Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KHS77

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
242
KHS77: Tuossa on sallittu 2C eli 9A latausvirta. Teoriassa latautuu siis puolessa tunnissa mutta käytännössä menee varmaankin jotain 40 minuuttia.

Aikaisemmin kyselit 2 akun samanaikaisesta latauksesta. Jos käytät samoja akkuja aina ajaessa niin kannattaa ladata sarjassa balanserin kanssa.

Voisitko laittaa kuvan kyseisestä latausmenetelmästä, niin tulee ainakin tajuttua ja nähtyä miten/minne ne piuhat kytketään? ISO THANKS etukäteen! Oon niin huono näissä sähköjutuissa :undecided:

243
Kyllä Kyosholta Suutarilan Pro Shopista saa muutamassa päivässä Orionin kovakuorisia 4S akkuja

Ihanan halpoja 4s 30c akkuja :shocked:

Jos aktiivisesti meinaa ajaa niin akkuja olisi oltava 3kpl. Yksi ajossa, toinen jäähtymässä ja kolmas latauksessa, muuten homma menee odotteluksi ja hermo palaa.

Tuosta edulliset 4s 30c akut patterikasiin, hinnaltaan järkevä ja eiköhän noilla aja sen mitä sikahintaisilla brändituotteilla: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10869

Kauanko tollasia lipo akkuja laataa keskimäärin 1h< vai? Kyllähän sen jotenkin pystyy laskeenkin. :huh:

244
Onko kellään kokemuksia ESC:in vesitiivistyksestä nestemäisellä sähköteipillä tai plastic dipillä?

Utubesta olen katellu muutamia pätkiä. Tuleehan sitä joskus rällättyä kostealla kelilläkin ja oma mielipide asiasta on se, että kannattaa varmaan tehdä.

245
Kyllä Kyosholta Suutarilan Pro Shopista saa muutamassa päivässä Orionin kovakuorisia 4S akkuja

Ihanan halpoja 4s 30c akkuja :shocked:

Jos aktiivisesti meinaa ajaa niin akkuja olisi oltava 3kpl. Yksi ajossa, toinen jäähtymässä ja kolmas latauksessa, muuten homma menee odotteluksi ja hermo palaa.

Tuosta edulliset 4s 30c akut patterikasiin, hinnaltaan järkevä ja eiköhän noilla aja sen mitä sikahintaisilla brändituotteilla: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10869

Joo, aloitan noilla halppisakuilla ja niillä pärjää ihan varmasti.

246
Kiitos kaikille laturi+poweri vastaneille!

Vielä puuttuu vähän ostoslistasta :cool:

1. auto:  MBX-6 ECO M-SPEC Factory Built 1/8 Scale Electric 4WD Racing Buggy
2. motti:  Team Tekin RX8 1/8 Scale Brushless ESC & 4030 2.5D 2050kv Buggy Motor
3. laturi:  2 x I Charger 106B +power
4. radio:  Sanwa MX-3X Radio Set 2.4Ghz

247
Tässä mulle laturi + poweri :laugh:

LATURI http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44181&grpid=5018&order_id=WO1307509712

POWERI http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41653&grpid=5018&order_id=WO1307509712

Kyllä mä näillä varmaan pärjään :huh: SIIS PÄRJÄÄNKÖ?!

Mitens sitten 2 akun yhtäaikainen lataaminen, pitääkö tehdä/ostaa joku johtosarja...ilmeisesti akut kytketään rinnan tällöin? :huh: :shocked:

248
Tässä ei osaa kohta päättää mitään :shocked: Porukalla on niin paljon mielipiteitä latureista :grin:. Melkovarmaan päädyn johonkin ichargerin laturiin + poweri tai PC  ATX power.

Kertokaapas sitten mitä akkumerkkejä suositte/käytätte?


Mosaksi meinasin tällaista Team Tekin RX8 1/8 Scale Brushless ESC & 4030 2.5D 2050kv Buggy Motor




   
Tekin’s RX8 is big power in a small package. Based on the proven RS series Speed Control the RX8 takes large scale current demands in stride. Leading the industry not only in power handling ability but size and features with Drag Brake, Neutral width, Throttle Profiles, Voltage Cut Offs for Lipos and much more. The RX8 sits at only 1.5 x 2.22 x 1.46, a small foot print making it easy to install on any chassis. Don’t negotiate the track, attack it with extreme prejudice.

Tekin’s Redline T8 motor series is designed for large scale, high performance competition. Featuring sensors for flawless, reliable on track operation, the T8 provides pro level control and power. Capable of both sensored and sensorless operation, the T8 series motors are the leading edge of large scale RC motor technology. Utilize the torque and speed of your T8 to propel you across the finish line.
   
        
      
   
Features

    Easily Access Programming, Anywhere, Anytime
    Drives Sensor/Sensorless Brushless and Brushed Motors
    D2: Dual Drive Mode Technology
    On-Board Temperature Indicator
    PC Interface for Custom Programming
    HDAC: High Density Copper Fet Boards
    Sensor Plug for Precise Commutation with all Motors
    Solder Posts for Easy Wire Replacement
    Self Test Diagnostics and Factory Reset
    Adjustable Drag Brakes
    Pit Tune Mode
    DGF2: Digital Glitch Filtering V2
    QuickTune Programming
    One-Touch Radio Calibration
    Drag Brake (13 steps)
    Brake / Reverse Strength (13 steps)
    Current Limiter (none + 12 steps)
    Neutral Width (7 steps)
    Throttle Profiles (7 choices)
    Motor/Reverse Type: Brushless, Brushed, No Rev, Rev Delay
    Voltage Cutoffs (none, 2s, 3s, 4s, 6s, Custom)
    Timing Advance when used with Tekin Hotwire
    Extensive Tuning via Tekin HotWire PC Interface (sold separately)
    Controls: Forward/Brake/Reverse
    Input Voltage: up to 6S Lipo
    Continuous Current: 210 Amps
    BEC: 6.0V/5.0A
    Motor Limit Brushless Mode: No Limit
    Motor Limit Brushed Fwd Only Mode: No Limit
    Motor Limit Brushed Fwd/Rev Mode: No Limit
    Throttle Profiles: 7 choices (on board)
    Brushed Modes: Fwd Only, Fwd/Rev, Rev Delay
    Brushless Modes: Fwd Only, Fwd/Rev, Rev Delay
    Dimensions: 1.5 x 2.2 x 1.4" (38.1 x 55.9 x 35.6mm)
    ESC Weight Approx: 2.7oz (76.5g)
    CNC Machined 6061 T6 Billet Aluminum Ribbed Heatsink Can
    Sensored and Sensorless operation
    High Current Solder Tabs
    Rebuildable Design
    Neodymium Sintered Magnet
    Precision Engineered for Maximum Energy Conversion
    Dual-Plug Sensor Wire Harness
    Motor Weight: 4030: 11.5oz (341g) 4038: 14.25oz (404g)
    Shaft Dimensions: 19 x 5mm w/flat
    Motor Diameter: 1.57” (40mm) / 1.65” (42mm) including fin
    Motor Length: 4030: 2.80” (71mm) 4038: 3.0” (76mm)


249
ISO KIITOS JA KUMARRUS!

P.S. Lassi millä sä olet päällystäny ton keltasen hyperin korin bytheway?

252
Voisko jampat laittaa tietoja/linkkejä Lipo latureista? Lähinnä kiinnostaa, että mikä on hyvä laturi lipoille ja mitä ominaisuuksia hyvään lipolaturiin kuuluu?

Kiitokset jo etukäteen!

balanceri kannattaa vamaan olla tossa laturissa.

253
Voisko jampat laittaa tietoja/linkkejä Lipo latureista? Lähinnä kiinnostaa, että mikä on hyvä laturi lipoille ja mitä ominaisuuksia hyvään lipolaturiin kuuluu?

Kiitokset jo etukäteen!

254
Jep muugenia ei voi kuin kehua,mitään ei ole vielä autosta hajonnut tähän mennessä.
Lähinnä kuluvia osia vaihdettu laakereita yms...
Käy ihmeessä kysymässä matilta tarjous muugenista: www.rcm.fi

Näyttää olevan toi Mugen ihan huippuluokkaa! Hyper taitaa nyt jäädä pois tästä leikistä? :grin:


255
Mukavasti tullut näitä autovaihtoehtoja :smiley: On siis aika alkaa puntaroimaan asioita merkkien välillä. Eli lähinnä toi varaosien saatavuus ja varaosatoimittajien palvelu.

256
En pidä Xray XB808e:tä yhtään huonona vaihtoehtona. Tunnetusti Xray on kestävässä maineessa ja varaosia löytyy hyvin HobbyFactoryn ja Racing Factoryn hyllystä.

Mulla oli itse konversioitu XB808 ja se oli lähes identtinen Xrayn oman version kanssa, auto toimi moitteetta ja jos en väärin muista niin vuoden aikana en saanut yhtään osaa rikki vaikka sillä pommitettiin talvella sisäradalla ja kesällä krossiradalla.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Xray/XRAY-XB808E-108827

Joo, on kyllä täysin varteenotettava auto ja tyylikäs :tongue: Thanks!

257
No Hobaonkaan varaosien saatavuudessa Suomessa ole kehumista, mutta esim. Apexmodels toimii hyvin ja pienemmillä posteilla kuin kotimaiset.

Kiitti vinkistä, vaikuttaa aika kattavalta firmalta.

258
Olisihan toinenkin auto vaihtoehdoksi, elikkäs toi Kyoshon Inferno VE. Mitä mieltä porukka on tilanteesta Inferno VE vs. Hyper 9?....plussat/miinukset?

259
Comboksi vaikka Hobbywing: http://fi.eurorc.com/product/533/hobbywing-combo-for-18-scale-car--truck-150a-2000kv

Tai jos lompakossa riittää kapasiteettia niin Tekin: http://fi.eurorc.com/product/10/tekin-rx8-bl-esc---4038-bl-motor-25d-1700kv-18-system

Eikä kannata unohtaa LRP:n comboa: http://www.lrp.cc/en/products/new-products/produkt/brushless-combo-spx8-vector-8-2500kv/details/

Noista mulla on omaa kokemusta Tekinistä, alkuun niillä oli ongelmia noparin kanssa mutta käsittääkseni ne on ratkaistu ja nyt noparit kestää. Nopari on helppo ohjelmoida ja kaasutuntuma on hyvä. Mottina oli Tekinin 2050 ja sen kanssa ei kyyti jäänyt kylmäksi, aika samaa vauhtia mentiin mitä nitrokrossareiden kanssa.

Sivusta seurannut ja muutaman kerran kokeillut Hobbywingiä ja se oli hintasekseen hyvä tuntuinen combo mitä ei kannata unohtaa valintaa tehdessä.

LRP:llä ajanut muutaman kerran ja jos nyt pitäisi rakentaa patterikasi niin SPX8 olisi melko varma vaihtoehto Tekinin ohella.

Mamba on varmaan ihan jees johonkin pihasuttaamiseen mutta jos mielii krossiradoille ja haluaa noparilta hyvää ajettavuutta ja kaasutuntumaa niin valitse mielummin joku noista kolmesta. Mamballa on oma kannattaja joukkonsa mutta niitä ei ole pahemmin krossiradoilla näkynyt, enemmänkin foffi ja pihasuttaus vehkeitä.

Ohjausservoksi vaikkapa 20kg Savöx: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-servot-ja-tarvikkeet/savox-sc-1256tg-20kg-015-digital-servo-sc-1256tg

Savöxissä riittää voimaa ja nopeutta, taitaa olla yksi suosituimpia servoja ohjauskessa. Savöxit on osoittautunut kestäviksi servoiksi ja ne ei ole hinnalla pilattuja.

Akuiksi valitset jotkut kovakuoriset Lipot joiden purkuvirta on 35c tai suurempi, voi olla kiinanlipotkin mutta kovakuorisuus on melkein välttämättömyys että akut kestää krossarin paukutusta.

Laturiksi joku millä voi ladata kahta 2S lipoa tai yhtä 4S lipoa niin ettei laturi kyykkää isoja virtoja ladattaessa, Graupnerilta löytyy hyviä latureita.

Radioiksi laittaisin Sanwa MX-3X:än, hyvä perusradio missä on riittävästi toimintoja ja istuu hyvin käteen. On myös tukevan oloinen ja saat säädettyä kaasun oikealle kohdalle. http://www.hobbylinna.com/sanwa-mx3x-radio-24ghz-p-23152.html

Tai sitten Sanwa MT-4, mulla on kyseinen ohjain ja siitä voisi pitää pitemmänkin ylistyspuheen mutta se tuskin on tarpeen. MT-4:ssa on valmiina telemetria joten pääset seuraamaan ajon aikana vaikkapa moottorin tai noparin lämpöjä. http://www.hobbylinna.com/24ghz-channel-radio-system-with-telemetry-p-25280.html

Siinäpä ne melkein onkin, kamppeet ei ehkä ole halvimmasta päästä mutta käytännössä todettu toimiviksi kisa/rata käytössä.

Vaikka Slash hyvä auto onkin mutta patterikasi on aina patterikasi :wink:

Kiitos linkeistä/vinkeistä :cheesy: Pitää alkaa puntoroimaan vaihtoehtojasi.

260
Joo,Hyper 9e on se auto minkä hankin 100% varmuudella. Moottoriksi olen ajatellu jotain COMBO yhdistelmää-> Mamba Monster tai Tekin.

261
 Tervehdys kaikille!

Ikää löytyy taulusta kohta 34v ja asun Jyväskylässä. Nuoruusmuistojen innoittamana ajattelin herätellä uudelleen henkiin rc-harastukseni. RC-autoilla tuli ajeltua kovasti siinä 13-15 ikävuoden paikkeilla ja pidin kovasti harrastuksesta. Olen omistanut 3 sähkökäyttöistä autoa-> Tamiyan Monster Beetle,Mad Cap ja Kyoshon Triumphin. Nyt viime talvena kunnostin ton Triumphin siskon pojalle, josta tää kipinä rc-autoiluun lähti uudestaan.

Nyt olisi tarkoitus hankkia toi Hobaon Hyper 9e

En tule varmaan hankkimaan kerralla kaikkia tarvittavia tarvikkeita tohon autoon,vaan pikkuhiljaa. Rc-autoilu on kyllä muuttunu mun nuoruusajoista aikalailla, joten parempi hankkia hieman tietoo akuista, noppareista ja moottoreista...jne. :huh:

Muija varmaan repii verkkarinsa, kun kuulee mun harrastuksen aloittamisesta :grin: :grin: :grin: Ihmettelee se muutenkin mun tietokoneella pelaamista...HEHEE :cheesy: No, eipä tuo mua haittaa, harrastaminen on aina kivaa ja varsinkin jos siitä pitää! :wink:


Ei muutaku törmäillään foorumilla!




262
Tervehdys!

Voisiko joku neuvoa, mitä tehdä tuolle tasauspyörästölle?

Hommaa suoraan uudet painelevyt, jos ne urat on syvät. Ei ne nyt maksa kun muutaman euron.

Kannattaako uudetkin painelevyt hioa, vaikka 1000 vesihiomapaperilla?

Asiat tuleekin tässä topicissa aika selvästi ilmi KIITOS!

263
Tervehdys!

Voisiko joku neuvoa, mitä tehdä tuolle tasauspyörästölle?

Hommaa suoraan uudet painelevyt, jos ne urat on syvät. Ei ne nyt maksa kun muutaman euron.

Kannattaako uudetkin painelevyt hioa, vaikka 1000 vesihiomapaperilla?

264
Yleinen keskustelu / Kuulatasauspyörästön luistaminen
« : 26.10.10 - klo: 12.52 »
Tervehdys!

Ongelmana on Kyosho Triumph 2WD auton kuulatasauspyörästön luistaminen. Tasauspyörästön painelevyissä on kuulista aiheutuneet urat ja tasaspyörästön saa säädettyä hetkellisesti hyväksi, kunnes alkaa luistaa. Vesihiomapaperilla ajattelin hioa urat pois vai kannattaako ostaa suoraan uudet painelevyt?

Voisiko joku neuvoa, mitä tehdä tuolle tasauspyörästölle? Kannattaako hiominen?

265
Tulokset / Crossirata
« : 11.04.06 - klo: 17.00 »
Eikö laajavuoressa ole joku rata polttisautoille? Netistä löyty tämmöinen:

JYVÄSKYLÄN SRK
LAAJARI RC crossirata, 170 x 2,5 m, savi, Laajavuorentie 15 Jyväskylä, Jarno Siltanen, pk.014-282158

Itse en ole nähnyt rataa, mutta mielenkiintoa olisi aloittaa uudestaan rc-harrastus.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]