Kannatan ajatusta, että FTT:ssä otetaan käyttöön katsastuskortti, johon ruksitaan erilaisia asioita eri katsastuksen vaiheissa. Samaan korttiin ohjaaja merkkaa käyttämänsä välityksen ja vastaa tiedon oikeellisuudesta. Voihan siinäkin kusettaa, mutta aika iso kynnys on tieten valehdella. Näinhän tosiaan tuolla suuressa maailmassa on tapana tehdä. Ei siis valehdella, vaan käyttää katsastuskorttia.
Kortti helpottaa myös katsastajien toimintaa, kun näkee heti mikä auto, kene auto ja mitä kohteita siitä on aiemmin tsekattu. Kisan alussa, esim. Harjoitusrundien jälkeen voisi olla hieman isompi "katsastustauko", jonka aikana autot katsotaan läpi sillä tarkkuudella kuin kilpailemisen kannalta on oleellista. Hiittien välissä sitten vaan nopeat pistokokeet, välttämättä ei tarvitsisi minun mielestä kaikkia autoja edes katsastaa joka ikisen ajon jälkeen/ennen.
Kannatan maksimivälityksen asettamista, mutta siihen pitää olla riittävät empiiriset perusteet, jotta homma toimii.