Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jesse-m-90

Sivuja: [1] 2 3
1
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 21.09.07 - klo: 23.32 »
:cry: eli no voi itku :cry: :cry: :cry:
ei nyt niinkää.. Tuntuu pahemmalta jos ostaa kalliin auton mutta sitten vuoden päästä se jää nurkkiin pyörimään... :cry:

2
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 21.09.07 - klo: 23.12 »
En tiedä minkä auton / motin olet hommannut tai olet aikeissa hommata, mutta ainakin niissä autoissa, joita minä olen omistanut (kaikki HPI:n autoja) on aina tullut mukana yksityiskohtaiset ohjeet kuvien kanssa. Tämän lisäksi paketissa tulee DVD, jossa asiat on ihan videon avulla selvitetty. Auton mukana tulevien ohjeiden pohjalta auton saa aloittelijan ja hieman edistyneemmänkin käskijän tarpeisiin kyllä varmasti säätöihin. Kun ostat auton, tutustu huolellisesti ohjeisiin, lue ne läpi vaikka pariin kertaan ennen kuin edes kosket autoon. Sen jälkeen tekeminen opastaa jo tekijäänsä. Taitaa vaan olla niin, että puhtaasti kyselypohjalta ei tyhjentäviä vastauksia tule, käytännön kokemus/näkemys auttaa. Käy nyt vielä tavaamassa vaikka sieltä Liljeroosin sivuilta kohta polttomoottorit/säätö, siellä se kaikki on asiallisesti ja kohtuullisen tyhjentävästi kerrottu.
liljeroosin sivulta olen lukenut tuon kaasarin säädöt pariin kolmeen kertaan.. Eli kyseessä on mad force ms21x koneella, varmaan on metsä se paikka jossa pystyy ajella ilman valituksia. En kauheesti viitsi panostaa auton laatuun tässä vaiheessa kun voi olla et vuoden päästä into loppuu tai sitten ei ja alan ajamaan ihan kisoja.. :D

3
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 21.09.07 - klo: 19.39 »
Nyt on myös muistettava että eri merkkiset ja malliset moottorit vaativat hieman erilaisen sisäänajon.
Toiset pidemmän kuin toiset.
Itse käytän aina vähintään 2 tankkia pukilla erittäin rikkaalla, siten että pillistä roiskuu polttoainetta. (usein pyrin käyttämään 3 tankillista)
Mikäli on viileä ilma ja moottori ei lämpeä kunnolla tässä pukilla niin olen kietassut rätin  tai vastaavan kannen ympärille jotta moottorin lämmöt ovat nousseet jotakuinkin 90 asteen korville.
Tämän jälkeen olen hieman kiristänyt neuloja jotta autolla pystyy edes liikkumaan ja olen ajellut hiljalleen asvalttikenttää ympäri.
Näin jatkan pari kolme tankillista ja kiristän taas hieman yläneulaa, koneen ollessa edelleen hyvinkin rikkaalla.
Taas pari tankkia rauhallista ajelua.
Neulaa kiinni ja homma jatkuu parin tankin ajan.
10. tankin kohdalla kiristelen neulaa sen verran että moottori alkaa ottamaan jo suht vaivattomasti kierroksia ja ajan pari tankkia vältellen edelleen pitkiä vetoja kaasu pohjassa ja varsinkin vältellen huippukierroksia.

Ton jälkeen sitten säädänkin moottorin kohilleen ja ei muuta ku kovaa ajoa.

Huom. Moottori on koko sisäänajon niin rikkaalla että se ei kulje kovaa suoralla.
Eli voi painaa kaasun pohjaan ja moottori ei silti kierrä lähellekään huippukierroksia.
Aina olen myös lämmittänyt moottorin kuumailmapuhaltimella lämpöiseksi ennen käynnistystä.
Moottori käynnistyy helpommin, eikä jää niin herkästi yläkuoloon jumiin.

Huolellinen sisäänajo takaa sen että moottori toimii luotettavasti ja on myös pitkäikäinen, eli tässä ei kannata turhia hoppuilla.
Tässä on hyvä sisäänajo ohje.Huom tämä on kisakuskin sisäänajo. :police:Mut miksi tehdä näin?Kun voi tehdä jonkun toisen alottelian neuvoilla ja pilata/hajottaa motin :huh:       
entäs seosventtiili ari-pekan rc sivuilla neuvottiin säätämän seosventtiliä ja pääneulaa samaan aikaan..  Vai onko se erijuttu sisäänajossa..? Ps.sori jos kyselen paljon, en vaan halua rikkoa moottoria tekemällä jotain väärin..

4
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 21.09.07 - klo: 16.57 »
Kun kerran olet "aloittelija"(?)  :huh: , niin tässä toisen puolialoittelijan kertomiset säätämisestä(jos kaasarissas on kolme neulaa; pääneula, tyhjäkyntineula ja tyhjäkäyntiseosneula(niillä voi olla muitakin nimiä):

Sisäänajossa moottorin säätöihin ei sen tehtaalta tultuaan kannata isommin koskea. Jos niitä tuli kuitenkin räplättyä, niin tässä ohje millä saa sen varmasti rikkaalle ja kuitenkin käymään.
1.Avaa pääneula ja tyhjäkäyntiseosneula kokonaan(siis irrota ne pois koko roskasta).
2.Kierrä niitä noin puoli-1 kierrosta sisään(myötäpäivään) tai niin että ne juuri ja juuri pysyy ja vielä abauttia 1/4 kierros sisään.
3.Käynnistä moottori(lämmittäminen esim. kuumailmapuhaltimella auttaa, ei kuitenkaan liian paljon eli täysillä ihan kiinni moottorissa).
4.Tarkkaile sen käyntiä(siis moottorin, ei kuumailmapuhaltimen!). Jos(ja kun) moottori sammuu ennen menoveden loppumista, käynnistä se uudelleen TARKKAAVAISESTI: jos se lähtee käyntiin alempaa kuin normaali tyhjäkäynti(kuulee äänestä) vähän ajan ryvittyäsi vetokäynnistintä tai pyöritettyäsi sähköstarttia, se on rikkaalla. kierrä tyhjäkäyntiseosruuvia kiinni(myötöpäivään) vähän kerrallaa se kokeile uudestaan. Sitten kun se käy hyvin niin älä kiristä enempää tässä vaiheessa.

Kysele vaan lisää jos kysytyttää.
tuo tyhjäkäyntiseosruuvi on varmaan sama kuin seos venttiili, alaneulaan ei varmaan tarvitse koskea sisään ajossa, ja pääneulaa ja (keskineulaa)seosventtiiliä ruuvataan saman verran sisään kun on, ensin ottanu ne pois. Ja sitten kiristellään kumpaakin sisäänajossa..

5
Polttisautot / Vs: kyosho inferno
« : 21.09.07 - klo: 16.43 »
Juu kyllä on kokemuksia.

Enpä tiiä. Oikeestaan kuskin ajotyyli vaikuttaa niin auton "ominaisuuksiin".
Itte en säästele yhtään Inferno St:täni ja kyllä sen rikkikin saa.
Kyllä jos Kyoshon jotakihn aloittelijoiden halvempaa autoa pitäisi suositella niin ehdottomasti tätä. Osat siihen kyllä tuppaa olemaan melkoisen kalliita, mutta ei kuitenkaan huomattavasti.
Auto on todellä hyvä ajo-ominaisuuksiltaan(en ole saanut sitä kertaakaan ympäri tiukimmissakaan mutkissa tai donitseissa). Se myös kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin kaverin auto joka on säädetty oikeille säädöille ja omani on tahallaan melkoisen rikkaalla. en ole todellakaan varma, mutta saattaa johtua siitä, että kone kiertää vähemmän kuin normaalit(joka on n. 300000 huippurpm?) nitromoottorit(huiput jotain 15 donaa rpm).

Aloittelijalle hyvä auto jos vain osaa käyttää oikein! :cool:
paljonkos toi kulkee..?

6
Sillon tapahtuu monesti nii ettei pakettia haetakkaan ja postit pamahtaa itelle.
pienempi tappio tuo on kuin, lähettää auto mut ei saa rahoja.. Paras keino on kyllä kasvotusten. Olen vain philips mp3 ostanut näin tarkistin tuotteen ennen kuin maksoin.. Hyvät kaupat tuli tällä systeemillä...

7
Olet tainut lainailla aika vanhoja juttuja. Kannattaa kattelle ja kyselllä Kyosho-kauppiaiden tämän päivän hintoja. Ymmärtääkseni Madiä saa aika sopivaan hintan ja kyseessähän on aina rtr eli paketti missä on radiot mukana ja auto koottuna ja maalattuna. Alkaa olla poistuva malli vähitellen.

Marko
niin siis rtr malli maksoi 300 onko hinta kova..?
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=01.31223r
Ei mun mielestä näytä 300 eurolta...
saksassa katoin, oli rtr versio 299,90e mut se oli gs21s koneella kannattako toi ostaa..?www.conrad.de

8
paras tapa olisi postiennakko jolloin ostaja maksaisi postiennakko maksun...

9
Ei kyöstiä, mikätahansa muu merkki mieluummin. Mad Force keulii ympäri helposti ja on muutenkin huono ajo-ominausuuksiltaan ja infernoki on mitä on.
niin ja mun serkun kaverilla on tuo mad force eikä se ole siihen kuulema vielä mutta kun jotkut palau vaihtanu ja se on säätäny sen niin et ei mee ympäri helpolla ja huonostakin autosta voi saada hyvän jos osaa säätää ja ajaa oikein.. Mä en oikein välitä noista esim. ei maddiä, kommenteista jos niitä ei osaa perustella kommentteja.. Ja en viitsi autoon panostaa vielä hirveitä summia jos se intro rc-autoiluun sitten lakkaa ja on sit autotallissa "baja 5b" joka on sit maksanu yli tonnin.. Jos meinaan pysyä rc-autoilussa niin sitten meinaan ostaa kunnon pelin.. Mut tässä vaiheessa en aijo kauheita summia pistää.. Onpahan ainakin sit kokemus kyoshon pelistä ja ekasta polttisksesta ja monsterista.. Ps. Ei millään pahalla..

10
Ei kyöstiä, mikätahansa muu merkki mieluummin. Mad Force keulii ympäri helposti ja on muutenkin huono ajo-ominausuuksiltaan ja infernoki on mitä on.
tuo keuliminen on säädettävissä iskareilla ja seosventtiilin avulla.. No jos tiedät jonkun muun saksassa olevan jossa käy american express ja on samaa hinta luokkaa kun mad force..

11
Polttisautot / Vs: mad forcen ominaisuudet
« : 21.09.07 - klo: 00.20 »
Taitaa olla niin, että se olet ilmari sinä jota ei kukaan ymmärrä...

Ja niin, jäykillä jousilla kiihtyy paremmin..? Mitenköhän näin, ne renkaathan pysyy maassa koko ajan vaikka ei jousia olis ollenkaan. Ja varsinki mädin tapauksessa jäykillä jousilla se vaan keulii ympäri.

Jesse: Älä tuijota niitä nopeuksia. Mad Force varmasti kulkee yli 45km/h, mutta ei ole enää siinä vaiheessa hallittavissa kunnolla. Ja edelleen kaipaisin infoa että mikä on street hunter? Ilmeisesti jonkun oma tekele kun kerran sattumanvaraisia osia löytyy?
  street hunter on reely:n autoja.. Taidan kuitenkin päätyä mad forseen kun kuitenkin on varmaan metsä se paikka missä ajelen ja on iha hyvä aloittus auto..

12
Polttisautot / Vs: 1/18 polttis autot
« : 20.09.07 - klo: 22.58 »
Eli noitakin rupee olemaan ja nyt kysyisin, että kuinka moni omistaa jonkun kyseisen auton.
Omaan silmään pisti nämä:

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_96&products_id=1646&osCsid=5db826032d6e952048cd141d183e9de5

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1871&osCsid=5db826032d6e952048cd141d183e9de5

http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LRP111500


en omista vielä, mutta on kehuttu buggy inferno mp-7.5, tai savagen monstereita, kyoshon mad force mosteri kelpaa myös hyvin jos on aloittelia..

13
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 20.09.07 - klo: 22.51 »
mitä eroa on gx-21 ja gs21r pytyillä..???

14
Polttisautot / Vs: mad forcen ominaisuudet
« : 20.09.07 - klo: 22.31 »
moni neulainen on mad forcen kaasari..?

15
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 20.09.07 - klo: 22.28 »
avataan -> rikkaammalle
aa eli siis kun pääneulaa kiristetään niin pääneula menee seosventtiliin eli polttoaineen kulku vaikenee mutta ilman kulku ei muutu.. Ymmärsinkö pääventtiilin merkityksen..? Alaneula taas menee seos venttilin sisään kun sitä kiristetään eli poltto aineen kulku vaikenee avatessa polttoaine pääsee helpommin kaasarin kurkkuun.. Entä ymmärsinkö alaneulan merkityksen.. Jos on jotain lisättävää tai korjattavaa niin korjatkaa..

16
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 20.09.07 - klo: 22.01 »
avataan -> rikkaammalle
avataan varmaan niin auki ku vaan aukee kun tehdään tuo sisään ajo.. Vai?

17
oisko jollain tietoo noist saksassa olevista verkkokaupoista jossa käy american express.. Ja jos löytys niiltä mad force tai joku inferno.. Mut mielummin joku monsu..

18
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 20.09.07 - klo: 19.39 »
Niin no aina parempihan se vaan on mitä rikkaammalla koneen ajaa sisään. Yleensä moottorin ohjeissa on maininta ja suositukset kuinka monta tankillista kannattaa käyttää konetta pukilla ns. static break-in. Tuo männän "siirtäminen" alas on jo aika hifistelyä, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole. Kyllä ne koneet kestää sen minkä kestää, jos ajaa tarpeeks rikkaalla eikä lähde huippuja ottamaan irti.
yksi asia on vielä epäselvä, kun neuloja kiristetään niin kumpaan suuntaan on rikas? Avataanko vai kiristetäänkö, sitä pääneulaa..?

19
kovaako mad force kulkee gs-21 koneella ja sopisiko tuo auto polttis aloittelialle 400e oon varannut vara osia varten oon tota kahtonu synttäri lahjaks..

20
Olet tainut lainailla aika vanhoja juttuja. Kannattaa kattelle ja kyselllä Kyosho-kauppiaiden tämän päivän hintoja. Ymmärtääkseni Madiä saa aika sopivaan hintan ja kyseessähän on aina rtr eli paketti missä on radiot mukana ja auto koottuna ja maalattuna. Alkaa olla poistuva malli vähitellen.

Marko
niin siis rtr malli maksoi 300 onko hinta kova..?

21
Lainaus käyttäjältä: rc aleksi
Lainaus käyttäjältä: Poju12
Jätetään tosta hiltusesta jauhaminen tähän koska siitä on ennenkin jauhettu...

Sanokaas tollanen kohtuullinen hinta et ois ihan hyvät servot ja noi kaikki muutkin sähköt!!!
620e ois aika läheelle
Ei saakeli johan tulee kalliiks no ei voi mitään odotellaan mikolta vastausta ku kysyin et paljoin maksais sähköineen kitti...

Mä oon saanu säästettyy vasta 250 euria no täytyy pyytää mummoilta ja papoilta "sponsorointia" :wink:
  voi voi 400 kasassa, tuo kit malli maksaa 300 pitää miettiä sitä. Kyseessähän on eka polttis ja eka monsteri. :wink:

22
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 20.09.07 - klo: 15.53 »
En suosittele kyöstin rtr autoja, ovat hinta laatu suhteiltaan hirveitä ja auton kunnossapitämiseen tarvitset paksun lompakon...

Maakohtaisia eroja on noissa "Kyöstinkin" varaosahinnoissa. Suomeenhan ne tulee Ruotsin kautta, joka tottakai näkyy hinnassa. Mutta alkuperäinen kysyjä asuu käsittääkseni Saksassa jonne tietääksini Kyoshon osat toimitetaan suoraan. Eli vähempi välikäsiä vetämässä valistä--> halvemmat varaosat..
juu saksassa asustelen (esim: iso teho putki 1:5, 1:6 maksaa päälle 100)

23
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 20.09.07 - klo: 15.47 »
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.

Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
  kiva ku sentään joku on tuon auton kannalla voinhan hommata siihen sitte gx-21 koneen, jos musta tuntuu että tarvitaan lisää potkua.. Ps: rikkaammalla koneella on pitempi elinikä kun laihalla, kun laihalla se kiertää huiput ja on hiuskarvan varassa ettei kone mee.. Parhaat säädöt ois ei iha laihalla, laittaa sitä vähä rikkaamalle niin konekkin kestää pitempään..

24
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 20.09.07 - klo: 00.12 »
saakos mad forseen miten helposti tehoja lisää. (en ala kuitenkaan kantta laskemaan tai moottoriin mutten puutu.. Tuoko isopi putki miten lisää tehoa, entäs jos ottaa putken sisällä olevan "suppilon pois" metsä poluille joku hyvä.. (täälä on aika harvat metsät)

25
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 19.09.07 - klo: 20.23 »
Omatoimisesti vois edes hieman yrittää.
Tämäkin foorumi tursuaa tällaista perustietoa.
Lue vaikka alla olevat jutut läpi.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
okei kävin lukemassa siellä ja tuli vastaan tuo neulojen kiristämisen vaikka en osaa omin sanoin sitä selittää mutta sieltä kaasarista säädellään neuloja (pää pääneulaa)joka vaikuttaa miten polttoaine menee koneeseen, rikkaalla(=matalat kierrokset) eli paljon polttoainetta suhteessa ilmaan tai laihana(=korkeat kierrokset) vähän poltto ainetta suhteessa ilmaan...

Meni oikein..? Ymmärsinkö asian..? Ps. Se poikki leikkaus kuva oli siellä tosi hyvä..

26
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 19.09.07 - klo: 18.20 »
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
  osia en meinaakkaan hommata suomesta..

27
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 19.09.07 - klo: 18.14 »
no jos joku tietää saksalaisen rc nettikaupan jossa käy american express, niin kertokoon..

28
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 19.09.07 - klo: 15.46 »
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...

29
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 19.09.07 - klo: 15.40 »
se reely on pakkaus merkki eli jostain autosta on tehty tuning versio (esim.isompi kone, teho putki ym.) ja sit laitettu uus nimi sille katoin just et tossa "reely street hunterissa" on kyoshon gx-21 kone..  Täytyy miettiä ei löytynyt niitä mitkä pistit thearska, voi olla et sen infernon hommaan ei ne osat niin paljoo tääl maksa..
kävin eilen siellä kaupassa ja oli inferno mp-7.5 loppu mutta ne tarjos mulle Kyosho inferno tr15 stadium force autoa. Tollasen tyyppisestä pidän enemmän. Onko tuosta kokemusta...

30
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 19.09.07 - klo: 15.35 »
reedy?

   niin siis reedy xD
  eiku oli se reely eilen kävin paikanpäällä..

Sivuja: [1] 2 3