Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - copter

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 62
181
Olen Jarkon kanssa ehdottomasti samoilla linjoilla. Kaikkien liuottimien tms muiden voimakkaiden ei luonnollisten kemikaalien käyttö pitäisi mielestäni kieltää harrastuksemme parissa. Kuten mainittu, niin tarkoitukseen löytyy kyllä huomattavasti ystävällisempiä korvaavia luonnollisia tuotteita niin puhdistamiseen kuin pidottamiseen.

182
Kiitokset kaikille osallistujille. Kiva päivä oli omastakin puolesta vaikkakin hieman kiireinen. Ensimmäiseksi kisaksi uusissa tiloissa kaikki meni mielestäni loppujen lopuksi hyvin. Toki myös omalta osalta on hetki mennyt kun vastaavia kisoja on "heitetty".

Mitä tulee itse ajanottoon, niin tosiaan siellä tuli valitettava ongelma vastaan. Mitään vastaavaa ei koskaan aikaisemmin ole tapahtunut itselleni missään yhteydessä, joten sinänsä tilanne oli varsin yllättävä. Käytännössä mitä tapahtui, niin ajanotto-ohjelmisto jumiutui mystisesti 4 alkueräkierroksen aikana. Erät saatiin ajettua ja tulokset kyllä saatiin talteen, mutta kun eräkierroksen jälkeen oli tarkoitus tehdä kierroksesta yhteenveto + laskea pisteet, niin ohjelmisto ei enää sitten käynnistynytkään laisinkaan vaan antoi suuren määrän virheilmoituksia. Hetken pohdittuani asiaa huomasin että itse ohjelmisto toimii kyllä, mutta ongelma mitä ilmeisimmin kulminoitui ohjelmiston datatiedostoihin, jotka olivat tavalla taikka toisella korruptoituneet. Sama ajanottokone oli käytössä Vaasan MM kisoissa ja siellä mitään ongelmia ei esiintynyt. Ainut muutos Vaasan MM kisojen jälkeen on, että koneeseen oli vaihdettu SSD kiintolevy. Mitä ilmeisimmin SSD levyn nopeampi toiminta ei ole ohjelmiston mieleen ja siitä johtuen sitten datatiedostot (filetietokanta) menivät mutkalle. Täytyy tätä tutkailla ja ilmoitella.

Kuitenkin kisa saatiin sitten pienen viiveen jälkeen vietyä loppuun, kun alkuerien jälkeiset tulokset naputeltiin varakoneelle manuaalisesti ja siitä sitten lähdettiin viemään finaaleja eteenpäin. Finaalien osalta toki myös mentiin hieman manuaalisella lähetyksellä, mutta kaikki kuitenkin sujui kivasti ja varsinkinkin SC-B ja kaikissa A-finaaleissa oli kovat väännöt joita oli kiva selostaa.

Seuraavissa kisoissa sitten hoidetaan homma hieman paremmin lävitse kokonaisuutena, niin paikataan tämän kisan puutteet seuraavissa kisoissa vaikkapa sitten videotykillä ja lähetysvaloilla. :)

PKSRCA on tehnyt hienon työn jälleen kerran harrastustilojen osalta ja suuret kiitokset kaikille jotka ovat olleet Tikkurilan projektissa mukana. Tietysti Mikko ja Niklas olivat tämän kisan osalta suurimmat puuhamiehet, joille kiitos kuuluu tämän viikonlopun osalta.

183
Tässä vihdoin tulokset eilisistä kisoista.

Koodia: ("SC-10 B") [Valitse]
Pos No. Name Total Run 1 Run 2 Run 3
1 1 Jerry Hellström 2 2 1 1
2 2 Antti Laurinkoski 4 3 2 2
3 4 Viljami Kutvonen 5 1 7 4
4 3 Jani Niemenmaa 6 4 3 3
5 7 Tommi Tervo 9 7 4 5
6 5 Tuomas Lindgren 11 5 8 6
7 8 Petteri Erkkilä 11 6 5 8
8 6 CH Segerstråle 13 8 6 7

Koodia: ("SC-10 A") [Valitse]
Pos No. Name Total Run 1 Run 2 Run 3
1 1 Ari Heinonen 2 6 1 1
2 2 Axel Toivonen 3 1 2 5
3 3 Tuomo Otsavaara 4 2 3 2
4 4 Sauli Hjerppe 7 3 4 4
5 7 Juho Hattunen 8 5 5 3
6 5 Petri Hoffman 10 4 7 6
7 6 Jon Lindgren 13 7 6 8
8 8 Matti Jokelainen 15 8 8 7

Koodia: ("M2-10 B") [Valitse]
Pos No. Name Total Run 1 Run 2 Run 3
1 1 Juho Hattunen 2 1 1 6
2 2 Jere Vilenius 3 2 2 1
3 3 Antti Silvennoinen 5 3 3 2
4 4 Paavo Penttinen 7 4 4 3
5 5 Isto Lehtinen 9 5 5 4
6 6 Erkka Virtanen 11 6 6 5

Koodia: ("M2-10 A") [Valitse]
Pos No. Name Total Run 1 Run 2 Run 3
1 1 Joseph Quagraine 3 2 1 2
2 2 Jarno Halonen 4 1 4 3
3 4 Niko Vuorenmaa 6 4 2 6
4 5 Jani Hovi 6 3 3 5
5 3 Jarkko Mustonen 7 8 6 1
6 6 Matti Niinistö 9 5 5 4
7 8 Marko Mikama 13 6 7 8
8 7 Jari Itävuori 14 7 8 7

Koodia: ("M4-10 B") [Valitse]
Pos No. Name Total Run 1 Run 2 Run 3
1 1 Jose Husu 2 1 1 1
2 3 Juho Rajaniemi 4 2 4 2
3 2 Antti Silvennoinen 5 3 2 3
4 4 Antti Kettunen 8 5 3 5
5 6 Petteri Erkkilä 9 4 5 6
6 5 Aleksi Suokanerva 10 6 6 4
7 7 Mika Kettunen 14 7 7 7

Koodia: ("M4-10 A") [Valitse]
Pos No. Name Total Run 1 Run 2 Run 3
1 1 Markku Honkanen 2 1 1 7
2 3 Karri Salmela 5 9 4 1
3 5 Mikko Laitinen 5 3 2 9
4 8 Joseph Quagraine 5 2 3 4
5 6 Jani Hovi 7 4 5 3
6 4 Ari Heinone 10 8 10 2
7 9 Toni Johansson 11 6 7 5
8 7 Niko Vuorenmaa 11 5 6 6
9 10 Sami Huhta 15 7 9 8
10 2 Viljami Kutvonen 18 10 8 10

184
Yhden päivän kisa per luokka myös tekee kisaamisen helpommaksi, koska voi keskittyä yhden auton laittamiseen kerrallaan. Itse en ainakaan koskaan halua olla ajamassa kahta luokkaa saman päivän aikana, koska tekninen ongelma toisessa luokassa saattaaa sotkea molempien luokkien ajot. Toki kokeneet kuljettajat tilanteen hanskaavat, mutta jos minulla on ongelmia asian kanssa niin on kyllä varmasti myös aloittelijoillakin.

185
Itse kyllä suuresti ihmettelen mikä tässä edelleenkin on se ongelma, joka pistää noin avautumaan tulospalvelun "luokattomuudesta". En todellakaan pysty näkemään että tulospalvelu olisi ollut millään tapaa luokatonta. Kun järjestetään kisat jotka kestävät koko viikonlopun, niin mielestäni on täysin normaalia että tulokset julkaistaan netissä niiden päätyttyä. Kisapaikalla tietysti ne ovat nähtävillä jokaisen erän jälkeen. Näin siis SM tasolla. EM ja MM tasolla tiedän kyllä hyvin mitä järjestelyt ovat, mutta siitä ei nyt ole kyse.

Lauantaina teknisten kymppien jälkeen n. klo 21 päästessäni kotiin ei itselleni olisi tullut mieleen alkaa nettiin sohlaamaan tuloksia, ei ilmeisesti kenellekään muullekaan.

En tiedä mistä kokeneesta seurasta täällä puhutaan, koska tämä oli ensimmäinen PKSRCA:n järjestämä polttiskrossikisa tietääkseni? Kaiken lisäksi vielä PKSRCA:n ensimmäisellä ja ainoalla M-8 radalla.

En tiedä kuka täällä on mennyt henkilökohtaisuuksiin, mutta yhdyn ehdottomasti Nicken viestiin että palautteen antaja voi myös hieman katsoa peiliin. Se että tullaan heti ensimmäisenä arvostelemaan toimintaa luokattomaksi ei todellakaan ole mielestäni oikea tapa lähestyä asiaa. Lisäksi perään annetaan yksinkertainen ohjeistus kuinka asia voidaan tehdä ja että sen voi tehdä kuka tahansa, mutta ei kuitenkaan itse olla valmiita asian hoitamiseen (tarkoitan nyt finRC tiimiä, en yksilöä).

Olen ollut Jyväskylässä useasti valvomassa / johtamassa / kuuluttamassa kisoja. Näissä kisoissa olen toki huomannut kaikenlaisia puuttuita, mutta en niistä kuitenkaan ole tänne tullut huutelemaan ja arvostelemaan toimintaa heti luokattomaḱsi. Toki sille linjalle voidaan lähteä, mutta en usko että se palvelee kenenkään etua.

186
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 29.08.11 - klo: 07.35 »
Juurikin näin, eli autot joita ei tuotu katsastukseen tietysti hylättiin. Tämähän on täysin normaali käytäntö kaikissa luokissa.

187
Muutamia pointteja. Ensinnäkin WJ sarja on epävirallinen kisasarja. En tässä nyt ole mitenkään puhumassa sen enempää AKK roolissa, vaan siis ihan todetakseni muutamat seikat.

- Sarja on toiminut todella hyvin Eskelisen ohjauksessa ja yleensä luokkayhteyshenkilö (Maastosarja) on asiassa tehnyt yhteistyötä WJ sarjan kanssa.
- Sarja on tuonut hyvin uusia kuljettajia. Syitä tähän juuri se, että kisa ei vaadi lisenssiä sekä myös että kisoja on paljon ja eripaikkakunnilla. Myös kisojen yksipäiväisyys helpottaa tässä, koska ei tule uusille kuljettajille paljoa kustannuksia.
- Jos kisaa pidennetään kahteen päivään, niin uskon että kokeneet kisaajat pysyvät, mutta tuoreemmat kisaajat katoavat.
- Jos kisa on yksipäiväinen (per luokka) niin silti kokeneet kisaajat pysyvät, eli siis kisaa pidentämällä ei voiteta mitään.
- Koska sarja on epävirallinen, niin sitä ei voida merkitä viralliseen kalenteriin. Toki se voidaan ottaa huomioon sitä suunniteltaessa (kuten tänä vuonna Model Expo huomioitiin). Tämä kuitenkin edellyttää että päivämäärät ovat tiedossa.

188
Ihme mussutusta. Kisoja voi tulla seuraamaan toki paikan päälle. Tulokset oli netissä tunti kisojen päättymisen jälkeen, joten en näe missä ongelma.

Toki vielä enemmän ihmetyttää, että finRC porukat (Jussi & Janne) kyselee tuloksia ja valittaa "uutisoinnista", vaikka oma edustaja (Sakari) oli paikalla koko viikonlopun.

189
Tulokset / Vs: GPT IV Kouvola lopputulokset
« : 11.08.11 - klo: 16.08 »
Ajanotossa oli 3 ja 4 alkueräkierroksen aikana virhe, jonka johdosta alkuerien tulokset kisapaikalla olivat GT-8 luokan osalta virheellisiä. Kilpailun jälkeen asiasta tehtiin vastalause, joka hyväksyttiin ja käsiteltiin lajiryhmän toimesta. Lajiryhmä päätti kuultuaan eri osapuolia, että alkuerien tulokset tullaan korjaamaan niistä saatavien pisteiden takia.

Kilpailupaikalla kuljettajat kuitenkin sijoiteltiin finaaleihin virheellisten alkuerätulosten mukaan, joka nyt korjatuissa tuloksissa näkyy. Finaalien tulokset päätettiin pitää muuttumattomina, koska muuttuneiden alkuerätulosten vaikutusta finaaleihin on mahdoton arvioida sekä paremman / huonomman lähtöruudun vaikutus pitkään finaaliin on hyvin minimalistinen. Lisäksi vastalause kohdistui nimenomaan alkuerätuloksiin, eikä finaalien tuloksiin.

190
Tulokset / Vs: GPT IV Kouvola lopputulokset
« : 11.08.11 - klo: 11.19 »
Tässä ne GT-8 tulokset. Tarkoitus oli saada ne tänne jo tiistaina, mutta valitettavasti tiistaina työpäivä venähti keskiviikko aamun puolelle yhden kriittisen tilanteen takia, joten siinä sitten meni samalla myös keskiviikko uusiksi.

Koodia: ("TOP 4 Q") [Valitse]
Pos No. Name Result In Session Overall BestTm
1 4 Pekka Kuronen 13 4:59.039 Heat 2 22.498
2 14 Jethro Lehtojärvi 13 4:59.945 Heat 2 22.502
3 20 Petri Hoffman 12 4:48.279 Heat 2 23.060
4 22 Jaakko Mursula 12 4:57.605 Heat 2 23.912

Koodia: ("Lopputulokset") [Valitse]
Pos No. Name Laps Diff Gap Total Tm Best Tm In Lap Club
1 14 Jethro Lehtojärvi 86 30:08.326 19.953 33 TUA
2 6 Juho Hattunen 81 -- 5 Laps -- -- 5 Laps -- 30:05.572 20.909 28 PKSRCA
3 4 Pekka Kuronen 81 14.229 14.229 30:19.801 20.707 27 KUA
4 10 Tommi Turku 80 -- 6 Laps -- -- 1 Lap -- 30:14.088 21.393 21 PKSRCA
5 22 Jaakko Mursula 79 -- 7 Laps -- -- 1 Lap -- 30:00.263 21.226 44 PKSRCA
6 9 Markus Aallonen 77 -- 9 Laps -- -- 2 Laps -- 30:40.601 21.420 7 AAU
7 11 Riku Forsström 72 -- 14 Laps -- -- 5 Laps -- 30:15.555 22.092 64 UAU
8 3 Vesa Rousku 65 -- 21 Laps -- -- 7 Laps -- 28:07.161 21.136 7 PKSRCA

9 17 Petteri Jäntti 38 6.584 6.584 15:19.630 20.776 9 PKSRCA
10 20 Petri Hoffman 36 -- 3 Laps -- -- 2 Laps -- 15:19.315 21.554 6 PKSRCA
11 42 Mikko Korhonen 35 -- 4 Laps -- -- 1 Lap -- 15:15.942 22.546 34 HyUA
12 21 Jarmo Kiiski 35 0.845 0.845 15:16.787 22.020 17 KyPak
13 27 Mika Niiranen 26 -- 13 Laps -- -- 9 Laps -- 10:58.567 21.909 15 LahUA


191
Mä tarjoon..

192
Uutiset sekä uutisotsikot ovat tulossa kyllä vielä takaisin, mutta niihin liittyen on muutama asia vielä auki. Palaan asiaan kyllä kun suunnitelmat ovat selvillä.

Foorumi on nykyään kyllä nopeampi kuin ennen, mutta välillä näin illlalla foorumi hieman hidastelee kun käyttäjiä on paljon. Tämän asian kanssa teen töitä tälläkin hetkellä, eli toki tavoite on että hidastelua ei esiinny.

193
Ilmoittautuneet:

- Petri Peltola, Kauhava
- Jari Itävuori, PKSRCA
- Petri Hoffman, PKSRCA
- Kale Meriläinen, PKSRCA
- Pekka Poutiainen, Raisio
- Timo Jokinen, TUA
- Mika Hurula, Salo
- Juuso Siivonen, Salo
- Toni Montonen, Salo
- Juha Menna, TUA
- Jyrki Lehto, ATAK/UA
- Jarkko Kuusinen, PKSRCA
- Pauli Helin, TamUA
- Kari Siik, TamUA
- Pentti Minkkinen, LMM

Yhteensä 14 kpl


194
Kilpailijoiden kanava / Ajanottokoulutus 17.9.2011 klo 10
« : 06.08.11 - klo: 10.27 »
Terve,

Pidetään koulutus kilpailujen ajanottoa varten, koska on tiedossa että useissa seuroissa on pulaa pätevistä ajanottajista. Koulutuksessa käsitellään ajanottoa sekä muita siihen liittyviä asioita niin kerho- kuin arvokisojen kannalta. Koulutuksessa käydään ajanottoon liittyvä laitteisto sekä ohjelmisto, sekä siihen liittyvät periaatteet ja konseptit. Lisäksi tietysti käydään ihan käytännössä asioita lävitse projektorin kautta, kuinka homma toimii kussakin tilanteessa. Koulutuksesa käytetään Sparc 2 -ohjelmistoa, joka on Suomessa yleisin ajanotto-ohjelmisto.

Esimerkit kaikista Suomessa virallisesti käytössä olevista ajokaavioista tullaan käymään lävitse, sekä mikäli kerho tms kisoissa on käytössä jotain muita kaavioita, niin ne voidaan toki myös kaikki katsoa lävitse. Lisäksi tietysti perehdytään erilaisiin ongelmatilanteisiin (koska niitä tulee aina) ja niiden ratkomiseen oikeaoppisesti.

Koulutus on ilmainen ja pidetään Espoossa. Koulutuksen kesto tulee olemaan varmaankin jotain 4 - 6 tunnin luokkaa, riippuen ihan siitä kuinka laajalti aihetta käsitellään ja kuinka paljon paikalle tulee ihmisiä. Koulutuksen aikana voidaan pitää toki taukoja, mutta tarkoitus olisi pitää hyvin informatiivinen ja yleishyödyllinen tilaisuus.

Tämä ei ole virallinen AKK -alainen koulutus, vaan itseni järjestämä (vai sanottaisiinko että PKSRCA järjestämä) koulutus, joka olisi tarkoitus pitää työpaikkani neuvottelutiloissa.

Kaikki halukkaat siis mukaan. Mukaan voi myös tulla henkilöt jotka ovat vain kiinnostuneet ajanotosta (esim. kilpailunjohtajat, jotka haluavat ymmärtää ajanoton konseptit omassa kilpailuorganisaatiossansa), mutta eivät välttämättä ole ajanottoa tekemässä lähitulevaisuudessa.

Ilmoittautumiset minulle sähköpostitse matti.korvenmaa (at) swarco.com. Ensimmäiset 24 mahtuu mukaan. Jos määrä ylittyy, niin voidaan pitää toinen koulutus myöhemmin, jotta kukaan ei jää ilman.

Koulutus siis pidetään 17.9.2011 (lauantai) ja alkaa klo 10. Koulutus pidetään Espoossa osoitteessa Sinimäentie 8, 02630 Espoo.


http://maps.google.fi/maps?q=sinim%C3%A4entie+8,+espoo&hl=fi&ie=UTF8&sll=61.68443,27.294582&sspn=0.011949,0.033517&z=15

195
Hyvä että toimii.

Nyt olisi foorumin hakuun tehty kokonaan uusi indeksoitu järjestelmä, jonka pitäisi nopeuttaa foorumia sekä sekä tietysti myös itse hakua. Tämä ei kuitenkaan näy ulospäin millään tapaa, eli siis kaikki toimii kuten ennenkin.

196
Olisikohan kyseessä sama ongelma josta tuossa ylempänä jo kirjoittelinkin:

Lainaus
Jossain vaiheessa oli joillain käyttäjillä ongelma, että viestiä kirjoittaessa tekstikenttä venyi oikeaan reunaan liikaa. Tämä johtui foorumin teeman päivityksestä ja joillain käyttäjillä oli vielä vanhan teeman css tiedosto käytössä. Ongelma on korjaantunut ja mikäli ongelma vielä on havaittavissa, niin tyhjentäkää selaimen välimuisti kokonaan. Tämän pitäisi korjata ongelma

Mitä tulee foorumin ulkoasuun ja toimintoihin, niin tässä ei vielä ole lopetettu näiden uudistusten kanssa vaan lisää on vielä tulossa. Tällä hetkellä olen työstämässä taustaraudan kanssa, eli siis nopeutusta haetaan toimintoihin. Tämän jälkeen sitten taas joitain uudistuksia tiedossa myös, jotka näkyvät myös ulospäin.

Ulkoasun suhteenhan alkuvuodesta tehtiin kiireessä päivitys uudempaan versioon, jonka jälkeen ulkoasun jne viilaus jäi aika pahasti kesken johtuen muista kiireistä. Tarkoitus oli tämä nyt sitten paikata ja hieman muutenkin tuoda sivustoa nykyailkaan.

197
Myöskin Google Mapsista voi suoraan linkittää foorumille. Tässä esimerkki:


http://maps.google.fi/maps?q=vaasa+urheiluautoilijat&hl=fi&ll=63.075395,21.681299&spn=0.001348,0.004823&sll=62.593341,27.575684&sspn=11.271242,39.506836&t=h&z=18

Eli käytännössä vaan otetaan Google Mapsista se "Liitä linkki sähköpostiin tai pikaviestiin" ja se laitetaan tänne foorumille, niin se muuttuu suoraan kartaksi. Yllä oleva kartta tuli koodilla:

Koodia: [Valitse]
http://maps.google.fi/maps?q=vaasa+urheiluautoilijat&hl=fi&ll=63.075395,21.681299&spn=0.001348,0.004823&sll=62.593341,27.575684&sspn=11.271242,39.506836&t=h&z=18
Kuka tunnistaa mikä paikka kyseessä? :)

198
Päivitykset ja asennukset alkavat olemaan aika loppusuoralla. Kuten olette varmaan huomannut, niin hieman kaikenlaista pientä on muuttunut.

Uusimpana lisäyksenä foorumin aiheisiin on lisätty Googlen +1 nappula, joka siis toimii hieman samalla tapaa kuin Facebookin Like -nappi. Googlen +1 nappula kuitenkin vaikuttaa myös hakutuloksiin, eli jos jossain aiheessa on esimerkiksi hyvää infoa jostain asiasta, niin sitä kannattaa klikata ja uusi harrastaja sitten puolestaan voi löytää helpommin kaipaamansa informaation.

Facebookin Like -nappi saattaa myös ilmestyä kun kerkeän siihen hieman enemmän perehtymään.

199
Sivusto siirtyy parhaimmillaan toiselle palvelimelle, joten hetkellisesti osoitepalkissa sivuston osoite voi näkyä IP osoitteenna (tämä siis siirron ajan). Tilanne normalisoituu kun siirto saadaan päätökseen. Myös joitain viestien liitteitä voi puuttua hetkellisesti. Tarkistan kaikki liitteet siirron jälkeen.

200
Nyt pitäisi olla pääosin kaikki oleellisimmat muutokset / korjaukset tehty. Vielä puuttuu etusivulta uusimmat viestit tms pientä, mutta pääosin sivusto on ihan hyvin kasassa tällä hetkellä. Myös nopeuteen on tulossa parannusta.

Bannerit tosiaan tulivat takaisin, eli ne löytyvät tuosta ylhäältä. Kierrossa on varsinaisten RC liikkeiden lisäksi myös hyvin pienellä osalla Googlen tarjoamia mainoksia samalla banneripaikalla. Lisäksi alhaalta löytyy tekstimuotoiset Googlen mainokset. Koetin nämä saada mahdollisimman siististi tuonne, jotta niistä ei varsinaisesti haittaa tulisi kenellekään.

Mainostuloilla tätä foorumia kuitenkin pidetään yllä, joten mainokset ovat välttämätön paha.

201
Kas noin banneri siirretty vasempaan oikeaan reunaan ja foorumin "navigointipuu" siihen sitten oikealle vasemmalle puolelle, jotta pystytilaa menee mahdollisimman vähän.

202
Mainokset tulee kauppiailta, eli heti kun heiltä tulee päivittyneet mainokset niin ne toki päivittyvät.

EDIT: Niin ja bannerin paikkaa tullaan vielä muokkaamaan, eli ei jää ihan tuohon keskelle vieden niin paljoa tilaa.

203
Sen verran tästä asiasta vielä, että tosiaan PKSRCA aktiivisesti kyseli heti Salon kisan jälkeen useaan otteeseen mahdollisuutta järjestää tuplakisa. Muilta seuroilta ei tullut vastaavia kyselyitä. Kun kisoja järjestetään, niin yksi kaikista tärkeimmistä tekijöistä onnistuneisiin kisoihin on seuran oma halu, joka tässä tapauksessa oli hyvin nähtävissä.

Tämä oli tietysti myös yksi päätökseen johtanut seikka. En itse usko, että tässä mitään kotikenttäetua luodaan mihinkään suuntaan, koska on nähty että radasta riippumatta muutamat kuskit pystyvät ajamaan useita sekunteja nopeampia kierrosaikoja kuin muut.

Ja käsittääkseni Lavangon rata on tälläkin hetkellä ajokunnossa, eli harjoittelemaan pääsee kyllä vaikka heti. Eli siis ei tarvitse odottaa sinne kisaa edeltävään perjantaihin saakka. Joskus on ajettu sellaisillakin radoilla, joissa yleistä harjoittelumahdollisuutta ei ole ollut laisinkaan ennen kisaa.

204
YouTube videot toimii taas. Erona aikaisempaan on se, että enää ei käytetä youtube bbcode tagia laisinkaan, vaan siis ihan laittamalla osoitteen viestiin se muuttuu videoksi automaattisesti.

Esimerkki:

Koodia: [Valitse]
http://www.youtube.com/watch?v=R2l9-usTg5A
Eikä siis kuten oli ennen:

Koodia: [Valitse]
[you tube]http://www.youtube.com/watch?v=R2l9-usTg5A[/you tube]
(Oikeasti youtube pitäisi kirjoittaa yhteen, mutta muutin järjestelmään poistamaan nuo vanhat tägit automaattisesti.)

Lisäksi tämä uusi versio mahdollistaa videoiden lisäämiseen samaan tapaan myös Google Videosta, Vimeosta, ESPN, Facebook jne.. Täydellinen lista löytyy:

http://www.esas.org.uk/smf/index.php?topic=179.0

Järjestelmä muuttaa vanhoista viesteistä vanhat tagit pois, niin myös vanhojen viestien videot tulevat toimimaan ongelmitta jatkossa.

205
Fontti löytyi nopeasti. Kiitokset. Odotettavissa siis headerin ja footerin "fiksausta". :)

206
Päivittelyt on vielä hieman kesken, joten pieniä katkoksia saattaa tulla välillä.

Kuitenkin tosiaan foorumi on päivitetty uudempaan versioon ja samalla sitten myöskin teema jouduttiin päivittämään, jonka seurauksena kaikkia siihen tehtyjä muutoksia ei ole vielä tässä uudessa installaatiossa. Ne kuitenkin tulevat.

Lisäksi myös on odotettavissa että foorumin header (ylägrafiikka) tulee muuttumaan sekä mahdollisesti myös foorumin alalaitaan tulee pieniä muutoksia. Bannerit myös tulevat "vihdoin" takaisin.

Mikäli jolla kulla on tallessa aikaisemman RC10.fi "logon" fontti, niin ottaisin sen mielellään vastaan. Itselläni sitä ei missään ole ja ei useamman tunnin etsiskelyn jälkeen myöskään löytynyt netistä. Fonttihan oli nimeltään "SCI-FI" ja sen aikoinaan laitoin ladattavaksi kun jotkut halusivat tehdä omia tarroja / paitoja tms. Tuolla nimellä kyllä löytyy montakin fonttia, mutta kaikki jotka tulivat vastaan olivat kuitekin erilaisia.

Fontin voi lähettää minulle esim. mailitse matti.korvenmaa (at) swarco.com taikka vaikkapa laittamalla tähän ketjuun vastauksen liitetiedostoksi.

YouTube linkit eivät tällä hetkellä toimi, mutta ne tulevat toimimaan kyllä piakkoin. Tämän "YouTube BBCode" modifikaation versio ole ole vielä päivittynyt tähän päivitettyyn versioon, joten sen takia se ei vielä paikalla ole.

Oleellisimpia muutoksia on että bottitarkistusta on vahvistettu (ei tule enää spammia) sekä kaikkien käyttäjien sähköpostitiedot on piilotettu kaikilta rekisteröitymättömiltä käyttäjiltä (vaikka asetuksissa olisikin sallittu näyttää se). Lisäksi viestien kirjoittajan nimen eteen on tullut "mollukka", joka näyttää onko kirjoittaja foorumilla paikalla vaiko ei. Samoin myös alueiden ja aiheiden yläpäässä on nyt listattuna kuka ko. aluetta / aihetta katsoo.

Jossain vaiheessa oli joillain käyttäjillä ongelma, että viestiä kirjoittaessa tekstikenttä venyi oikeaan reunaan liikaa. Tämä johtui foorumin teeman päivityksestä ja joillain käyttäjillä oli vielä vanhan teeman css tiedosto käytössä. Ongelma on korjaantunut ja mikäli ongelma vielä on havaittavissa, niin tyhjentäkää selaimen välimuisti kokonaan. Tämän pitäisi korjata ongelma.

207
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 29.07.11 - klo: 13.47 »
Siitä on aikaa kun viimeksi modasin powereita tuolla tavalla, mutta ATX powereissa ei keinokuormaa tarvita. AT virtalähteessä se taas puolestaan tarvitaan.

Johdoista sen verran, että se vihreä (power on) piti muistaakseni kolvata siihen harmaaseen eikä suoraan maahan. Joissain powereissa toimii suoraan maahan kolvattuna, mutta se harmaa muistaakseni oli se oikea paikka joka itselläni aikoinaan ratkaisi yhden tapauksen.

Voi toki olla että muisti pätkii myös. :)

EDIT: Piti oikein tarkistaa ja kyllähän se niin oli että vihreä maahan ja harmaaseen sitten voi laittaa esim. ledin taikka kytkeä sen diodilla maahan.

208
Foorumia päivitellään parhaillaan uudempaan versioon, eli johtuu siitä.

209
Hei,

Lajiryhmä sai tiedon Salon kisan keskeyttämisestä heti samana päivänä ja sen jälkeen alettiin miettiä miten asian kanssa edetään. Koska koko lajiryhmä oli kiinni Vaasan MM projektissa, niin päätin että asiasta päätetään heti Vaasan MM kisan jälkeen ja tämän vastauksen annoin myös kaikille asiasta tiedusteille.

Vaasan MM kisojen jälkeen keskustelin asiasta tämän viikon maanantaina 25.7.2011 luokkayhteyshenkilön kanssa ja päätimme että Lavangossa järjestetään tuplakisa kalenterin mukaisena viikonloppuna. Eli siis erilliset kilpailun lauantaina sekä sunnuntaina, joista jaetaan kustakin pisteet normaalisti. Päätöksen jälkeen ilmoitin asiasta myös PKSRCA:n edustajalle.

Painavin syy miksi kisa pidetään Lavangossa eikä Kauhavalla on se, että Kauhavan kisaviikonlopun aikana ajetaan myös Touring EM kisat. Meillä on muutamia kilpailijoita jotka ovat näissä karkeloissa kisaamassa ja käytännössä mikäli Kauhavalla olisi ajettu kaksi kisaa, niin näiden kuljettajien osalta koko M8 sarja olisi jäänyt torsoksi (mahdollisuus ajaa vain 2 / 4 kisaa ja ei mahdollisuutta saada täysiä pisteitä).


Terveisin,
Matti Korvenmaa
Lajiryhmän PJ

210
Hei,

Lajiryhmä sai tiedon Salon kisan keskeyttämisestä heti samana päivänä ja sen jälkeen alettiin miettiä miten asian kanssa edetään. Koska koko lajiryhmä oli kiinni Vaasan MM projektissa, niin päätin että asiasta päätetään heti Vaasan MM kisan jälkeen ja tämän vastauksen annoin myös kaikille asiasta tiedusteille.

Vaasan MM kisojen jälkeen keskustelin asiasta tämän viikon maanantaina 25.7.2011 luokkayhteyshenkilön kanssa ja päätimme että Lavangossa järjestetään tuplakisa kalenterin mukaisena viikonloppuna. Eli siis erilliset kilpailun lauantaina sekä sunnuntaina, joista jaetaan kustakin pisteet normaalisti. Päätöksen jälkeen ilmoitin asiasta myös PKSRCA:n edustajalle.

Painavin syy miksi kisa pidetään Lavangossa eikä Kauhavalla on se, että Kauhavan kisaviikonlopun aikana ajetaan myös Touring EM kisat. Meillä on muutamia kilpailijoita jotka ovat näissä karkeloissa kisaamassa ja käytännössä mikäli Kauhavalla olisi ajettu kaksi kisaa, niin näiden kuljettajien osalta koko M8 sarja olisi jäänyt torsoksi (mahdollisuus ajaa vain 2 / 4 kisaa ja ei mahdollisuutta saada täysiä pisteitä).


Terveisin,
Matti Korvenmaa
Lajiryhmän PJ

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 62