Ja samalla linjalla ollaan täälläkin.
Tullut melkolailla paljon viihdyttyä tuolla ulappatorin radalla, ja huomannut muutamia juttuja: rata muuttuu jatkuvasti, nopeaan tahtiin sitämukaa mitä hiekkaa lentää pois ajouralta.
Hiekka ei pysy ajouralla mutkissa, etenkin pääsuoran jälkeinen "filkkarin mutka" on paha tässäsuhteessa.
Eli siis: Vaikka sinne on levitetty reilusti hiekkaa jo useampaan kertaan, on tilanne muutaman päivän jälkeen se, että ajoura on jälleen erittäin pitävä, täysin slikseillä 3racingin renkailla kippaa pidosta.
No, sitten jos taas hiukan ajautuu ajouralta pois on tulos välitön spinnaus; laidat rytisee ja Yokomosta lentää radan reunoille kourallinen rikkoutunutta osaa.
Maton "täyttymisestä" hiekalla on ollut paljon puhetta, mutta oma näkemykseni on se, että ajouralla hiekka ei kestä maton "sisällä" vaan lentää reunoille (huomattavat muurit hiekkaa aina kaukalon reunoilla)
Jos laidoille lentänyttä hiekkaa taas levittää päivittäin ajouralle, on lähes mahdoton oppia ajamaan radalla saatika löytää minkäänlaista toimivaa setuppia radalle, joka voi muuttua driftiradasta turistibaanaksi parissa tunnissa jos radalla paljon autoja.
Suolaliuos taas sulattaa useat renkaat ihan mössöksi, esimerkiksi juurikin nuo Prolinen Holeshotit, jotka toimivat erittäin hiekkaisella radalla kohtuullisen hyvin.
Laakereitakin mennyt jo useampia, kun lippiksessä ajellessa ei koskaan ollut ongelmaa sillä saralla.
Ymmärrän kyllä pointin tuossa radan muuttumisessa, mutta ihan näin nopeasti muuttuviin olosuhteisiin on ainakin itselläni vaikeuksia sopeutua.
Radan muoto on kyllä onnistunut, ja toteutus kunnollinen nyt ehkä "nelosten" nostopaikkaa lukuunottamatta, mutta tämä menee tilojen muodon piikkiin.