Kirjoittaja Aihe: Nolojen tilanteiden (RC) mies  (Luettu 27352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #30 : 17.07.03 - klo: 13.46 »
Ei tämä iso juttu ole mutta kuitenkin.
Meidän talonyhtiöön on tehty just kallis piha remontti ja tuohon on nyt istutettu jotain ihme pensaita ja ne on nyt just siiinä parhaassa iässä (no ei ihan , mutta lähellä) Ja oma mutsi on niitä hoivannut monen muun ihmisen kanssa. Niin minä olen just saanu ajettua ***:ässän moottorin ja päätän kokeillä vähän että kuinka lähtee uudella akulla (7,2v 3000 mAh). Niin suoraan isoimpaan ja hienoinpaan puskaan oikeen vauhdilla. Ei onneks katkennut puskan varsi mutta kyllä puska ressukka järkytty pahan kerran.

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #31 : 06.08.03 - klo: 16.20 »
toivottavasti kukaan puska-hoivaaja ei nyt nää... jokuhan voi saada vaikka slaagin.
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa KuollutSika

  • Tulokas
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #32 : 06.08.03 - klo: 17.43 »
Viime kesänä velipuoli osti tommosen supertenin.
Päätin sitten vähäsen kokeilla tossa läheisellä jalka käytävällä.
Kävi kuitenkin niin että painoin kaasun pohjaan ja ajoin täysillä koiran ulkoiluttajan jaloille :oops: Tietysti hän alkoi huutamaan
aivan hulluna ja potkaisi auton viereiseen ojaan.
Siinä sitä sitten vähän aikaa kuunneltiin sitä ukkoa kunnes se lähti pois. Auto lähti vielä noin 20 minuutin päästä käyntiin...
Ainahan sitä kokeilla täytyy!

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #33 : 07.08.03 - klo: 08.33 »
Lainaus käyttäjältä: "KuollutSika"
Viime kesänä velipuoli osti tommosen supertenin.
Päätin sitten vähäsen kokeilla tossa läheisellä jalka käytävällä.
Kävi kuitenkin niin että painoin kaasun pohjaan ja ajoin täysillä koiran ulkoiluttajan jaloille :oops: Tietysti hän alkoi huutamaan
aivan hulluna ja potkaisi auton viereiseen ojaan.
Siinä sitä sitten vähän aikaa kuunneltiin sitä ukkoa kunnes se lähti pois. Auto lähti vielä noin 20 minuutin päästä käyntiin...


Toi ei ole kovinkaan hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa voit murtaa toisen jalan autollasi. RC-Auton omistajan pitää ymmärtää vastuunsa ja tietää ettei se ole "lelu". Aja vain kun tiedät, ettei esteitä ole.
Toni Walther, retired operator

Poissa K-Jay

  • Tulokas
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #34 : 07.08.03 - klo: 21.52 »
Tää mun on pakko kertoa. Ostin ekan polttikseni joskus 3 vuotta sitten. Kyosho Sandmaster ST-2 muuten. En tiennyt hehkutulppamoottorien toimintaperiaatteesta käytännössä mitään ja toiminta oli sen mukaista. Jossain vaiheessa auto ei enää käynnistynyt ja pähkäilyn jälkeen tulin siihen tulokseen että hehkuttimessa on akku lopussa. Minä tietenkin viisaana poikana ratkaisin asian kaivamalla kolvin esiin ja sillä ryhdyin kuumentamaan tulppaa. Ei jostain syystä kuitenkaan käynnistynyt.
Muutama Tamiya TL-01
Kyosho Sandmaster ST-2 Kyosho pure ten alpha 2 GP Traxxas T-Maxx 2.5

Poissa tuntematon

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti89
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #35 : 13.08.03 - klo: 21.59 »
Vähän yli kuukausi sitten ajelin kaverin kanssa. Päätettiin katsoa kumman auto on nopeampi. Lähdettiin ajamaan lähes tyhjän parkkipaikan toisesta päästä toiseen. Kummatkin olimme aika tasoissa. Sitten kentän päässä en katsonut tarpeeksi ajoissa eteen, ja huomasin auton (oikean) pari metriä ennen tärmäystä.  :shock:  Sitten painoin jarrun pohjaan ja autoni pyörähti ja osui kovalla vauhdilla takapyörä edellä oikaen auton renkaaseen.  :(  Olin itse aika kaukana siitä ja lähdin juoksemaan. Kun tulin paikalle, näin että autoni oli oikean auton alla, ja siitä puuttui yksi pyörä.  :shock:  Huomasin että renkaassa kiinni oleva akseli oli poikki!  :x  Nostin autoni ja pyörän äkkiä pois auton alta. Viiden minutin päästä huomasin, että auto johon törmäsin oli lähtenyt pois.
Kopioihan tekemäni peli Kuula. http://koti.mbnet.fi/antti89/kuula/kuula111.zip

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #36 : 22.09.03 - klo: 17.27 »
no joo kerran olin pari vuotta sitten ajelemassa tolla Tracker 1 kaverin kanssa ja sit lähettiin tonne yhelle metsälenkille rälläilemään no siin on sit sellanen mukava puolenmetrin syvyinen oja matkalla no puhuin siinä jotain sitten kaverini kanssa ja ajoin suoraan jokeen no siinä on viel tollanen 1.5m pudotus sinne jokeen. No sit kun ajelin kaasupohjassa, (tietenkin :D ) yhtäkkiä kuulu kun kone otti kaikki kierrokset mitä lähti katoin ja trackeri meni hienossa ilma lennossa jokeen ja kuulu plumps ja sit meninkin jo koluamaan kädellä joen sitä kohtaa missä ei ollu kun sellasta mutaa ja sieltä auto löytyi muuta ei käynny kun et servot alko viikon päästä vähän reistailemaan mut ei se mitään :D

Toinen juttu... Kerran ajelin Peugeot 206 kyoshon autolla ja tuumaiin kaverini kanssa että tähän pitäs saada lisää potkua no aattelin et tänäänhän tuli just uus kone trackeriin mut silloin oli trackerista rattaat hajalla eli sillä ei voinnu ajaa eli aateltiin laittaa kone bösöön. Kone oli Magnetic Mayhem ja makso rapiat 50e  No lähettiin sit ajeleen sellaselle mukavalle hiekka kentälle ja tulin kerran kurviin ja kone pysähty kun seinään no painoin kaasua ja aattelin et jos siel on jossain välissä kivi niin eiköhän se näin lähde :D mut kun painoin kaasua ja katoin niin helkkarinmoinen savu pilvi lähti leijumaan koneesta ja kun kattelin tarkemmin niin kollektorin väliin oli menny kivi ja se oli hajottanu kollektorin p*skaks no laitoin Trackerin vanhan koneen ankkurin kiinni ja niin se toimi tähän päivään asti.

ja Trackerinkin on viel kasassa vaikk se on mun käytössä ja ikää on about 5v ja täs on videookin jos haluutte kattoo http://koti.phnet.fi/lassi/Videoita/Pasin_trackerii.wmv ja http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/videot/Sekoja/Pasin_tracker.wmv

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #37 : 22.09.03 - klo: 19.51 »
Tuohon Tracker videoihin.

Itellänikin on tollanen 6 vuotta vanha tracker ja teki suoraan sanoen pahaa katsoa tuota toista videota.. Siis minulle se on ihan sama mitä autollasi teet mutta silti... :?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #38 : 22.09.03 - klo: 20.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Tuohon Tracker videoihin.

Itellänikin on tollanen 6 vuotta vanha tracker ja teki suoraan sanoen pahaa katsoa tuota toista videota.. Siis minulle se on ihan sama mitä autollasi teet mutta silti... :?


Kiitos osan otoista trackerin puolesta :)  Onkos sul itellas tos mitaan viri konetta vai normaali? Haluaisin meinaan kysella miten on kysellä sellasilta ketka omistaa tollasen viri koneella et kuinka on kestany :D

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #39 : 22.09.03 - klo: 21.17 »
Tää menee OFF topiciksi... Sama vanha kone.. Mutta elektroninen nopeuden säädin ja ajettu eräs mössö sisälle. Kierusluvut ihan hirveillä lukemilla ja kestää hyvin! :D Sen saa melkein keulimaan.. Ja jos kus oon saanukkin.

Poissa jms

  • Tulokas
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #40 : 26.09.03 - klo: 13.22 »
No olihan se kun kaverin kassa ajeltiin parkkiksella Kyoshon polttiksilla ja mun auto ei yllättäen totellutkaan enää käskyjä ja törmäsi kaasu auki katukiveykseen... Otti komean voltin ja tankki halkesi ihan täysin ja lennätti täyden tankin menovettä moottorin ja servojen päälle... Pohjalevy vääntyi iskusta myös mutta se oli helppo vääntää suoraksi.

Poissa tilttilt

  • Jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #41 : 19.10.03 - klo: 22.12 »
Pakko kertoa tämäkin. Eilen kun oltiin ajelemassa Vaasan radalla  ja piti ottaa kuvia kuin mun viikon vanha hobao hyper 7 on ilmassa. Niin tuli pieni kakara sinne jolla oli ihan pakko saada testata mun autoa. Se ajoi ehkä 3 metriä ja suoraan putkeen joka on hyppyrin kulmassa, iskari poikki ja vetoakseli väänty. Jos joku on käynyt sielä ajelemassa niin varmaan tietää minkälainen hyppykombinaatio siinä on. Puoli tankkia oli ajettu sitä ennen mutta ei yhtään onnistunnutta kuvaa  :x

Mitä tästä opimme: isojen poikien autot ei ole takoitettu lapsille...

Poissa R/C hirmu

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.mbnet.fi/tanu-89
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #42 : 31.10.03 - klo: 22.20 »
Minulta läytyy 12 lankainen laite, mutta en älyä mitä hankalaa se hallussa piutämisessä on! Ja olenhan minä ajanut kissää päin 40km/h. osuin jalkaan ja kissä lens taivaalle (ainakin 2m)
Sitten kissa makasi päivän tien reunassa( sattui olemaan kaverin naapurin naapuri)
ThunderTiger EB4 S2 pro / hyper port8
Uudet kotisivut avattu: www.koti.mbnet.fi/tanu-89

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #43 : 01.11.03 - klo: 10.43 »
:lol:
On voinu kissaa sattua  :cry:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #44 : 01.11.03 - klo: 15.20 »
No, annoin minäkin kaverin pikkuveljen ja sen kaverin testata (huom. ikäluokka on <5) autoani, tosin kaasuun eivät saaneet kajota. Annoin vain ohjata ja peukaloa pidin ratilla tiukan tilanteen sattuessa...

Kyllä se homma hoituu jos ei anna kaasuun koskea.

Kissaparka... :)
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #45 : 02.11.03 - klo: 00.24 »
Lainaus käyttäjältä: "R/C hirmu"
Minulta läytyy 12 lankainen laite, mutta en älyä mitä hankalaa se hallussa piutämisessä on! Ja olenhan minä ajanut kissää päin 40km/h. osuin jalkaan ja kissä lens taivaalle (ainakin 2m)
Sitten kissa makasi päivän tien reunassa( sattui olemaan kaverin naapurin naapuri)

-------------------------------------------------------------------------------------
claustro
Operaattori  kirjoitti eräässä toisessa kohtaa:

Toi ei ole kovinkaan hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa voit murtaa toisen jalan autollasi. RC-Auton omistajan pitää ymmärtää vastuunsa ja tietää ettei se ole "lelu". Aja vain kun tiedät, ettei esteitä ole.
-------------------------------------------------------------------------------------

Olen samaa mieltä claustron kanssa, sama teksti pätee myös tähän juttuun!

Tässä jutussa on jotain niin sair....

Mitenkähän eläinsuojelu reagoi......  "Sitten kissa makasi päivän tien reunassa"  ( elävänä, vai kuolleena ? )

Ei kannattas paljon "hekumoida"!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #46 : 02.11.03 - klo: 08.49 »
Olen TeeTeeKoon kanssa samaa mieltä

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #47 : 02.11.03 - klo: 09.08 »
Jeps, joku 3,5 kg krossari nilkkaan kaasu pohjassa...

Tai kissan yli lähinnä huvikseen, ainakin semmoinen vaikutelma tosta jää. Todella sairaan tyhmää.

Entäs kun joku ajaa mopolla oman koiran yli 'huvikseen'. Se varmaan naurattaisi ?

Ei ihan taideta ymmärtää millainen voima kovaa liikkuvassa pienessäkin autossa on. 'Oikeat' radio-ohjattavat ei todella ole mitään leluja ja niitä täytyy käyttää sen mukaisesti.

Eikä paljon kiinnostaisi saada tuon tyyppisen leikkimisen mukaista mainetta hyvälle harrastukselle.
Power-Save-Racing Team

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #48 : 02.11.03 - klo: 16.27 »
Juu tämmöisissä ilmeissä  :shock:  luin tuon "kissan yli ajo" jutun

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #49 : 03.11.03 - klo: 09.07 »
Jep, sama homaa  :shock: Ajoin itekkin kesällä t-maxilla omaan nilkkaan suht kovaa  :mrgreen:  vähän sattu, ei paljon. Vaikka sitä kui yritti ohjata muualle ja hyppiä pois tieltä, ni silti se aina kopsahtaa  :P
Taas kehissä.. ;)

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #50 : 03.11.03 - klo: 09.26 »
Pitäisiköhän pihasudittelijoille hommata rc-ajokortti pakolliseksi. :|  Tämän topicin perusteella voisi olla tarvetta. Mopoilijoitakin opetetaan nykyään ottamaan naapurin kissat liikenteessä huomioon.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #51 : 03.11.03 - klo: 10.04 »
Entäs jos kissa suuttuu tälläsex ?  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #52 : 03.11.03 - klo: 10.06 »
Äh, ei tuo ainakaan mulla näy.. Tässä sit linkki siihen:http://irc-galleria.net/view.php?nick=Haffu&image_id=915991&navi=true
Taas kehissä.. ;)

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #53 : 03.11.03 - klo: 10.40 »
Tuossa linkissäkin taitaa olla hieman jotain häikkää, ilmeisesti tämä kuva kyseessä:




Mutta jos se kissa tosiaan makasi haavoittuneena päivän, niin tuollainen eläimen rääkkäys/heitteillejättö taitaa täyttää jo rikoksen tunnusmerkit.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #54 : 03.11.03 - klo: 12.37 »
:?
Taas kehissä.. ;)

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #55 : 03.11.03 - klo: 15.23 »
Joo samaan mieltä suurimman osan kanssa että menee jo eläin rääkkäykseksi rc-autolla ajetaan jos vaan osataan pitää se tiellä ja ei osua ihmisin tai eläimiin ja ajetaan sellasel paikall mis ei tule ihmisiä eteen

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #56 : 03.11.03 - klo: 17.15 »
Totta, ajatelkaas jos joku vain huvikseen ajaisi oikella autolla täyttä tiedän päälle
 :oops:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #57 : 03.11.03 - klo: 17.20 »
Sanoppas kuka valvoisi RC-ajokorttia? Ja jos sellanen suoritus "paikka" tulisi niin tuskin muualle kun Helsinkiin  :?

Pysykääpäs aiheessa.
Galant VR-4

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #58 : 19.11.03 - klo: 21.01 »
Noihin päälleajoihin!
Eikös suomessa oo kiellettyä ajaa yleisillä paikoilla
RC-autoilla? Varmaan ehkä just ton takia!

Ja nyt yks mun melki päälleajo:
Mulla oli viritetty Tamiya Monster beetle
(muistaakseni 15kääminen kone). Ajelin kaverin kanssa
kerrostalo alueella ja paikalle sattu kiltti koira joka oli karannu
jostain! No hetki rapsuteltiin ja kaahaus jatkui, löin just kaasun pohjaan (pyörätiellä) ja koira hyökkäs just sinne eteen!

Kerkesin just jarruttaa ja väistää nurmikolle, melki talon seinään,
Mutta koira sai hirveen sätkyn ja säntäs täysiä pyörätieristeyksen
yli ja sieltä tuli joku 50-55v mumma varomattomasti pyörällä!
Joka säikähti vähintään yhtä paljo ku koirakin ja kaatui siihen!

Ei siinä vielä mitään mamselli huuti ku sumutorvi (säikähti niin
lujaa) ja me kaverinkan aivan paniikis. Mummon ei käyny kuinkaan
(eikä koiran), mutta sillä oli kauppakassi pyrän sarvessa!

Sielä meni tusina munia ja likööripullo muusiks :oops:  ja mummo
siitä suivaantuneena änkes meille ja tivas mutsilta korvausta!
No luppujen lopuksi ei maksettu mitään ku sehän oli koira joka sen
säikäytti eikä mun auto ja itte se sen pyöränsä kaatoi!

No kuinkas koiran kävi?
Otettiin se kotiin ja pannassa numero soitettiin omistajalle
joka haki sen kotiin (oli aika seikkailu koiralla kun oli tullu
toiselta puolelta kaupunkia!)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #59 : 19.11.03 - klo: 21.02 »
hups tuli monta kertaa :oops:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars