Kirjoittaja Aihe: CORR kilpailuja  (Luettu 184427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #420 : 03.01.10 - klo: 22.29 »
Tuossa on pojat muuten oikeasti asiaa suuri osa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #421 : 03.01.10 - klo: 22.32 »
Seuraavaksi vois alottaa gallupin...

Kauanko kestää kun tällä kertaa napsahtaa

 :p

Lähimmäksi veikannut ei voita mitään.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #422 : 03.01.10 - klo: 22.36 »
Aivan oikeassa olet Hoke. Ongelma on nyt siinä että kuin on uusi luokka ja siihen on kiinnostusta sekä kisailijoitten puolelta että harrastelijoista niin kaikki huutaa nyt oman mielipiteensä ja sen takia ajattelin että olis jokin työryhmä joka pitää lajia yllä esim sääntöjen kohdalla.
Jos itse lähtisen ihan tosissaan lähtemään lajia ajamaan niin olishan se kivaa että autot menisivät suht samaa luokka ja auton säätämisessä ja ajotaidossa tulis ne erot.
Sharkki cuppihan loppui kuin lopetin sen asian ja kukaan ei viennyt enää lajia eteenpäin ja siinä taas huomattiin että laji kuin laji tarvitsee joku joka vie kiihkeästi lajia eteenpäin.
Ei muuta kuin kaikki vaan ostamaan corr auto ja kisailemaan ja pitämään hauskaa, sitä varmasti riittänee tässä luokassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #423 : 03.01.10 - klo: 22.38 »
Mistä hyvästä?  :tongue:

Pelakkää asiaa sanoisin.

Aikaisemmin jon.lindgren kiteytti koko touhun mielestäni hyvin.
-EI moottorirajoituksia.
-EI akkurajoituksia.
-Renkaat SC-renkaat.
-Tehdasvalmisteinen auto.
+Renkaat peittävä SC kori.

Ja se on siinä. Muuta ei tarvita.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #424 : 03.01.10 - klo: 22.43 »
Näiden autojen ominaisuudet ovat sitä luokkaa että 6.5T vastaan RTR sport combo = tasaväkistä.

RTR autollakin pärjäät ihan sellaisenaan.
Voittoon toki kohta tarvii edes karvan verran enemmän tehoa.

Takatuuppi corrilla et pysty tehoja hyödyntämään kun ominaisuudet loppuu jo pöydällä.

Sen unohdin tuossa pitkässä vuodatuksessani mainita että maavarasääntö on muutenkin niin naurettavan absurdi idea kun ajatellaan näiden autojen rakenteellisia eroja.

Säätäkääpä asson ja slashin maavarat identtiseks... Katsokaapa huvikseen kummassa on korkeempi painopiste.
"jahas... ei slässillä voi pärjätä vaan pitää hommaa asso että saa matalamman painopisteen"

Vaikka tosiasiassa nää autot on naurettavan tasaväkisiä vaikka autojen rakenne, säädöt ja varsinkin moottorit ovatkin aivan eri planeetalta.

Toissailtana oli hauska testata corria ja nauraa vedet silmistä tasaväkistä vääntöä.
Toinen ajo slässillä ja minä assolla... aivan eri renkaat... täysin eri setupit ja vieläpä täysin eri tehoiset koneet.
Rinnakkain kylki kyljessä silti kohellettiin sen minkä kerkes.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #425 : 03.01.10 - klo: 22.47 »
Mistä hyvästä?  :tongue:

Pelakkää asiaa sanoisin.

Aikaisemmin jon.lindgren kiteytti koko touhun mielestäni hyvin.
-EI moottorirajoituksia.
-EI akkurajoituksia.
-Renkaat SC-renkaat.
-Tehdasvalmisteinen auto.
+Renkaat peittävä SC kori.

Ja se on siinä. Muuta ei tarvita.

Totta...
Ainut vaan että miks akkuja ei rajoitettaisi 2S kovakuorisiin lipoihin.
Ihan nyt vaikka turvallisuus syistä.
Se myös ainakin osaltaan selkeyttäis sääntöjä.
Kun ne samat sähköt käy krossarista tai vaikka turistista.
Ei tartte sekuntiakaan ekakertalaisenkaan pähkäillä että tartteeks mun ny ostaa sit 3 vai 4 kennonen lipo että pärjään, vaan ne samat lipot on säännöissä, mitä kaupan hyllyiltäkin yleisimmin löytyy.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #426 : 03.01.10 - klo: 22.51 »
Tuo turvallisuus aspekti ei tullut mieleen. Totta puhut. Akut S2 hard.
Pointtinani oli vain se että yksinkertainen on kaunista.
Mitä vähemmän sääntöjä aina parempi.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #427 : 03.01.10 - klo: 22.54 »
Ainut vaan että miks akkuja ei rajoitettaisi 2S kovakuorisiin lipoihin.
Ihan nyt vaikka turvallisuus syistä.

Hyvä peruste rajoitukselle. Kilpailun kannalta sisäradalla ei mielestäni ole syytä rajoittaa akkuakaan mutta turvallisuus on tärkeää. Eli kovakuoriset 2S akut.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #428 : 03.01.10 - klo: 22.56 »
Juuri näin... totta.
Mitä enemmän säännöissä on rivejä, sitä enemmän se pelottaa jokaista luokkaa aloittelevana harkitsevaa.
Vaikka säännöt siis oliskin hyvät jne niin silti paksu pino pelottaa niin ettei sitä uskalleta edes lukea.
Eli nimenomaan yksinkertasuus kaunista.

Lipoissa vaan taitaa olla hyväks toi turvallisuus kuvio ettei ihan mitä vaan virityksiä ilmesty sisäkisoihin.
Ja tämä sääntö lähinnä vain helpottaa kaupassa sähköjen valkkaamista.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #429 : 03.01.10 - klo: 23.11 »
Maavara ehdotus oli vaan sen takia että kun katselin muutamien autoja niin ei ollut enään corrissa joustoa nimeksikään.....Jos joku tulee vakio corrilla viivalle ja toisella 2milliä korkea corri kumpi kaatuu helpommin.... Samaan on menty M4 puolella..... matossa on niin järkyttävä pito Schumeilla että crossi autot on matalampia kun touring autot.... Nooo varaosa myyjät hykertelee kun peli sitten kerran irtoo matosta :grin: :grin: Olis vaan ollut niin kiva katsella kun autot menee kun kiikkulaudat.... Nyt sekin jää näkemättä :cry: :cry: HOKE jos sulla on 2mm Maavaralla oleva auto tai 25mm korkea auto väitätkö että 25mm korkea auto pysyy mutkassa pystyssä vakaajilla yhtä hyvin kun 2 mm korkea???
« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 23.15 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #430 : 03.01.10 - klo: 23.17 »
Maavara ehdotus oli vaan sen takia että kun katselin muutamien autoja niin ei ollut enään corrissa joustoa nimeksikään.....Jos joku tulee vakio corrilla viivalle ja toisella 2milliä korkea corri kumpi kaatuu helpommin.... Samaan on menty M4 puolella..... matossa on niin järkyttävä pito Schumeilla että crossi autot on matalampia kun touring autot.... Nooo varaosa myyjät hykertelee kun peli sitten kerran irtoo matosta :grin: :grin: Olis vaan ollut niin kiva katsella kun autot menee kun kiikkulaudat.... Nyt sekin jää näkemättä :cry: :cry: HOKE jos sulla on 2mm korkea auto tai 25mm korkea auto väitätkö että 25mm korkea auto pysyy mutkassa pystyssä vakaajilla yhtä hyvin kun 2 mm korkea???

Maavarasäännössä ei ole järkeä, kun autot eivät ole rakenteeltaan/painopisteeltään samanlaisia. Traxxas ja Losi melko korkeita, muut matalampia, niin miten tässä tapauksessa maavara mitataan? Tuo rajoitus tarkoittaisi tosiaan käytännössä sitä, että Losin/Traxxasin omistajat joutuisivat jokoa vaihtamaan autoja, tai ostamaan viripalikkaa (vaihtoehtoisia runkoja) autoihiinsa. Toki mikään ei estä ostamasta niitä jokatapauksessa, esimerkiksi Slashiin löytyy kyllä runko joka on yhtä matalalla kuin muissakin.

PS. Tietysti voi joutua muutenkin keksimään jotain painopisteen laskemiseksi, mutta se, että auto pakotetaan korkeammalle kuin mikä olisi sopiva, ei ainakaan helpota asiaa.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #431 : 03.01.10 - klo: 23.26 »
Maavara ehdotus oli vaan sen takia että kun katselin muutamien autoja niin ei ollut enään corrissa joustoa nimeksikään.....Jos joku tulee vakio corrilla viivalle ja toisella 2milliä korkea corri kumpi kaatuu helpommin.... Samaan on menty M4 puolella..... matossa on niin järkyttävä pito Schumeilla että crossi autot on matalampia kun touring autot.... Nooo varaosa myyjät hykertelee kun peli sitten kerran irtoo matosta :grin: :grin: Olis vaan ollut niin kiva katsella kun autot menee kun kiikkulaudat.... Nyt sekin jää näkemättä :cry: :cry: HOKE jos sulla on 2mm korkea auto tai 25mm korkea auto väitätkö että 25mm korkea auto pysyy mutkassa pystyssä vakaajilla yhtä hyvin kun 2 mm korkea???

Maavarasäännössä ei ole järkeä, kun autot eivät ole rakenteeltaan/painopisteeltään samanlaisia. Traxxas ja Losi melko korkeita, muut matalampia, niin miten tässä tapauksessa maavara mitataan? Tuo rajoitus tarkoittaisi tosiaan käytännössä sitä, että Losin/Traxxasin omistajat joutuisivat jokoa vaihtamaan autoja, tai ostamaan viripalikkaa (vaihtoehtoisia runkoja) autoihiinsa. Toki mikään ei estä ostamasta niitä jokatapauksessa, esimerkiksi Slashiin löytyy kyllä runko joka on yhtä matalalla kuin muissakin.

PS. Tietysti voi joutua muutenkin keksimään jotain painopisteen laskemiseksi, mutta se, että auto pakotetaan korkeammalle kuin mikä olisi sopiva, ei ainakaan helpota asiaa.

No siis sehän pitää katsoa matalimman auton vakio setupin mukaan... Eikä korkeimman auton ja muut nostaa :grin: :grin: siis se olis vaan ylilyöntejä varten olen nähnyt esim. Yhden auton mikä oli niin matala että renkaat raahas 80% radasta lokareihin... menee muuten Corr aika lujaa  mutkiin kun ei kallistu ja on tontissa kiinni....
-Henry Mort

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #432 : 03.01.10 - klo: 23.31 »
Maavara ehdotus oli vaan sen takia että kun katselin muutamien autoja niin ei ollut enään corrissa joustoa nimeksikään.....Jos joku tulee vakio corrilla viivalle ja toisella 2milliä korkea corri kumpi kaatuu helpommin.... Samaan on menty M4 puolella..... matossa on niin järkyttävä pito Schumeilla että crossi autot on matalampia kun touring autot.... Nooo varaosa myyjät hykertelee kun peli sitten kerran irtoo matosta :grin: :grin: Olis vaan ollut niin kiva katsella kun autot menee kun kiikkulaudat.... Nyt sekin jää näkemättä :cry: :cry: HOKE jos sulla on 2mm korkea auto tai 25mm korkea auto väitätkö että 25mm korkea auto pysyy mutkassa pystyssä vakaajilla yhtä hyvin kun 2 mm korkea???

Maavarasäännössä ei ole järkeä, kun autot eivät ole rakenteeltaan/painopisteeltään samanlaisia. Traxxas ja Losi melko korkeita, muut matalampia, niin miten tässä tapauksessa maavara mitataan? Tuo rajoitus tarkoittaisi tosiaan käytännössä sitä, että Losin/Traxxasin omistajat joutuisivat jokoa vaihtamaan autoja, tai ostamaan viripalikkaa (vaihtoehtoisia runkoja) autoihiinsa. Toki mikään ei estä ostamasta niitä jokatapauksessa, esimerkiksi Slashiin löytyy kyllä runko joka on yhtä matalalla kuin muissakin.

PS. Tietysti voi joutua muutenkin keksimään jotain painopisteen laskemiseksi, mutta se, että auto pakotetaan korkeammalle kuin mikä olisi sopiva, ei ainakaan helpota asiaa.

No siis sehän pitää katsoa matalimman auton vakio setupin mukaan... Eikä korkeimman auton ja muut nostaa :grin: :grin: siis se olis vaan ylilyöntejä varten olen nähnyt esim. Yhden auton mikä oli niin matala että renkaat raahas 80% radasta lokareihin... menee muuten Corr aika lujaa  mutkiin kun ei kallistu ja on tontissa kiinni....

Mutta pointti onkin, että kun se tehdään matalimman auton mukaan, niin muita autoja ei saa enää yhtä alas kuin sen matalimman vaihtoehdon. Mutta jos se on rajoittamaton, niin esim Slashinkin voi laittaa todella alas tukivarsien kohdalta, esimerkiksi 5mm, ja siltikään painopiste ei mene järjettömän alas, vaan jää vielä ylemmäs kuin vaikkapa Assossa jossa maavara olisi rajoitettu 25mm. Joten tasaväkistä maavarasääntöä noille ei saa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #433 : 03.01.10 - klo: 23.35 »
Mavaran voisi mitata vaikka taka-akselin alta, myös slashissä on "normaali" maavara akseleiden alla, kuten assossa. Mutta jos joku maavaraa/ korkeutta rajoittava sääntö pitäisi olla niin mielummin kokonaiskorkeus, kuten noissa jenkkisäännöissä 199 mm ja silloin ei tartte pohtie erilaisia alustaratkaisuja.

Mutta kuten edellä on asiasta saarnattu niin tarvinneeko koko sääntöä - ei ainakaan vielä.

Kuten Peitsamo aiemmin kirjoitti on säännöistä suht turha vielä vääntää kun ei ole kokemusta. Vaikka en ole ollut kuvioissa monsterluokan synnyintuskien aikaan niin sen verran siitä kuitenkin tiedän, että näitä ei kannata verrata toisiinsa. Monsuja oli X-määrä erilaisia, eikä välttämättä paljoakaan yhteneväisyyksiä. Nyt autot ovat kuitenkin erittäin lähellä toisiaan ja myös helposti luokiteltavissa SC-autoiksi.

En minäkään olisi näillä harrastajamäärillä vielä jakamassa tätä eri luokkiin, mutta jos harrastajia joskus olisi tarpeeksi niin kyllä stanuluokalle olisi krossissa tarve. Olkoon sitten luokka SC tai joku muu, mutta aloittelijoille olisi hyvä olla jokin "rauhallisempi" luokka millä aloittaa kisaaminen. Ite ainakin muistan junnuna kuinka ensin ajettiin stanua ja opeteltiin kisaamista ja kuinka sitten joskus oli iso asia kun "pääsi" viriluokkaan.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #434 : 03.01.10 - klo: 23.37 »
väitätkö että 25mm korkea auto pysyy mutkassa pystyssä vakaajilla yhtä hyvin kun 2 mm korkea???

En väitä... mutta kallistelu on silti kadonnut.
Siitä kallistumisestahan oli kyse.

Kuten sanoin... Kun nää nelkku corrit tulee niin kallistelut voi unohtaa sen siliän tien.
Kun ainakin honkkarissa on vakaajat jo vakiona.

Näin se ikäväkyllä menee kaikissa luokissa että autoihin haetaan parhaiten toimiva setuppi eikä sitä jonkun mielestä hienoimmalta näyttävää.
Ja kuten sanoin... Jos autoihin halutaan maavaraa että ne kallistelis niin tämäkään ei mene näin...
Kallistelun saat pois taas alustamuutoksilla.
Esim ulosjoustoa pienemmäks jne jne.

Sorry, mut autot tulee lopettamaan kallistelun kun porukka alkaa vääntämään setuppia... Ja se taas tapahtuu todella nopeasti... ellei jopa nyt tuleviin kisoihin.

Jos tämä halutaan rajoittaa niin sit alkaa se autosäilö ja viralliset mekkarit olemaan hyvin lähellä.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #435 : 03.01.10 - klo: 23.39 »
Mavaran voisi mitata vaikka taka-akselin alta, myös slashissä on "normaali" maavara akseleiden alla, kuten assossa. Mutta jos joku maavaraa/ korkeutta rajoittava sääntö pitäisi olla niin mielummin kokonaiskorkeus, kuten noissa jenkkisäännöissä 199 mm ja silloin ei tartte pohtie erilaisia alustaratkaisuja.

Juu, ja jos sen maavara mitattaisiin akseleiden alta, niin ongelma on juuri edellämainittu. Slash ja Strike jää painopiste kovin korkealle verrattuna SC10/Blitz. Eli maavarasääntö vähentäisi Slashilla/Strikella pärjäämisen mahdollisuutta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #436 : 03.01.10 - klo: 23.46 »
Mavaran voisi mitata vaikka taka-akselin alta, myös slashissä on "normaali" maavara akseleiden alla, kuten assossa. Mutta jos joku maavaraa/ korkeutta rajoittava sääntö pitäisi olla niin mielummin kokonaiskorkeus, kuten noissa jenkkisäännöissä 199 mm ja silloin ei tartte pohtie erilaisia alustaratkaisuja.

Kuten mof:kin yrittää toitottaa niin mittaat maavaran sitten miten vain niin painopisteet on eri autoissa täysin eri = eri ajo-ominaisuudet = ei tasaista vääntöä kalustosta riippumatta.
Joka taas tarkoittaa sitä että joku autoista vaan toimii tällä maavaralla parhaiten = sehän pitää olla että voi voitosta ajaa.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #437 : 04.01.10 - klo: 00.53 »
Eiköhän meidän suurin ongelma ole tällä hetkellä kuitenkin kilpailujen vähyys, kuin sääntöjen kanssa typerä tappelu,mikä taas ei johda yhtään mihinkään? Mistä löydetään kilpailujen järjestäjiä?
Into lopahtaa äkkiä jos ei pääse ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 04.01.10 - klo: 01.13 kirjoittanut atarauskis »
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Mika R

  • Vieras
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #438 : 04.01.10 - klo: 08.39 »
Nin se meni omalta kohdaltani. Olin yksi ensimmäisten joukossa joka hommasi slässin kisakäyttöön viime keväänä. Yllättäen kesä oli kuitenkin täynnä kaikenlaisia kisoja joten ne yhdet ja ainoat Nummelan porukan järkkäämätkin jäi sitten väliin ja kai ne olisi peruttu osallistujien vähyyden takia muutenkin. Saapa nähdä kantaako homma ensi kesänä toisella tavalla, vahvasti siltä näyttää(?) ..

Sisäluokaksi tästä ainakin näyttää olevan, joka tasoittaa 2wd ja 4wd välisiä eroja so. eroja ei taida käytännössä juuri olla. Ulkona on tilanne aivan toinen ja ihan typerää että Traxxas teki nelivedon ja nämä taiwanilaiset juuri kun ROAR määritteli luokan takavetoiseksi. Hajontaa tulee ja samaan aikaan radalle ne eivät sovi vakiorenkailla.

Mitä muuten tarkoittaa "tehdasvalmisteinen" auto?

Esimerkiksi slässiin saa Prolineltä suspension kittiä jolla voi vaihtaa vakioslässin jousituksen (iskaritornit, iskarit jne) lähes kokonaan..jokseenkin hölmöä olisi rajoittaa tällaisten käyttöä. Sama koskee koreja jne

Moottoritehoista en olisi huolissani ainakaan ulkona 2wd luokassa. Käytäntö rajoittaa tehoja, toisaalta kuten honkkarin videossa näkee nelarilla pääsee tuplasti kovempaa kun voi käyttää rajumpia vehkeitä.

Syy miksi lopulta myin auton oli paitsi kisojen puute (okei olisin voinut itse alkaa järjestää) ja se että ulkona slässi oli aika hanurista ajaa radalla vaikka kuinka koitti säätää. Nelkku oli myös junnulle niin paljon mielekkäämpi ajaa joten vaihdoin nelkkukrossiin josta on ollut enemmän iloa. Ilmeisesti nämä uudet mallit (merkit) toimivat ulkona paljon paremmin kuin slässi.
« Viimeksi muokattu: 04.01.10 - klo: 08.52 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #439 : 04.01.10 - klo: 09.14 »
Eiköhän meidän suurin ongelma ole tällä hetkellä kuitenkin kilpailujen vähyys, kuin sääntöjen kanssa typerä tappelu,mikä taas ei johda yhtään mihinkään? Mistä löydetään kilpailujen järjestäjiä?
Into lopahtaa äkkiä jos ei pääse ajamaan.

Ja jos säännöt on turhan kireet ja koukeroiset niin osallistujia on vähän, joka taas johtaa kisojen vähyyteen.

Siks niitä kisoja ei ole pahemmin ollut koska kuskeja ei aikaisemmin montaa ole kisoihin ilmoittautunut.

Kysynnän ja tarjonnan laki.

Just siks ne säännöt pitää olla mahdollisimman väljät että saadaan paljon kuskeja edes niihin muutamaan kisaan...
Joka taas näyttää sen että luokalla on tulevaisuutta ja kisoja kannattaa järjestää.

Ei kukaan järkkää erikseen kisoja muutamalle kuskille.
Tai muutenkaan lähde järjestämään jos ei tiedossa ole isompaa porukkaa.

Nyt on... nyt kannattaa järkätä...
Kiristetään sääntöjä... kuskeja katoaa ja monilta vasta kalustoa hommaavalta katoaa mielenkiinto lähtökuoppiinsa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #440 : 04.01.10 - klo: 09.26 »
Tässä mietin kanssa että olisko asvaltti hyvä alusta näille missä olis pienet hyppyrit. Esim kuin ajettiin kesällä sipoossa niin rata tehtiin parkkipaikalle ja se sopi VTR kalustolle todella hyvin, siihen muutama hyppyri niin voisin kuvitella sen toimivan ihan hyvin.
Jos kesällä järjestän kisoja siellä niin/jos tämä luokka kiinnostaa ajaa asvaltilla niin on tervetullut ajamaan kisaa sinne. Puitteet ovat paremmat kuin hyvät.
Vai onko niin että tämän luokan kuskit haluaa että rapa lentää kuten rossi autolla kuuluu tehdä.
Se että ei ole kisoja/järjestäjiä on just sen kylähullun tehtävä, haistella ja olla kiinnostunut vetää lajia eteenpäin etsiä mahdollisia ajopaikkoja/kisapaikkoja.
Ei voida mennä sillä mielellä liikenteeseen että mennään täyteluokkana johonki mukaan.
Rankkaa tekstiä mutta on vain faktaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #441 : 04.01.10 - klo: 10.07 »
Tässä mietin kanssa että olisko asvaltti hyvä alusta näille missä olis pienet hyppyrit. Esim kuin ajettiin kesällä sipoossa niin rata tehtiin parkkipaikalle ja se sopi VTR kalustolle todella hyvin, siihen muutama hyppyri niin voisin kuvitella sen toimivan ihan hyvin.
Jos kesällä järjestän kisoja siellä niin/jos tämä luokka kiinnostaa ajaa asvaltilla niin on tervetullut ajamaan kisaa sinne. Puitteet ovat paremmat kuin hyvät.
Vai onko niin että tämän luokan kuskit haluaa että rapa lentää kuten rossi autolla kuuluu tehdä.
Se että ei ole kisoja/järjestäjiä on just sen kylähullun tehtävä, haistella ja olla kiinnostunut vetää lajia eteenpäin etsiä mahdollisia ajopaikkoja/kisapaikkoja.
Ei voida mennä sillä mielellä liikenteeseen että mennään täyteluokkana johonki mukaan.
Rankkaa tekstiä mutta on vain faktaa.
Jerzi

Kyllähän noilla mieluiten ajaa vastaavalla radalla kuin krossiautoilla, mutta eipä tuo asvalttikaan huono vaihtoehto ole jos ei muuta ole tarjolla. Itse kyllä siinä tapauksessa haluaisin, että hyppyreiden alastulot olis päällystetty riittävältä matkalta matolla tms, muuten menee auton pohja aika äkkiä karmeaan kuntoon kun sitä hioo asvalttiin (ajovirheitäkin voi sattua eikä kaikki hypyt aina onnistu täydellisesti mahdollisen hyppyrin alastuloon). Toki koritkin naarmuuntuu sitten enemmän jos asvaltilla auton kaataa, mutta se ei ole niin paha ongelma (ainakaan minun mielestä) kuin tuo pohja.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #442 : 04.01.10 - klo: 10.18 »
Taitaa olla niin että, rossi autolla ajetaan niin kuin rossi autolla kuuluukin. :lol:

Itseäkin kiinnostaa mikä on meininki kun mennään ulos ja tarkoitan ihan näitä muita merkkejä, en lässiä.. Ulkona korkeampi painopiste antaa anteeksi kun vedetään luisussa ja ei kallistele
kuten sisällä järkyttävällä pidolla.

Uskaltaisin väittää että moni koittanut M8 radoilla ajaa ja todennut auton surkeaksi! Siihen loppuu kiinnostus ihan varmasti.

En muuta sano tässä vaiheessa enää.. Kesää odotellessa :cool:

Tässä meidän keskeneräinen ulkorata Raisiossa, jota vähän ajateltu SC autoille tekovaiheessa.. 

http://www.youtube.com/watch?v=x05sM-uM6pY
 
 

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #443 : 04.01.10 - klo: 10.23 »
Väljiä sääntöjä kun ehdotellaan niin 2S kovakuoristen lipojen rinnalle pitää hyväksyä myös 7 kennon NiMh:it että myös aloitteleva Slash kuski pääsee kapinoihin mukaan RTR vehkeellä, ilman pakollista akun hankintaa.

Paljon hyviä ehdotuksia säännöistä, hyvää kommenttia myös Hokelta. Eiköhän edelleen mennä Jonin yksinkertaisilla säännöilä ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kylätason RC-kuski.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #444 : 04.01.10 - klo: 10.59 »
Väljiä sääntöjä kun ehdotellaan niin 2S kovakuoristen lipojen rinnalle pitää hyväksyä myös 7 kennon NiMh:it että myös aloitteleva Slash kuski pääsee kapinoihin mukaan RTR vehkeellä, ilman pakollista akun hankintaa.

Paljon hyviä ehdotuksia säännöistä, hyvää kommenttia myös Hokelta. Eiköhän edelleen mennä Jonin yksinkertaisilla säännöilä ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.



Jep, 7 kennoiset (tai tarkemmin 7 tai alle) Nimhit olisi hyvä hyväksyä myös.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #445 : 04.01.10 - klo: 12.51 »
Jos laitetaan rajoitukseksi 2S lipo ja tarkennukseksi 8.4 volttia niin sillonhan tietenkin se vanhempi/kehnompi tekniikka on hyväksytty... Eiks ni?

Ainahan säännöt on vain rajoituksia jotka rajoittaa paremman, isomman jne käyttämisen.
Eli ei siis tietenkään rajaa ulos nimhejä.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #446 : 04.01.10 - klo: 22.45 »
Sisällä ajoa seuranneena... Asso, Traxxas, Losi, HPI. Kaikki autot olivat todella tasaväkisiä vaikka oli eri koneita 6,5-- 12 lankasia. Mutta jos vapautamme alustan muutokset tulee erot olemaan todella isoja vanhojen konkareiden ja aloittelijoiden välillä... Koska konkarit osaavat ja laittavat paljon rahaa alustoihin... Jos pitäisimme autot mahdollisimman vakiona jousituksen suhteen myös silloin aloittelijoillakin olisi paremmat mahdollisuudet kärki sijoihin... "Jos vaan osaa ajaa" :grin: :grin: ja se että olisi luokka missä olisi mahdollisuus pärjätä suoraan kaupasta ostetulla autolla... Mielestäni se saattaisi kiinnostaa aloittelijoitakin enemmän... Olen törmännyt tähän samaan muidenkin lajien osalta ja aina kaikki "rahamiehet" tai "vanhat konkarit" ovat pilanneet uuden hienon lajin... F-cup rallissa piti olla jokapojan luokka... Yllätys 2 vuoden päästä jos halusit pärjätä niin piti olla auto missä oli melkeen yhtä paljon tekniikkaa kun WRC autossa ja hinta oli 200000mk ...... ATV puolella kävi sama homma ja koko laji meinasi kuolla...

Corr autossa voisi olla vaikka...
- Moottori vapaa
- Jousitus vakio eli "vakio jouset ja iskarit"  Öljyt saa vaihtaa....
- Muutenkin täysin vakio auto.
Epäilen että näillä säännöillä harrastajia olisi todella paljon.... Nyt jos pitää vaihtaa autoon puolet osista että voi pärjätä niin kaikki aloittelevat ja vähän harrastavat jäävät pois... Ei ole kiva olla pujottelu keppinä...
-Henry Mort

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #447 : 04.01.10 - klo: 22.52 »
Ne uudet kuskit jäävät pois,kun lukevat tätä.Kato vaan, niin hetken päästä joku tosi tietäjä avautuu. Mulla meni maku aikoja sitten.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #448 : 04.01.10 - klo: 22.53 »
Corr autossa voisi olla vaikka...
- Moottori vapaa
- Jousitus vakio eli "vakio jouset ja iskarit"  Öljyt saa vaihtaa....
- Muutenkin täysin vakio auto.
Epäilen että näillä säännöillä harrastajia olisi todella paljon.... Nyt jos pitää vaihtaa autoon puolet osista että voi pärjätä niin kaikki aloittelevat ja vähän harrastavat jäävät pois... Ei ole kiva olla pujottelu keppinä...

Itse epäilen, että näillä säännöillä karsittaisiin osallistujia aika paljon koska:

- eri automallien välillä on eroja paljon, käytännössä se tarkoittaisi että vain yhdellä voisi pärjätä, eli joilla sitä ei ole, joutuisivat auton vaihtamaan siihen parhaaseen mahdolliseen sen sijaan että päivittäisivät oman autonsa heikot kohdat.
- moni (kuten itsekin) joutuisin käytännössä ostamaan uuden auton, koska omastani on osia vaihdettu eikä auto ole enää vakio. Ei ole kannattavaa ruveta ostelemaan huonompia osia autoon...

Kyllähän ne erät yleensä jaotellaan vauhdin mukaan, jotta ei siellä niin helposti pujottelukepiksi joudu. Mutta jos ei ole autoa, jolla saa osallistua, niin tuskin monikaan ostaa uuden (todennäköisesti huonomman) auton kuin se joka itseltä jo löytyy ja jota on jo tietyiltä paranneltu, esimerkiksi juurikin iskarit.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #449 : 04.01.10 - klo: 23.12 »
Corr autossa voisi olla vaikka...
- Moottori vapaa
- Jousitus vakio eli "vakio jouset ja iskarit"  Öljyt saa vaihtaa....
- Muutenkin täysin vakio auto.
Epäilen että näillä säännöillä harrastajia olisi todella paljon.... Nyt jos pitää vaihtaa autoon puolet osista että voi pärjätä niin kaikki aloittelevat ja vähän harrastavat jäävät pois... Ei ole kiva olla pujottelu keppinä...

Itse epäilen, että näillä säännöillä karsittaisiin osallistujia aika paljon koska:

- eri automallien välillä on eroja paljon, käytännössä se tarkoittaisi että vain yhdellä voisi pärjätä, eli joilla sitä ei ole, joutuisivat auton vaihtamaan siihen parhaaseen mahdolliseen sen sijaan että päivittäisivät oman autonsa heikot kohdat.
- moni (kuten itsekin) joutuisin käytännössä ostamaan uuden auton, koska omastani on osia vaihdettu eikä auto ole enää vakio. Ei ole kannattavaa ruveta ostelemaan huonompia osia autoon...

Kyllähän ne erät yleensä jaotellaan vauhdin mukaan, jotta ei siellä niin helposti pujottelukepiksi joudu. Mutta jos ei ole autoa, jolla saa osallistua, niin tuskin monikaan ostaa uuden (todennäköisesti huonomman) auton kuin se joka itseltä jo löytyy ja jota on jo tietyiltä paranneltu, esimerkiksi juurikin iskarit.

No kerroppas millä merkillä pärjää???  Juuri laitoin aika pitkän listan autoista mitkä ovat olleet vakio kunnossa todella tasaväkisiä eli siiss tässä kertaukseksi HPI, Asso, Traxxas, Losi.... En tiedä muuta merkkiä kun honkkari mutta sitä ei ole vielä suomessa...
-Henry Mort