Kirjoittaja Aihe: Yleinen Kiosovääntötopic  (Luettu 40405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #120 : 18.08.09 - klo: 09.53 »
Sade näyttääkin tauonneen, joten lähden tästä postiin noutamaan saksalaisen K-kauppiaan lähettämää reilun 300 Euron pakettia kotimaasta vaikeasti ostettavista osista.


Jösses... Kokonaisen autonko osina ostit???
kuin mä jotenkin veikkasin että 4kpl koripinnejä?

Korisokat 5 kpl Kyosho 4,90 Eur
http://www.kyosho.de/?page=shop%2Fproduct&category_id=&mod_title=product&search=1889&sendsearch.x=0&sendsearch.y=0

TTKoo
Kiitokset vinkistä; kyseisen osan saldo kärkkäisellä 0 kpl

MikaR
RB5 ei ehkä ole yleisimpiä malleja, mutta tämäpä onkin Lazerin osa, joka on laitettu myös RB5:een. Lazer käsittääkseni on kuitenkin yleinen- ellei suorastaan yleisin malli valmistajalta. Sama osa löytyy myös TF5:stä, jonka RTR-versio on myös ns. massamalli. Kirjoitin saman tiedon myös jo tuohon ylemmäksi eli se oli tiedossasi vastatessasi. Eli. jos po. osa menee RB5:stä vedotaan mallin harvinaisuuteen, mutta jos sama osa menee Lazerista tai TF5:stä niin mihin silloin vedotaan.

Huomio siis kaikki Lazerilla kisaavat, jos sellaisia vielä on; ylläoleva koskee myös Teitä. Yksi mitättömän pieni osa saattaa keskeyttää Teidänkin kautenne määräämättömäksi ajaksi.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #121 : 18.08.09 - klo: 10.07 »
Jos nyt aloittaisit kertomalla mistä osasta on kyse?

Ei minun tarvitse vedota mihinkään, olen vain kertonut kuinka asiat ovat omalla kohdallani ainakin.

Olet ostanut auton Saksasta vai mitä, eikö sieltäkään löydy ko. osaa? Pari päivää niin osa on sinulla vai mitä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #122 : 18.08.09 - klo: 10.22 »
Eikös tämän merkin mollaaminen ole jo käyty ja voidaan siirtyä seuraavaan merkkiin jo, ja niitä on useita jota voidaan mollata samaan tasoon kuin nyt tätä merkkiä :huh:
Jerzi

PS En mainitse merkkejä mutta tiedätte kyllä varmasti itse mistä merkeistä minä puhun.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #123 : 18.08.09 - klo: 10.31 »
Nikko?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #124 : 18.08.09 - klo: 10.46 »
Ota myös huomioon se, että Pro Shopista on suoraan sanottu, että heitä ei kiinnosta toimittaa osia autoihin, joita ei ole heiltä ostettu.

Mikä osa autosta on rikki, takahubiko?
Minulla ainakin on niitä pakissa...
SC10 4x4

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #125 : 18.08.09 - klo: 10.54 »
Olet ostanut auton Saksasta vai mitä, eikö sieltäkään löydy ko. osaa? Pari päivää niin osa on sinulla vai mitä.
Olen ostanut auton ihan kotimaasta ihan kotimaiselta jälleenmyyjältä. TF5:n ostin kyllä aikanaan Saksasta, koska maahantuoja otti valikoimiinsa pelkkä Readysettiä, mutta minä halusin kunnon pelin, joten jouduin tilaamaan Kit version Saksasta. Nyt puheena olevaa osaa en ole vielä Saksasta tiedustellut annetaan Kyosholle mahdollisuus todistaa mainostamansa ylivertaisuus varaosien saatavuudessa.

Jerziccar1
En ole ikinä missään ole mollannut Kyoshoa, minähän olen suuri Kyosho fani. Mistä olet saanut tällaisen vaikutelman. Olen toki arvostellut maahantuojan toimintaa. Heillähän yksi merkin pääargumenteista on aina ollut varaosien saatavuus. Valitettavasti mainospuheet ja todellisuus eivät oikein kohtaa. Uskon vilpittömästi, että jos kissa nostetaan pöydälle,  niin asiaan kiinnitetään huomiota ja tämänkin merkin varaosien saatavuus voidaan nostaa hyväksyttävälle tasolle.

Tilasin muuten kuukausi pari takaperin osia Sea Wind- ja Harbor Star veneisiin. Ruotsin saldo näyttää edelleen nollaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #126 : 18.08.09 - klo: 11.16 »
Olet ostanut auton Saksasta vai mitä, eikö sieltäkään löydy ko. osaa? Pari päivää niin osa on sinulla vai mitä.
Olen ostanut auton ihan kotimaasta ihan kotimaiselta jälleenmyyjältä. TF5:n ostin kyllä aikanaan Saksasta, koska maahantuoja otti valikoimiinsa pelkkä Readysettiä, mutta minä halusin kunnon pelin, joten jouduin tilaamaan Kit version Saksasta. Nyt puheena olevaa osaa en ole vielä Saksasta tiedustellut annetaan Kyosholle mahdollisuus todistaa mainostamansa ylivertaisuus varaosien saatavuudessa.

Siinä tapauksessa minusta kuulostaa siltä että asia on kyseisen jälleenmyyjän ja sinun välinen ja katson parhaaksi olla siihen sotkeutumatta enempää.

Kerro nyt vielä kuitenkin mikä osa kun tunnut panttaavan tätä tietoa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #127 : 18.08.09 - klo: 12.36 »
En tarkoitattanut sinua juhah vaan yleisesti vaan. Väitän että muillakin merkeillä on samat ongelmat rtr puolella kuin just tällä merkillä. Tiedän koska olen ollut alalla töissä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #128 : 18.08.09 - klo: 12.41 »
vaikka en olekkaan ollut alalla töissä , tiedän että suurimpaan osaan rtr autoista saa osia.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #129 : 18.08.09 - klo: 12.47 »
samaa mieltä, lazeriinkin olen saanut hyllystä iskarit, spurrin, nivelvetarit eteen ja taakse, sitten myös teräksiset vetarit, tilaamatta suoraan hyllystä..
kaikkia osia kuten spurria ei ole tarvinnut autoon vielä vaihtaa, otin sellaisen auton ostaessani varalle kun kysyin mitä saattais tarvita

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #130 : 18.08.09 - klo: 13.07 »
Ota myös huomioon se, että Pro Shopista on suoraan sanottu, että heitä ei kiinnosta toimittaa osia autoihin, joita ei ole heiltä ostettu.

Onko tässä nyt mitään järkeä? Tämäkö palvelee merkin harrastajia ja heitä itseään merkin edustajana? Itse en ole merkkiä harrastanut mutta asiakaspalvelu ja myyntihommissa olleena huonona asiana pidän jos todella totta. Onhan se totta että kaikkia osia ei voi pitää hyllyssä mutta rajansa kaikessa.

Jos itse olisin myyjä ja osaa ei pystytä toimittamaan niin vaikka autosarjasta antaisin osan jos niitä on hyllyssä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #131 : 18.08.09 - klo: 13.13 »
ei toi pidä täysin paikkaansa, vaan -

tässä tapauksessa kun automalli on suomessa kohtuu harvinainen RB5 niin eivät mielellään järjestä hyllyyn tavaraa sitä varten, ja koska autoa ei ole heiltä ostettu ovat ruotsin varassa kuten mitä ilmeisemmin tämä toinenkin jälleenmyyjä. se ettei sieltäkään löydy johtunee siitä ilmeisesti osalla on ollut kysyntää vaikka en vieläkään tiedä mikä osa, kun juha ei sitä ole tässä yhteydessä vielä kertonut

mulla on monta kaveria jotka ovat ostaneet autonsa ties mistä ja osia hakevat pro shopista
« Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo: 13.21 kirjoittanut Mika R »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #132 : 19.08.09 - klo: 09.20 »
Osa on LA-22, joka siis löytyy ZX5:n TF5:n ja RB5:n osaluetteloista.

Mikä muuten mahtaa olla Kyoshon kuluttajapalvelun kohtalo. Viime aikoina sieltä ei ole enää vastattu, eikä siellä ole ollut tiedotetta aukioloajoista entiseen tapaan. Onkohan töpseli vedetty seinästä lopullisesti?

Olen silloin tällöin soitellut Ruotsin kuluttajapalveluun, josta olen saanut englanniksi kohtuullisen hyvää palvelua. Tiedusteltuaan syytä Ruotsin kuluttajapalvelun käyttämiseen he eivät ole uskoneet kerrottuani, ettei sitä Suomesta enää saa. Jos numerosta ei vastata, niin minkäs teet? Toisaalta taas jälleenmyyjätkään eivät tiedä - tai eivät kerro tietävänsä - osien toimitusaikatauluista, jos saldo Ruotsin päässä näyttää nollaa.

Ehdotuksia; siis muitakin kuin vaihda merkkiä?

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #133 : 19.08.09 - klo: 09.31 »
siis tommonen ?



Tilaa tosta http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/6066/n/Kyosho-Steering-Ackerman-Plate-Pins-2-ZX-5

se tekee $9.60 kotiin kuljetettuna eli about saman kuin kotimaassa 6,80€

jos sulla ei ole PayPalia niin laita mulle YV niin tilaan sen sulle. pitäs olla sulla ens viikolla.
« Viimeksi muokattu: 19.08.09 - klo: 09.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #134 : 19.08.09 - klo: 10.30 »
Lainaus
Tilaa tosta http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/6066/n/Kyosho-Steering-Ackerman-Plate-Pins-2-ZX-5

se tekee $9.60 kotiin kuljetettuna eli about saman kuin kotimaassa 6,80€

jos sulla ei ole PayPalia niin laita mulle YV niin tilaan sen sulle. pitäs olla sulla ens viikolla.

Onnistuuko Kyoshon osien tilaaminen tuon puljun kautta? niillä on tuollainen maininta nykyään kyoshon osille/tarvikkeille: "This product is only available for purchase in North and South America"
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #135 : 19.08.09 - klo: 10.57 »
kyllä ne on toimittanu ainakin tähän asti jos jotain on ollu vailla, tuo teksti on ollut jo pitkään. yritetään saada osa kuitenkin ihan kotimaan kautta, jos tuo on todella se osa eikä joku muu B tai C osa samalla numerolla, joka olisi kyllä hieman outoa.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #136 : 19.08.09 - klo: 10.58 »
Ehdotuksia; siis muitakin kuin vaihda merkkiä?

Teet niinkuin minä tein viime talvena: ostat hirveen nipun varaosia itsellesi.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #137 : 19.08.09 - klo: 11.34 »
siis tommonen ?




Onko tuo muka saatu ajamalla rikki? Lazerissa on ollut sama osa käytössä julkaisemisesta asti, eli siis jostain vuodesta 1990, enkä koskaan ole onnistunut sellaista rikkomaan.

Tilalle voi väliaikaisesti laittaa vaikka tavallisen ruuvin.
SC10 4x4

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #138 : 19.08.09 - klo: 11.58 »
Kiitokset näistä vastauksista. Ei sitä rikki ole ajamalla saatukaan. Pakettia kasassa pitävä Nyloc mutteri oli pyörinyt auki ja ohjausvivut pyörivät valtoimenaan. Teinkö virheen luottaessani Nyloc-mutteriin, vai olisiko kasausvaiheessa pitänyt käyttää vielä lisäksi ruuvilukitetta? Tässä olisi ollut se vaara, että lukitetta olisi mennyt sinne minne sitä ei pitäisi mennä aiheuttaen takeltelua ohjauksessa. Toisaalta paikka on sellainen, ettei sitä kovin helposti etupäätä purkamatta pääse kiristämään.

Toni
Ei tämä ruuvista olekaan kiinni vaan siitä mukana tulevasta holkista. Toisaalta en ole myöskään varma käykö tähän mikä tahansa 2,6 mm ruuvi, koska ohjausosien ympärillä on vain millin osia tilaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #139 : 19.08.09 - klo: 12.04 »
arvelinkin että kyse on juuri kadonneesta holkista.

nylockin kanssa ei käytetä lukitetta, aivan oikein.

ruuveja löytyy itseltänikin, katson olisko jotain lazerin kanssa yhtenevää holkkia pakissa ja palaan asiaan.

katsotaan myös mitä kyosholta löytyy

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #140 : 19.08.09 - klo: 12.05 »
Jeps, paikka on varmaankin aika ahdas. Muistan joskus käyttäneeni laipallisia laakereita holkin tilalla.
Ja myös minulla on ainakin kerran muistaakseni pyörinyt se nylockki auki joskus taannoin. Ilmeisesti pitäisi käyttää myös lukitetta. En ole koskaan kyllä käyttänyt kyseisessä paikassa.

Muistaakseni jos kaikki on hyvin kasattu, sen mutterin saa vetää kireälle ilman, että ohjaus takertuu. Se saattais pitää sen paremmin kiinni.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #141 : 19.08.09 - klo: 12.10 »
aivan näin.

laipallinen laakeri on hyvä idea jos muuta ei löydy hätään.

ennen ajoa kandee tarkistaa ettei mikään ole löysällä ja heilu, harvoin löystyy mikään 5 min ajon aikana jos se ei ole ennestään jo irti. etenkin kisoissa tämä kannattaa ja pitää tehdä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #142 : 19.08.09 - klo: 13.56 »
JuhaH,

noniin nyt on selvitelty lisää -

luultavimmin minulla on 2 kpl noita ruuveja, joissa 2.6mm kierre ja "kaulus" laakeria/holkkia varten, puhelimitse tutkittiin asiaa Pro Shopin kanssa. tässä huono kuva:


lisäksi tarvitset tarvikelaakerin 09.2655 3x6x2.6mm jota saanee vaikka sieltä Tieto-Nikkarista (autosi jälleenmyyjä?), koska niitä on ruotsissa (ainakin). Myös Pro Shopissa. Laakerilla ohjauksesta tulee herkempi ja on suositeltava varaosa, joka oli mainittu minun Lazerinkin manuaalissa. Tosin lazerissa ohjauslevyyn käytetään ihan tavallista koneruuvia eikä tuota kyseseistä ruuvia mutta kauluksellinen laakeri/holkki on sama.

sitten tarvitset sen 2.6mm aluslevyn (prikka) ja mutterin tai lukkomutterin. Suosittelemme tässä tapauksessa perinteistä mutteria ja lukitetta jotta pysyy kunnolla ja kierrettä on ruuvissa riittävästi.

mihin osoitteeseen voin lähettää vai tuletko hakemaan ruuvit (ja mutterit)? tarvikelaakerin saat hakea jostain kyosho kaupasta itse.

ainiin, se Kyoshon kuluttajapalvelunumero taitaa vastata vain torstaisin
« Viimeksi muokattu: 19.08.09 - klo: 14.07 kirjoittanut Mika R »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #143 : 19.08.09 - klo: 20.56 »
Kiitän aktiivisuudestanne.

Kysäisen huomenna sitä laakeria. Huomasin että tarvitsen myös aluslevyn 1185. Olin kyllä tilannut shimmit 96641, mutta nämä menivät ohi. Palaan sitten asiaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #144 : 19.08.09 - klo: 22.08 »
np. Laita vielä sun osoite niin postitan sulle noi ruuvit. Vaikka yv:llä siis.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #145 : 20.08.09 - klo: 19.00 »
Homma etenee; soitin Tietonikkariin ja he saavat laakerin ensi maanatain tilaukseen. Hyvällä tuurilla saatan saada laakerin jopa ensi viikon loppuun mennessä.

Soitin vielä Ruotsin Kyosholle ja kyselin osieni perään. Sieltä vastattiin että eivät ole vielä tilanneet osaani Japanin varastosta, mutta lupasivat tehdä sen pikapuolin. Sanoivat, että parhaassa mahdollisessa tapauksessa he saavat osat kolmen viikon päästä ja minulle asti osat ennättänevät tästä vielä viikon päästä.  Kun ottaa huomioon, että olen tämän viikon käyttänyt osan haikailuun, on kokonaistoimitusaika n. viisi viikkoa parhaassa mahdollisessa tapauksessa. Tämä siis puulaakilta joka joka käänteessä elvistelee ylivertaisella varaosien toimitusvarmuudella ja -nopeudella. Sääliksi käy niitä harrastajia jotka ajavat muilla - huonon varaosahuollon - merkeillä.

Kysyin edelleen Twin/Mad forcen aluiskareiden saatavuutta. Ilmoitin, että olen keväästä asti kysellyt niitä, mutta Ruotsin saldo on aina näyttänyt nollaa, joten en ole tehnyt tilausta, koska haluan tilatessa tietää myös toimitusajan. He kertoivat että heillä on kahden kategorian osia: niitä joita pyritään pitämään varastossa ja niitä joita hankitaan, jos joku niitä tilaa. Twin/Mad Forcen aluiskarit kuuluvat ensimmäiseen, eli ei varastossa pidettäviin. Kerroin heille että en yleensä tilaa osaa, jonka saldo näyttää nollaa, vaan näissä tapauksissa tilaan mieluummin Saksasta varmemman saatavuuden takia.

MikaR
Palaan ruuviasiaan kunhan laakerin toimitusaikataulu selkiytyy.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #146 : 02.09.09 - klo: 17.07 »
Palataanpas taas aiheeseen. Kyselin osien perään, eikä LA-22 osaa päinvastaisista vakuutteluista huolimatta ole saapunut Ruotsin varastoon. Myöskään laipallisia laakereita ei Ruotsista löydy, vaan niiden saapuminen mennee hamaan tulevaisuuteen. Tällä hetkellä osat ovat olleet tilauksessa kaksi ja puoli viikkoa.

Tiesittekö, että Kyosho valistaa meitä luettelossaan seuraavasti:

"VARAOSIA ON VARASTOSSA
Kyosho myyjällä on myös runsas varaosavalikoima, mikä merkitsee sitä, että useimmiten saat kolarin jälkeen tarvittavat osat suoraan myyjältä. Mikäli osa on sattunut loppumaan, toimitetaan se nopeasti Pohjoismaiden keskusvarastosta Tukholmasta."

Niinpä

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #147 : 02.09.09 - klo: 18.11 »
Semmoista se on... lopeta itku ja tee jotain seuraavista:

a) Vehkeet foorumille myyntiin ja merkki vaihtoon.

b) Tilaa kamat USA:sta viikossa: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/6066/n/Kyosho-Steering-Ackerman-Plate-Pins-2-ZX-5

c) Osta laakerikaupasta laipalliset laakerit, koon löytää Internetistä.
---

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #148 : 02.09.09 - klo: 19.19 »
a) Vehkeet foorumille myyntiin ja merkki vaihtoon.
Samaa mieltä  :wink:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #149 : 03.09.09 - klo: 08.22 »
Semmoista se on... lopeta itku ja tee jotain seuraavista:

Kiitos kommentista; jotenkin minusta tuntuu, ettet ymmärtänyt pointtiani. Puhumme nyt merkistä, jonka markkinoinnin pääviesti kulkee suunnilleen näin:" älä osta muita merkkejä, koska et saa niihin kuitenkaan osia. Meidän merkin jälleenmyyjillä on aina osat hyllyssä, mutta jos niistä ei jostain käsittämättömästä syystä siellä ole saat ne parin päivän sisällä Tukholman keskusvarastosta".

Koska kokemukseni vuosien varrelta osoittavat, että osien puuttuminen jopa Tukholman keskusvarastosta jälleenmyyjistä puhumattakaan on tuiki tavallista, päätin ottaa ihan konkreettisen tapauksen seurantaan, jotta näemme mikä on mainonnan ja todellisuuden välinen suhde. Jos merkin mainonnassa ei mollattaisi muiden merkkien varaosien saatavuutta tätä keskustelua ei käytäisi. En halua tehdä mitään syytöksiä ettei minua vedetä edesvastuuseen, mutta mielestäni kysymys on ihan perus kuluttajan suojasta ja siitä missä vaiheessa markkinointipuheet menevät erehdyttämisen puolelle.

Tiedän kyllä että saisin osat saksalaiselta jälleenmyyjältä nopeastikin, mutta koska olen tilannut ne kotimaiselta jälleenmyyjältä, niin sieltä minä ne otan. Toki itse kukin voi topikkia lukiessa päättää kohdaltaan kannattaako kotimaisen jälleenmyyjän kautta tilata yhtään mitään, jos sitä ei ole hyllyssä. Kyseessä tässä tapauksessa ovat sentään osat, joita ilman ei yksikään sähkökäyttöinen kilpa-auto liiku.