Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Niko

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 78
31
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 03.08.11 - klo: 11.09 »
Sain Sanwalta koulutusta M11X radioiden huoltoon. Kannattaa aika-ajoin tarkistaa potikoiden kunto. Tämän voi tarkistaa exponentiaalivalikosta. Expo löytyy kaasulle ja ohjaukselle erikseen. Jos potikat on kunnossa, ei kaasun eikä ohjauksen kuuluisi vetää kumpaankaan suuntaan, vaan olla keskellä. Mulla on nyt osia ja taito näiden potikoiden vaihtoon.

32
Vaikka olenkin kauppias, niin kyllä edelleen tämänkin hetken RTR autoista HoBaolla on parhaat elementit RTR-autolle. Iskarit on samat kuin Pro autossa, sekä muovit jaja nykyisin jopa alumiinit ovat 7075 duralumiinia.

Radiot on nyt mitä on, mut niin ne on aina kaikissa RTR-autoissa. Radion perusteella on muutenkin RTR autoa huono valita, koska kaikissa on enemmän ja vähemmän huonot radiot.

33
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 02.08.11 - klo: 12.13 »
Kyllä sinne sopii ilman mitään dremelöintiä normaalit 2s akut, joita vastaanottimissa käytetään. Eli stick malli. Ei ole järkeä laittaa tiiliskiviakkua radioon jolla saavuttaa pitkän käyttöajan pienemmällkin. MT-4 vie todella vähän virtaa.

Offtopiccia, mutta Sanwalta tuli viesti, että menevät katsomaan aurinkoautokilpailua ensi viikonloppuna :)

全国ソーラーラジコンカーコンテストin白山

34
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 15.07.11 - klo: 22.57 »
Mulla on Sanwan tehtaan edustaja kylässä. Esitteli mulle tänään MT-4 radio-laitetta demoautossa. Todella mielenkiintoinen laite. Kuoretkin on tuttua Sanwa-laatua. Todella hienosti säätöjä liipasimelle ja ratille.

Ollaan huomenna Salossa polttiskrossin SM-osakilpailussa mukana. Jos on jotain kinkkisiä kysymyksiä, niin kannattaa tulla kyselemään. Ja jos on rikkinäisiä Sanwan servoja, niin kaveri voi niitä korjailla. Hänellä on mukana kaikki työkalut ja tarvittavat servovaraosat. Käytiin ostamassa uusi kolvikin kaverille tänään, niin ei jää sitten työkaluista kiinni  :afro:

35
Sähköautot / Vs: Hobao Hyper 10 TT
« : 14.07.11 - klo: 23.24 »
Mä ajattelin myös laittaan vihdoikiiin mun TT:n ajokuntoon. Sähköiksi tulee Novak Havoc Pro nopari ja Ballistic HV 4.5 motoori.

Mitä muut on laittaneet diffeihin?

36
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 14.07.11 - klo: 23.15 »
Jos RTR settiä suunnittelet, niin siinä voi käyttää 2 kennoisia LIPOja, kuten myös kisasähköissä,
esim Novak Havoc Pro. 3 kennoisia akkuja voi käyttää pihasudittelu nopareissa. Novakilta on tulossa 4-kennoisille akuille sopiva nopari 1/8 autoihin. Aivan overkill 1/10 autoihin.

37
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 13.07.11 - klo: 11.44 »
Jouset milliset.

38
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 13.07.11 - klo: 11.41 »
Uudet kisa-autot ovat enemmän ja vähemmän saman painoisia. Periaatteessa mikä tahansa 3-palakytkin käy alu tai komposiittipaloilla. Eroa on palojen käyttöiässä.

39
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 11.07.11 - klo: 10.32 »
Augustin finaaliajoa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XiuLEXDq_Bg[/youtube]

40
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 11.07.11 - klo: 10.32 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XiuLEXDq_Bg[/youtube]

41
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 11.07.11 - klo: 10.26 »
Hara moottori on oikeastaan täysi OS. Ainoastaan kannessa erilaiset koristelut.

42
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 11.07.11 - klo: 00.14 »
August Poutiainen heilutteli tänään tahtipuikkoa polttistouring SM-osakilpailussa O.S. MAX 12 XZ moottorilla varustetulla Xray rata-autollaan. Epäonni kuitenkin löysi tämän kuljettajan, takahihnarikon seurauksena finaali meni sitten kirkkaasta johdosta plörinäksi.

Augustin ja Samin Xray autot O.S. moottoreilla valmiina finaaliin:



Muutama (huono) kuva lisää:
https://picasaweb.google.com/HoBaoFinland/10711PolttistouringSM

43
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 10.07.11 - klo: 13.23 »
Sivukanavissa lohkossa on myös mielenkiintoinen evä, joka ohjaa virtausta:


44
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 10.07.11 - klo: 13.22 »
Mun ottamia kuvia OS SPEED 21 XZ-B:stä:

https://picasaweb.google.com/HoBaoFinland/OSSPEED21XZB

45
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 10.07.11 - klo: 13.07 »
Olin näköjään hiukan väärässä. Näyttäisi olevan aika moni OEM moottori noilla uusilla XZ porauksilla. Ajoituksia ei kukaan tiedä, ellei mittaa itse. Tein nyt pienen vertailun tiedoilla, joita netistä löysin. Kaikki muut koneet ovat XZ sarjaan perustuvia pitkäiskuisia moottoreita, paitsi JQ moottori näyttäisi perustuvan VZ-sarjan lyhytiskuiseen moottoriin.

O.S. SPEED 21 XZ-B:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: 3-porttinen
Kampiakseli: 1 kpl tungsten paino
Kaasuttimen kurkut: 6mm ja 7mm
Takalaakeri: keraaminen
Paino: 355g
Jäähdytyskansi kevennetty porauksin ja 8mm madallettu
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm

JQ The Engine:
Poraus: 16,60mm (sama kuin O.S. VZ-sarja)
Iskunpituus: 16,00mm (sama kuin O.S. VZ-sarja)
Sylinteri: 3-porttinen
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: 6, 6.5 ja 7mm
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 349g
Jäähdytyskansi kevennetty porauksin (sama kuin O.S. SPEED 21 VZ-B 2)
3000-40000 rpm
2,5hp/34000 rpm
Näiden tietojen puitteissa pitkälti samanlainen kuin OS SPEED 21 VZ-B 2, jolla voitettiin 2008 MM-kisat.

S-Power S7:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: 7-porttinen
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 348g
Jäähdytyskansi: Kevennetty porauksin hieman vähemmän kuin OS SPEED XZ ja madallettu, mutta periaatteeltaan vastaava kuin OS SPEED XZ, hieman erilaisella muotoilulla.
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm

Bullit B-218:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: ei tietoa
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 355g
Jäähdytyskansi: Sama kuin OS SPEED XZ.
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm

Ninja JZ21B02:

Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: 3-porttinen
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: ei tietoa
Jäähdytyskansi: Kevennetty porauksin ja 8mm madallettu. Oma design, mutta vastaava kuin XZ.

46
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 10.07.11 - klo: 12.15 »
Onko LRP:kin O.S.:n tekemä? En tiennyt. Aika paljon siis alihankintamerkkejä.

47
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.07.11 - klo: 22.57 »
Ei lohkolla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Oli lohko minkä näköinen vain, voi siihen olla jyrsitty minkälaiset poraukset tahansa sisuskaluja varten.

48
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 09.07.11 - klo: 22.53 »
Tuun huomenna katsomaan, kävin tänäänkin.

49
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 09.07.11 - klo: 12.00 »
Tuolla listalla näyttäisi olevan useita moottoreita, jotka eivät ole ensiasennus moottoreita. Varmaan myös Hyper moottorisarjallakin kisailu onnistuu. Hintaluokka on toivottu ja One Seveniä on mahdollista saada myös Hyper ensiasennusmoottoreilla.

50
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.07.11 - klo: 23.39 »
Saako muuten HoBao Hyper 21 ja 28 moottoreilla ajaa GT luokassa? Listalla on vain HoBao MACH moottorit.

51
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.07.11 - klo: 23.32 »
Mulla on tommoinen Presirotate D5 moottori ollut testissä jo jonkun aikaa. Onko jollakin muulla sellainen moottori?

52
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 08.07.11 - klo: 12.47 »
O.S. on vapauttanut edellisen sukupolven moottorilinjan alihankinta käyttöön. Eli VZ sarjan.

XZ-sarjaa ei tehdä kenellekkään alihankintana.

53
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.07.11 - klo: 09.40 »
Koreissa ei ilmeisesti ole mitään trendiä mitä kaikki käyttäisivät?

54
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.07.11 - klo: 09.34 »
Eikö O.S.:lta mikään kone ole päässyt listaan? Saako RTR renkailla ajaa?

Suosittelisin ensi kaudelle hinta rajan nostamista 250 euroon, jolloin moottoreita alkaa saamaan ihan eri tavalla ja 3 porttisena kenties. 50 euron nosto ei kuitenkaan ketään vie ojasta allikkoon, varsinkin jos sillä 50 eurolla saa myös jotain toimivampaa ja pidempi ikäisempää.

55
Yleinen keskustelu / Vs: MURTOVARKAUS HOBAO FINLANDILLA
« : 08.07.11 - klo: 09.18 »
Myös punainen Deltaforce sähköveneen runko on kateissa.

56
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.07.11 - klo: 00.02 »
Kertokaahan mulle GT luokan sallitut koneet, pillit ja korit. Entä tankin koko? Ehkä innostun laittamaan auton kuntoon.

57
Yleinen keskustelu / Vs: MURTOVARKAUS HOBAO FINLANDILLA
« : 07.07.11 - klo: 23.55 »
Varastettuja Agama A8 ja Hyper 10 SC autoja etsitään edelleen. Kerro havaintosi puhelimitse tai maililla.

58
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.07.11 - klo: 23.11 »
Mitä eroa oot huomannut MAX XZ:ssa ja SPEED XZ:ssa? Onko ajettavuudessa eroa vai onko ero vain blingiä?

Suurin osa unohtaa vertaillessaan muun merkkisiä koneita, että vertailu pitäisi suorittaa MAX:iin. Speedin bling ominaisuuksia ei ole muun merkin koneissa.

59
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 07.07.11 - klo: 21.29 »
SirOllinmäki,

Tiedätkö, koska uutta Mugenin 1/10 autoa saa ostaa? Polttelis

60
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.07.11 - klo: 21.26 »
Nyt olis uus XZ-B ajettu sisään ja hyvin tuntuu toimivan, tehoa on. On myös aika paljon erilaisempi kun vanha. Seurataan kuin kauan kestää. Käyn turussa testaamassa tankkivälin. Turku openissa meni 2 vuotta vanha omatekemä "romuista" kasattu vanha speed 11.30  :shocked:

Kerroppa käyttökokemuksia uusista XZ:oista.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 78