Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matrixi

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Vs: PC:n Simulaattoripelit
« : 14.04.08 - klo: 12.20 »
Kyllä mulla tuo DFP on ajanu asiansa oikein hyvin. Mikä siinä mahtaa olla lelumaista ? kestäny kyllä tosin hyvin kunnon käyttöä ratti. Ja vielä enempi jäi ihmetyttämään tuo hidas ??

G25 kokeilemalla tiedät. :wink:

DFP:llä ajoin 2003-2007, joten tiedän kyllä mistä puhun. Ratti kääntyy aivan liian hitaasti ja myöskin vastustaa kääntämistä verrattuna G25:een ja ratin fyysinen pieni koko (eli halkaisija) tekee siitä lelumaisen tuntuisen. Kuminen pinta ei myöskään vakuuta. Toki jos sitä käyttää pelkissä arcadepeleissä taikka pienillä kääntöasteilla, se varmasti ajaa asiansa.

Tuon videon loppuosa kertoo aika hyvin noiden rattien eron. http://www.youtube.com/watch?v=mFCGQ2BzrVg

Ainiin, mulla hajos myös kahdesta DFP:stä polkimien potikat. DFP polkimet on surkeasti suunniteltu koska potikat joutuvat kantamaan taakkaa aina kun polkimia painetaan, G25:ssä potikat eivät joudu rasitukseen.

3
Vapaa keskustelu / Vs: PC:n Simulaattoripelit
« : 14.04.08 - klo: 03.49 »
G25 on ihan jees. Ei oikein muita vaihtoehtoja edes ole ellei halua alkaa laittaa tuhansia tiskiin FREX:in kautta, DFP (driving force pro) on aivan liian hidas/lelu.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.04.08 - klo: 00.54 »


Uusi kori sai värin ja tarrat päälleen. Mahdollisimman alkuperäisenä halusin pitää. Eka maalaus ja ihan kohtalaisesti sujui, ensi kerraksi oppi jo uutta.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.03.08 - klo: 20.51 »
Saapui tänään Sabelta Jatoon uusi pohjalevy ja kori, piti heti asennella. Viikonloppuna maalailua..




6
Antec P182 / Maximus Formula / Q6600 / 8800GTX / 4GB DDR2 / 400GB HDD / DVD-RW / 620W PSU

Vaihdekeppi on siis tuo Login G25:n vakio mihin laitoin yhdestä bemarista tulleen pidemmän nupin parantamaan fiilistä. Peli oli Live For Speed.

7
Onhan noita harrastuksia, mm.

Valokuvaus & grafiikka
Tietokoneet
Autosimulaattorit
Bemarit

Ja sunmuuta satunnaista örveilyä.

8
Kävin tuolla ihan piruuttani katsastamassa radan profiilin ja otin jokusen kuvan samalla. Eipä noista tosin paljon selkoa lumen takia saa. :roll:

http://nismo.1g.fi/kuvat/Ulvila+radat/RC/

10
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 18.03.08 - klo: 01.01 »
Uutta koppaa odotellessa..




11
Onko radalla mitään tapahtumaa lähiaikoina? Pitäisi varmaan käydä ekaa kertaa paikka tsekkaamassa. :)

12
Sähköautot / Tamiya Coppermix Silvia S15
« : 28.10.06 - klo: 04.38 »
Liekö uutuus kun ei näy missään suomen markkinoilla saatavana? Mielestäni aivan jäätävän hienon näköinen koriltaan.

http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?products_id=3386&osCsid=455c75b20db241bf24d0

Olisi kiva löytää tuo pelkkä kori jostain ja tehdä polttis projekti kesää varten. :wink:

13
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.10.06 - klo: 00.29 »
Kesä/projektiautona on BMW 320 E30 avo

Talviautona/luisutukseen '83 Toyota Corolla

Edellisinä autoina on ollut mm. RX-7 ja 200SX

14
Polttisautot / Ensimmäinen RC - Revo 3.3
« : 26.10.06 - klo: 18.40 »
Tässä jokunen kuva tämän päivän ajeluista. Kuvaajana toimi siskoni Heidi. Koittakaa modeemihemmot kestää. :P




Löpöä tankkiin..




Lähtövalmiina!


Ja ei muuta kuin menoksi!








Lämpöjen tarkastusta..










15
Polttisautot / Ensimmäinen RC - Revo 3.3
« : 26.10.06 - klo: 00.13 »
Suositeltu minimi käyttölämpötila valmistajan mukaan on 1-3c, sitä kylmemmässä valmistaja ei suosittele moottoria käyttämään polttoaineen "geeliytymisen" vuoksi. Vaikka täysi aloittelija olenkin, niin eihän viileässä ajamiseen pitäisi olla mitään estettä kunhan moottori pysyy kokoajan oikean lämpöisenä eikä polttoaine pääse geeliytymään?

Ja onhan netissä useita videoita kun jotkut jenkit ajelevat melkein paukkupakkasillakin polttiksilla. Liekö sitten koneet valmiita jokaisen ajokerran jälkeen. :P

16
Polttisautot / Ensimmäinen RC - Revo 3.3
« : 25.10.06 - klo: 22.47 »
Traxxasilta ainakin saa 33% polttoainetta ohjeläpyskän mukaan? :|

Säädin seosruuvia maksimissaan 90 astetta, yleensä noin 45 astetta tehdasasetuksista laihemmalle. Jos olisin säätänyt yhtään rikkaammalle kone olisi sammuillut. Säädin myös sitämukaan konetta hieman rikkaammalle kun lämmöt näyttivät nousevan liian ylös. Yli 107 celsiuksen ne eivät kuitenkaan päässeet nousemaan.

Ainiin tuosta sisäänajosta. Eli ohjeiden mukaan ensimmäinen tankki ajetaan 3/4 kaasulla kiihdyttäen pari sekuntia ja sitten pysähdytään ja aloitetaan kiihdytys jne. Jouduin itse käyttämään kyllä melkein puolikaasua, että auto lähti edes liikkeelle.

17
Polttisautot / Ensimmäinen RC - Revo 3.3
« : 25.10.06 - klo: 22.31 »
Heips!

Tuli tuossa ostettua tuollainen Revo ihan ensimmäiseksi RC:ksi Sabesta. Sain tänä iltana Revosta neljännen sisäänajotankin ajettua ja tuli tuossa muutama kysymys mieleen jos joku pystyisi/viitsisi niihin vastata:

Ostamani polttoaine (Morgan Sidewinder) on vain 20 prosenttista ja Traxxasin manuaalissa sanotaan, että tuo TRX 3.3 mosa toimisi "parhaiten" 33% nitrolla. Manuaalissa myös lukee, että kun sisäänajo on tehty esim. 20% polttoaineella niin saman prosenttista polttoainetta pitäisi käyttää myös koko koneen elinikä. Voinko kuitenkin ostaa tuon plänikän jälkeen 30% polttoainetta ja säätää kaasaria vain hieman rikkaammalle ilman pelkoa, että kone ottaa siitä nokkiinsa?

Sitten tein myös pari kämmiä sisäänajon aikana. Eli ihan ekalla käynnistyskerralla kone pyöri aivan mahdottoman kauan eikä edes luvannut käynnistyä, sitten peitin pakoputkea puoliksi ehkä puolen sekunnin ajaksi ja kone tärähti käymään, mutta sammui heti. Sitten koitin startata uudestaan ja tapahtui samoin. Koitin startata kolmannen kerran ja sitten kone jumiutui (palotila täynnä polttoainetta).

Otin tuon jälkeen tulpan pois ja pyöritin koneesta ylimääräiset polttoaineet pois. Tämän jälkeen koitin uudestaan konetta käyntiin eikä se edes luvannut. Sitten koitin vaihtaa koneeseen uuden sytytystulpan eikä siitäkään ollut apua. Tässä vaiheessa alkoi olemaan hermot jo "melko" kireällä kun uusi 600 euron "lelu" ei näyttänyt elon merkkejä. :D

Maltti on valttia niin kuin sanotaan. Siispä toin auton takaisin sisään ja laitoin startin akun uusiksi latautumaan siinä toivossa, että tulpalle oli tullut liian vähän virtaa kunnon hehkua varten. Tämän jälkeen sain toveriltani netissä ohjeen, että kannattaa ruuvata kaasarin seoksia hieman laihemmalle näin kylmissä lämpötiloissa. Siispä käänsin ehkä 3/4 käännöksen high speed ruuvia laihemmalle ja otin hiustenkuivaajan mukaan ulos. Lämmitin moottoria hiustenkuivaajalla pari minuuttia ja koitin käynnistää.. ja sehän perhana käynnistyi oitis! Tosin tyhjäkäyntiä ei meinannut aluksi käydä millään, ennen kuin ruuvasin seosta vielä hieman laihemmalle.

Tämän jälkeen pääsin aloittamaan varsinaisen sisäänajon, mutta jouduin antamaan koneelle ainakin puolikaasun verran kaasua ennen kuin auto edes lähti liikkeelle. Olikohan kytkin vain hieman uudenkarhea? Joka tapauksessa, ajoin koko ensimmäisen tankin tyhjäksi (tyhjeni aika äkkiä kun moottori oli melko rikkaalla). Sitten taisin tehdä toisen mokan. Eli oppaassa luki, että koneen pitäisi antaa jäähtyä noin vartti ensimmäisen ja toisen tankin välillä, niin enpä perhana tuota muistanut vaan kone oli sammuksissa vain noin 5 minuuttia. Ei kait tuosta mitään pahempia tuhoja nyt tullut?

Pidin seoksen sellaisena, että moottori kävi juuri ja juuri ilman sammumista kun lähti kiihdyttämään tai pysähtyi. Jos olisin säätänyt vielä yhtään rikkaammalle auto olisi lähtenyt todella laiskasti liikkeelle, eli toivottavasti tuo seos oli nyt kohdillaan? Kolmannen tankin jälkeen pakoputkesta tuli jo kunnon sininen savupilvi. Ensimmäisellä ja toisella tankilla tuli vähemmän savua, eli toivottavasti mäntä vain kulahti normaaliksi kolmannella tankilla?

Nyt neljännen tankin jälkeen kone tuntuu paljon paljon pirteämmältä ja autokin lähtee helpommin jo liikkeelle. Pitää nyt toivoa, että on kohtalaiset säät loppuviikosta jotta saan tuon viimeisen sisäänajotankillisen ajettua. :)

Että tälläistä. Jos joku voisi noihin kysymyksiin voisi vastata niin olisi hyvä juttu.

Ainiin, kiitokset vielä RC Sabelle ja Porin Kyosholle autosta ja tarvikkeista. Loistava palvelu näissä liikkeissä.

Sivuja: [1]