Kirjoittaja Aihe: Pitäisi hankkia uusi auto  (Luettu 43617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi

  • Jäsen
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #120 : 09.04.05 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Onko kellään tietoa ja saako kisa autoissa olla vetostartti.


Kisa-auto ja vetostartti ei kuulu samaan lauseeseen....

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #121 : 09.04.05 - klo: 21.39 »
Kuinka niin ei kuulu jos kysyn että SAAKO KISA-AUTOISSA OLLA VETOSTARTTI.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #122 : 09.04.05 - klo: 21.48 »
Sulla on se vetari siellä kopan alla, esim. krossarissa. (pieni ajatusleikki)

Ajat auton tankille, mutta se sammuu. Mekkaaja joutuu repiä sokat pois, nostaa kopan sivuun, asettaa hehkun paikalle, repiä käyntiin (toivoa et vetokäynnistin kestää), laittaa kopan takas päälle ja sit miettiä "mihin pahukseen ne sokat hävis" ja blam... oot ulkona siitä kisasta!

Vetari syö myöskin hieman tehoja sieltä pannusta... pihasudittelussa saattaa olla mukava laite, kun ei tarvi ylimäärästä boksia kantaa, mut kisoissa... ei.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #123 : 09.04.05 - klo: 21.50 »
Toi oli kyllä ihan asiaa. Muuten ajetaanko noissa TP-10 luokassa kesken erän tankille

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #124 : 09.04.05 - klo: 22.47 »
Se Kyosho V-ONE R vois olla aika hyvä kisa peli.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #125 : 09.04.05 - klo: 22.49 »
Ei se tankki kestä 45 minuuttia...  Eli käydään
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #126 : 09.04.05 - klo: 22.59 »
Eks siihen tuulilasiin pidä tehdä reikä että pystyy tankkaamaan. Voiko tulla tankille ihan missä välissä vain

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #127 : 09.04.05 - klo: 23.03 »
marko___, ihan mielenkiinnosta, oletko koskaan käynyt katsomassa minkään pienoiskilpa-autoluokan kilpailuja?
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #128 : 09.04.05 - klo: 23.08 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
marko___, ihan mielenkiinnosta, oletko koskaan käynyt katsomassa minkään pienoiskilpa-autoluokan kilpailuja?




En ole. Oon alusta asti kun kiinostuin Polttis autoista niin olen ollut kiinostunut kisaamisesta. Onko siellä aikuiset ja lapset samassa luokassa

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #129 : 09.04.05 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
En ole. Oon alusta asti kun kiinostuin Polttis autoista niin olen ollut kiinostunut kisaamisesta. Onko siellä aikuiset ja lapset samassa luokassa


On samassa luokassa.
Kysymyksellä hain vaan sitä että kannattaa ehkä käydä katsomassa miten homma toimii ennenkuin alkaa panostamaan isoa rahaa kalustoon. Esim. tuo Kyoshon V-One R ei ole sieltä halvimmasta päästä. TS-10 kilpailuista saa jo jonkinnäköistä ymmärrystä toimintaan.

Mikäli TP10-touhu on se mitä haet, kannatta melkein katsoa käytetty auto. Esim. blenheimillä on käytetty Serpentin Impulse Streetspec myynnissä. Itse katselin ko. autoa mutta M8 kauden kisakalenterin perusteella ei aikaa riitä kahteen lajiin.

Niin ja ennenkuin seuraavan kerran kysyt "onko xxx hyvä", etsi kisaraportteja ajaako kukaan ko. autolla kilpaa. Se on hyvä merkki siitä minkä tason autosta on kyse. Esim. Tamiyalla kenties on TP-10 sääntöihin meneviä autoja, mutta niillä harva ulkomaillakaan kisaa, saati suomessa. Voisin väittää ettei Tamiyan 4wd polttisrata-autolla ole kukaan suomessa kilpaillut. Ainakaan 2000-luvulla.

Kilpailukaluston kohdalla kannattaa tosiaan miettiä sitä varaosasaantia. Mikäli kilpapaikalla ei ole jälleenmyyjän edustusta tai varaosapakkia, pitää kaikki kriittiset osat olla mukana.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #130 : 10.04.05 - klo: 00.47 »
Kisa-autoa hankittaessa vissiin kantsis käydä kattomassa parit kisat läpi ja vähän katella mimmosella kalustolla siellä itse kukin on liikenteessä ja mimmoiset on tulokset. Pätee aika pitkälle ainakin rata-autoissa ja eiköhän krossissakin.
---

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #131 : 10.04.05 - klo: 09.12 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
En ole. Oon alusta asti kun kiinostuin Polttis autoista niin olen ollut kiinostunut kisaamisesta. Onko siellä aikuiset ja lapset samassa luokassa


On samassa luokassa.
Kysymyksellä hain vaan sitä että kannattaa ehkä käydä katsomassa miten homma toimii ennenkuin alkaa panostamaan isoa rahaa kalustoon. Esim. tuo Kyoshon V-One R ei ole sieltä halvimmasta päästä. TS-10 kilpailuista saa jo jonkinnäköistä ymmärrystä toimintaan.

Mikäli TP10-touhu on se mitä haet, kannatta melkein katsoa käytetty auto. Esim. blenheimillä on käytetty Serpentin Impulse Streetspec myynnissä. Itse katselin ko. autoa mutta M8 kauden kisakalenterin perusteella ei aikaa riitä kahteen lajiin.

Niin ja ennenkuin seuraavan kerran kysyt "onko xxx hyvä", etsi kisaraportteja ajaako kukaan ko. autolla kilpaa. Se on hyvä merkki siitä minkä tason autosta on kyse. Esim. Tamiyalla kenties on TP-10 sääntöihin meneviä autoja, mutta niillä harva ulkomaillakaan kisaa, saati suomessa. Voisin väittää ettei Tamiyan 4wd polttisrata-autolla ole kukaan suomessa kilpaillut. Ainakaan 2000-luvulla.

Kilpailukaluston kohdalla kannattaa tosiaan miettiä sitä varaosasaantia. Mikäli kilpapaikalla ei ole jälleenmyyjän edustusta tai varaosapakkia, pitää kaikki kriittiset osat olla mukana.






Siis Katselin tota Kyosho V-ONE R käytettynä.

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #132 : 10.04.05 - klo: 10.30 »
Mugen ja Serpent autoihin löytyy ainakin varaosat aina kisapaikalta joten niitä suosittelisin ensimmäisenä harkitsemaan. Ja samalla kun ostelee varaosia niin varmasti saa myös säätövinkkejä jos niitä kaipaa.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #133 : 11.04.05 - klo: 18.59 »
Löysin myös käytetyn Inferno mp6

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #134 : 12.04.05 - klo: 07.39 »
Ton Infernon saisi tosi halvalla 350e

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #135 : 12.04.05 - klo: 11.40 »
Koita nyt hyvä ihminen päättää jo, osta se hyperi jos ei ole rahasta kiinni tää harrastus.
Se inferno on jo aikas vanha malli muuten  :wink:

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #136 : 13.04.05 - klo: 19.57 »
Saako tohon Hot bodies Lightnight RR Buggyyn varaosia Hobbylinnasta. Onko se kisaauto. Entä toi Ofna 1/8 Ultra MBX Pro saako varaosia suomesta. Luin jostain että Ofna on Hobao.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #137 : 13.04.05 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
osta mun savage  :mrgreen:

kts. myyntipalsta..





Krossaria olen etsimässä

tepsu7

  • Vieras
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #138 : 13.04.05 - klo: 20.21 »
Mä ainakin oon miettiny seuraavaksi autokseni Hobao hyperiä... Voisko se olla hyvä vaihtoehto krossariksi sulle :?: Ainakaan ei maksa tolkuttomasti :roll:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #139 : 13.04.05 - klo: 20.42 »
Marko kysymyksiin on tapana laittaa tämä merkki: ? Tunnette varmaankin toisenne.

Tuo Ofna MBX mikälie ei ole sama asia, kuin Hobao Hyper 7. Ofna on Hobaon maahantuoja Jenkkilässä(?) ja autot myöskin nimeltään Ofnia. Ofna Hyper 7 = Hobao Hyper 7

Koita nyt pikkuhiljaa saada päätöksiä aikaan! Jokaisen automerkin vetäminen on mielestäni täysin turhaa. "Onks tää Jubbimobiili XD hyvä. "
Mikä siinä Hobaossa on huonoa, kun et voi siihen päätyä? Oletko ostamassa autoa? Tuntuu siltä, että enemmänkin "potkit renkaita".

Kerro: Miksi ei Hobao, miksi pitää saada joku Suomessa harvinainen merkki? Haluat välttämättä metsästää osia kissojen ja koirien kanssa? Haluat välttämättä olla erilainen? Mikäli kisoihin on tarkoitus mennä, niin kannattaa ostaa sellainen auto, jota muiltakin löytyy / on varaosia kisapaikoilla. Muuten voi kisa loppua herkästi huonon ilmalennon seurauksena hajonneeseen tukivarteen. Joudut kantamaan koko auton mukana pakissa, jos mielit ajaa jollain uniikilla kappaleella. Itse en välttämättä sille tielle lähtisi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #140 : 14.04.05 - klo: 19.24 »
Tietääkö kukaan mitään linkkiä missä olisi kuiva GS Storm PLUS autosta ilman koria.

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #141 : 14.04.05 - klo: 20.08 »
Laita googleen hakusanaksi:
GS STORM PLUS

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #142 : 14.04.05 - klo: 20.16 »
Etsin jo googlesta mutta ei oikein löytyny hyviä kuvia. Paitsi korin kanssa

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #143 : 14.04.05 - klo: 20.20 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Etsin jo googlesta mutta ei oikein löytyny hyviä kuvia. Paitsi korin kanssa


http://www.otherlandtoys.co.uk/storm3_800.jpg

Tuolla on Stormista juttua, myös Plussasta -> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6151

Edit: Muutettu kuva linkiksi...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #144 : 14.04.05 - klo: 20.29 »
Aika hyvältä toi GS Storm näyttää :D

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #145 : 14.04.05 - klo: 20.32 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Aika hyvältä toi GS Storm näyttää :D


Kyllä siinä silti on parin pikku parannuksen paikka ennen RANKKAA ajoa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #146 : 14.04.05 - klo: 20.33 »
Niin muutes mitä siihen pitää vielä ostaa metallirattaisen servon lisäksi että voi ajaa "rankkaa" ajoa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #147 : 14.04.05 - klo: 20.49 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Niin muutes mitä siihen pitää vielä ostaa metallirattaisen servon lisäksi että voi ajaa "rankkaa" ajoa.


Ei välttämättä mitään, pikkumuutokset voi tehdä kotikonstein:

1. Vaihda siipituen (telineen) alaruuvit "puuruuveista" koneruuveiksi poraamalla ruuvit läpi diffikotelon, varmista lukkomutterein.

2. Lisää (optio-osa) alatukivarsien hingepineihin poikittaistuet päinvastoin kuin ohjeessa (joutuu hieman opettaan etu- ja takapuskuria). (Poikittaistuet voi tehdä itsekkin jos on alumiinia ja taitoa)
Tällä estetään pohjalevyn korkkaaminen.

3. Vaihda C-Palojen hingepinit iskaritappeihin tai pitkiin 3mm koneruuveihin mutterin kera. (ei ihan välttämätön modi)

Sitten rupee vaunu olemaan aika rock solid :)

Niin rankalla ajolla tarkoitan sitä että ajetaan Lavangossa voitosta ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #148 : 14.04.05 - klo: 20.58 »
Kun itse olen tälläinen koululainen niin ajaisinko minä kaikkia aikuisia vastaan?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pitäisi hankkia uusi auto
« Vastaus #149 : 14.04.05 - klo: 21.02 »
KYLLÄ!
Noloa kun kaikki papparaiset, kuten Mika ja HVoltage ohittelee.  :wink:
Lueppa vaikka hieman näitä sivuja:

www.rc-racing.info
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.