31
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 14.11.11 - klo: 09.23 »
15v ja reilu kaks kuukautta päälle. Truu mopojonne? =D
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Etpä saa laittaa E hyväksyttyä teharia "laillisesti" kiinni vaikka onkin E hyväksyntä. Vaaditaan muutoskatsastus tuollekkii että saapi laittaa. Mut jos haluaa selvitä helpommalla, mukana tuleva MAHDOLLINEN tarra pitää liimata vaan runkoon että näkee putken olevan hyväksytty mopetiin jne. Tehareita saa monia E hyväksyttynä, siihen malliin :) eikä se tuo suurempaa tehonlisäystä tjsp jos kuri kiinni teharissa, itseasiassa samakun olis vaan vakioputki. Satsaat vaa rahat tehariin ja kuri veks. Muussa tapauksessa käytit rahas turhaan jos kurillisen teharin pykkäät mopoos.
Ja muutenkin tuli tossa putkia selaillessa mieleen, huomasin että yhessä teharissa olis e-merkintä eli onko ihan laillista pistää semmonen pyörään? itteä vähän hämmentää koko e-merkintä teharissa
Saa laittaa vaikka kumisaappaan pakoputkeksi kunhan tehot eivät nouse eikä äänet kasva yli sallitun desibelimäärän.
Vaikka tiedän et tää on ikuinen taisto, mut oon saanu kuulla niiiin paljon pa**apuhetta kaikista derbeistä :D sähkövikoja paljon yms. Tietenki riippuu käyttäjästä. Mulla ollu pieniä ongelmia detsin kans mut eipä oo ollu ku ihan pikkusia ja yleisesti ottaen ittestäni johtunu viat eikä "tyyppivikoja". Paras mopo mun mielest ois ehdottomasti fantic motorin caballero comp malli. Vakiona e-hyväksytty tehari ja niin edespäin. Hintakin tosin kertoo mopon todellisen arvon.Mielummin CPI kuin derbi, oma kantani on siis tää.
Täällä ollaan taas Derbin kannalla, kestää ja kulkee eikä tarvii olla jatkuvasti ropaamassa. Vielä kun ostaa DRD Pron niin jousitus toimii todella hienosti joka paikassa, eikä retkahda vaikka ajaa 2 päällä.
Tässä jossain vaiheessa tulen mopo ikään ja olen hieman tuota cpi sm miettinyt. Kertoisiko joku, että onko ihan täyttä skeidaa vai kannattaako harkita jopa tarkemmin?Sinänsä aika vaikee saada mitään "viriosaa" jos aioit viritellä. Sit sekkiin että noissa takajousi lussahtaa äkkiä normikäytössä. Mielummin CPI kuin derbi, oma kantani on siis tää.
Joo, no mä en autoista ymmärrä, mut kyllähän mopoissa tehari tuo äänien myötä tehoja ja tuopi myös poliisin katseet mopoon aika vauhilla. En itse kyl huomannu suurempaa eroo kurittoman dt ja kurillisen dt äänissä. Hiukan "räväkämmät" ja mukavemmat äänet, mutta enpä ite edes kuule oikeestaan ääniä siinä 70kmh vauhdissa :D ja ootte oikeessa, kyllä se 2-t "tuoksuu" joskus mukavalta, mut ei sitä jatkuvasti jaksa haistella ja imppailla, käryttää niin pirusti.Olihan minullakin aikoinaan mopossa tehari eikä siinä mitenkään kovat äänet ollut. Lähes vakiot taisivat olla. Silti tehoa tuli mukavasti. Viritetyllä mopolla voisi ajella huolettomammin jos siinä ei ole huomiota herättäviä ääniä.
No vertaappa vakioputken ja tehoputken äänieroo, ja tehoeroo. Ei päde tuo sun "äänet kovenee tehot laskee" :D ja on se kyl mun mielest hienompi kun takaa ei näy ihan suoraa rekisterikilpee. Tietty on siinä sekin että p****a voipi lentää enempi kun kilpi on taka-akselin etupuolella, tietty riippuu vain moposta ja tyylistä.
Ja kuhan heitin vaan tuon naisensaannin :D Ja kyllä, nelarimopossa on miehekkäämmät pärinät, tai nelareissa yleensäkin. Katseet kääntyy paremmin möreällä pärinällä ku kakstahdin kiimasen ampiaisen sirinällä joka vaan käy korviin :D Muttah, nykymopoissa kun ei paljon tehoja revitä nelareista.
Työkaverin kanssa puhuttiin kerran juuri näistä kova äänisistä mopoista. Työkaveri ajaa rallia ja oli samaa mieltä tästä äänien lisääntymisestä ja tehojen vähenemisestä. Ei autonkaan tehot lisäänny vaihtamalla 1.3 fiestaan 2" pakoputki yhdellä vaimentimella. Äänet kasvaa mutta tehot katoavat.
Ei ole tarkoitus provota ja heikoimmat olisivat jo hermostuneet. Kiinnosti vain kyseinen asia.
Meikäläisen tallista löytyisi GT solikka. Kone pitäisi löytää kun vanha on niin romu ettei kannata korjata.
No vertaappa vakioputken ja tehoputken äänieroo, ja tehoeroo. Ei päde tuo sun "äänet kovenee tehot laskee" :D ja on se kyl mun mielest hienompi kun takaa ei näy ihan suoraa rekisterikilpee. Tietty on siinä sekin että p****a voipi lentää enempi kun kilpi on taka-akselin etupuolella, tietty riippuu vain moposta ja tyylistä.Vai on kilpi hieno kun se on piilossa..? Jos totta puhutaan niin kova ääni ei kerro tehoista mitään. Totuus on niin että äänien kovetessa tehot vähenee.Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.Mopon rekisterikilpi pitää olla näkyvissä :D Ja yleensä noi kilvet laitetaan tonne takaloksuun piiloon koska se on hieno, ja se onkin. Ja äänillä saa naista, ja kertoo sit tehoistakin et nyt muute mennään : D
Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.Mopon rekisterikilpi pitää olla näkyvissä :D Ja yleensä noi kilvet laitetaan tonne takaloksuun piiloon koska se on hieno, ja se onkin. Ja äänillä saa naista, ja kertoo sit tehoistakin et nyt muute mennään : D
Onko samurai cross 110 puol automaatti?Nojoo, GXT kun on samukalle sukua, ja 110 gxt on myös automaatti että manuaalivaihteisena..
Miksi ostaa enduromopo, jos kuitenkin haluaa supermoton????Tjaa-a. Enduro/supermoto on periaattees ihan sama, ainoo että vanteet+kumit on eri.. ostin periaattees renkaihien takia enskan kun tuloo ajeltua talvellakin tossa hiekkateillä iha huolella.
Ja korjauta se keula, Kawan tietty stefa käy ja kestää toisin kuin Yammun omat - törkeästi ylihinnoitellut - pashat...
Hei, dt etuiskarit vuotaa.Vain vasemmanpuolimmainen.
Itse laittaisin pienemmön kilventelineen, ledilipan, minivilkut, tnt- tangon, sm-etulokari ja sm-renkaat, mut siis toi oma mielipide.Renthall twinwall + tupit tulossa. Luultavasti progrip. Ledilippakin tuli asennettua, tosin saatan ostaa uuden kun kaverilta sain kympillä, joten palauttanen nykyisen. Smotoloksu/smotovanteet ja nakit, sitäkin on harkittu. Smotoloksu ja numerokilpi löytyy toistaseks. JA smotorenkaat + vanteet enintään ensi kesänä. Johtuen tiukasta rahatilanteesta. Pienemmät vilkutkin löytyy ja on toistaseks takana. Edestä ehkä vilkut pois.
niitä on mutta vakiomaskin kanssa :ETällänen löytyy pihasta. Tosin nyt on vakiomaski kiinni kun meinaa olla hankaluuksia etuvalon kanssa :) Ja kiiltävän musta tuloo tuosta maskista vielä.
Kannataisikohan sivustakin kuvia ottaa? Kun eihän tuoss mitään näy
Miksi välliä kun kirjautuu ulos tulee teksti:Istunnon tarkistus epä onnistui. Kirjaudu sisään ja yritä uudelleeen. ?Jos käytät tuota kirjaudu sisään automaattisesti - systeemii, se asettaa tietyn minuuttimäärän (joka on kyllä aivan hel**tisti), se heittää ulos kun minuutit on käytetty loppuun, Ainakin itte uskoisin näin, koska käypi joskus samointein.
Kuinka moni omistaa Honda Monkeyn tällä foorumilla?Periaatteessa tjoo. Vakiokunnossa, pientä huoltoa kaipailoo.
Joo, kyllä alkuun riittää ihan hyvin halvat kun ei tarvii niin pilkuntarkkaa ehkä tullakkaan, joten pientä reeniä vaan ja pikkuhiljaa parempaan.http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm
Oisko paha vaihtoehto aloittelevalle? On pieni haave nyt ruveta maalailemahan ruiskulla.
Onko sit kynäruisku mitenkä vaikee käyttää? En alkuun kovin vaikeita ala tekemähän, alotan ihan yksinkertaisist maalauksist joissa sapluunan/maskin avulla tehty vain joitain kuvioita, enintään kaksivärisiä.
kyllähän sillä alkuun pääsee ja sitten kun alkaa tuntua siltä että maalaaminen oikeesti kiinnostaa niin ei muuta kuin iwataa kehiin.
Mitä tarkoittaa "piikillä kone"?Mulle on annettu ymmärtää, et toimii ja on pirun kiree, ottaa kierroksia ja tehoo on, mut kone ei kestä sitä kauan. Eli periaatteessa erittäin laihalla, kummiskin toimii.
Laitan tännekin kysymyksen, kun mistään ei tunnu löytyvän.No ei mullakaan yhessä vaiheessa DRX rattaat tahtonu kestää kun oli muovisia, mut ei tarvii olla ihan piikillä kone niin toimiipi ihan hyvin ja rattaat ei kulu ainakaan niin nopeesti. Kyllä on toki varmaan mahdollisuus ulkomailta tilata metallisia päärattaita.
Mistä sais ostettua metalliset rattaat muovisten tilalle? Kyseessä Kyosho Giga Crusher.
Uskoisin, että muutkin Gigan omistajat taistelee samojen ongelmien kanssa, kun minä. Ei vaan muovirattaat kestä tuossa autossa : /
No mahtuu mahtuu...Jos tässä ajetaan takaa sitä, miksi osa-alueet ei ole yhtenä alueena, eli vaikkapa juuri nuo bensa- ja polttisautot yhdellä alueella. Kuka perhana jaksaa selata kymmeniä ja kymmeniä sivuja löytääkseen bensa-autoista jotain aiheita. Tietenkin haku on olemassa, mutta ei sitä ikänään jaksa käyttää. Kyllä aiheiden pitäis löytyä ensimmäiseltä sivulta, silloin on tuoreet aiheet kysymyksessä, helppo löytää vastaus. Sillä tuo on erinomainen että bensa-autoille on oma kategoria jonneka laittaa vain ja ainoastaan bensa-autoista juttua. Eipähän nuoremmat/kokemattomat eksy ja kysy väärässä aiheessa. Sitä erehdyksissään vielä pistää bajaan nitrometanolia.
Mun kaaliin vaan ei mahdu että kun ensin valitetaan miten tieto on sinnetänne hajautunut niin nyt sitten pitäis vielä yks kokonainen sivusto tehdä lisäks.
Nimenomaan kaikkein parashan olisi että se kaikki tieto olisi yhdestä paikasta löydettävissä.
Ja sitähän nimenomaan moni peräänkuuluttaakin ja valittaa miten täällä kaikki katoaa kun tulee uutta topikkia edellisen perään ja kysytään samat asiat ziljoona kertaa vuodessa blaa blaa blaa...
No jos hommaan lähtee vetämään vähän tiukempaa rotia poistamalla nämä turhat topikit niin se ei käy.
Jos säästää turhat topikit niin ei käy sekään.
Jos tekee topikin missä poistellaan kaikki ylimääräinen ja jätetään vain se tieto niin eipäs käy sekään...
On tässä saanut jo kuulla ties mitä kaikkea kuinka viestin poistaminen loukkaa ihmisen sananvapautta blaa blaa blaa blaa...
Vaikka viestin sisältö olisi kuinka sääntöjen vastainen jne.
Yritä tässä nyt sitten saada jotain tolkkua.
Tieto hajautuu sinnetänne ja foorumin rakenne on hankala...
No mutta silti pitää saada polttomoottori ja bensa kikottimet omiin osioihinsa... Seuraavaks varmaan harjalliset ja harjattomat hässäkät omiinsa...
Hajautetaan kaikkea vielä enemmän...
Ja nytkö sitten jälleen yksi paikka...
Huoh.
Mielummin vaikka kasaa nimenomaan tälle foorumille kokonaan oman osionsa missä on se kaikki tietous omien otsikoidensa alla ja koko hässäkkä lukittuna että sinne ei pääse kyselemään ja väittelemään että mistä ruuvista sitä tyhjäkkäyntiä käännetäänkään... "ei ainakaan tyhjäkäyntiruuvista"
Tälle foorumille siksi että tämä on se ylivoimaisesti yleisin paikka mihin aloittelijat itsensä löytävät.
Tieto vain täytyy jonkun kirjoitella puhtaaksi... luoda oma osio ja jokaiselle aiheelle oma topikkinsa...
Ihan sama vaikka minä pitäisin yllä kyseistä osiota... en vain jaksa kaikkea tietoutta ruveta itse kasaamaan.
Enkä kyllä rupea mitään kirjoittamaankaan koska vaikka kopioisin tekstit suoraan raamatusta niin kuka sitä uskois kun kirjoittajana näkyy mun nimi.
Noh... kertokaahan onko järkeä alkaa kasaamaan vastaavanlaista tietopläjäystä yhden lukitun aihepiirin alle?
Vai tehdäänkö jälleen yksi uusi sivusto että porukka pääsee taas pistämään linkkejä eri paikkoihin kun uusi topikki ilmestyy missä aloittelija kyselee.