Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Matrixi

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Tamiya Coppermix Silvia S15
« : 28.10.06 - klo: 04.38 »
Liekö uutuus kun ei näy missään suomen markkinoilla saatavana? Mielestäni aivan jäätävän hienon näköinen koriltaan.

http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?products_id=3386&osCsid=455c75b20db241bf24d0

Olisi kiva löytää tuo pelkkä kori jostain ja tehdä polttis projekti kesää varten. :wink:

2
Polttisautot / Ensimmäinen RC - Revo 3.3
« : 25.10.06 - klo: 22.31 »
Heips!

Tuli tuossa ostettua tuollainen Revo ihan ensimmäiseksi RC:ksi Sabesta. Sain tänä iltana Revosta neljännen sisäänajotankin ajettua ja tuli tuossa muutama kysymys mieleen jos joku pystyisi/viitsisi niihin vastata:

Ostamani polttoaine (Morgan Sidewinder) on vain 20 prosenttista ja Traxxasin manuaalissa sanotaan, että tuo TRX 3.3 mosa toimisi "parhaiten" 33% nitrolla. Manuaalissa myös lukee, että kun sisäänajo on tehty esim. 20% polttoaineella niin saman prosenttista polttoainetta pitäisi käyttää myös koko koneen elinikä. Voinko kuitenkin ostaa tuon plänikän jälkeen 30% polttoainetta ja säätää kaasaria vain hieman rikkaammalle ilman pelkoa, että kone ottaa siitä nokkiinsa?

Sitten tein myös pari kämmiä sisäänajon aikana. Eli ihan ekalla käynnistyskerralla kone pyöri aivan mahdottoman kauan eikä edes luvannut käynnistyä, sitten peitin pakoputkea puoliksi ehkä puolen sekunnin ajaksi ja kone tärähti käymään, mutta sammui heti. Sitten koitin startata uudestaan ja tapahtui samoin. Koitin startata kolmannen kerran ja sitten kone jumiutui (palotila täynnä polttoainetta).

Otin tuon jälkeen tulpan pois ja pyöritin koneesta ylimääräiset polttoaineet pois. Tämän jälkeen koitin uudestaan konetta käyntiin eikä se edes luvannut. Sitten koitin vaihtaa koneeseen uuden sytytystulpan eikä siitäkään ollut apua. Tässä vaiheessa alkoi olemaan hermot jo "melko" kireällä kun uusi 600 euron "lelu" ei näyttänyt elon merkkejä. :D

Maltti on valttia niin kuin sanotaan. Siispä toin auton takaisin sisään ja laitoin startin akun uusiksi latautumaan siinä toivossa, että tulpalle oli tullut liian vähän virtaa kunnon hehkua varten. Tämän jälkeen sain toveriltani netissä ohjeen, että kannattaa ruuvata kaasarin seoksia hieman laihemmalle näin kylmissä lämpötiloissa. Siispä käänsin ehkä 3/4 käännöksen high speed ruuvia laihemmalle ja otin hiustenkuivaajan mukaan ulos. Lämmitin moottoria hiustenkuivaajalla pari minuuttia ja koitin käynnistää.. ja sehän perhana käynnistyi oitis! Tosin tyhjäkäyntiä ei meinannut aluksi käydä millään, ennen kuin ruuvasin seosta vielä hieman laihemmalle.

Tämän jälkeen pääsin aloittamaan varsinaisen sisäänajon, mutta jouduin antamaan koneelle ainakin puolikaasun verran kaasua ennen kuin auto edes lähti liikkeelle. Olikohan kytkin vain hieman uudenkarhea? Joka tapauksessa, ajoin koko ensimmäisen tankin tyhjäksi (tyhjeni aika äkkiä kun moottori oli melko rikkaalla). Sitten taisin tehdä toisen mokan. Eli oppaassa luki, että koneen pitäisi antaa jäähtyä noin vartti ensimmäisen ja toisen tankin välillä, niin enpä perhana tuota muistanut vaan kone oli sammuksissa vain noin 5 minuuttia. Ei kait tuosta mitään pahempia tuhoja nyt tullut?

Pidin seoksen sellaisena, että moottori kävi juuri ja juuri ilman sammumista kun lähti kiihdyttämään tai pysähtyi. Jos olisin säätänyt vielä yhtään rikkaammalle auto olisi lähtenyt todella laiskasti liikkeelle, eli toivottavasti tuo seos oli nyt kohdillaan? Kolmannen tankin jälkeen pakoputkesta tuli jo kunnon sininen savupilvi. Ensimmäisellä ja toisella tankilla tuli vähemmän savua, eli toivottavasti mäntä vain kulahti normaaliksi kolmannella tankilla?

Nyt neljännen tankin jälkeen kone tuntuu paljon paljon pirteämmältä ja autokin lähtee helpommin jo liikkeelle. Pitää nyt toivoa, että on kohtalaiset säät loppuviikosta jotta saan tuon viimeisen sisäänajotankillisen ajettua. :)

Että tälläistä. Jos joku voisi noihin kysymyksiin voisi vastata niin olisi hyvä juttu.

Ainiin, kiitokset vielä RC Sabelle ja Porin Kyosholle autosta ja tarvikkeista. Loistava palvelu näissä liikkeissä.

Sivuja: [1]