Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29
781
Bensa-autot / Vs: keskustelua bensakoneista
« : 26.10.11 - klo: 15.10 »
Katso tulpan väri heti rääkkäyksen jälkeen. Siitä voi päätellä paljon enemmän kuin tuosta lämpötilan mittauksesta. Taitaa olla parhaimmat ohjeet tulpan tulkkaamisesta tuolla jenkkifoorumilla ja muistaakseni Habaku ohjeisti bajatopikissa myös värien maailmaan.

Kyl toi 120 on varmaankin ihan hyväksyttävä lukema jos se on mitattu heti kunnon asfalttisession jälkeen. Mulla kans kevennetty vauhtipyörä ja olen säätänyt koneen aavistuksen verran rikkaalle ihan vaan varmuuden vuoksi.

782
Bensa-autot / Vs: keskustelua bensakoneista
« : 26.10.11 - klo: 09.31 »
Mulla koneen lämmöt ollut 80 - 95C riippuen siitä kuinka rääkätty kone on ennen mittausta.

Oikeista lämpötiloista mitä pitäis olla niin ei ole mitään hajua. Tulokseen vaikuttaa myös tuo mittarin tarkkuus joka mulla uskoakseni on jotain 5C suuntaan tai toiseen.

Sitten tuohon vaikuttaa vielä mittauspaikka. Yrittääkö saada lukemaa sylinterin ulkopinnalta vai jäähdytysrivan pinnalta. Itse olen yrittänyt saada lukemat tuosta sylinterin ulkoseinältä vaihtelevalla menestyksellä.

783
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.10.11 - klo: 20.46 »
Eihän tuo ole mikään ennätys. Se on vaan sopivasti kevennetty vauhtipyörä!!!!

Noh, taitaa olla "hiukan" epätasapainoiseksi kevennetty???

784
Bensa-autot / Vs: EU alueen rc-kaupat joista saa baja osaa
« : 07.10.11 - klo: 18.35 »
Onko mulla koneessa vikaa vai mikä on kun noi Ranskanpullan sivut latautuu hiiiitaaaasssssttttiiiiiiii...???

785
Bensa-autot / Vs: keskustelua bensakoneista
« : 07.10.11 - klo: 12.32 »
Mittasin juuri CY koneen kampiakselon ja juurikin tuo kyseinen mitta on 42mm, eikä 48mm mikä kuvassa näyttää olevan.

Vaikuttaa tuon Smarteckin ihan omalta tekeleeltä koko moottori.

786
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 03.10.11 - klo: 18.49 »
No onneks mulla ei ole korostuneita moottoritehoja. On vaan hitsinpimpulan huono alusta ja kuskin ajotaidot jostain sieltä minne ei aurinko paista.

Kummosia jousi-iskari yhdistelmiä kannattais alkaa hommailemaan Bajan saamiseksi krossikuntoon??

Ohjausservo varmaan kannattaa valita Savöx tahi Rhino tuotteista.

Rungon jäykkyyteen kannattanee myös panostaa hiukan nottei käy niin kuin edellisissä keskusteluissa. Tuo moottorin runko joutuu turhankin koville ja antautuu jossain vaiheessa jos ajetaan kunnon röykkyradalla.


787
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 03.10.11 - klo: 09.55 »
Heipsatirallaa,

Kävin sitten kokeilemassa Raision kaatiskunkkukrossia. Ensimmäinen kerta koskaan krossiradalla ja täytyy todeta että auton alusta pitää tehdä uusiksi jos aikoo tuota vielä jatkaa. Ei se asfaltti- / heikkakenttäalusta toimi röykyissä ollenkaan.

Mutta, mutta. Kyllähän härmään on myyty Bajoja jo joka kylään ja parhaimpiin useampi. Miksi ei sitten Raision kisoissa ollut enempää Bajoja, varsinkin kun 2WD vermeille oli oikein oma luokka!!!!!

Lisäksi kisajärjestelyt oli mielestäni erittäin hyvät kun ottaa huomioon kisajärjestelijöiden määrän. Jospa vuoden päästä nähtäisiin enemmän 2WD vehkeitä viivalla ja joskus saataisiin oikein oma luokka noiden 4WD vehkeiden rinnalle.

788
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.09.11 - klo: 20.26 »
Kyl mäkin ole ihan täysin käsi omasta mielestä, mut hyvin noiden bensanorsujen kanssa olen pärjännyt.

Monet pienemmät sähkö tai nitrovehkeet ovat olleet paljon kinkkisempiä.

Jos ei homma heti selviä niin onneks on tää foorumi mistä kysyä neuvoa. Rohkeesti vaan autoo ostamaan jos sellasen haluaa!!! Myöhemmin ottaa sit pannuun jos rahat haaskannut johonkin muuhun ja edelleen kutina norsuun jäljellä.

789
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.06.11 - klo: 13.56 »
Tuollainen Swallow AD/DC 2 löytyy hyllystä.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30120&grpid=5018&order_id=WO1309431216

Mitä muuta tarvitaan lipon lataamiseen? Tasauslauta vai joku muu häppäsvärkki?

Tuo interface liittin ei taida toimia suoraan tasaajana?

790
Hoblaa.

Tuli hankittua eka sähkövekotin kahteenkymmeneen viiteen vuoteen. Eli XRAY T1 Evo2.

Drifteriks haluais sen tehdä. Kysymys kuuluukin että mitkä välitykset (etu/taka) ja muut jutut pitää huomioida alustassa?

Kannattaako edes ajatella ajavansa NiMH akuilla?

Minkälainen kone- ja nopariyhdistelmä toimii edes kohtuudella noilla akuilla ja driftauksessa.

Laittakaa vaikka yv jos ei jaksa aloittelijan kyssäreihin täällä vastata. Pro driftaajat ei kuitenkaan jaksa kauaa katsella noviisin neuvomista.

791
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 29.06.11 - klo: 14.00 »
Eikös se tappi pitäisi olla kiinni ruuvilukitteella tai jollain muulla saman kaltaisella liimalla?

Oliskos asennettaessa liimat unohtuneet, vai onko saanut iskua ajossa?

Mulla ainakin parhaimmin toimineet nuo orkkis kumit. Kokeilussa oli jokumikälie "parempi" suojagummi, mutta ei se ainakaan mun käytöllä yhtään sen paremmin kestänyt kuin orkkiksetkaan. Kokeneemmat kommentoikoon lisää.

792
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 19.06.11 - klo: 17.59 »
Itse asun kohtuu lähellä kisapaikkoja (Forssa). Oli joskus Tonin kanssa puhetta et voisin lähtee kisoja katsomaan tai jopa Bajaa ulkoiluttamaan mutta mulla syö työt, perhe ja vanha omakotitalo melkein kaikki viikonloput mitä kesässä on.

Sitten kun tuo jälkipolvi on hieman vanhempaa niin kisoissa nähdään.... oli muita bajoja tahi ei.

Voisin kyllä yrittää järjestää yhden kisamatkan tälle kesälle mutta mitään en uskalla luvata. Koskas seuraavat kapinat on ja missä?

Oli muuten hyvää infoa noista rengasasioista edellisessä kisaraportissa!!!

793
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.06.11 - klo: 09.40 »
DIY-man puhuu asiaa. Kunnon pesu tarvitaan säännöllisin väliajoin. Se kuinka usein pesua tarvitaan riippuukin sitten minkälaisissa olosuhteissa bajallaan ajelee.

Itse olen käyttänyt spraypulloon sullottua suodatinöljyä. Helppo suihkutella suodattimen pintaan ja saa suhteellisen tasaisen kerroksen aikaiseksi. Öljy itsessään onkin sitten todella tahmeaa joten sen annostelun kanssa saa olla tarkkana ettei tule ruiskittua liikaa.

794
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.06.11 - klo: 10.43 »
On se hienoo. Lämmin kesäpäivä, kärpäsiä, itikoita, nättejä tyttösiä minihameissaan ja bajan raastava ääni taustalla.

Noh, noh asiaan. Mitkäs tukivarret eteen ja taakse olis niinku hyvät? Vanhat orkkikset alkaa oleen vaihtokunnossa. Vai kannattaako jo panostaa hiukka enemmän niin sais joitakin muita hiluja vaihdettua samalla remontilla paremmiksi?

795
Bensa-autot / Vs: HPIn uusi bensa peli
« : 27.05.11 - klo: 18.38 »
Hoblaa..

Muakin kiinnostaa...... Heti kun saat kiesin pöydälle niin infoo tulemaan.

Varsinkin ajokokemukset kiinnostaa. Onko parempi ajettava kuin edeltäjänsä.

796
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.05.11 - klo: 20.50 »
Pointsit DIY-manin tekstille.

Meikäläinen ajettiin pois paikallisen mikroautoradan tuntumasta kun autosta kuulemma tulee liian kova ääni. Noh, totesin siihen et mikäs siinä ja vaihdoin ajopaikaksi läheisen hiekkakuopan joka on ns. ei kenenkään maata.

Jokunen koiraharrastaja sitten ystävällisesti ilmoitti et heillä on agility-rata siinä lähellä ja koirat hermostuu metelistä.

Nyt sit on vielä kokeilematta paikallinen liikennepuisto, mut uskoakseni ei tartte kauaa ajaa ennen kuin häätö tulee sieltäkin. Noh, onhan ainakin kokeiltu.

Onneks asun maaseudun taajamassa ja tontti on oma. Siinä saa rällätä ennen klo 21:00 niin paljon kun sielu sietää ja nurmikko jotenkin kestää. Tosin naapurit joskus katsovat "hieman" paheksuvasti. Totta kai jos naapurissa on jotkin juhlat (häät, muistotilaisuus, ylioppilasjuhlat, yms) niin silloin tulee välitön ajokielto.

Toki ymmärrän myös pääkaupunkiseudun ongelmat ajopaikkojen suhteen (olen siellä itsekin asunut 30 vuotta), mutta muistaakseni sieltäkin löytyy kohtuullisten matkojen päästä ihan soveliaita ajopaikkoja. Tosin dösällä ei jaksais alkaa kuskaileen roipeleita ees sun taas jos omaa kumijalkaa ei oo käytössä.

UGH, olen puhunut ja mietteeni esille tuonut. Hyviä ja vapaita bajan ajelumaastoja toivoen maalaistollo.

797
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.05.11 - klo: 21.25 »
Kiitokset DIY-manille. Kaasarin akselin ryyppyhahlon ympärystä oli aika kuluneen näköinen ja schaissea oli päässyt uskomattomat määrät siihen ryypyn poteroon.

Eikös tuohonkin saanut jotain korjaussarjaa, mutta onko enää hankinnan arvoinen?

Vakkarikaasarilla mennään toistaiseksi.

798
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 07.05.11 - klo: 21.23 »
HPIn orkkis on mulla toiminut parhaiten. Hyvin öljyttynä on pitänyt pölyt pois koneesta.

Onhan noita paremmin virtaavampia, mut taitaavat olla tarkoitettu niille jotka sitä viimeistäkin hepanpoikasta koneesta taikovat. En sitten tiedä nuiden suodatuskyvystä.

799
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 06.05.11 - klo: 13.36 »
Jep Victoryn pilli on ainaskin toimiva. Itsekin sitä kokeillut, mut nyt sit on dominaattori kiinni.

Kuinkas tuon kaasarin kanssa oikein pitäis edetä. Kylmänä L-ruuvi 1 kiekka auki, mutta kun lämpee niin tyhjäkäynti häviää. No sitten avataan 1/8 kierrosta, eli 1+1/8 kierrosta auki niin sitten pelittää lämpimänä, mut ei lähde kylmänä käyntiin. Kaasari WT-813 kiihäytyspumpulla.

Ottaa vaan pattiin jos ei  satu oleen ruuvaria mukana kun lähtee ajeleen.

Onkos tuo kaasarista, koneesta vai mistä johtuva ilmiö?

800
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 30.04.11 - klo: 19.51 »
Hoblaa....

Tuli sitten käytyä vappuajelulla..... siis Bajalla tietenkin.

Komiasti pelas ja kerran sammu mystisesti kun tyhjäkäynti hukku.

Nyt sitten loppu leikkiminen vetokäynnistimen kanssa. Mulla meni aina naru poikki kun oli muutaman kerran nykässy hieman reippaammin. Laitoin sitten jotain paksumpaa moottorisahan käynnistysnarua, meinaan sitä ei saa ainakaan vetämällä poikki.

801
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.04.11 - klo: 21.08 »
Komia on.

Jos tollasia koreja oikeesti saa jostain niin saa laittaa linkin tänne tai yv.

802
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.04.11 - klo: 20.08 »
Tuohon Bajan vetelyyn kiihdyttäessä / jarruttaessa.

Omassa härvilässä oli samanlaista taipumusta. Kokeilin selvittää onkelmaa siten että pyöritin takapyöriä yksitellen vastakkaisen takapyörän ollessa lukittuna .

Havainto oli että toiselta puolelta pyöritettäessä rengas tuntu raskaammalta. Vika sitten löytyi laakereista, koska ne vaihtamalla ongelma poistui. Hassua oli että kätösissä pyörittäessä laakerit tuntu samanlaisilta.

803
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 14.04.11 - klo: 12.02 »
Tutti oli yhtä täynnä kuin kuskin pää lauantai-iltana.

804
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 14.04.11 - klo: 09.00 »
Tuolleen perstuntumalta kuulostais että saa liikaa ainetta nopean kaasutuksen jälkeen näin kun sitä myöhemmin on pähkäillyt. Eli bensaa jää kaasariin "varastoon" ja kun nopeesti pudotetaan tyhjäkäynnille niin tukehtuu. Tuo kiihäytyspumppu kuitenkin syöttää ainetta huomattavasti enemmän kun antaa nopeasti kaasua ja hellittää heti sen jälkeen.

Tätä päätelmää taitaa puoltaa se että molemmilla kerroilla joutu lämmintä konetta nykäseen 3-4 kertaa ennen kuin suostu lähtemään käymään. Ainakin jenkkipalstoilla jotkut ovat käyttäneet tuolla kaasarilla L säädöissä noin 1 kiekka auki. Testataan asiaa viikonloppuna.

Koneen lämmöistä kyselen vielä. Mulla oli muutaman minuutin ajon jälkeen noin 100C. Onko toi OK vai mikä sen lukeman suunnilleen pitäis olla??

805
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 13.04.11 - klo: 21.29 »
H ruuvi on 1+1/2 kierrosta ja L ruuvi 1+1/8 kierrosta auki.

Jos tota L uskaltaa enempää kiristää niin pitänee kokeilla viimeistään viikonloppuna.

806
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 13.04.11 - klo: 19.59 »
JESSSSSSS...

Kesäkausi aloitettu asfalttirenkailla, uudella 29cc koneella, Lauterin kytkimellä ja 19/55 välityksilla.

Komiasti tuntui liikkuvan kiesi ja kumia poltti silleen pihasuttaajalle riittävästi vaikka konetta ei ole sen kummemmin viilailtu.

Ainoa ongelma oli että silloin tällöin kun täyskaasulta pudotti tyhjäkäynnille niin kone sammu (lämmin kone)? Olisko jollain vihjettä mikä tämän aiheuttaa ja jos kaasarin säädöt vaikuttaa asiaan niin kumpaa ruuvia tiukemmalle/löysemmälle?? Niin kaasari on Walbro WT-813.

807
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 06.04.11 - klo: 21.01 »
Itse lähtisin ainakin liikkeelle noilla lyhennetyillä HD-jousilla. Jotenkin tuntuu että jousi vaihtoehto on järkevämpi kuin tuubit. Kokeneemmat saavat jatkaa tästä......

Mistäs muuten kannattaa tilailla bajaan noita lyhyitä HD-jousia, kun itselläkin alkaa asfalttikausi painamaan niskaan? Suunnitteilla olis laittaa nuo HD:t ja nutekin iskarit nurkkiin.

808
Bensa-autot / Carson C5
« : 31.03.11 - klo: 13.06 »
Perustetaampa tuollekin mallille oma topikki kun joillakin tuntunee hyllystä löytyvän.

Saakos tuohon varaosia suomesta?

Mitkä paikat antaa ensimmäisenä periksi? No joo kaikkihan rikki saadaan, mut tarkoitin normi parkkipaikka ajelulla ilman suuria krässejä.

809
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.03.11 - klo: 20.54 »
Jep, jep. Sama lopputulos oli myös meikäläisellä. Noin 3/4 tankillista asfaltilla ja renkaat moro.

Mäkin löysin manuaalista sen kohdan missä muistaakseni sanottiin että ei sovellu kovalle ajoalustalle. Taidettin jopa mainita asfaltti ja karkea betoni erikseen, tästä en kuitenkaan ole niinkään varma kun tuo muisti on niin ja näin.

810
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 26.03.11 - klo: 21.19 »
Nätti on. Eihän tuollaisella kehtaa ajaa kuin puhtaalla asfaltilla ettei tule naarmuja.

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29