Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ville Vainio

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 35
121
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 26.11.13 - klo: 20.25 »
Kertokaas tamia miehet, miten tälläset tt pelaa hiukka röykkysellä asfaltti pihalla, missä on hiekkaa ja pientä irtokiveä, kuin herkkä esim toi remmiveto on pikkukiville? Entä alusta, pystyykö millä tasolla suodattamaan pihan epätasasuuksia.

122
Oma kuadi valmistu, LassiVVV avustuksella tänä kesänä... Ens kesäksi FPV lasit ja toi kelkkahommiiin hommattu GoPro3 kyytiin.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/RC/quuad.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/RC/lelut.jpg

Siinä pikku pätkä, kun LassiVVV kuvaa omallaan mun laskeutumis harjotuksia.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2013/Quad+kopter/villen+quad.wmv


123
Vapaa keskustelu / Vs: rc lentokoneet
« : 13.11.13 - klo: 07.10 »
18cc mekaanisesti ahdettu nelitahtinen nitromoottori.
Ei sul ois mascot sattumoisin kuvaa tosta motista? Kiinnostas nähä ton ahtimen takia.

124
Rupeis kelkkaki olee nipus, pitkissä ja puolikkaissa nyt 35w, 5000k zenoksiinit.

125
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.10.13 - klo: 06.55 »
On tossa suljetussa kipossa se idea että kun pitää kannen ympinaisena ja laittaa sivuille/päätyihin jäähdytysreijät niin sulanu vesi ei suoraan sula sisään.. noparin päältä.
Reijät voi lisäksi "sulkea" kankaalla.
 4S akuilla ei luulis talvipakkasella juurikaa lämpöonkelmii olevan.

126
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.10.13 - klo: 19.59 »
Uskosin että toi kantavan rakenteen merkitys on tommosessa rungossa helppo ohittaa kokonaan tai vahvistaa jotenkin jos tarvii.

128
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 27.10.13 - klo: 19.12 »
Noi aluhubit, eli hotbodiessin vee8 osat = vorzan optio osat.
Maksaa vaan toi aluhubi kierros melkosesti, itekkin himoinnu vastaavia.

Eteen varsinkin kun C pala ja kääntöpää on muovia, niin noi kääntöpään ns. olkatapit kun kiinnittyy muoviseen C palaan ni ne ei tahdo pysyä.
Itse melkeen tilaisin eteen vain tuon C palan alumiiniseksi jollon olkatapit sais kiinnitettyä alumiiniin lukitteella.
Muoviset kääntöpäät jäis sulakkeeksi.

129
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.10.13 - klo: 22.44 »
Toi ilmausjuttu renkaissa hoituneen vanteen sisäpuolisella reijällä paraiten? Ei heikennä rengasta, toki vesipoistuisi parhaiten renkaassa olevasta reijästä.
Mut haittaako tuo jos on molemmatkin, koittaa vanteen reijällä eka, vaikka millin reikä ni ei kerää kiviä yms törkyä niin pahasti?

130
Sekin on hienoa että argossa on nippoja... laadukas hyvin vettäkestävä rasva on varmasti paikallaan uintireissujen päätteeksi.
Cros4wd myi joskus arkoon eteen jäälle nousupyöriä, ikäänkuin siipi ratas mikä nosti keulan avannosta jään päälle.

Joo toki telamönkkäri on vaikeuksissa kun rupee lauttaamaan lunta eteensä, syvässä lumessa toji auttaa se että lumi kerrostuu usein. Jollon ei mennä pohjiamyöten, eli vaikka lunta olisi metri nii  silti mönkiä voi pysyä välissä olevan kantavamman kerroksen päällä.


131
Eipähä oo puslia väljistymässä :) 

Kova telamönkiä kuulemma päihittää työkelkan pöllikuorman vedossa, en tiä mite tommoi arko sijottus.
Luulisin että ekaks tai tokaks.

132
Mä oon kyllä saannu valita tohon F6 uusia tai käytettyjä osia suomesta.. enkä oo hintoja pitäny pahoina.

Wp pumput tuli to. keulalle huomenna jouset uuteen maaliin ni pääsee ruuvaan kiinni.
Niin ja vähän kauniin vihreetäkin, käynnistyskahva  :)

Toi Markon argo on jäykkä peli, tommoi tarvis saada hinnat vaan kovia.

133
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 20.10.13 - klo: 22.19 »
Dippadaapa:lle  ja Lassi:lle plussat.. homma käy ja kaupat sujuu.
Myös rcuuno ansaitsee kiitokset.

134
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.10.13 - klo: 07.06 »
Kertokaahan käykö tohon vorzan/savaken vakio mottipukkiin miten hyvin muut koneet, esim. leopardit tai castlet? Vai osuuko puristus vaan tossa hpi "omassa" koneessa.

Eilen tuli castlelta viestiä että mmm on vaihdettu mmm v2, ja kysyivät että tahdonko samanlaisen torx motin tilalle (minkä lähetinkin) vai otanko mielummin vihreän castle teksteillä. No otin vakion koska ne tuuletus rivat on tosi toimivat tuossa vorzassa.

135
Ei kannata.. eroa ei huomaa tolla valomäärällä,

136
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 14.10.13 - klo: 07.50 »
Yksi vastaus:
Robinson racing extra hard

137
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 11.10.13 - klo: 06.06 »
Harval o tuuletinta motissa mul o jopa 14t pinjonin, hiukka turha mut eikö 15t miehil käy kuumana?

138
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 08.10.13 - klo: 06.57 »
Mä en talvisin aja ollenkaa, ja kesäsinkään en aja märällä kun on työlästä putsata sitten autoa.

139
Eipä tietoa, itellä suunnitelmia vielä tämä ja mahd. ens talvi ajaa tuolla äffällä, ja sitten laittaa vm.10 tai uudempi, crossfire8  :D

140
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.10.13 - klo: 09.12 »
Mul ois yks mmm v2, uus ja kesäl eurorc ostettu semmoi sininen hk vai mikä turniky onkaan. 4krt ajettu kuin uusi..
Just lähtee yks vorzan vakiomotti ja yks mmm takas kastlelle saa nähä tuleeko seki v1, v2:na takas.

Mä tarvisin etupumpun savakee, kellää myydä täydellistä yks tai kaks kpl.
Myös renkaat kiinnostas..

Samoin joku HALPA kikaohjain.

141
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2013/Katti+F6+settej%C3%A4/20130925_090926.jpg

kyyyllä se rupee kelkkakausi läheneen, iskarit huollettu+shimmattu, uus matto, vetoakselin laakerit, takarullienlaakerit, pönttö vaihettu, takaläppä, sukset, kypärä uusittu yms... satais jo, ees vähäsen.

142
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 07.09.13 - klo: 21.24 »
Eipä taida vakio nopari olla, kait noita jollain vois lakkailla..

143
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 10.08.13 - klo: 20.10 »
Samalla paikalla se keskidiffi ja perä on toisiinsa nähden, joten tuskin on eroja... etu ja takakardaanin välillä muistaakseni on kyllä.
Sulle oni sitten joku pistäny hop-up osan   :shocked:
Jooo, ja perän pään vastakappale tulee diffistä ulostulevaan akseliin, keskidiffin pää varmaan pysyykin samana.

144
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 10.08.13 - klo: 06.27 »
Vorzassa vakiona tuo alempi dogbone tyyppinen, ainakin niissä 3ssa mitkä oon ostanut viimesin kolme vk. sitten.
Ite laittasin tokponen, halvempi varmaa eikä purkenu ja aiheuta katkoksia ajoon.
Ootko varma et sul o tommoi nivelvetari pitäs olla vaan etutikkuina.
Noita cvd rebuild kittejä on kyllä ninku muitaki osia, mutta en myy uusia halvemmalla kun joudun itelleni tilaan taas uudet.

145
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 31.07.13 - klo: 20.58 »
Uuuudella autolla lähettiiinkin 14piikkisellä pinjonilla liikenteeseen, ja lämmöt tuntuuukin olevan huomattavasti alemmat.
Niiinkuin arvata saattaa, huippujakin on melko riittävästi, päätelmänä toi 15piikkinen pinjoni ja 6S vaatii melkosen laadukkaan akun itellä. 40C turnigy mut taida piisata mokoma.

146
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 24.07.13 - klo: 21.14 »
Hommasin käytetyn dx3s ja nipullisen vastareita. Koitettiin bindata vastareita ohjaimeen, mutta yksikään vastari ei bindautunut. Vaiheiksi purettuna:

1. vastariin bindi plugi ja 6voltin jännite trottle tai aux kanavaan (vastari alkaa vilkuttaan nopeasti)..
2.ohjain päälle ja yksi muistipaikka käyttöön (koitettu monta muistipaikkaa) sitten bind valikkoon ja bindi päälle. Bindi ohjaimen näytöllä 1-2sekunttia aktiivisena ja sitten palaa takas "list" kohtaan. Vastarissa ei tapahdu mitään muutoksia joskus vilahtaa ledi nopeesti kerran, mut sitten vilkutus jatkuu taas nopeana.

Kaverin dx2s ohjaimella koitettu samoja vastareita ja bindaus menee ok. Eli kun painaa bindiä ohjaimen valikosta niin bindi jää hetkeksi aktiiviseksi sitten ledi sammuu vastarista ja alkaa palaa jatkuvasta sen jälkeen homma ok. Tuota ei oo saatu kertaakaan dx3s onnistumaan.

Outoa hommana on se että tuossa toimivassa dx2s ohjaimessakaan ei voi bindata kun yhden vastarin yhdelle muistipaikalle. Jos koittaa esim. bindata toista vastaria samalle muistipaikalle  (esim sellasessa tilanteessa että vanha vastari hajoaa), niin tuo bindaus ei onnistu. Koitettu myös muistipaikan resettiä, mutta silti bindaus jää muistiin. Eli vastarin bindausta ei saa mitenkään pois enää siltä muistipaikalta mihin sen kerran on tehnyt.

Osaako joku neuvoa miten tuo bindaus saadaan poistettua muistipaikalta. Nyt siis bindaus pysyy muistissa vaikka tekee reset model toiminnon kyseselle muistipaikalle.
Ehdotuksia otetaan vastaan miksi tuota dx3s:ää ei saada bindattua millekkään vastarille?

147
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 21.07.13 - klo: 09.28 »
Kelläää tarvetta varaosille, täällä... hinta ei ole apteekin ilmottama.

Myitkö mordex mulle Lahdessa tässä lähipäivinä rektumin radion?
Toi losin pensamörkö vaan viittais vähän siihen.

148
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 19.07.13 - klo: 22.23 »
Jahas, vanha vorssa meni kaupaksi, uutta tilaukseen linnasta... raaaski merkkiäkään vaihtaa kun noita osia on niin hyvin, tietty hyper 9e ois houkuttava.

149
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.06.13 - klo: 14.14 »
Mitäs nykyäään kannattaa pidellä varalla, mitä näistä hajoo, itellä oli aikoinaan tällänen mutta siitä ei hajonnu kyllä mitäään.
Etunavat ja kääntöpäät onkin, mutta muuta...?

Onko noi diffit aina käytävä läpi shimmi levyjen kanssa? Vai koskeeko vaan 6S paiskomista vai mikä on hyväksi todettua?
Muita paikkoja mitä läpi käydä käytetystä autosta, jolla on selvästikkin AJETTU.

150
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 14.06.13 - klo: 06.56 »
Tiedä onko tasasella nuista lavoista mitää iloa, rinteissä kylläkin.. ite tosin pärjänny 6S ja liipasin pohjassa systeemillä.

Noparille toki sen parempi mitä viileempänä se käy, jos jollaa joutilas castlen / vakio nopari ni saa tarjota... oikeestaan kaverin savageenkin tarvis siihe kävis joku halpiskin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 35