Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - zzs

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 17.06.03 - klo: 23.30 »
Monsteri=hidas mönkijä, nopeutta ei tarvitse olla paljon.

Ajattelepa Landmaxiasi välityksellä 1:1. Ei huva. Vähän sama asia ton monsterin välityksien pidentämisessä. Moottori joutuu koville, ja kiihtyy hitaasti. No ehkä C5 vois selvittää jonkun 20:1 välityksen kuhtuullisesti.

92
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 17.06.03 - klo: 23.25 »
Vähän EB-4:sta:

Kun hyppelee tuolla skettirampeilla, niin tuppaa auto kierähtämään katolleen ja viilaa sitten kivat ruvet moottoriin ja etuiskaritukeen. Ja pohjalevykin kärsii. Tein pohjaan 0,75 sinkitystä pellistä pohjapanssarin, eikä lisäpaino paljon haittaa, kun on 2,45 heppaa, ja kun tietää sen, ettei kalliin auton hienot osta raapiudu sitten enää lisää asfalttiin.

Oli muuten kivan näköistä, kun toi Ossin pää paljaana auto heittää 30 km/h:ssa takapään yli ja laahautuu katollaan muutaman metrin :shock: .  Ja kummasti auto tykkää jäämään katollensa noiden hurrikaanien jälkeen... ai jai jai.

93
Polttisautot / Pure teniin 21. kone
« : 17.06.03 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Mahtaako pilli toimia kunnolla jos vedän sen suoraan ylös??

No ei se sitä huomaa, ellet kerro sitä sille :lol:

Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kyllä haluaisin, että se mahtusi ihan korin sisä puolelle.

Sehän on se tavoite :wink:

94
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 17.06.03 - klo: 23.15 »
Älä osta monsteria ja vaihda välitystä pidempään, siinä ei ole mitään järkeä! Kokeilin landmaxissani Mega forcen renkaita, jotka ovat yhtä isot kuin Usa-1:ssä. Välitykset olivat 10,85. Moottori huutaa, mitään ei tapahdu, tai no vaivalloisesti kiihtyi (silti paremmin kuin kaverin 1/8 monsteri 8) ). Mönkimiseen ei oikein raaskisi tuollaisena päästää. Kyllähän se menee kaasu pohjassa rankemmassakin maastossa, mutta toinen asia on sitten se, haluaako hajottaa sillä tavalla moottorin.

95
Polttisautot / Pure teniin 21. kone
« : 17.06.03 - klo: 23.10 »
Okei sitten. Voithan sä vedättää pillin ylöspäin rekkastailiin :wink:

Ei sen puoleen, oon mäkin tehnyt alustan ja sovittanut motin autoon ym.ym. kivaa(?) 8) Mottipukit on kyllä aika metkoja tehdä, varsinkin kun joutuu tekemään kierteet (hui-jui :shock: ).

96
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 17.06.03 - klo: 23.06 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.

Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o


Eilen tuli 21v täyteen  :twisted:

Saisin sen vähän niinkun synttärilahjaks  :mrgreen:

Mutta mutta...kai sitä vois sellasen projektin ottaa ja kattoo, että mitä siitä syntyy. Joku RB:n C5 siihen jne..  :P

Ahaa, no sitten. Ostapa multa sittenkin toi Superi, ei monsterilla mitään tee :mrgreen:

C5 8)

97
Polttisautot / polttisauto aloittelijalle
« : 17.06.03 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
No voi sillä sellaisen pihasudittelu ja naapurin peljättely kaaran saadakkin, mutta ei sillä mitään kovaa rata vehettä saa!

Aloittelija rc:ssä, ajotarpeet: rämpiminen maastossa.
Ei Miksu mitään kisakrossia hae, jos ilmoituksen lukee kunnolla läpi. Ja mielestäni toi Mugenin vakiokrossi pärjäisi hyvin kisailuissakin (no ei mitään MM:ää), 1/8 krossi kulkee nimittäin yleensä vakiona ihan kiitettävästi.

Jos tyyppi hakee hyvää autoa omaksi huviksi ajamiseen, on laadukas auto hyvä vaihtoehto, mutta tux10, ei mikään kisa-auto :wink:

98
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 17.06.03 - klo: 22.59 »
opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.

Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o

99
Polttisautot / polttisauto aloittelijalle
« : 17.06.03 - klo: 22.53 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kyllä tolla 450 eurolla auton ja radiot saa.
Mutta sitten tarvitaan vielä kaikenlaista muuta sälää esim. hehku, työkaluja ja voi tarvita startterinkin. Se on noin 500-600 euroa niin saa ihan hyvän paketin, mikä sisältää jo kaiken tarvittavan.

Voisihan tota 95:sta kokeilla jollain parin kympin pikku koneella, jos on sellainen jäännyt nurkkiin.

Ei kun tarkoitin, että koko autopaketin kaikkine tarpeineen saisi tuolla 450 eurolla.

100
Polttisautot / Pure teniin 21. kone
« : 17.06.03 - klo: 22.51 »
Sulle voi kyllä tulla suuria ongelmia

- mahduttaa kone paikalleen
- mahduttaa pilli paikoilleen
- koneen käynnistystapa
- moottoripukkien teko/oikean löytäminen

Toi moottoripukki-juttu on kyllä aika hankala autoon kuin autoon, jos ei ole sopivia osia saatavilla.

Sitä paitsi auto sutisi koko ajan ympäri ja hajoaisi ennen pitkää aika varmasti. Välityksien muuttaminen ei paljon enää auta .21-koneen kanssa, mielestäni.

101
Polttisautot / Servot
« : 17.06.03 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"
Olen myynyt jo QRC-autoni ja nyt minulla on Thunder Tiger S2 EB-4!
Vanhassa autossa servot toimi hyvin mutta uudessa on vähän liikaa vastusta!

Siis eikö renkaat käänny linkkuun ilmassa? Silloin syynä on etutukivarsien renkaanpuoleiset pallopäät. Kun käännät niitä vähäsen oikeeseen suuntaan, niin ohjau toimii niin kuin pitääkin.

Ostitko S2:n ihan uutena kaupasta ja paljonko maksoi, jos saan kysyä?

102
Polttisautot / polttisauto aloittelijalle
« : 17.06.03 - klo: 22.37 »
Miksu, jos 1/8 buggya haluat, niin myydään-palstalta löytyy yksi 1/8 polttiskrossari, eikä hintakaan ole paha. Tosin radiolaitteet taisivat puuttua. Toi vois olla ihan kiva paketti, mene ja tiedä..

Jos ei ole polttomoottoreista kokemusta, niin on hyvä aloittaa halvalla eli käytetyllä moottorilla. Niin ei ole paljon väliä, miten hyvin alussa osaa säätää konetta kuntoon. Mutta ei se kovin ihmeellistä loppujen lopuksi ole, kunhan vaan uskaltaa tehdä säätökekeiluja, eikä vain ihmetellä ja pelätä koneen hajoavan, niin kuin ohjeissa pelotellaan :wink:

Luulenpa, että toi TR-15 buggy on 1/10-kokonsa vuoksi hieman pieni maastorämpijäksi, mutta 1/8 olisi hyvä.

Radiolaitteet saa 100 eurolla, eli ohjaimen, vastaanottimen, kiteet, servon ja voimaservon. Tietenkin käytettynä.

Ja voihan niitä 95 kokeiluja tehdä. Mä en vaan viitsi uhmata kalliita koneita edes uudella puhtaammalla ja tehokkaammalla FUTURAlla :lol:

Koko toi polttispaketti vois tulla maksamaan n. 450e, joka on ihan hyvä hinta 1/8 polttiksesta.

103
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 17.06.03 - klo: 14.00 »
jos sä venytät sen pyöränkumin renkaan ympärille, ja painat kaasun pohjaan, niin kohta rupeaa jo repeilemään. Noi polkupyörän kumit on tossa 3":n halkaisijana todella ohuet, joten ei kannata tuhlata rahojaan sellaisiin. Prätkän kumi on noin 2 mm paksu, kun olet venyttänyt sen renkaan ympärille. Se riittää jo moneksi ajokerraksi, ja pitoakin löytyy ihan hyvin, slickit kun ovat 8)

104
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 17.06.03 - klo: 13.54 »
Siis polkupyörän renkaitako? No en usko, että sitten käy, ellei ole joku monsteripyörä. Venyttämättömänä halkaisija tulisi olla noin 8cm.

105
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 17.06.03 - klo: 13.43 »
En tiedä ovatko halvempia, ostin toistaiseksi ainoan 39 markalla. Mutta jos toi Downhill on sopivan kireä noiden renkaiden päällä, niin käyhän se sitten hyvin! Sanoisitko vielä tarkemmat tiedot tuosta renkaasta, niin voisin käydä kaupassa kyselemässä.

106
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 17.06.03 - klo: 13.26 »
Mars prätkäkauppaan, ja pyydät takasisäkumin hintaan 10e, sitten rautakauppaan, ja loctitea tiskiin. Ja lopun tiedätkin varmaan :wink: Jos siis sulla on yhtään ehjää kulunutta rengassarjaa.

107
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 16.06.03 - klo: 22.39 »
Niin, eiköhän tommonen säätäminen mene jo vähän äärimmäisyyksiin. Innostuin vähäsen tosta vaan. Pääasia, ettei ole liian hankalaa, hauskaa sen olla pitää :)

108
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 16.06.03 - klo: 22.14 »
Joo, joo, mutta jos haluaa oikein tykisti lähtevän auton, niin pitää kiristää oikein kunnolla alaseosta laihemmalle, mutta sitten karsia yläseoksesta. Eli jotain saa lisää, mutta jostain joutuu samalla luopumaan. Niin ymmärsin ton jossain netissä olleen jonkun gurun ohjeen.

Hei, aika hyvä toi alaseos tai yläseos, vaikka satuin itse keksimäänkin. Kun vertaa johonkin Kyoshon ohjeissa lukevaan: ilma-bensa-seos-säätö-ruuvi (air-fuel-mixture-adjustment-screw, muistaakseni). Kaikki (kai?) ainakin tajuaa, mitä noi tarkoittaa.. :D

opa, tyhjäkäynniltä täyteen kaasuun -tukehtumista voisi siis kai auttaa se, että laihentaisi tuntuvasti alaseosta. Mutta tietenkin huippunopeus jää yläseoksen rikkaudesta johtuen heikommalle.

109
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 16.06.03 - klo: 19.27 »
Pinjoniksi kutsutaan moottorin akselilla olevaa ratasta.

Ja niitä 2-portaisen vaihteen rattaita ei saa eri välityksillä, ainoastaan kytkinkelloa on 13/16 ja 14/17 -hampaisina. Mä sain nimittäin ton jälkimmäisen han sattumalta, kai. No ei se pahemmin haittaa... 8)  Eli  vaihteen ohjeissa ei ole mitään mainintaa noista erilaisista päärattaista.

Kiristä vain sitä GS21R:n ruuvia, huomaat sitten helposti, kun on liian laihalla. Kone nimittäin alkaa pudottamaan kierroksia huippukierroksilla. Käännä silloin pääneulaa ainakin noin 1/8 kierrosta rikkaammalle.

Oletteko muuten tienneet, että voitte tehdä erilaisia säätökokonaisuuksia tähän tyyliin:

- jos haluaa tehoja alakierroksille, laihentaa ilma-bensa-seos-säätö-ruuvia (kaasarin päässä) eli alakierroksille vaikuttavaa säätöä ja rikastaa vastaavasti yläkierroksien säätöruuvia (pääneulaa).
- ja toisin päin

Näin kone on ajoittain liian laihalla, mutta toisen kierrosalueen rikas seos taas tasapainottaa tilannetta.

Mulle toi oli ihan uusi juttu, jota aikaisemmin en ollut hogannut. Ajattelin vaan, että kun säätää yläpään kohdalleen ja alapään kohdalleen, niin sitten on kone säädöissä. Mutta tolla voidaan siis tehdä vähän laihemmaksi jommassa kummassa kierrospäässä koneen toimintaa, ja saada näin haluttua lisätehoa irti sieltä, mistä sitä haluaa.

110
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 16.06.03 - klo: 07.09 »
opa, kun saat koneen käyntiin, ajele rauhassa jonkun aikaa ja nosta pikkuhiljaa kierroksia. Näin konen lämpenee, ja sitten sitä voi alkaa vähitellen kepittämään kunnolla. Jos auto meinaa sammua kiihdytyksessä, kone ei ole vielä tarpeeksi lämmin, joten lisää lämmittelyä. Sitten kun kone on jo kuuma ja ajelet tyhjäkäynnillä jonkun aikaa ja painat sitten heti kaasun pohjaan, kone voi sammahtaa. Tämä johtuu siitä, että tyhjäkäynnillä kaasariin ahtautuu liikaa bensaa, ja sitten täydelle kaasulle vaihdettaessa seos on jo niin rikasta, ettei kone pysty polttamaan kaikkea bensaa samantien. Eli ihan normaalia käyttäytymistä rc-2-tahdeissa. Ainoastaan CVEC:n pilli poistaisi tämän bensan pakkautumisen kaasariin.

111
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 16.06.03 - klo: 07.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
saahan ne vaihteenkin päärattaat vaihdettua

Eipä taida saada Landmaxiin erilaisia päärattaita, mutta jos olet jossain nähnyt sellaisia, niin kerro pois!

112
Polttisautot / pwer booster
« : 15.06.03 - klo: 19.45 »
Kävisköhän toi OS RZv01b -mottiin, jossa on bensaletku myös koneen takaosasta kaasarille?

113
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 15.06.03 - klo: 15.21 »
Muista, että 18T kytkinkellolla (ja 51T vakiopäärattaalla) auto kulkee jo kovempaa kuin vaihdelaatikon avulla. Lootassa on 13T/16T (16T on 2. vaihteen) kello ja päärattaat 53T/50T (50T on 2. vaihteen), joten huippunopeus jää pienemmäksi. Kiihtyvyyttä on taas aivan toiseen malliin...

Tarvitsetko kuulalaakereita? Tuolla huuto.netissä ei kauppa käy kovin vilkkaasti, joten voisin myydä sulle 8 kuulalaakeria 21e sisältäen postikulut.

114
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 23.07 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Laskin nopeasti, että se tekee n. 14.662757%  :roll:

Joo, mäkin yritin useammankin kerran laskea tota, muttei onnistunut...ylioppilaalta :oops: Tai tulihan mullakin jossain vaiheessa toi sama tulos. Jesss! :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Mun mielestä n. 80-90km/h todellista nopeutta riittää ihan mihin tahansa...sen jälkeen hajoo vaan laitteet ja taidot loppuu...

Olen täysin samaa mieltä! Juuri tota 90 km/h hakisinkin vaihtamalla jonkun 20T kellon kytkimeen. Tai sitten vain Ossi kiinni Landmaxiin, jossa on 2-vaihteinen loota... 8)

115
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 22.49 »
Juuh, kyllähän se kiertääkin sen 40000 :roll: :mrgreen:

No silloin joskus muutama kesä sitten mittasin Landmaxin nopeuden atomikellojakin tarkemmalla ajanottomenetelmällä (käsiajanotto tietyltä matkalta ja vysikaalisia laskutoimituksia tuloksien pohjalta) ja jos GS21R kiersi noin 28000 kiekkaa (jossain ilmoitettiin maksimiksi), niin nopeus oli 34,1 MPH, kun taas toi laskuri väittää nopeudeksi 29,9 MPH. Eli siis vajaan 5 MPH:n virhe, hui!

116
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 22.36 »
Eipä kestä!

Ja ei se vakiona kuljekaan, tarpeeks  :mrgreen:

Niin joo, tossahan olikin jo Ossi kiinni  (40000 rpm)!!  No, GS21R:llä (28000 rpm) kulkee jotain 30mph ton mukaan muistaakseni.

117
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 22.30 »
Nyt vihdoin tietoa jo kauan odotetusta välityslaskurista :wink:

Eli laskuri löytyy Radio Control Zonen sivulta

Tässä vakio-Landmaxin valitystaulukko:



Huomaa, että
- Small pulley on etu- ja takadiffien rattaaseen ottava pienempi ratas (kardaanien päissä)
- Larger pulley on itse etu- ja takadiffeissä oleva isompi ratas

Eli siis ne rattaat, jotka näkyvät ensimmäisinä, kun avaat diffisuojakotelon. Ne ovat siis vakiot, vaikka välitystä muuten muuttaisikin. Llaskuri laskee nopeuden teoreettisesti eli hieman alakanttiin menee, mutta käytännössä auto kulkee vähän lujempaa. Kyseinen laskuri käy kaikkiin autoihin, sähköihin ja polttiksiin.

118
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"
Saako muuten näihin kovimpiin Osseihin vetaria kiinni, esim OS21RG? :?
Joskus olisi minulla tarkoitus hankkia tuo tai vastaava motti ja olisi hyvä, jos siihen kävisi vaikka se Kyoshon GS21R:n vakiovetari.


Vetareita saa, mutta Kyoshon omat ei kyllä käy niihin varmastikaan. Eli Ossilta oma vetari koneeseen.

119
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 22.03 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Elikkäs...säädän siis kaasutrimmin sellaiseen asentoon, että kaasuttimen liuku ei mene enää enempää sisään. Eli se on silloin säädetty kohdalleen kun auto on tyhjäkäynnillä, eikä liukua pysty "painamaan" enempää sisäänpäin? Ja kun liuku on kohdallaan, niin sen raon siitä ilmanottoputkesta pitäisi olla n. Millimetrin?


No niin, nyt meni perille :lol: Eli tee just noin.

Kun laitat sen Ossin kiinni, niin eipä tarvitse paljon säädellä. Mun Ossi RZv01b lähtee nätisti käyntiin parissa sekunnissa startterilootalla. Ja sulla taisi olla vetari, joten eipä tarvitse montaa kertaa nykiä, uskallan väittää. Toimii muutenkin loistavasti, pieniä säätöjä jouduin vain tekemään edellisen omistajan jäljiltä viime kesän ajoilta. Mutta pidemmän välityksen kyllä tarvitset. Mun EB-4:ssa toi Ossi kiidättää autoa välityksellä noin 12 ja noin 12cm renkailla ihan kiitettävää vauhtia, mutta pienemmillä renkailla välitystä voisi pienentää melkein puoleen 8)

Kävin eilen ja tänään hyppimässä krossareillani (ja niille jotka eivät vielä tiedä, tein Landmaxistani krossarin modauksilla, ja toinenkin autoni on samankokoinen kisabuggy) ja olipahan aika kiva skeittirampeilla hyppiä hyppyristä ja suoraan toisen hyppyrin alamäkeen!!!  8) Mahtavaa, kyllä hyppiminen on siistii! Pitää joskus mennä kyllä krossiradoille ajelemaan.

Sitten vielä pieni outo juttu. Toisen kuin Ossi, mun Rossi käynnistyy hädin tuskin ollenkaan. Kun pyöritän startterilla moottoria, se kuulostaa kuin lähtisi käyntiin. Kun painaa kaasua, kierrokset noudevat ja renkaat pyörivät vinhasti ilmassa. Mutta heti kun nostaa auton startterin päältä, kone sammuu. Ja tätä jatkuu noin 10 starttausyrityksen ajan. Nyt tuli äsken mieleen, että voikohan toi sammahtelu startissa johtua siitä, että kun kone on käynnissä ja vauhtipyörä koskettaa vielä startterin kumipyörää, niin kun nostaa autoa ylöspäin, ehtii startteri sammua vielä kun se koskettaa vauhtipyörää. Joten siksi sammuisi noin ihmeellisesti. Vai voiko toi johtua siitä, että koneeseen olisi mennyt jotain likaa? En ole varma, mutta voi olla, että putsarista on päässyt livahtamaan salakavalasti jotain ruohoa tms sisälle koneeseen. Nyt on jo uusi putsari kiinni, mutta pitäisi kai avata kone ja tarkistaa, onko tuhon jälkiä näkyvissä.

120
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.06.03 - klo: 21.36 »
opa, se putki, johon putsari tulee, on kaasuttimen ilmanottoaukko.
Se osa johon servon tanko eli servolinkki tulee, ja joka liukuu, on kaasuttimen liuku (kyseessä on siis liukukaasutin). Tuossa vähän alustusta itse asialle

Putsarireiästä katsottuna tyhjäkäyntiruuvi pitäisi säätää niin, että jää noin 1 millin rako. Jos se on liikaa, pienennä sitä.


Mika kirjoitti: loctite

Katos vaan, sepä se lyhyesti sanottuna  :D  Pitää vaan tarkasti sitten säätää se ruuvi kohdalleen, ennen kuin ehtii jämähtää kiinni.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11