Kirjoittaja Aihe: Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa  (Luettu 6437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Moi,
ajattelin nyt mainita tästä kun en itse ainakaan ollut tietoinen ennen tätä päivää kun hain tilausta tullista..

Eli yhdysvallat sotii myös EU:ta vastaan kauppasodalla, joka tarkoittaa että EU vastaavasti sotii takaisin nostamalla tuontitavaroiden (tietyt nimikkeet kuten RC kama) USAsta extra veroa yhdellä prosenttiyksiköllä per KK. Tällä hetkellä se on 7% ensi kuussa jo 8% ja jos tilanne jatkuu kuten ainakin vuoden loppuun asti, niin se on jo jouluna 15% joka alkaa olla tuntuva lisä.

Näyttää myös tullin valppausaste kohonneen sillä tuntuu että yhä useampi tilaus USAsta jää tulliin, vaikka summat olis pieniä. "Haluavat nähdä kauppakirjan" prkl.

-Mika

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #1 : 21.05.04 - klo: 12.24 »
Siis täytyy jatkaa tilaamista idästä.  :wink: EU-käy harvemmin kauppasotaa muiden kuin USA:n kanssa, jonka kanssa ollaan pelleilty monesti.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #2 : 21.05.04 - klo: 12.24 »
No voi hitto...  Mulle on towerin tilaukset tulleet aina viikossa siitä hetkestä kun saan ilmoituksen, että paketti on postitettu. Paitsi nyt on kestänyt jo reilut 2 viikkoa.  Tästäkin saan siis kiittää 'dabuljuuta'.

Ihan kiva, että sellainenkin kehitysmaa kuin USA saa suomalaisen RC-harrastajan veren kiehumaan.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #3 : 21.05.04 - klo: 12.30 »
Jep, toi extra lisä tarkoittaa sitä että viim. ens vuonna halvempi taala ei enää jeesaa härmäläisiä pätkääkään..

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #4 : 21.05.04 - klo: 12.49 »
Pressavaalit on ovella, katotaan nyt, että mikä tilanne tulee olemaan ensi vuonna taalan kurssin, tullien ja ennen kaikkea istuvan presidentin suhteen. Jotenkin pelottaa, että ainakaan viimeisen kohdalla ei tule muutosta tapahtumaan.. :wink:
Lahti Rock City

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #5 : 21.05.04 - klo: 13.06 »
Niinpä, no mikäs ko. naisessa on vikana ...  :wink: eduskunta täyteen Meriläisiä, Karpelaa ja muuta kimulia.. kyllä se siitä..

Vikana joo, siis niinkuin muissakaan suomalaisissa naisissa.. ei olla tossun alla ei pojat   .. eihän..  :|

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #6 : 21.05.04 - klo: 13.52 »
Hellgren kyllä tarkoitti Puskan Ykää eikä Halosta. Suomen presidentilla ei oo mitään vaikutusta maailman politiikkaan.
Tiim Lahti | S-grafix

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #7 : 21.05.04 - klo: 14.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Hellgren kyllä tarkoitti Puskan Ykää eikä Halosta. Suomen presidentilla ei oo mitään vaikutusta maailman politiikkaan.


Ai niin tietenkin, eihän meillä ole vaaleja tulossa ihan lähiaikoina...
sorry!! Pitäs varmaan joskus ajatellakin ekaks ...  :roll:
No ehkä sinnekin nainen ohjaimiin niin homma toimii..   :wink:

Jukka, toi sun "hajatelma" on hyvä tossa alla!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #8 : 22.05.04 - klo: 08.46 »
No voihan v***u suoraan sanoen USA:nkin kanssa. Olis kesällä voinut tilata kaikkea jännää jenkkilästä, mutta eihän sitä enää viitsi kun kerran verot nousee. Pitänee alkaa salakuljettaa tavaraa suomeen ;)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #9 : 22.05.04 - klo: 09.05 »
niinno, hintojen nostamisestahan saa kiittää EU:ta, tosin vastapainoksi jenkkien tuontirajoituksille euroopasta...

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #10 : 16.06.04 - klo: 15.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
No voi hitto...  Mulle on towerin tilaukset tulleet aina viikossa siitä hetkestä kun saan ilmoituksen, että paketti on postitettu. Paitsi nyt on kestänyt jo reilut 2 viikkoa.  Tästäkin saan siis kiittää 'dabuljuuta'.

Ihan kiva, että sellainenkin kehitysmaa kuin USA saa suomalaisen RC-harrastajan veren kiehumaan.



NO minä oon yrittänyt tilailla towerista parikin kertaa ja aina sieltä tulee jotain Miami Vice kielistä tekstiä että ei oo onnistunu kun puuttuu jotain tietoja? Mitenkä se onnistuu niiku että tulis niitä tavaroitakin?  V....u käpy palaa kohta ja ostan Suomesta kalliimmalla jos se on näin vaikeeta. :evil:
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #11 : 16.06.04 - klo: 16.07 »
Lainaus käyttäjältä: "svart"

NO minä oon yrittänyt tilailla towerista parikin kertaa ja aina sieltä tulee jotain Miami Vice kielistä tekstiä että ei oo onnistunu kun puuttuu jotain tietoja? Mitenkä se onnistuu niiku että tulis niitä tavaroitakin?  V....u käpy palaa kohta ja ostan Suomesta kalliimmalla jos se on näin vaikeeta. :evil:


Towerista ostaminen on maailman helpoin juttu (melkein). Jos vaan omistat luottokortin, niin homma on bueno. Eli rekisteröidyt sisään (tämä tarvii tehdä vain kerran) ja sitten laitat ostoskoriin tavarat jotka haluat. Sitten vaan kassan kautta pois ja vastailet kaikkin kysymyksiin mitä eteen tulee.  Tai toinen tapa on, että tilaat kamat hobbylinnan kautta.

Mitä se järjestelmä sulle sitten valittaa?

Edit: Jos Englannin kieli ei suju niin sitten tilaaminen on tietenkin oleellisesti vaikeampaa.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #12 : 16.06.04 - klo: 17.30 »
Muuten kaikki kulut yhteen laskettuna kummasta tulee kalliimmakse hobbylinnan kautta vai omin päin towerista? Eikö aika samaa luokaa ole hinnat vai?

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #13 : 17.06.04 - klo: 11.51 »
Joo ei se englanti nyt suju niiku suomi mutta jotain kuiteskin ja se valittelee jotain luottokortti numeroita vaikka oon ne syöttänyt sinne (luultavasti oikein) jotain faxi juttujakin se kyselee, kun ei oo faxia niin ei faxata.

No mutta tänään olikin taas tullut sähköpostiin viesti kaikesta huolimatta vaikka en oo faxaillut mitään kortinkuvia tai mitä ne nyt vailla ovatkaan ja olettaisin että tavarat olisivatkin tulossa! mutta saa nähdä.

onko muuten mitään mistä voi tilailla ilman luottokortinnumeroiden syöttöä kun kuiteskin hieman pelottaa niitä tonne nettiin kirjoitella.

Noista tulleista en arvannut varautua ennakkoon :x   olihan tilauskin jo vajaat 330$ kuluineen ja jos vielä tullit tulee siihen päälle niin, voihan voihan...

Ja pakettiko ei tuukkaan lähimpään postiin?  Itse asun Joensuun seudulla ja saa nähdä mistähän mahtaa löytyä paketti jos se nyt onkin tulossa. Täähän menee jännittäväksi extreme touhuksi.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #14 : 17.06.04 - klo: 15.39 »
Lainaus käyttäjältä: "svart"
Joo ei se englanti nyt suju niiku suomi mutta jotain kuiteskin ja se valittelee jotain luottokortti numeroita vaikka oon ne syöttänyt sinne (luultavasti oikein) jotain faxi juttujakin se kyselee, kun ei oo faxia niin ei faxata.

onko muuten mitään mistä voi tilailla ilman luottokortinnumeroiden syöttöä kun kuiteskin hieman pelottaa niitä tonne nettiin kirjoitella.

Ja pakettiko ei tuukkaan lähimpään postiin?  Itse asun Joensuun seudulla ja saa nähdä mistähän mahtaa löytyä paketti jos se nyt onkin tulossa. Täähän menee jännittäväksi extreme touhuksi.


Luottokortin numero pitää kirjoittaa yhteen, eli ilman niitä välejä. Sitten järjestelmä kysyy sitä kolmi numeroista varmistus koodia joka on luottokortin takapuolella.

Paketti tulee lähimpään tullin toimipisteeseen, mutta voihan sinne sitten soitaa ja kysyä voiko homman järjestää paikalla käymättä.

Ja jos toimitus osoite on eri kuin luottokortin omistaja tiedot, niin tulee ongelmia...
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #15 : 17.06.04 - klo: 15.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Muuten kaikki kulut yhteen laskettuna kummasta tulee kalliimmakse hobbylinnan kautta vai omin päin towerista? Eikö aika samaa luokaa ole hinnat vai?


Riippuu siitä onko tilaus niin pieni, että tullin raja ei ylity (noin 38e ilman postikuluja). Otetaan esimerkiksi Hitec HS-645MG servo, hinta TowerissA 36,99$

Oma tilaus:
(36,99$ + 11,54$) * 0.8 = 38,8e

Hobbylinna tilaus:
36,99 * 1.3 = 48,1e (44,4e kertoimella 1.2)

Eli kyllä tuollaisia pienempiä tilauksi kannattaa tehdä ihan itse, tulee halvemmaksi ja kamat tulee n. viikossa kotiin.

Jos tilaus on kalliimpi ja jää tulliin odottamaan lisämaksuja, niin sitten erotus tietenkin pienenee. Hobbylinnan kautta on tietenkin sitten mahdollisesti helpompi toimia jos tulee viallinen tai väärä tuote.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #16 : 17.06.04 - klo: 21.30 »
Mun USAn tilaus tuli tänään kotiin ilman tullia

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #17 : 18.06.04 - klo: 00.09 »
Olen tehnyt aika paljon tilauksia (eri kokoisia paketteja) USAhan ja täytyy sanoa että todella harvoin jää tullin käsiin paketti, vai onko miulla käynnyt tuuri vaan.
Jerzi

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #18 : 18.06.04 - klo: 00.19 »
ON! yli $50 niin tänä päivänä lähes varmasti jää..

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #19 : 18.06.04 - klo: 09.07 »
Minä tilasin Hobbylinna kautta Towerista 349$ arvosen paketin. Pitäs tulla ihan kohta.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #20 : 18.06.04 - klo: 09.22 »
Onnittelut, laske siihen päälle sitten tullit luokkaa ~10-30%, ALV 22% jos et ole "yritys" + 8% kauppasota -maksua.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #21 : 18.06.04 - klo: 09.43 »
JOO tiedän tuon rajan, mutta se mikä on ihmeelistä tuossa rajassa on se että lähetys kulut lasketaan myös tuon hintaan, toisin sanoen jos olet ostanut tuotteen ja sen hinta on vaikka 30usd ja posti kulut 25usd niin siitä tulee maksaa tullia. On olemassa tiettyjä kuviota välttyäkseen tullia ( toimii n,85% varmuudella) mutta se vaati yhteis ymmärystä ostajan ja myyjän välillä.
Jerzi

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #22 : 18.06.04 - klo: 09.59 »
JOO tiedän tuon rajan, mutta se mikä on ihmeelistä tuossa rajassa on se että lähetys kulut lasketaan myös tuon hintaan, toisin sanoen jos olet ostanut tuotteen ja sen hinta on vaikka 30usd ja posti kulut 25usd niin siitä tulee maksaa tullia. On olemassa tiettyjä kuviota välttyäkseen tullia ( toimii n,85% varmuudella) mutta se vaati yhteis ymmärystä ostajan ja myyjän välillä.
Jerzi

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #23 : 18.06.04 - klo: 10.23 »
juri näin Jerzi, juuri näin...

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #24 : 18.06.04 - klo: 10.29 »
Jos tilaan Towerista toimituskuluineen $41,19:n (?34,328) arvoisen paketin onko varmaa ettei tule tulleja, eikä veroja?

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #25 : 18.06.04 - klo: 10.33 »
Mikään ei ole varmaa koska tulli on tiukentanut linjaa USA tilausten suhteen. Todennäköisesti selviät ilman extra kuluja.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #26 : 18.06.04 - klo: 12.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
ja kuin ison pakkkauksen ostit?

Noo, se oli vain 49,jotain$

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #27 : 18.06.04 - klo: 21.59 »
Jos tilaa Towerista niin lähetyskuluista ei mene tullia! Tämä siksi, että siinä paketin päällä olevassa hinnassa ei ole lähetyskuluja sisällytettynä. Näin on asia ainakin minulla ollut, 8 pakettin kokemus.



Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
JOO tiedän tuon rajan, mutta se mikä on ihmeelistä tuossa rajassa on se että lähetys kulut lasketaan myös tuon hintaan, toisin sanoen jos olet ostanut tuotteen ja sen hinta on vaikka 30usd ja posti kulut 25usd niin siitä tulee maksaa tullia. On olemassa tiettyjä kuviota välttyäkseen tullia ( toimii n,85% varmuudella) mutta se vaati yhteis ymmärystä ostajan ja myyjän välillä.
Jerzi
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

  • Vieras
Hyvä tietää USA tilauksista: Kauppasota menossa
« Vastaus #28 : 18.06.04 - klo: 22.14 »
...mutta ei kerrota Tullilaitokselle...hys hys

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Millä te tullaatte??
« Vastaus #29 : 28.06.04 - klo: 20.51 »
Minä olen lyhyestä ( reilu 1 kk ) RC-harrastusajasta huolimatta tilannut Towerista jo kaksi pakettia, toinen reilu 200 Eur. ja toinen reilu 300 Eur. Molemmat on pitänyt hakea tullista, maksaa alvit, mutta EI TULLIA  :shock:

Valitkaa tavaranimikkeeksi lelujen varaosia, niistä ei mene tullia...

En kerro missä tullissa tämä toimii  :mrgreen:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg