Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - zzs

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11
31
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 12.07.03 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "WRC206"
Nyt on soiteltu ympäri helsinkiä ja kyselty kaikki mahdollinen landmaxin lisävarusteista. Kaksiportainen vaihteisto ostettu ja tilaukseen pistetty kallistuksenvakaajat, uusi kytkin, iskarit ja muuta sälää. Rahaa menny ihan törkeesti mutta johonkinhan ne lomarahat on tuhlattava. Jos jollakulla sattuu olemaan kokemuksia tosta vaihteistosta niin kertokaa ihmeessä

Paljonko LM2:n vaihde maksoi? LM1:n maksoi 130e :shock:

Mulla hajosi heti ekalla ajokerralla ne 2 vaihdelootan pääratasta. Ilmassa kun kiihdyteltiin ja tutkittiin koneen säätöjä, niin yhtäkkiä alkoi mustaa muovisilppua lentää rattaista. Lähti noin 1 mm rattaiden päistä pois. No, uudet spurrit tilaukseen 28e.

Eli kannattaa hommata samantien varalle yhdet vararattaat. Ei ne kyllä itsekseen hajoa, mulla ne hajosi, kun GS21R:n vauhtipyörän takana oleva metalliprikkalevy antoi periksi ja kytkinkello kai liikahti pahasti väärään kohtaan akseliltaan.

Parin vuoden käytössä kytkinkellokin sanoi tehtävänsä irti kellon ja rattaiden kiinnityskohdasta, koska se on silleen niitattu kiinni eikä sorvattu yhdestä palasta.

Sun kannattaa hommata ainakin yhdet teräksiset jarrulevyt (eteen, koska 2-vaihdeloota poistaa keskidiffin, akseli tulee kiinteäksi ja voit käyttää vain yksiä jarrulevyjä => helpompi puhdistaa osia, koska yhdet turhat jarrulinkit, -levyt ja -palat ovat poissa). Maksavat jotain 21e. Jos vakioservoilla jarruttelet, niin toiset voivat olla hyvä juttu, voimaservoilla yhdet riittävät.

Ja iskareiksi osta Thunder Tigerin (tai Hobaon) etukrossi-iskarit. Maksavat paljon vähemmän, eikä eroa luultavasti huomaakaan. Maksavat noin 50e/pari kun Kyoshon maksavat jo 60-100e muistaakseni. Hobaon taisivat olla jotain 30e tai sinnepäin.

Jos asfaltilla meinaat ajella, niin Medial Pron Tarmac II:t (kuvioidut asfalttirenkaat) ovat kova sana. Koko setti vanteilla maksaa noin 50e. Kyoshon taas paljon kalliimpia.

32
Polttisautot / Re: mööö
« : 10.07.03 - klo: 13.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Niin tuota kuinka paljolla tollaisen kehtais ostaa käytettynä jos siinä ois kisakone? :oops:
Mitkä autot on tällä hetkellä off road autojen eliittiä?

No jos saat auton ja koneen jollain 350-400e:lla, niin kannattaisi ostaa. Tietysti hieman kallliimmallakin ehkä kannattaisi tehdä kaupat riippuen vähän iästä ja kunnosta.

Eliittiä krossipuolelta ainakin seuraavat:

- Kyosho MP7.5  (Kanai I tai II)
- Thunder Tiger EB-4 S2 Pro
- Mugen MBX-5
- HoBao Hyper 7 Pro
- Ofna 9.5

33
Vapaa keskustelu / TATTARISUOLLE UUDET KANTTARIT !
« : 08.07.03 - klo: 22.54 »
Käytiin tänään ekaa kertaa tutkimassa tuota Tattiksen rataa. Tosin aidan takaa kurkkien, mutta kuitenkin. Siellähän näytti olevan kanttarit hyvällä mallilla kuivuvassa. Pitääpä tulla joskus kokeilemaan omia autoja radalla, ensimmäistä kertaa missään radalla :D

34
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 06.07.03 - klo: 22.34 »
Uskoisin, että LM2 kulkee sellaiset 55-60 km/h korkeintaan vakiona. LM1 kulki 55 km/h, eikä mainittavia eroja ole huippunopeuden kannalta. Uusi moottori on vain näennäisesti uusi. Kokeilin nimittäin vanhaa konetta uudella kaasarilla ja kampiakselilla (uusia osia) eikä taitanut paljoakaan vaikuttaa.

Mainokset lupaa vaikka mitä, ja voihan huippuja kokeillakin 50% nitrolla ym. vippaskonsteilla. Vaihdelaatikko parantaa huippunopeutta noin 10 km/h, joten 100 km/h:n nopeudet ovat silkkaa huumoria..

35
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 04.07.03 - klo: 22.27 »
Kiva kuulla kokemuksistasi monsterin ratissa! Hyvä että kuulalaakerit toimivat kivasti :D

36
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 04.07.03 - klo: 12.26 »
Kisoissa joo kiellettyjä, eihän krossissa niillä ole mitään arvoa.

Kyllähän ne voi rikkoontuakin liasta, mutta ehkä siinä painaa enemmän se, että hiekalla ajettaessa vaihteet vaihtuisivat edestakaisin turhaan. Eikä kone varmaan siitä tykkäisi, varsinkaan kiertokanki.

37
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 03.07.03 - klo: 23.35 »
OS RZV01B. Kovin krossimotti OS Engines'ltä. Kyllähän ne Kyoshon motit hakkaa!! Kaveri, jolta Ossin ostin EB-4:n mukana sanoi, että ei se RB:itä päihitä, mutta tuota ei tarvitsekaan säätää joka kerta radalle mennessä kuten RB:n koneita kuulemma tarvitsee. Eli siis sellainen perusvarma motti. Tehokas ja luotettava. No eipä kaikkea voi vaatia yhdeltä motilta. Ei tuossa mitään vikaa ole, päin vastoin, ihan mukavahan se on. Kiihtyvyys on kyllä hyvä noin 10km/h vauhdista eteenpäin (johtuu painavista kytkinpaloista), mutta 40000 kierrosta ei jaksa kuljettamaan välityksellä 10,89 autoa yli 60km/h (arvio). Tietenkin välitys 8 tai 8,5 saisi auton kulkemaan jo yli 80km/h. Mutta arvoituksena on senhetkinen kiihtyvyys. Kai se jaksaa... Kun ei oikein jaksa alle 40 metrin kiiihdytyksen jälkeen ajella jo täysiä, kun olisi tilaa vielä kiihdytellä 8)

38
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 03.07.03 - klo: 23.03 »
Mullekin jostain liikkeestä sanottiin, että kulkee ihan tarpeeksi kovaa. Olin nimittäin vaihtamassa vakiokonetta Kyoshon luettelossa virimoottoriksi luokittelemaan mottiin (varmaan joku OS). No olihan se GS21R ihan sopiva aloittelumotti, joskin kaikenlaisia ongelmia oli sen kanssa johtuen Kyoshon omatakeisesta suunnitttelusta (ei pilot shaftia, neulaventtiilin kiristysruuvi, tulppaongelmat, eli kaikki ongelmat, jotka rokottivat mun rahamassia). Mutta kyllä odotin kai Ossilta liikaa, ei se kuitenkaan niiiin hyvä motti ole. Odotin, että sen kun iskee autoon kiinni, niin kaasua hipaistessa asfaltilla pyörät lyö tyhjää ja täysillä ohiajaessa jakausta pitää korjata  :D  Edellinen onnistuu kyllä hiekalla, muttei asfaltilla. Huomenna porailen kyllä reikiä kytkimeen ja vaihdan LM:äänkin Rossi-kisakoneen YKSIvaihteisena. Pääsee sentään jotenkuten ajelemaan autoilla kisaa.

Harmi, että nämä Landmax-aiheiset keskustelut tulivat tänne Supertenin osioon, kun vain voisi siirtää ne oikeaan osoitteeseen... Pysyttäis paremmin aiheessa. :wink:

39
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 03.07.03 - klo: 22.21 »
No kyllä siihen saa kahta eri kokoa olevaa kelloa: 13/16T tai 14/17T. Vakiona on tuo pienempi, mutta mullapa olikin se isompi! Taitaa olla muuten harvinaisempi toi isompi, tietty, kun juuri sellaisen tarvitsisin :wink:

Saahan noihin krossareihinkin vaihteet jos lainaa esim. LM 2:n vaihteen MP 7.5:een jne. Tai ihan eri merkinkin.

Eli Pro Hobbystäkö sanottiin, ettei vaihteet kannata??

40
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 03.07.03 - klo: 22.04 »
Eipä juu ole, mutta Landmaxissapa on! Hö, huomenna piti just ajella kahdella rata-autolla vastakkain, mutta Ossipa päätti sutaista kytkinkellosta ratasosan halki! Nii-in, 2-portaisen vaihteen kellon (väliaikaisesti testissä EB-4:ssa, koska siinä on 2. vaihteen ratas 17T eikä multa löydy 1-vaihteista kelloa kuin 14T) rataspinta halkesi paikoiltaan ja irtosi kokonaan. Ihmeellistä, kun ei tehdä tollaisia värkkejä kestämään kunnon vääntöä. No, sitten vain 14T kiinni ja radalle! Auto kiihtyy nollasta sataan, tai noin 55 km/h:iin, paikoiltaan vajaassa 50 metrissä, sitten vauhti loppuu kesken, ei huva. Isompaa kelloa peliin ja kevennystä kytkinpaloihin.

Ja peruin viime hetkellä tilauksen vastaavanlaisesta Duratraxin 2-vaihteen kellosta. Pitää tilata Kiisholta maanantaina. Tupla-hö. :(

41
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 03.07.03 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Niin sulla on tossa LandMaxissa sellanen ? Kumma juttu, luulis että menis hyvin. Onko se iskussa? - kyllä luulis siitäkin saavan riittävästi ulos.. toi RX 1.3 HP menee kyllä Superissa jo niin kovaa ettei sillä oikeastaan kovempaa voi enää ajaa missään olosuhteissa, edes parkkiksella. Paljon toi LM painaa? Siinä on tietty ilmanvastustakin jo paljon enemmän, isompi koko ja korin malli. Nissanin korilla toi Superi RX:llä oli selvästi hitaampi.

Joo, koneen koko on suhteellinen juttu, teho versus paino ja CG. Vaikka tehoa olis riittävästi ja ylikin, niin ajettavuus ratkaisee viime kädessä; jos auto on huono ajettava ei tehoista ole mitään hyötyä paitsi suoralla ehkä koska ei pysy käsissä. Mutta katotaan, jos teho ei riitä, niin motti vaihtoon sitten. Autoista en luovu  :D

Ei Landmaxissa, vaan EB-4:ssa (Mäcci). Ilmanvastusta ei kyllä voi moittia, auto ei ole kuin alle 15 senttiä korkea ja hyvin virtaviivainen. Se painaa ajokunnossa varmaan jotain 3,5 kg. Sitä en tiedä, onko kone iskussa, nollasin noi säädöt USAn poikien ohjeiden mukaan ja nyt yritän säätää kohdalleen.

Tiedoksi, että 1/8 krossit ja ralliautot painavat yleensä sen 3,5 kiloa, parin sadan gramman marginaalilla. Rata-autoista en tiedä.

42
Polttisautot / Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« : 03.07.03 - klo: 17.48 »
Tulppasuositus on OS #A3.

Kokeilepa OS #A5 -tulppaa tai sitten #A8:a. Voisi käydä paremmin.

Toi etupään vuoto tulee kampiakselia myöten, munkin vanhasta GS21R:stä tuli. Tiivisteen vaihto ei paljon auta, ehkä vähäsen.

Ajapa vähän aikaa hehku kiinni autossa, ja riuhtaise se sitten lennossa pois tai aikakin paikallaan kaasua painaen.

43
Vapaa keskustelu / Galluppi: Montako autoo omistat?
« : 03.07.03 - klo: 11.29 »
No paljastetaan vihdoin mun kokoelma:

Kyosho Landmax
Kyosho SandMaster
Kyosho Superten FW-04
Thunder Tiger EB-4 S2 Pro
Marui Shogun 4WD
2 kpl Ripmax 1:43 Brookspeed Viper GTS

Koreina Landmaxissa on Subaru, Racer (kohta kuvia sivuillani), MP 7.5 (kun LM on krossina) ja 1:10 Corvette Stingray '67 (monsterina). Mottina Rossi R21 Eco ja pillinä Rossin kisapilli.

Sandmasterissa on kiinni Opel DTM V6. Noparina on Novak Tempest Pro ja mottina vielä uusi sisäänajamaton 11x4 LRP V10 Spec. 2 Pro Racer (kulkee varmasti >70km/h!!). Ja 2 kpl 7-kennon 3000mAh akkua (GM:n ja Corallyn team matched)

TT:ssä on 2 krossikoria ja McLaren F1 GTR katukäyttöön, kun renkaina on Tarmac II:t. TT:ssä vielä kolmet uudet renkaat ja muutamat kuluneet. 2 konetta: OS RZv01b ja Rossi 62 R21. Pillinä Kyoshon krossikisapilli EFRA 35.

Radioina Hitec Lynx AM ratti Landmaxissa, JR Racing XR2 ratti TT:ssä ja Sandmasterissa, ja Maruissa Futaba Attach -tikku.

Ripmaxit vakioita renkaita lukuunottamatta. Toinen Vipereista maalattu punaiseksi.

44
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 03.07.03 - klo: 11.11 »
No ei nää .21:t paina niin hirveästi, 300-330g.

Hyvinkää on kyllä yli tunnin matkan päässä, että aika tasoihin menevät. Hesaan on muutenkin helppo mennä ja olla pidempäänkin ja Tattis sijaitsee niin lähellä veljen asuntoa.

Mua kiinnostais kyllä hommata joku .21 RB, koska toi 2,45 hv:n Ossi ei nyt kuitenkaan ihan hirveästi ole tehoillansa säväyttänyt. kyllähän se auto kulkee, mutta...

45
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 02.07.03 - klo: 22.55 »
Supra toimii tosi hyvin, tosin ei ole vertailukohtaa eri korien välillä.

Nyt vaan kun pääsis ajelemaan radalle (Tattikselle), niin vois kokeilla maavaraan alle senttiin (1/8-autolla). Ois tosi muhkee toi Mäcci 8)

Ja varmasti myös toi motti on hintansa väärti. Kai se jaksaa vääntää tarpeeksi kuitenkin vähän painavampaa autoa kuin noi 1/10:t yleensä ovat. No onhan niitä heppoja eikä 2-tahtiset rc-motit väännöllään loista, kierroksillaan vain. Kytkinpaloja kevyemmiksi ja varmasti kiihtyy.

46
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 02.07.03 - klo: 18.45 »
Mika, mäkin inhoan sellaista pitkää McLaren F1 GTR:ää, lyhyempi on siistimpi katuversio. Toi mun kori on sitä lyhyttä mallia, mutta koska leveyttä on 300mm, WB 329mm ja pituutta sellaiset 560mm, niin toivoisin ehkä hieman pidempää perää sittenkin. Se on vaan niin siistin leveä, kun se tulee matalana kohti asfaltilla, mutta sitten näyttää vähän töpöltä, kun ajaa ohi :?

47
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 01.07.03 - klo: 22.42 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?

Polttomoottori se on tavallisissakin autoissakin, eikä vauhti mihinkään hiivu tankin kuluessa tyhjäksi. Ja silloinhan formuloissakin ajettaisiin aika-ajot tankki ainakin puolillaan, ei tod. Polttomoottori sammuu silloin, kun bensa loppuu samoin kuin tavallinen auto virta-avaimesta sammuttamalla. Eikä se ilmoittele kuin muutama sekunti aikaisemmin, jos sitäkään.

Pakko oli jotain kirjoittaa, vaikka asia on varmaan selvinnytkin...

48
Polttisautot / Polttis auto Osamaksulla???
« : 01.07.03 - klo: 22.34 »
Tuli vain mieleen...

49
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 01.07.03 - klo: 22.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"
Hei eipäs pilkata Bemaria  Kyllä M vitonen hyvin kulkee!!   :wink:

Mmmm... M5... mmm... 8)

Kyllä McLaren F1:nkin näyttäis olevan ihan jees ilmanvastuksiltaan. On nimittäin musta sellainen 1/8 autossani kiinni ja onpahan hieno!

Kyllä toi tourinki taitaa vetää muakin puoleensa taas, joten kohtahan mulla on kolme asfalttiautoa, jos Superi ei haluakaan kodistaan pois ja EB-4 haluaa pysyä Mäccinä...

50
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 01.07.03 - klo: 10.17 »
Aivan, kori on ollut luultavasti valmiiksi maalattu (tai sitten tyyppi ei osannut ottaa huomioon tota leikkausta).

Tuulilasin alareunastakin voi bongata muutaman ruuvin menevän läpi korista, eli päivänselvä tapaus, toi leikkauskohta. Ihan hienosti kyllä onnistunut!

51
Polttisautot / Polttis auto Osamaksulla???
« : 01.07.03 - klo: 00.07 »
Näyttääkö minunkin Superten FW-04 lelulta (myydään-palstalta löytyy)? Vai kiinnostaako?

52
Polttisautot / Omituinen moottori...
« : 30.06.03 - klo: 22.58 »
Käske kaverisi myymään tuo moottori pois ja ostamaan multa toinen, joka sisältää kaiken yllä mainitsemasi kaman. Alustaan joutuu tod. näk. kyllä tekemään uudet reiät, jos ton motin pukin kiinnitysruuvit eivät sovi suoraan (eli siis ei kuitenkaan sovi suoraan pureteniin :wink:)

Multa löytyy kyllä kaikki tarvittavat osat, mutten ole varma, sopivatko ne tuohon Magnumiin, mun mottiin kylläkin!

53
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 27.06.03 - klo: 23.35 »
En ole vielä ihan kisakuskin tasolla, noissa paikoissa kun remuan :D Kallis ja kallis, noh, se on vaan mihin sitä vertaa. 3000e:n arvoinen laite voi tuntua toisesta todella kalliilta samalla kun ostaa 4000e kevarin huvitteluajeluun. Tai tuhlaa viikonloppuisin 1000e ravintoloihin (työkaverilta kuultua). En tosin joutunut tuota 3000e maksamaan (phew!), sain tuon arvoisen paketin ihan "halvalla".

En mä millään hikisellä kaksvetoisellakaan jaksa ajella. Ja 1/8:eista tykkään. Ne kulkee kun niitä käsketään..

Eikä tämä EB-4 -keskusteluni liitykään Landmaxeihin mitenkään. Tosin yritän myös Landmaxista kertoa samalla kertomuksieni lomassa. Juttua tulee siitä autosta, jonka kanssa viimeksi olen ollut tekemisissä. Ja kuten ekassa viestissäni lukee (jos olette jo huomanneet sen), niin toi TT EB-4 on hyväksyttyjen autojen listalla :wink:  Voi tätä topicin perustajan oikeuksien riemua...

54
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 27.06.03 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni..  :)  baja beetlessä on muuten 12mm  :mrgreen:

Landmaxissa on 19mm hexi. Muistin kyllä väärin kirjoittaessani, että T-Maxxin renkaat kiinni LM:ään; tarkoitin tietenkin HPI Savagen renkaita. Mutta kyllä kai sopivia vanteita/renkaita on myytävänä myös myytävät-palstalla...

Yksi visainen kysymys: Mikä on hexi???? :?

Hexi on vanteita vasten olevalle osa, joka yleensä autoissa on kuusikulmainen alumiininen tai muovinen (mutterin näköinen). Ja vanteissa on sitä vastaava kolo, johon hexi menee.

55
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 27.06.03 - klo: 23.00 »
Ajelin tänään EB-4:lla maastossa vähä nmissä sattuu, ja annoin mennä oikein kunnolla turhia säästelemättä. No siis en tietenkään hajottamaan hienoa autoa, mutta rajua menoa kumminkin.

Aluksi kävin Loviisan aika uudella motocrossiradalla. Ajoin arviolta 500m pitkän radan läpi kävellen itse perässä eikä kyllä kovin juhlaa ollut. Ei näytä kivalta, kun yhtäkkiä auton nokan eteen "ilmestyy" 10 centin (kolikko, no ei vainenkaan) kivi ja auto heittää sivuttain voltin vaikka katolleen. :?  Ei siis mitään jakoa krossarilla motocrossiradoilla, ellei ajaja sitten ihan kybällä päästele menemään kalliilla autollaan, nou wei.

No siirryin siis harjulle, jossa on siis mäkiä ja polkuja tasaisten hiekkateiden lomassa. Hyvinhän se kulki hiekalla ja mäissä! Kanervikkokin sai välillä tuta 2,5 hepan krossarista eikä paljon menoa tyssäytellyt. Vanha hiekkakuoppakin (halk. noin 20m) hyppyreineen ja jyrkkine reunoineen tarjosi muhkeesti tahallisen  hitaita nousuja ja alastuloja, ja välillä vähän nopeampaakin kipuamista. Pari kertaaa joku juuri tai kivi sattui kohdalle, auto heitti voltin kerien ja alastulossa kaikille neljälle nakilleen  8) .

Alkoi yhessä paikassa koneen sammuttua vähän arsyttämään, kun startterin kaivaa repusta ja käynnistää koneen, auto sammuu heti kun on saanut kamat takaisin selkään! Ja tätä tapahtui noin 10 kertaa, huoh! No sitten lopulta pääsion kotiin auton ollessa vielä täysissä voimissa. Ei hajoa helposti tällaisetkaan vehkeet.

Kyllä toi 0,75mm pohjapanssari (voisi olla kyllä vaikka vain 0,5mm, kyllä se kestää) on ihan välttämätön ajaessa rajummassa maastossa. Ei haittaa pohjaamiset tai tielle sattuvat isommat kivetkään. Vähän naarmuja tulee, mutta ruuvien kannat ja itse alumiinialusta ovat turvassa.

Taitaa olla toi Ossi vielä aika rikkaalla, koska perinteisellä sylkytestillä saadaan yli 5 sekunnin tuloksia... Eli varaa lisätä huippuja on, vaikka auto kiitää ihan kiitettävästi jo nytkin. Tosin kiihtyvyyttä ja muutenkin tehokkuutta pitäisi olla enemmän, kun ottaa huomioon, että vakio GS21R:kin kulkee suhteellisen hyvin. No ei kun säätämään.

Nyt saa Landmaxin kohdalta riittää krossimellastelu. Huomenna luultavasti muutan sen takaisin omaan muotoonsa, asfaltille sopimaan. Hiekalle ja muuallekin on sitten toi EB-4. Tosin meinaan kyllä senkin laittaa katukuntoon eli Mäcci niskaan ja Tarmacit alle. Tulee hyvin kisoja taas vaihteeksi noiden pelien välille. Eikä tarvitse pelätä hypyissä sattuvan mitään kauheita vaurioita (kohta tulee videoita lisää jossa muutama volttikin heitetään), koska hyppyreitä ei asfalttiautoille ole! :)

56
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 27.06.03 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni..  :)  baja beetlessä on muuten 12mm  :mrgreen:

Landmaxissa on 19mm hexi. Muistin kyllä väärin kirjoittaessani, että T-Maxxin renkaat kiinni LM:ään; tarkoitin tietenkin HPI Savagen renkaita. Mutta kyllä kai sopivia vanteita/renkaita on myytävänä myös myytävät-palstalla...

57
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 27.06.03 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "devil"
Kiitos!
Todella näyttävän näköisiä nuo sinun autosi.
Pitäisiköhän itsellänikin laittaa tuollainen landmax, tosi hienoa tuo muunneltavuus jne... Onko tuossa tehokas kone?
Millä nimellä autoa kaupataan vai onko se vaan kyosho landmax?

Kiitos! :D
Mä olen ainakin loppujen lopuksi ollut tosi tyytyväinen (alku oli nimittäin aika tuskaa, polttomoottorit ym. ihan uusia mulle... :wink: ), ja voin suositella sitä kaikille rc-harrastajille.

Vakiona siinä on ihan sopivan tehokas kone, joka riittää ihan hyvin suditteluun missä milloinkin. Huippunopeus oli mulla yksillä säädöillä huippuja mitattaessa 'ajanotto-lasku-systeemi' -mittauksella noin 55, mutta luulisin, että kulkisi paremmilla säädöillä ja suuremman nitroprossan (mulla silloin 10%) bensalla 60 tai jopa yli. Tietenkin kytkinkelloilla saadaan lisää nopeutta, kiihtyvyyden kustannuksella.

Osat ovat kestäneet todella hyvin, mitä nyt omia mokia on tullut kärsittyä korjaamisella ja osien tilauksilla.

LM:ää markkinoidaan ihan vaan nimellä Landmax tai Landmax 1, mutta joku aika sitten on siis tullut jo toi Landmax 2, joka on verrattain tosi kallis. LM2 on noin 613euroa ja LM1 495euroa. Tietenkin tässä vaiheessa kannattaisi ostaa, jos uutena nimittäin aikoo, LM2, vaikka maksaakin enemmän; uudempi versio taitaa olla aina edeltäjäänsä parempi. Toisaalta huuto.netistä löytyy tällä hetkellä myytävänä oleva LM1, joka voisi olla ihan hyvänhintainen pakettina. Tai en mä tiedä, mikä on hv.

58
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 27.06.03 - klo: 13.11 »
Lainaus käyttäjältä: "devil"
Onko tuo landmax sitten tosiaan niin hyvä kampe, että sen saa kulkemaan maastossakin kuten monsterit?  Jos siihen vaihtaa renkaat jne? Mitä muuta siihen pitäisi vaihtaa...
Siinähän olisi hyvä rassi kun voisi ajaa tiellä ja maastossa.

Mulla on Landmax 1. Se on
- ralliauto
- asfalttiauto
- krossari (modauksella)
- maasturi (modauksella)

Eli siis joka paikan rassi. Noi modaukset ovat lähinnä renkaiden vaihto, leveämmäksi tekeminen tukivarsin, dog bonein ym. sälöjen avulla, ja kori vaihtaminen. Multa löytyy joka käyttöön oma korinsa:
- Subaru Impreza WRC
- "touring"-kori (kohta kuvia sivuillani)
- maasturikori
- krossikori

Tosin jos aiot monsteriksi vaihtaa, niin 13T kytkinkello, T-Maxxin renkaat (halkaisija "vain" 14cm, eikä 17cm, kuten USA-1) ja hyvinvääntävä kone (>2hv), kevennät racingkytkinpaloja.

Siinäpä oli se tarina. Landmaxista on moneksi  8)

59
Polttisautot / Kyosho Landmax 2
« : 26.06.03 - klo: 22.43 »
Mika ei ole vain nähnyt 1/8-krossaria maastossa :P  
 :D

Kyllä ne kulkee uskomattoman hyvin siellä missä monsteritkin.

Tosta Landmaxista. Yks tyyppi maailmalla ole laittanut Landmaxiinsa krossirenkaat ja krossarin takasiiven, mutta kuitenkin jättänyt Subarun korin paikoilleen. Kuulemma pärjäsi hyvin kavereittensa krossareille radalla.

Tein ton Landmax-aiheen tarkoittaen, että kaikki jutut jotka liittyvät Kyoshon krossarin pohjalta rakennettuun ralliautoon, Landmaxiin (oli se sitten 1 tai 2, sitä en tarkemmin määritellyt), voisivat ohjautua siihen yhden aiheen alle. Näin jokainen kyseisestä autosta kiinnostunut voisi keskustella helposti yhdessä paikassa eikä selailla monia pieniä tynkiä läpi.

Joten loppupyyntö:
Voisitteko jatkaa myös Landmax 2:n keskustelua Kyosho Landmaxit -aiheessa. Se olisi kaikkien etu. Kiitos!

ps. Modena laittaisin nyt lukot tähän paikkaan ja kehottaisin ystävällisesti siirtymään jo olemassa olevaan Kyosho Landmaxit -osioon.

60
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 26.06.03 - klo: 14.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä


Itse kytkin yx päivä sähköt nurinpäin ja startteri pyöritti mottia vastakkaiseen suuntaan. Ei se auto käynnistynyt.. täyttyi vaan nitrosta.. meniköhän siinä imupaineet jotenkin sekasin.. ehkä riippuu siitä millaset pakoaukot tohon sylinteriin on väännetty ..
vaikka muistaakseni kyllä aikoinaan mun yhden venemoottorin sai helposti kiertämään väärään suuntaan  :roll:

Mutta nyt keksin, mikä voi mätätä! Tuosta Mikan viestistä sain idean, että kampiakselin pyöriessä väärään suuntaan siinä olevat bensan- ja ilmaotto- ja poistoaukot eivät varmastikaan toimi suunnitellulla tavalla. Seos ei tule sopivassa järjestyksessä sylinteriin tms. tai sitten jotain muuta vastaavaa ongelmaa on luvassa.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11