensimmäisen alkueräkierroksen tulos. Alkueristä osa voidaan ajattaa ajosuuntaa muuttaen tai myös vaihtaen rataprofiilia. Asiasta on mainittava kilpailukutsussa sekä selvennettävä kisapaikalla.

Finaalit ajetaan 8:lla tai 6:lla ajajalla riippuen radasta ja osallistujamäärästä (ilmoitetaan ohjaajakokouksessa) ja nousufinaaleina siten, että 2 finaalin parasta nousee seuraavaan finaaliin. Finaalien väli väh. 15 min. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena ja samalla pistesysteemillä kuin alkuerät. Tasapisteissä ratkaisee ensin parempi aika sen jälkeen toiseksi paras aika ja viimeiseksi lähtöpaikka.

Erikoiskoe-tyyppinen (kokeilu)
Kilpailu muodostuu n. 12 erikoiskokeesta. Erikoiskokeet ajetaan yksi auto kerrallaan ja oikean rallin tapaan 2-4 erikoiskokeen jaksoissa ilman huoltoa. Kilpailija ajaa kaikki jaksoon kuuluvat erikoiskokeet peräkkäin. Jaksojen välillä on huolto- ja akkujen lataustauko. Erikoiskokeiden tulee olla pituudeltaan ajallisesti 30s -2 min ja ne jaetaan jaksoihin siten, että yhden jakson yhteenlasketuksi ek-ajoajaksi muodostuu n. 3 minuuttia. Erikoiskokeiden tulee olla yksinkertaisia (esim. tietty määrä kierroksia jollain tietyllä rataprofiililla), joten erillisiä kartanlukijoita ei tarvita.
Tulokset muodostuvat joko siten, että erikoiskokeilta jaetaan sijoituspisteet rallicross-ajotavan mukaan tai "isojen autojen" tyyliin laskemalla kaikkien erikoiskokeiden ajat yhteen. Aikakilpailussa erikoiskokeen keskeyttämään joutuneelle kuljettajalle annetaan erikoiskokeen hitain aika + 5-10s riippuen erikoiskokeen pituudesta.

Mahdollisesti kokeillaan myös sellaista kilpailua, missä perinteisen ajotavan joitain alkueräkierroksia korvataan erikoiskoejaksoilla, ja niistä jaetaan pisteet kuten eräkierroksista.

Kilpailussa käytettävä ajotapa ilmoitetaan kilpailukutsussa.

AUTOJEN NUMEROINTI
Korin molemmissa kyljissä akselien väliin jäävällä alueella tulee olla kilpailijan numero. Numeron tulee olla vähintään 40mm korkea ja väritykseltään selkeästi erottuva. Numeron voi tehdä itse, mutta tarvittaessa numerotarroja on saatavilla myös kilpailupaikalla. Numerot määräytyvät viimekauden sarjasijoitusten mukaan (lista ohessa). Uudet kilpailijat voivat varata numeronsa sähköpostitse kypak@luukku.com.

KILPAILUNUMEROT 2004
1. Kalle Lehto KyPak
2. Ismo Vuorinen KyPak
3. Olli Löflund JärvSRK
4. Mikko Pyhältö TUA
5. Veini Mäkinen JärvSRK
6. Pekka Vainonen KyPak
7. Kai Jansson KyPak
8. Pekka Reittilä JärvSRK
9. Miika Kaukovalta JärvSRK
10. Jani Hovi VAU
11. Mari Pyhältö TUA
12. Janne Vainio VAU
13. Pekka Heikkilä MäntsMK
14. Heikki Helenius PoSUA
15. Jomi Pulli KyPak
16. Matias Kuusinen VAU

KyPak Ralli -sarja 2004
Touring Rallyssa ajetaan kaudella 2004 viisi osakilpailua käsittävä KyPak Ralli -sarja. Lopputuloksiin lasketaan pisteet 4/5. Sarjan voittajalle on luvassa komea kiertopalkinto vuodeksi palkintokaappia komistamaan. Pisteitä jaetaan seuraavasti: 50,45 40, 36, 32, 29, 26, 24, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

Sarjan aikaisemmat voittajat:
2001 Veini Mäkinen VAU
2002 Kalle Lehto KyPak
2003 Kalle Lehto KyPak

KILPAILUKALENTERI
30.5. Ralli 1 (KyPak Open), Kuusankoski MUUTETTU!
18.7. Ralli 2 (Erkin ajot), Kuusankoski MUUTETTU!
7.8. Ralli 3 (Saulin suhinat), Kuusankoski
21.8. Ralli 4 (Karin kiharat), Kuusankoski
9.10. Ralli 5 (Penan pikis), Kuusankoski (sisäkilpailu) MUUTETTU!

Jos innokkaita järjestäjiä löytyy, niin jotkut kilpailuista voidaan ajaa Kuusankosken sijaan jossain muuallakin. Tämän luokan kilpailut onnistuu helposti myös väliaikaisella radalla. Kyselyt: kypak@luukku.com

 :!:  :!:  :!:
HUOM! UUDET KILPAILIJAT
Rallin ensikertalaiset saavat osallistua kaikkiin kesän kilpailuihin puoleen hintaan!
 :!:  :!:  :!:

Tervetuloa kisaamaan hyvään porukkaan rennolla mielellä! :D

* * *

Edit 14.5.2004: Ensimmäisen kisan päivämäärä muutettu koulujen päättymisen vuoksi
Edit: 31.5.2004: Toinen kisa siirretty lauantailta sunnuntaille (18.7)
Edit: 13.7.2004: Kilpailijanumerolistaa päivitetty
Edit: 16.7.2004: Kilpailijanumerolistaa päivitetty
Edit: 26.8.2004: Mattokisa siirretty

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #1 : 12.04.04 - klo: 00.09 »
Mitäs renkaita TE suosittelette näistä sallituista vaihtoehdoista?

Take Off CS 27, Yokomo 102 ja 112 renkaat ovat ainoastaan sallittuja.
Yokomo renkaissa tunnisteet:
102:TS-6T 112:TS-6N

Ja miksi juuri sitä?

Edit:
KIITÄN tässä vastauksista, joten ei Aaken viesti poistu viimeiseltä paikalta!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #2 : 12.04.04 - klo: 14.15 »
Uusia Yokomon renkaita taitaa olla vähän rajoitetusti saatavilla. Jos Yokomot meinaa laittaa, niin kannattaa laitaa eteen 102 ja taakse 112. Sama rengas, mutta 102 on kapea ja 112 leveä. Tämä on kätevä tapa rauhoittaa muuten melko agressiivista rallyohjusta. ;)

Itse ajan todennäkoisesti CS-27:lla. Noita, kun on turistikisaajilla yleensä silmät ja suut täyteen. Pito on ehkä vähän parempi, kuin Yokomoissa, mutta renkaan matala profiili yhdistettynä verrattain epätasaiseen rataan on liimasaumoille ja vanteen reunoille aika kovaa kyytiä.

* * *

Tilannehan on nyt siis se, että Yokomoita on rajoitetusti saatavilla. Koska ei voida taata, että kaikille kisaajille riittäisi näitä renkaita, otettiin CS-27 myös sallituksi renkaaksi. Niitä kun saa vaikka mistä. Tarkoitus on kesän aikana yrittää löytää (taas) Yokomon renkaalle arvoisensa seuraaja. On ollut puhetta myös täysin vapaasta kumirenkaasta, mikä nopeuttaisi uuden sääntöpyörän löytämistä, mutta tähän ei ainakaan vielä olla menty.

Poissa Aake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #3 : 12.04.04 - klo: 14.26 »
ZR-102 (20 mm) rengasta löytyy vielä varastosta. ZR-112 on loppu. Renkaiden valmistus on loppunut, joten niitä ei saada lisää.
Kyselyt: myynti@power-racing.net

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #4 : 31.05.04 - klo: 16.31 »
Kalenterimuutos!

Ralli 2 (Erkin ajot) siirretään lauantailta sunnuntaille. Eli uusi kilpailupäivämäärä on  18.7. KyPak pahoittelee muutosta, mutta ilman sitä olisi kisa jäänyt kokonaan väliin.

Kilpailun yhteydessä ajetaan mahdollisesti kansallinen TJ-10 ratakisa, joten myös stanukuskit voivat merkata päivämäärän ylös.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #5 : 26.08.04 - klo: 11.05 »
KALENTERIMUUTOS

Rallikauden päättävä Penan Pikis on jouduttu siirtämään alkuperäiseltä päivämäärältään (25.9.) myöhäisemmäksi ajankohdaksi. Uusi kilpailupäivämäärä on 9.10. Kilpailukutsu julkaistaan lähipäivinä.

Kymen pienoisautokerho ry pahoittelee muutoksesta aiheutuvia hankaluuksia. Tällä kertaa syy kilpailun siirtoon oli täysin kerhomme toiminnasta riippumaton.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #6 : 24.09.04 - klo: 15.24 »
HUOM!

Kauden päättävässä mattorallissa on pitoaineiden käyttö kielletty. Ja tämä koskee luonnollisesti ainoastaan TSR-luokkaa.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #7 : 13.03.05 - klo: 09.51 »
Että voi ajaa tätä luokkaa niin pitääkö kuulua johonkin seuraan :?:
joo o

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #8 : 13.03.05 - klo: 16.49 »
Ei tarvi.

Kertalisenssillä voi ajaa vaikka ei kuuluisi mihinkään kerhoon. Pidemmän päälle se tulee vaan kalliimmaksi. Kertalisenssin hinta on muistaakseni 12 €.

P.S. Touring Rallyn vuoden 2005 säännöt julkaistaan varmaan pääsiäiseen mennessä. Teknisiin sääntöihin muutoksia ei tosin ole tulossa.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #9 : 13.03.05 - klo: 20.24 »
Mulla on matkaa sata kilsaa ouluun eli siis asun Raahessa ja sielläpäin ei taida olla seuraa :oops:  Kertokaa toki jos on :!:
joo o

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #10 : 18.03.05 - klo: 21.57 »
Ajattelin ihan näin vain kysellä kun tuo patteriauto jää jotakuinkin hyllykoristeeksi kesäaikana, ja että nuo Pyhällön sisarukset on kovasti kyselleet että et lähtis rallaileen...  niin...

Kun autona on tuo T1FK niin onko se sama kuin hakisi itselle ongelmia jos lähtee tollain ulkoselle ajeleen hihnavetosella turistilla? Eli siis toisin sanoen onko ne "ralliradat" millaisia? Kertokaa rallaajat kiitos!

Toinen kyssäri, no nyt kun säännöissä sanotaan että auto saa olla 200mm levee niin eihän tota FK:ta saa semmoseksi. Niin kaipa sitä saa sitten rallailla ihan alilevelläkin autolla?

Kolmas tipahtaa tässä...

Kori sääntö? jos hommaa esim: kohtuullisen skaala-uskollisen korin ja siipi on nipin napin kattolinjan tasalla tai jopa millin tai pari yli niin onko se armoton kuoloniskun kisaajalle? Itse kun en noihin japanilaisiin oikeen lämpee ja ajattelin Tamiyan Focus WRC '03 korin rallaamiseen hommata niin meneekö läpi?

Kiitos kaikille jotka vastaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #11 : 18.03.05 - klo: 22.48 »
En näe mitään estettä auton suhteen, taisi samanlainen tulla toiseksi menneellä kaudella.

Korinosalta säännöt määräävät......
KORI
Ainoastaan 1/10 mittakaavan MM-Rallisarjan (vuodesta 1990 eteenpäin WRC ja A-ryhmä) korit ovat sallittuja. Korit tulee säilyttää mahdollisimman esikuvan mukaisina. Toisin sanoen korin helmat tulee leikata siten, ettei esim. puskureita poisteta. Eli koreissa tulee olla puskurit tai etu- ja takaspoilerit selkeästi näkyvissä. Ylimääräisiä reikiä korikiinnitystä, antennia tai ”ponderia” lukuunottamatta ei sallita. Siiven tulee olla kiinni korissa esikuvan mukaisessa paikassa.

Takasiiven osalta kannattanee miettiä tarkkaan tuo neliömiillimetrisääntö....

SÄÄNNÖISTÄ:
Siipi: maksimikulma esikuvan mukaan.
Siiven pinta-ala: max. 4000 mm2 (siiven leveys x siipijänteen pituus)
Siiven sivulevyt: max. 15 mm korkea ja max. siipijänteen pituus. Pätee silloin jos siiven kiinnitys koriin on toteutettu muualta, kuin sivulevyistä.
Siiven takaylitys: max. 10 mm
Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa kattolinjan alapuolella.
Siiven saa siis rakentaa vaikka uusiksi oheiset mitat huomioiden.

Ensi kesänä vihdoikin olisi tarkoitus juniorinkin päästä viivalle, joten.....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #12 : 18.03.05 - klo: 22.57 »
HVoltage: Xraytä pystyy leventämään helposti laittamalla prikkoja pukkien ja tukivarsipinnejä pitävien muovipalojen väliin. 0,5 mm prikat molemmin puolin olen testannut ja hyvin on riittänyt vetareiden mitta (jäänyt vielä paljon levennysvaraa), voi olla että pystyt leventämään jopa tuohon 200 mm asti ilman mitään suurempia virityksiä.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #13 : 18.03.05 - klo: 23.06 »
Ja TTKoota seuraillen...

Hihnaveto ei ole mikään ongelma. Suurin osa kisakalustosta on ollut hihnavetoista.

Tuo 200 mm  on siis juurikin maksimileveys. Äkkisältään veikkaisin, että yli puolet kisoissa näkyneistä autoista ovat normilevyisiä 190 mm. Eli sekään ei ole mikään ongelma.

Tuohon siipijuttuun joutuu kyllä ottamaan taas melko tiukan linjan. Sääntöhän kuitenkin käytännössä menee niin, että siiven korkein kohta tulee olla katon korkeimman kohdan tasalla tai alapuolella. Tässä asiassa tuohon siiven korkeuteen auttaa se, että usein auton katon etureunalla on semmonen scooppi, mikä on muuta kattoa millin pari korkeammalla. Focuksia on kisoissa nähty ja siivet ovat olleet kattolinjan alapuolella (Kuva), joten sekään ei ole mikään ongelma.

Joten ei muuta kun mukaan vaan!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #14 : 19.03.05 - klo: 10.06 »
Noniin, tämä sitten helpotti kovasti kiitos vaan kaikille vastanneille :D  :D
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #15 : 19.03.05 - klo: 14.40 »
Tästä sitten 22MB (treeni)videopätkä luokan alkuvuosilta.
Vauhti ei tuolloin vielä, varsinkaan treeneissä, päätä huimannut vaikka taustalla olevat 1:1 autot vauhdissa jäävätkin  :)
Kalustona _remmivetoinen_ HPI Pro2 Evo I, HPI Subaru Impreza -98 kopalla.
Edit: P.S. Niin rata on tietty Kuusankosken legendaarinen TSR-rata ja kyseessä peräti ihan ihka ensimmäiset treenit mainitussa luokassa, joten siitä varovainen vauhti.
-Pekka

Poissa jani91

  • Jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #16 : 26.04.05 - klo: 17.51 »
pärjäisköhä corally c4.1:llä tossa luokassa.ostin autoon semmosen noparin ja moottorin millä vois pärjätä.kun toi luokka kuullostas hyvältä valinnnalta.

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #17 : 26.04.05 - klo: 18.07 »
Kyllä sillä voi pärjätä ihan niinkuin muillakin merkeillä. Ainoa mikä pitää tarkistaa että saa riittävästi maavaraa (10mm pohjalevyn alta mitattuna) ja hommaa sarjaan käyvän rallikopan. Ei muuta kuin sekaan vaan:)

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #18 : 26.04.05 - klo: 18.09 »
Saako ton Asson Tc4:sen noihin rallisääntöihin ilman mitään lisäkustannuksia?siis tietenkin kori pitää hankkia mut muuten?

Poissa jani91

  • Jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #19 : 28.04.05 - klo: 11.59 »
niin noi kiteet niin pitääkö niitä olla 4paria :oops:

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #20 : 28.04.05 - klo: 17.43 »
Lainaus käyttäjältä: "jani91"
pärjäisköhä corally c4.1:llä tossa luokassa.ostin autoon semmosen noparin ja moottorin millä vois pärjätä.kun toi luokka kuullostas hyvältä valinnnalta.


Kyllä pärjää.
Team MäkRei  ajoi mm.  täällä sijat 3.  ja 6. C 4.1:llä.
Edit: Ja Mäkinen toinen täällä.
-Pekka

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #21 : 02.05.05 - klo: 14.44 »
Mitä runkoja käytetään noissa kun toi 10mm maavara voi tulla ongelmaksi  joissain turisteissa? Kiinnostava sarja taitas olla muuten mutta kisat kun on muualla kuin itäsuomessa :|
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #22 : 02.05.05 - klo: 19.20 »
Missäpäin svart asut :?:
joo o

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #23 : 02.05.05 - klo: 20.22 »
Joensuun seudulla
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #24 : 02.05.05 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "svart"
Mitä runkoja käytetään noissa kun toi 10mm maavara voi tulla ongelmaksi  joissain turisteissa? Kiinnostava sarja taitas olla muuten mutta kisat kun on muualla kuin itäsuomessa :|
Todella monia runkoja on käytetty. Lähes kaikkiin tuon 10 mm:n maavaran saa helposti pienin muutoksin, ja joihinkin ilman mitään muutoksia. Käytettyjä runkoja ovat olleet ainakin:

Asso TC3 (ja TC3 rally)
Corally C4 ja C4.1 (huhuja Assassinista tälle kaudelle on kuultu)
XRay T1 ja Raycer
Yokomo eri malleja
HPI RS4 Pro ja Pro 2
XPress eri mallit

Nämä tulivat nyt nopeasti mieleen.

Poissa jani91

  • Jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #25 : 03.05.05 - klo: 15.56 »
niin että noitten kiteitten laita.pitääkö niitä olla se 4paria?

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 -säännöt 2004
« Vastaus #26 : 03.05.05 - klo: 16.17 »
Muistaakseni 3 paria on kilpailukutsussa aina pyydetty. Vähemmälläkin voi päästä mukaan, mutta jos sattuu huono tuuri taajuuksien kanssa, niin voi joutua etsimään lainakidettä kisapaikalla.

Ja kaikkihan varmaan huomaa, että tämä topicci on viimevuoden säännöt, joten ylhäällä oleva kisakalenterikin on siis viimevuotinen. Tämän vuoden vastaavat löytyy tuosta alla löytyvästä linkistä. Joten jatketaanko keskustelua väärinkäsitysten välttämiseksi täällä.