Ja juuri tämän takia ostat käytetyn kisapirssin etkä RTR autoa, koska RTR:stä joudut uusimaan kaiken jos vähänki enempi ajat.
RTR= halpa tapa kokeilla harrastusta, mutta kallis tapa harrastaa
Eli RTR on tuotemerkki jota kannattaa tässä tapauksessa siis välttää, mites sitten TeamC:n T8 v2 ? tuotakin myytäisiin ilmeisesti ready to go kittinä?
RTR on siis Ready To Run, ei tuotemerkki, en tiedä vitsailitko vai et kun ei näkynyt hymiötä.
T8:ia myydään myös TR8:na se on siis RTR auto. Eroa itse autoissa on seuraavat asiat: pohja, iskarit, iskaritornit, vetarit, hexit, Eli samat osat ovat lähinnä muovit ja diffit. Poikkeuksena moneen muuhun autoon niin tässä on osien dimensiot täysin samat eli RTR:n pystyy päivittämään, mutta ei ole mikään halpa tapa.
Yleensä merkiltä kuin merkiltä sen RTR:n saa 300-500e:hen tarvikkeilla. Käytetty kisapirssi maksaa sitten pari satkua enempi tarvikkeilla. Erona on se että saat kunnon harrastusvälineet millä on hauska ja mukavaa harrastaa.
Hauskaa tässä on vaan se että tätä samaa asiaa kysytään toistuvasti niiden toimesta jotka tulevat lajin pariin, ja keskustelu etenee aina samalla tavalla:
Aloittelija: Haluan auton, sen pitää mennä lujaa, kestää paljon ja pitää olla halpa
Kokenut: Osta käytetty kisapirssi
Aloittelija: Mutta kuin näin mainosvideon netissä haluan tämän RTR:n se on sopivan hintainenkin
Kokenut: perustelee miksi RTR ei pitkässä juoksussa ole halpa
Aloittelija: Olen päättänyt haluan tämmöisen RTR auton, onko tämä hyvä auto?
2-3 Kokenutta harrastajaa: ei ole, menee heti rikki ja et saa varaosia Suomesta
Aloittelija nr2: se on hyvä auto, olen sillä ajanut kerran
Aloittelija: Ok käyn ostamassa.
2 viikkoa myöhemmin:
Aloittelija: Mistä saa uuden moottorin, voimansiirron ja varaosia tähän autoon? Mitä eikö tähän autoon saakkaan varaosia Suomesta? Ja köyhtyy 300e seuraavan kuukauden aikana kun korjailee ja päivittelee autoa.