Kirjoittaja Aihe: Yleinen Kiosovääntötopic  (Luettu 40308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleinen Kiosovääntötopic
« : 17.08.08 - klo: 19.31 »
rupee menee jo pikkusen hermot tohon kyoshoon! ostin 525€ euron auton kuukausi sitten eikä auto kestä mitään! ja ne kyoshon varaosat on niin pirun kalliita jostai pikku ruuvista 8€ ja kahesta alumiini osasta 33,50€! mul on kohta matti kukkarossa! taidan vaihtaa pikkuhiljaa merkkiä jos viä hajoo paljonki osia lähiaikoina. ja muutenki taidan ostaa jonku hyvän sähkiksen. ei jaksais aina putsata niitä bensanjämiä pois
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo: 10.47 kirjoittanut Heuli »
mini inferno st gp 09

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #1 : 17.08.08 - klo: 19.54 »
se on kuskista kiinni, että hajooko paikat vai ei :wink:
noh ei sen puoleen, mun mielestä hpi:n osat on ihan yhtä kalliita ja niitä joutuu aina odottamaan, kun kyoshon osat on yleensä viikossa saatavilla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #2 : 17.08.08 - klo: 19.58 »
mää oon rauhallinen kuski. en oo ajanu viä yhestäkää 15cm korkeemmasta hyppyristä ja ne vähäiset hypyt nurmikolla omatekosella hyppyrillä.

PS. eihän niitä varaosia tarvi hpi:ltä ostaa. maailma on täynnä rc kauppoja ja oon 100% varma,että aika monesta kaupasta sa paljo halvemmalla ku kyosholta
mini inferno st gp 09

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #3 : 17.08.08 - klo: 20.03 »
mun mielestä hpi:n osat on ihan yhtä kalliita ja niitä joutuu aina odottamaan, kun kyoshon osat on yleensä viikossa saatavilla.

Hehehehehehehhee  :mrgreen::mrgreen:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #4 : 17.08.08 - klo: 20.11 »
mun mielestä hpi:n osat on ihan yhtä kalliita ja niitä joutuu aina odottamaan, kun kyoshon osat on yleensä viikossa saatavilla.

Hehehehehehehhee  :mrgreen::mrgreen:


Ei voi jätkä olla tosissaan...

No Jabe voi ihan vapaasti kirkkain silmin selittää kuinka hänen mielestään 20 ja 50 euron setelit on aivan saman arvosia.

On se kumma kun foorumit on tukossa viestejä joissa pyritään kertomaan Kyoshon "ongelmista" näiden rtr autojen suhteen, mutta silti näkee viikoittain kuinka semmoiseen on rahat tuhlattu.
Ja kohta ollaan kitisemässä mikä on vialla, mitä pitäs tehdä ku ei vaan toimi yms.
Harrastus loppuu lyhyeen kun menee hermot ja rahat kalliin lelun kanssa joka ei edes kestä mitään... toimivuuskin ehkä niin ja näin.
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo: 21.54 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #5 : 17.08.08 - klo: 20.28 »
niin, siis puhuin omien kokemuksien perusteella.
oma kyosho on '03 kitti, joten voi olla että uudet rtr:ät on sitten vaan niin huonoja kun sanotaan...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #6 : 17.08.08 - klo: 20.38 »
Kuulostaa sika hinnalta reilu 500e tuon kokoluokan lelusta...tosin euroopasta saa huomattavasti huokeammalla(niistä rc kaupoista joita maailma on täynä..). Lrp:n nitro sharkin olis saanu paljon huokeemmalla ja ainakaan mulla ei ole ollut suurempia ongelmia keston kanssa(kestänyt metriset hyppyrit). Itse asiassa reiska ja kaikki muutkin vastaavan kokoiset 1/16,1/18 polttikset olisivat olleet huomattavasti huokeempia.
On tullut harkittua jos tilaisi on road kulkineen jossa tuo sirio 09 pannu..jostain mistä saa hiukan kohtuullisemmalla hinnalla.

Yleensä nuo kyöstin rtr vehkeet aika laaduttomia ja tehtaalla säästelty penninkin osissa, kitit on yleensä laatua.(noi nyt on vaan mun havaintoja/kokemuksia..)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #7 : 17.08.08 - klo: 20.45 »
no mä oon viä niin nuori et mul menis vaa hermot jos kittiä rupeis kasaa. ja muutenki toi rtr on mun eka auto. virheistä oppii :wink:
PS. oon kyl muuten ihan tyytyväinen ollu auton kulkupuoleen, muttaku osia on menny niin paljon hajalle, ja raha vilisee silmissä, ku en tienaa viä mistään mitään:D sovittiin onneks iskän kaa, että se maksaa puolet niistä varaosien hinnoista nii ei tuu ihan kokonaan matti kukkaroon
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo: 20.51 kirjoittanut JP1 »
mini inferno st gp 09

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #8 : 17.08.08 - klo: 21.40 »
Itse olen kanssa suht aloittelija ja luulen,että ensimmäinen virheeni oli ostaa rtr paketti!
Olisi pitänyt satsata suoraan vähän enemmän ja kun auton rakenteestakaan ei ollut paljonkaan tietoa,niin olisipa tullut hyvin tutuksi kun olisin kasannut alusta lähtien itse.
Ensimmäinen autoni oli Kyosho Inferno 7.5 sp3 rtr ja omat kokemukseni autosta ovat erittäin huonot,moottori oli erittäin epävarma toimivuudeltaan,auto vaati heti päivittämistä ja ruuveja sun muuta saattoi tipahdella ajojen aikana tuosta vaan.
No nyt kyseinen auto on historiaa ja uusi menopeli on Hongnor X1CR FT Garage edition ja voin kertoa,että nämä kaksi autoa ovat kuin yö ja päivä,ei vielä ainakaan mitään negatiivista sanomista honkkarista :grin:

Koneena on OS .21 V-Spec joka on ollut todella varmatoiminen mylly,nyt on ilo ajella.
Eikä siitäkään haittaa ole,että tehoja löytyy todella mukavasti :grin:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #9 : 17.08.08 - klo: 21.44 »
Itse olen kanssa suht aloittelija ja luulen,että ensimmäinen virheeni oli ostaa rtr paketti!
Olisi pitänyt satsata suoraan vähän enemmän ja kun auton rakenteestakaan ei ollut paljonkaan tietoa,niin olisipa tullut hyvin tutuksi kun olisin kasannut alusta lähtien itse.
Ensimmäinen autoni oli Kyosho Inferno 7.5 sp3 rtr ja omat kokemukseni autosta ovat erittäin huonot,moottori oli erittäin epävarma toimivuudeltaan,auto vaati heti päivittämistä ja ruuveja sun muuta saattoi tipahdella ajojen aikana tuosta vaan.
No nyt kyseinen auto on historiaa ja uusi menopeli on Hongnor X1CR FT Garage edition ja voin kertoa,että nämä kaksi autoa ovat kuin yö ja päivä,ei vielä ainakaan mitään negatiivista sanomista honkkarista :grin:

Koneena on OS .21 V-Spec joka on ollut todella varmatoiminen mylly,nyt on ilo ajella.
Eikä siitäkään haittaa ole,että tehoja löytyy todella mukavasti :grin:

Ensimmäinen auto ei missään nimessä saa olla polttisauto(minun mielipide ja monen muun) vaan kunnon sähköauto on todella hyvä ekaksi autoksi kuten esim tuo stampede.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #10 : 17.08.08 - klo: 21.52 »
Ajattelin kyllä sähkistäkin ensin,mutta jotenkin polttis veti enemmän puoleensa..
Onhan se ihan eri fiilis ajella sillä,minun mielestäni.
En tosin koskaan kunnollisella sähköautolla kylläkään ole ajanut ja varmasti ovat erittäin hyviä autoja,olipa aloittelija tai ei.

Poissa PEPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #11 : 18.08.08 - klo: 07.32 »
Mielestäni kyoshon laatu ei ole huonoa kun puhutaan oikeista rc-autoista esim. mp777 mutta hintaluokkakin on ihan jotain muuta kuin 500€. Moni menee harrastusta aloittaessa siinä vikaan kun ostaa jonkun 500€:n rtr-paketin, ymmärrän kyllä että 500€ panostus autoon on monelle iso raha. Niin se on minullekkin mutta yleensä sen hintaeron säästää pidemmänpäälle varaosissa ja minulla ainakin mielenrauha säilyy kun ei tarvi olla kokoajan autoa rassaamassa, että pääsee ajaan vaan akkujen latailulla mennään. Tosin onhan sitä huoltoa tehtävä jotta vehkeet pysyy kunnossa.  :grin:

Aloitettaessani harrastusta niin hankin heti auton joka on kisakäyttöön tarkoitettu, enkä ole katunut päivääkään. Auto ei ole kyosho vaikka osittain kehun sitä. 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #12 : 18.08.08 - klo: 08.43 »
Nyt oon vähän pihalla...

Siis kumminpäin se mielestäsi oli???
Jos sotaa kyoshon rtr auton niin säästää pidemmänpäälle varaosissa vai mitä ihmettä???

Jos tarkotit että jos ostaa heti pro auton niin säästää varaosien hinnassa pidemmän päälle niin joo... totta.
Ainut vaan että se kösson uusin pro pirssi maksaa jo sen verran pelkkä rullaava vehje että pidemmänpäälle sanonta tarvitsee uuden käsitteen... Sillä rahaerolla kun ostais ison kasan varaosia.

Ja mikä jälleenkerran tärkeä pointti.
Muutaman muun valmistajan vempeleet ostamalla säästäis jo niin paljon että voi ostaa kertalaakista 2 autoa ja ajella molemmat vaikka totaalisen loppuun, eikä edelleenkään olla saatu yhtäpaljon rahaa menemään.

Mika R

  • Vieras
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #13 : 18.08.08 - klo: 08.44 »
jossain makso nenäliinat 10 senttiä vähemmän ku toisessa liikeessä mutta harmi vaan että ne oli aina loppu

saatavuus vs. hinta, kumpi on parempi?

eilispäivän kisassa ajoikin vain toinen kilpailevan tallin kuski, ku toinen auto oli varaosina toiselle. hieno homma vai mitä?

Ne joilla oli Kyosho ajoivat kaikki.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 08.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #14 : 18.08.08 - klo: 08.58 »
Tänne voisi joku laittaa hinta vertailu pystyyn.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa PEPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #15 : 18.08.08 - klo: 09.04 »
Tarkoitukseni oli sanoa, että mielestäni kannattaa ostaa heti kisa-auto niin säästää varaosissa ja mielenterveydessä. Se on sitten eri asia ostaako kyoshon vai jonkun muun valmistajan auton vaikko hyvä käytetyn. Käytetyn kanssa pitää vain olla tosi tarkkana kaupan teon yhteydessä. Vai miten se oli?  :grin:

Pitää sen vara- ja optio-osa palvelun pelata. Ei sillä autolla mitään tee, jos se on hyllyllä täytteenä.

Mielestäni Kyoshon laatua ei kannata arvioida rtr-mallien perusteella. Mielestäni mp777 on hyvä auto. Tämä oli vain minun mielipide.


Poissa marzoid

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #16 : 18.08.08 - klo: 09.10 »
rupee menee jo pikkusen hermot tohon kyoshoon! ostin 525€ euron auton kuukausi sitten eikä auto kestä mitään! ja ne kyoshon varaosat on niin pirun kalliita jostai pikku ruuvista 8€ ja kahesta alumiini osasta 33,50€! mul on kohta matti kukkarossa! taidan vaihtaa pikkuhiljaa merkkiä jos viä hajoo paljonki osia lähiaikoina. ja muutenki taidan ostaa jonku hyvän sähkiksen. ei jaksais aina putsata niitä bensanjämiä pois

Kyoshosi ei valitettavasti kestä mitään. Älä laita yhtään rahaa siihen enää! Sen paikka on kaatopaikalla minun entisen Kyoshon vieressä. Pari varaosaa siitä säästin. Nykyään ajelen Hongnorin X1CR FT Garage edition autolla. Kirpaisihan se kukkarossa, mutta minkäs teet... nyt kelpaa kuitenkin ajella...

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #17 : 18.08.08 - klo: 09.35 »
Tarkoitukseni oli sanoa, että mielestäni kannattaa ostaa heti kisa-auto niin säästää varaosissa ja mielenterveydessä. Se on sitten eri asia ostaako kyoshon vai jonkun muun valmistajan auton vaikko hyvä käytetyn.

Pitää sen vara- ja optio-osa palvelun pelata. Ei sillä autolla mitään tee, jos se on hyllyllä täytteenä.

Noh muutamalta muulta merkiltä saa vähintään yhtä kestäviä kisa-autoja parhaimmillaan jopa kaksi yhden Kyoshon hinnalla.

Ja käsittääkseni näillä merkeillä on aikalailla nopeasti varaosaakin saatavilla, siis varsinki eniten meneviä. Ja jos varaosien saanti huolettaa, niin autojahan sai parhaillaan kaksi sillä Kyoshon hinnalla, eli hommaa toisen varaosiksi, ompa ainakin jokaista ns. vakio-osaa yksi varalla.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #18 : 18.08.08 - klo: 10.56 »
Tää Kyoshon hinta juttu aina vaan jostain nousee.. Mielenkiintoinen seikka on se, että briteistä saa MP777 WC:n postikuluineen halvemmalla kuin suomesta kilpailijansa.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #19 : 18.08.08 - klo: 11.16 »
Tää Kyoshon hinta juttu aina vaan jostain nousee.. Mielenkiintoinen seikka on se, että briteistä saa MP777 WC:n postikuluineen halvemmalla kuin suomesta kilpailijansa.
Ja se kilpailijan hinta briteistä postikuluineen Suomeen?

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #20 : 18.08.08 - klo: 11.25 »
Taitaa olla viitisenkymmentä euroa halvempi eli saman kuin suomessaki hintaero näköjään nykyään. Ei se triplaseiska maksaakaan 900euroa enää vaan 550.  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 11.30 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #21 : 18.08.08 - klo: 11.37 »
Pakko kyllä kommentoida nyt hieman tuota Kyoshon ns. "hyvää varaosapalvelua". Palvelua mainostetaan yleensä sillä että osat ovat nopeasti saatavilla Suomesta. Hinta lienee kaikilla tiedossa että se on korkea.

Meillä uusi harrastaja täällä Mikkelissä osti Kyoshon Inferno 7.5 RTR setin kesän alussa. Valitettavasti hän osti auton kysymättä minulta mielipidettä, koska muuten olisi joku ihan muu pirssi hänelle hommattu. Autossa oli GX21(R) moottori vakiona, kuten kaikissa Kyoshon RTR seteissä taitaa olla (buggy).

Aivan ensimmäinen asia mitä tässä autossa ihmettelin (kuten kaikissa muissakin Inferno RTR) oli sen muovinen pääratas. Se on ihan itsestään selvää että muovinen ratas ei voi kestää. Miksi hemmetissä sellainen pitää autoon yleensäkään laittaa? Uusi metallinen pääratas taisi olla K-kaupan hinnoilla 30 euron tuntumassa, joka nyt on ihan suht. linjassa muihin valmistajiin nähden. Päärattaan toimitusaika 2 VIIKKOA ja tilattuna Ruotsista tietenkin.

Seuraavaksi voidaan sitten ihmetellä Kyoshon kytkintä. RTR malleissahan on vakiona neulalaakereilla varustettu kytkin, jonka elinikä ei kovin montaa tuntia ole. No aika tuli tällekin tietysti laueta ja eikun soitto K-kauppaan taas että kytkintä tarvitaan. Uusi kytkin saatiin ongelmitta tilattua ei siinä mitään. K-kaupan hinta 140 !!! EUROA. WTF?!? Mukana siis kytkinkello, laakerit, kytkinpalat, kartioprikka, vauhtipyörä ja ruuvi. Olisiko jokunen shimmi ollut kanssa mukana. Toimitusaika jälleen 2 VIIKKOA Ruotsista!

Lisäksi autoon on vaihdettu diffien kaikki rattaat eteen sekä taakse. Näiden hinta taisi olla 35 euroa per diffi. Toimitusaika taisi olla ihan kohdillaan. Pinionit myös vaihdettiin eteen ja taakse. K-kaupan hinta 28 euroa per pinioni. Verrattiin autossa olevaa pinionia ja se on täysin sama kuin esim. Hong Nor autoissa. HN pinionin hinta taitaa olla jossain 7 euron pinnassa jos oikein muistan. Ainut ero pinioneilla on se, että Kyoshon pinionissa tulee yksi prikka mukana. Pinioni on täysin sama, eli siis varmaan samalla koneella työstetty alihankkijalla. Hintaa yhdelle prikalle siis tulee 21 EUR. Ei paha. Pinionit siis otettiin muualta.

Auton kone meni myös vaihtaan alle 2 gallonan jälkeen. Iskarit meni vaihtoon myös hieman tämän jälkeen. Koneeksi tietty tuli jotain ihan muuta kuin Kyoshon tavaraa ja iskarit myöskin katsottiin jostain ihan muualta.

Että ei muuta kuin onnea vain Kyoshon kanssa. Varmaan se kisapirssi on autona ihan hyvä, mutta hinta tosiaan sen verran limanen että saa olla todella die hard Kyosho fan jos sellaisen meinaa hommata. RTR pirssi on takuuvarma tapa saada kiinnostus harrastukseen loppumaan alta aikayksikön. En suosittele noita Kyoshon RTR autoja kenellekään.

Toivottavasti kun uudet harrastajat etsivät täältä foorumilta tietoa ensimmäisen auton hankinnasta, niin löytävät tämän viestin ja tajuavat valita ensimmäiseksi autoksi jonkun muun merkin kapineen.

Sorry Mika & muut K-kaupan miehet, mutta tämä on faktaa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 11.40 kirjoittanut copter »

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #22 : 18.08.08 - klo: 11.41 »
Hmmm... Jos hintaero ei tuota suurempi ole, niin itse ainakin mielluummin hommaan kotimaasta kilpailevan tuotteen ja tuen kotimaan kauppiasta sitä myötä. Sillä jos kaikki tilais ulkomailta, niin kohta kotimaan kauppiaat toteas, ettei hommassa ole mitään järkeä ja jättäisivät homman sikseen. Ja sitten joidenkin lajista kiinnostuneiden intokin voisi lopahtaa, kun autoa haluttais, mutta ulkomailta tilaaminen ei innosta.

Ja varsinki kun Kyoshon varaosahinnat ovat tuota luokkaa, mitä Copter tuossa kerkesi jo välissä kertomaan...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #23 : 18.08.08 - klo: 11.47 »
Jotkut osat on tosiaan kalliita, mutta nuo edellämainitut rikkoutuneet osat kaikki on siinä kisavehkeessä jotain aivan muuta.
Kyosholla on kumma tapa tosiaan noitten rtr:ien kanssa pihistää ihme jutuista, kuten diffien sisuskaluista ja kunnon kytkimestä. Tosin 7.5 sports on ainoa josta diffin sisäkaluja puuttuu ja siinä on myös heikot lautaspyörä ja pinion. US sports onkin sitten jo paremmilla osilla kuten myös GT.
Ite kattelen kyllä ebayta hyvin herkästi kun jotain tarvitsee...
Liikaa Kyoshoja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #24 : 18.08.08 - klo: 11.58 »
Ite kattelen kyllä ebayta hyvin herkästi kun jotain tarvitsee...

Jokainenhan saa ostaa toki mistä haluaa, mutta kyllä ainakin itse mielluummin tuen kotimaan myyjiä aina kun tilattavien tavaroiden hinta pysyy kohtuuden rajoissa. Kotimaan kauppiaitakin pitää välillä kuitenki tukea, ettei homma mee siihen, että kaikki joutuu ulkomailta hommaamaan.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #25 : 18.08.08 - klo: 11.59 »
Osat varmasti ovat kisavehkeessä jotain ihan muuta, mutta niin ne ovat myös muissa edullisemmissa autoissa. Esim. vastaava Hong Nor taikka HoBao RTR setti maksaa samanverran taikka jopa vähemmän. Näissä RTR seteissä kuitenkin erona on se, että autojen osat ovat laadukkaita ja ne kestävät. Niin itse auton, moottorin kuin sähkölaitteidenkin suhteen. Hong Norin servoista en muista, mutta HoBaon RTR paketissa tulee jopa ohjauksessa tarvittava voimaservo myös mukana. Kyoshossa tulee vakioservoa vastaava, joka sekin yllättäen on jo kauan sitten vaihdettu tuohon ylempänä mainitsemaani autoon.

Otetaan nyt vielä huomioon se, että jos Kyoshon RTR setti maksaa 500 EUR ja siinä laatu on tuota mitä aikasemmin mainitsin. Kisavehkeessä laatu on hyvää, mutta pelkän alustan hinta on 800 EUR tuntumassa. Siihen sitten päälle sähköt, moottori, radiot jne niin reilusti yli tonnin pinnassa helposti että saa toimivan auton. HoBaon taikka Hong Norin RTR setti saman 500 EUR, mutta laite toimii suoraan, joten lienee selvää että kumpi auto on aloittelijalle järkevämpi.

Eikä se ole pelkästään rahasta kiinni. Suomen kesä ei ole niin pitkä että oikeasti olisi aikaa odotella osia useampaa viikkoa. Kaverini auto on ollut varmaan kuukauden kesän aikana poissa ajosta sen takia kun osia on odoteltu. Toisin kuin K-kaupan mainokset antavat ymmärtää, niin kyllä muiden toimittajien varaosapalvelut ovat nopeita. Hong Norin ja HoBaon maahantuojilta löytyy kaikki osat hyllystä suoraan. Jos ei löydy, niin ne kyllä jollain tapaa aina järjestyvät (purkavat esim. uudesta autosta). Tätä samaa palvelua ei K-kaupasta saa. Jos osaa ei hyllyssä ole, niin se sitten ulkomailta tilataan ja odotellaan.

Juuri tämä tilanne että auto on poissa ajosta pitkän aikaa tappaa kiinnostuksen harrastukseen todella helposti aloituksen yhteydessä.

Sekin kertoo jotain varmaan K-kaupan RTR autoista, että niitä kaupitellaan Aku Ankan takasivulla. :mrgreen:

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #26 : 18.08.08 - klo: 12.10 »
Kisavehkeessä laatu on hyvää, mutta pelkän alustan hinta on 800 EUR tuntumassa.
MP777WC 557€. Alkaa olemaan kilpailukykyinen hinta ja vieläpä ihan Suomesta.
En kyllä itsekään rtr-krossari Kyoshoa uskaltaisi suositella kenellekään.
No, eiköhän tässä taas tätä ollut minun osaltani, luulevat vielä minulle maksettavan tästä  :mrgreen:
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #27 : 18.08.08 - klo: 12.29 »
Pitäskö perustaa jokaiselle muullekin merkille tällainen "kehumis" osasto?
Kyllä sitä materiaalia löytyy muihinkin merkkeihin.
Mutta onnea vaan näiden muiden kanssa.

Mä taidan ajaa tämän forumin mukaan kahdella paskimmalla merkillä Kyosholla ja CENillä.

Ei haittaa mua pätkääkään, mä kuitenkin ajan ja paljon.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #28 : 18.08.08 - klo: 12.34 »
MP777WC 557€. Alkaa olemaan kilpailukykyinen hinta ja vieläpä ihan Suomesta.

Mistä moiseen hintaan? Ja mitä paketiin kuuluu? Tai pitäiskö kysyä, että mitä kaikkea tuohon hintaan sisältyy? Siis auton lisäksi...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #29 : 18.08.08 - klo: 12.36 »
http://rc10.fi/index.php?topic=25790.0
On vaan pikkusen vanha ilmoitus.
Liikaa Kyoshoja