Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mixa

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 31.03.15 - klo: 14.08 »
Morjensta pöytään. Tässä itsekkin ajankuluksi olen ruvennut vetten ajokkia kasailemaan. Tarkoituksena siis tehdä tuo Mystic c5000 114cm pituisena. Materiaalina 2mm ja 3mm leko-vaneri sekä balsa. Vielä ei ole mitään elektroniikkaa tai muita apuvälineitä hommattuna. Vasta tuo runko kasausvaiheessa. Pitäisi kuitenki kohtapuolin ruveta miettimään mitä sinne sisuksiin laittaa. Eka projekti ja ekaa kertaa sähköjen kanssa pelaamassa. Tarkoituksena ei ole se ihan maksimaalinen nopeus vaan ihan funfactor sun muu :) Mielessä käväs nämä tavarat:

Moottorit 2kpl
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__38659__Turnigy_AquaStar_3660_1460KV_Water_Cooled_Brushless_Motor.html

Noparit 2kpl
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28223__HobbyKing_90A_Boat_ESC_4A_SBEC.html

Akut 2kpl
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9965__ZIPPY_Flightmax_5000mAh_6S1P_40C.html

Vetolaite 2kpl
http://www.ebay.com/itm/271518526734?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Peräsin
http://www.ebay.com/itm/141510451530?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Sit radio, servo ja muut pikkuhilkkeet jostain. Kuten huomaa ollaan pienellä budjetilla liikkeellä, jos vaikka saisi kuitenkin jotain aikaiseksi. Ainoa kysymysmerkki ovat potkurit, lähinnä mitä kokoluokkaa saisivat olla? Puhutaanko alle 40mm vai vajaa 50mm halkaisijalla olevista??


Tässä vähän kuvia projektin etenemisestä: DSC 0248 , DSC 0254 , DSC 0311 , DSC 0236

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.05.13 - klo: 10.56 »
Onko jollain kokemusta noista GO:n koneista, kun tuollaista olen vähän kattelluthttp://www.eaimport.net/product_details.php?p=1501?

Mä hommasin omaan Kyoshoon tämmösen ebaysta http://www.ebay.de/itm/Racing-Nitromotor-GO-28SPEC-BLACK-4-56ccm-Monstertruck-Truggy-/150672463219?pt=RC_Modellbau&var=&hash=item2314c75573 ja hyvin on toiminut ainakin toistaiseksi. Potkuakin tuntuu olevan ihan kiitettävästi. Edullinen moottori ja siihen vielä saman sarjan pilli nii budjettikoneena menee täysin mutkitta.

3
Tämmösellä kymppikawalla sitä tulee päristeltyä.


4
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.01.13 - klo: 18.10 »
Tervehdys. Tässä kun talvi on ollut päällä niin on ollut hyvää aikaa ottaa autoa kaapista ja alkaa fiksaamaan kesäkuntoon. Kyseessä siis Kyosho Inferno GT. Ekaksi kun otin auton esille purin sen ihan atomeiksi ja vaihdoin diffeihin uudet öljyt ja samalla huolsin iskarit öljyineen. Sitten tuli eteen häiritseväksi tekijäksi tuo epäluotettava vakiomoottori. Se saa siis luvan väistyä syrjään. Vaihdosta tilalle tulee uusi GO .28 siihen asiaankuuluvalla pillillä. Mukavan näköinen paketti noin kaikin puolin. Vielä kun saisi sen sisäänajettua jossain näin talvella. Onko mitään suosituksia paikkavalinnan suhteen? Ulkona pakkasella ei taida viitsiä alkaa kokeileen. Parkkihalli vois kenties mennä.




Iskarituki ei ole ollut mikään huippukestävä tässä autossa. Kerran kunnolla katon kautta pyörähtäessä se sanoi takaa itsensä irti. Siispä työntömitta ja tietokone esille ja piirtämään uusiksi. Sen jälkeen töissä leikkasin laserilla 3mm polykarbonaatista tuen ja on toiminut hyvin. Istui ilman mitään viilaamisia paikoilleen ku nakutettu. Ja ei kyllä mene rikki kovinkaan helpolla. Polykarbonaattihan on siitä mukava että se ei murru tai halkea kuten akryylillä on tapana, joten tämän kanssa voi pyöriä ihan rauhassa jos siltä tuntuu.



Sitten kun aloin uutta koppaa sovittelemaan paikoilleen niin törmäsin koritolppa+ruuvi- yhdistelmän hankaluuteen. Siispä vain pieni poranterä kiinni poraan ja ei muuta kuin reiät tolppiin ja kiinnikkeen toiselle puolelle. Pysyy hyvin kiinni koriklipseillä ja on kätevä nostaa korkeutta kun reikiä on tarpeeksi. Käy korien vaihto joutuisasti ilman työkaluja.



Uutta palaa tuli autoon seuraavasti: Moottori+pilli, ohjausservo, hump-pack vastaanottimelle, pari vetoakselia ja kardaanikuppia, ilmanputsarin puhdistus+öljyäminen+ulkosuoja, moottoripukki uudelle koneelle, e-klipsejä ja tietty öljyt. Nyt alkaa olemaan auto puhtaampi ja vailla ajoa.



Koriksi ajattelin laittaa nyt alkuun tuon Protoformin PF-8:n. On mukavan näköinen kori jolla tulee varmaankin vaan ihan asfaltilla ajeltua. Alkuperäinen Subarun kori nappirenkaineen saa sitten jäädä vähän soraisempaan maastoon. Tämmöistä pikku puuhasteltavaa o mukava tehdä. Vielä kun saisi enemmän tilattua kerralla jenkeistä (42€ tulliraja) niin monenlaista varaosaa sais halvalla. Seuraava tuunaus olis sit varmaankin vaihteiston päivitys Evolva- malliseksi. Riittänee sitten ihan kivasti perus piha/parkkis suditteluun. Täältä pohjoisesta kun ei oikein ratoja löydy tälle harrastukselle.


5
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 11.01.13 - klo: 21.23 »
KYOSHO INFERNO GT: osina lattialla puhdisteltu paikkoja. Uudet diffiöljyt, uudet nivelkupit, pari uutta vetaria, uudet iskariöljyt, uusi moottori GO .28 ja siihen uusi putki. Vielä tuloillaan uus ohjausservo, hump-pack vastariin, ilmanputsarin foamit. Eiköhän näillä pääse taas sudittelemaan. Vielä ku löytyis lämmin tila moottorin sisäänajolle....

6
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 25.04.11 - klo: 15.14 »
Morjens. Onkohan monella lämpöongelmia moottoreissa ku on vaihtanut/kokeillut 20% fuilin 25%:een? Mulla tuntuu tuossa kyöstin GXR28 lämmmöt nousevan ihan liikaa tolla 25:lla. Vaikka tulppana on ollut mm. FirePower F3 ja muita kylmiä nii silti meinaa ihan liika kuumana käydä. Seokset pitäis olla kuitenki kohdillaan... pitääkö se palata takas sit 20% ku sillä ei mainittavia ongelmia ollut. Käynyt vähän mielessä vaihtaa tuohon tuo LRP:n .30 Spec2 motti joskus :)

7
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 13.04.11 - klo: 22.42 »
Piti tässä hommata uus koppa kyöstiin ja ihan eka kopan maalaushomma siis kyseessä. Maaleina käytin ihan spraypullossa myytäviä Lexan- maaleja. Oishan tuo kynäruiskukin ollut mutta ku ei muistanut eka sitä :) Kuvissa vähän eri työvaiheita. Vielä olis koristelu ulkoa tiedossa ja ilma-aukkojen leikkuu laseihin....linkittää sitte toinen kuva kun auto täysin valmiina.

http://aijaa.com/v.php?i=007237881101.jpg

8
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 14.11.10 - klo: 23.14 »
Se on vähän hankala alkaa lämmittelemään parkkipaikalla tai puistoalueella millään, jollei ota hyppyvirtaa katulampusta tms.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 14.11.10 - klo: 22.27 »
Talvisia käynnistysvinkkejä .28 KYOSHON motille?? Ei oikeen Inferno GT sano mitää vaikka kuin yrittää repiä käyntiin. Jokin aika sitten käytin BYRONIN 20% fuilia ja toimi hyvin. Nyt saman valmistajan 25% ja ei sano oikeen mitään. Tuntuu että polttoaine menee vaan motista läpi ja valuu putkesta ulos ku vähän kääntelee autoa. Tulppa on vaihdettu lämpimämpään malliin ja hehkuu hyvin mutta ei vaan nii ei. Vaikuttaa että tulvii ja saa ihan liikaa nestettä ku joutuu nykimään hulluna. Olisko viisaampia antamaan neuvoa?

10
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 08.11.10 - klo: 17.31 »
Tänään alkoi tympäseen korisokkien pujottaminen tolppiin. On se mukavampaa ajella kori päällä mutta aina ei vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa näpräämään ja hukkailemaan niitä sokkia. Niimpä metallin työstöön. Ensin leikkasin 2mm alumiinista pari 25mm soiroa, vähän pitemmät kuin koritolppien väli. Sitten porakoneella reiät päihin. Taakse joutui hieman myös tekemään kaarevuutta, että menee suunnilleen korin muotojen mukaan. Sitten velcronauhaa vain alumiiniin ja koriin. Ja voila...nopea korin kiinnitys on valmis. Ja kestää kyllä kovemmassakin menossa. Autoa voi jopa kantaa pelkästä korista nostamalla, mutta eihän sitä kukaan niin tee....eihän. Kaunishan tuollainen viritys ei välttämättä ole, mutta toimii asiassansa todella mainiosti. Korisokkia tarvitsee enää ainoastaan pitämään alumiinilevy paikallaan.


11
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 29.10.10 - klo: 21.11 »
Laitoin uuden vastari/lähetin combon paikoilleen. Toimii kuten pitääkin. Sit GXR.28 sai sisälleen uuden etu- ja takalaakerin. Ja sekin vielä toimi  :azn: Maanantaina vaihteisto saa uudet hammasrattaat ja jälleen pääsee sudittelemaan.

12
No vähän käytin työpaikan koneistoa hyväksi :tongue: ei ihan ole itellä varaa eikä tilaa laittaa nuita vehkeitä  :cry:. Kukin voi tietty tehdä itselleen omanlaisensa eli en kyllä ala noita muille tekemään, sori. Mutta kaikkee kivaa sitä keksii ku vaan on aikaa ja hyvät laitteet. Saa nähä mitä tulevaisuudessa juolahtaa mieleen...

13
En tiedä tuliko oikeaan osastoon, mutta kokeillaan. Tässäpä tämmöinen pieni ajantappoprojekti omalle pienelle kiesilleni. Eli hommasin tuossa alkukesästä ekan polttisautoni ja kuljettaminen on vähän muodostunut ongelmaksi. Laukussa on ikävä raahata kun ei tahdo korin kanssa mahtua kunnolla. Siispä aivonystyrät liikkeelle ja koteloa suunnittelemaan. Materiaaliksi valikoitui 10mm ekolevy sen vahvuutensa ja keveytensä takia (ja ekologisuuden...yea right). Sehän on siis kierrätyskartongista valmistettua kennomaista levyä joka on päällystetty valkoisella kartongilla molemmin puolin. Se on todella vääntöjäykkää ja kevyttä. Siitä voidaan valmistaa myös huonekaluja ym. Ja kaikkihan lähtee siis hyvästä suunnittelusta. Paperille vähän mittoja ja muotoja ylös ja ei kun tietokoneella vääntämään hommaa.



Autocadillä piirsin kotelon leikkausviivat ja 45 asteen leikkuut.



Tämän jälkeen tiedosto vain Coreliin ja siellä vuorossa olikin sitten vähän värimaailmaa ja logojen sijoittelua. Väriksi muodostui Subaruissa usein nähty sininen.



Kun tiedosto oli kokonaisuudessaan valmis niin ei muuta kuin levy tulostimeen ja napinpainallus. UV-tasotulostimella kuva on heti käsittelykuiva joten suurempaa odottelua siihen ei tarvitse uhrata. Tulostuksen jälkeen olikin vuorossa sitten leikkaus.



Tasoleikkuri on kuin tehty tätä projektia varten. Kone leikkaa nopeasti ja tarkasti piirustusten mukaan 45 asteen viillot läpi leikkaamatta ja tämän jälkeen leikkaa koko mallin irti levystä. Pitää vaan muistaa leikata takapuolelta ettei hienot grafiikat jää kotelon sisäpuolelle :)



Leikkauksen valmistuttua laminoin vielä koko kotelon kirkkaalla tarralla, joten se kestää hieman myös vesiroiskeita. Pahvillahan on tapana vähän ottaa nokkiinsa vedestä.



Tämän jälkeen olikin vuorossa itse kotelon taittelu ja kasaaminen. Kuumaliima on oiva kaveri tähän väliin. Pitää hyvin ja kuivuu nopeasti.



Kotelosta alkoi pikkuhiljaa jo näkymään tulevaa muotoa. Sisälle siis tulee "levykelkka" johon auton voi asettaa ja työntää koko hoidon sitten sisälle ja luukku kiinni. Avonaiset nurkat vielä varmistin kirkkaalla teipillä, ettei ala kovin helposti pahvi repsottamaan.



Tällainen siitä sitten loppujen lopuksi tuli. Kantoaukko yläosassa helpottaa kuljettamista ja toimii yllättävän hyvin.



Takaluukku pysyy hyvin kiinni pienillä velcronauhan palasilla ja sulkeutuu tiiviisti. Vielä kun kaasujouset hommais nii pysyis kansi auki itsestään =)



Auto mahtui kuin mahtuikin hyvin sisälle. Eli mitoitus oli enemmän kuin onnistunut.




Ainoa mikä jää vielä tehtäväksi on pienten palasten liimaaminen aluslevyyn, jotta auto pysyy paikallaan vähän kovemmassakin kantelussa. Kuvassa vielä irrallaan.



Mutta tämmöinen projekti tuli siis tehtyä. Kokonais-aika on siinä 4 tunnin paikkeilla, josta 2,5 tuntia meni

tietokoneella istuessa ja miettiessä grafiikoita ym. Mukava kuitenki oli tehdä tämmönen pikku tuunaus. Vielä kun renkaat laittais nii sehän olis ku oikee peräkärry...ehkäpä sellaisen joskus saa tehtyä. mixa kiittää ja kumartaa.

14
Pitää testata kans kuvan lisäystä omalta koneelta

15
Oisko kellään ylimääräisiä hehkutulppia myynnissä Kemissä tai lähialueella? Pikainen tarve olis saada. Jos löytyy nurkista ylimääräisiä LÄMMIN tai MEDIUM- tulppia nii muutaman vois investoida hetimmiten.

Sivuja: [1]