Kirjoittaja Aihe: Yleinen Kiosovääntötopic  (Luettu 40307 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #150 : 03.09.09 - klo: 08.51 »
Kyllä se liikkuu, ei vaan käänny kunnolla....  :grin:

Kyllä on Kyoshon toiminta muuttunut, ennen osa olisi annettu toisesta autosarjasta. Samaa osaa kun kuitenkin löytyy myös kaikista Lazereista, myös RTR mallista.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #151 : 03.09.09 - klo: 08.57 »
Juhallahan on itselläki Lazer.

Mutta pointti ei ole siinä että saa auton ajoon vaan virheellisessä markkinoinnissa.
Juhalle kelpaa ratkaisuksi vain sen varaosapaketin saaminen varaosanumerolla, ei mikään muu. Olisin jo aikaa sitten lähettänyt ne kaksi ruuvia ja laipalliset tarvikelaakerit olisi toimittanut Pro Shop (josta autoa ei ole ostettu). Mutta tämä ei kelpaa.

En voi väittää etteikö Juha olisi asiassaan oikeassa. Minusta tämä on Juhan ja jälleenmyyjän (Tieto-Nikkari) ja Kyosho "Nordicsin" välinen asia. Ainakaan Kyosho Pro Shop ei liity asiaan, ja minusta jokseenkin hölmöä mustamaalata koko toiminta yhden mutterin takia ? No ihan miten vaan  :grin:

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #152 : 03.09.09 - klo: 09.04 »
Musta on ihan oikein haukkua koko Kyoshon myyntiorganisaatio. Jos luvataan ja kehutaan mutta käytäntö on toista. Tosin ei se jälleenmyyjien vika ole, jos heille ei kertakaikkiaan toimiteta varaosia. Toisaalta hyvä jälleenmyyjä olis ruuvannu heti vaikka yhdestä RTR paketista tarvittavat osat, kun saa tietää että ei oo, ei tuu heti.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #153 : 03.09.09 - klo: 09.12 »
No onhan se tietty niinkin.

Nähdä kuitenkin niin hirveästi vaivaa ja tuleeko siitä hyvä olo päivän päätteeksi?

Itse yrittäisin hakea ratkaisua en niinkään epäkohtia. Ei tässä nyt varmaan kauhean suuresta epäkohdasta ole kyse ja sekin olsi jo ratkaistu jos haluisi vastaanottaa..

Mutta Juha jatkakoon asiaansa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #154 : 03.09.09 - klo: 10.21 »
Mietin tätä asiaa matkalla töihin -

itse aloitin RC autoilla kilpailemisen muistaakseni 2004 sen jälkeen kun kaverit täällä forumissa houkuttelivat mukaan polttiskrossiin. Sitä ennen, vuodesta 2001, olin pääasiassa pihasutannut ja käynyt Tattarisuolla kurvailemassa asfaltilla parkkipaikkojen lisäksi. Automerkkeihin mahtuu Kyoshon lisäksi monta muuta merkkiä. Kilpaillut olen välillä suuremmalla innolla, välillä vähemmällä. Monta kertaa olen sanonut "ei koskaan enää" vain pyörtääkseni puheeni myöhemmin.

Tuona aikana ole tutustunut moniin ihmisiin, vähintään yhtä monta on tullut ja mennyt kuin harrastanut tämän koko ajan. Useimmat hyvistä harrastuskavereistani ajavat muilla kuin Kyosholla, mutta on muutama kuten minä jotka saattavat kokeilla välissä jotain muuta mutta palaavat Kyoshoon kontaktien (=kaverit, kauppiaat), mieltymysten ja tottumusten takia.

Niitä jotka ovat pysyneet R/C toiminnassa 2000 luvun yhdistää varmasti jokin mikä erottaa ne niistä jotka ovat käyneet vain kokeilemassa. Luulen, että se on rakkaus lajiin; halu ratkaista eteen tulevia ongelmia ja toimia muiden kanssa vaikka ei suinkaan tarvitse olla aina samaa mieltä. Harrastamista parhammillaan. R/C on varsin vaativa laji, etenkin kilpailla, jossa täytyy osata aika laaja kirjo erilaisia asioita. Toiset siihen pystyvät paremmin kuin toiset, ihan kuten joiltakin polttiksilla ajaminen ei kertakaikkiaan suju vaikka halua olisikin kun taas toiset tekevät sitä varsin menestyksellisesti.

Jos radalla katselee ihmisiä, varmasti näitä kaikkia  - etenkin pitkään toiminnassa mukana olleita - yhdistää "asenne" johon itku ja valitus ei kuulu. Ovat huomanneet että valittamalla harvoin asiat onnistuvat oikealla tavalla ja nämä jotka eivät siihen pysty tuntuvatkin karsiutuvan pois kuvioista nopeasti. Ja jos tätä asennetta ei ollut aloittaessa, niin se on ollut pakko oppia mikäli on halunnut oikeasti jatkaa kilpailemista/harrastamista. Edes paksu lompakko ei poista tätä tosiasiaa (tai sitten sen täytyy olla todella paksu).

En tarkoita että sinä Juha kuuluisit näihin "valittajiin". En myös tarkoita ettet olisi oikeassa. Mietin vaan onko harrastus sinulle oikea. Mietin että onko sinulla asennetta jonka kilpailutoiminta poikasi kanssa vaatii. Sinulle on myös tarjottu täällä muita merkkejä, mikset kokeilisi niitä, monella muulla merkillä on parempi takatuuppariedustus suomessa kuin Kyosholla. Kilpailutoimintaa on joka tapauksessa hyvä tehdä yhteistyössä kauppiaan kanssa, ei sitä vastaan. Mutta ole hyvä jatka vaan.
« Viimeksi muokattu: 03.09.09 - klo: 10.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #155 : 03.09.09 - klo: 13.57 »
Mikan viesteistä paistaa että juha ei ehkä olekkaan niin oikeassa sun mielestä.(ei herneitä)

Itelle jää ainakin sellanen kuva just että kyse on periaatteesta. Ei siitä että sais sen auton mahdollisimman nopeasti toimimaan , vaan siitä että maahantuoja/jälleenmyyjä pitää ne lupaukset joita on annettu ja kovaan ääneen kailotettu.

Kyoshon lupaukset taitaa mennä samaan kastiin poliitikkojen lupauksien kanssa.


ps. Ensimmäinen autoni oli kyosho , ei tarvinu kauaa katsella kun osia sai odotella ja odotella.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #156 : 03.09.09 - klo: 14.38 »
Siis onhan Juha oikeassa, tai en ainakaan väitä että ettei olisi oikeassa  :wink:

Voi kuitenkin miettiä onko "asenne" oikea tai järkevä harrastamisen ja kilvanajon kannalta. Siis nimenomaan kilpailutoiminnan, pihasuttauksen periaatteet jääköön toiseen kertaan.

Edellisistä Juhan viesteistä ymmärsin että hän pitää K autoista ja haluaa ajaa niillä kilpaa, vain toiminta ja markkinointi ärsyttää. No sille en/emme voi täällä forumissa paljoakaan mutta ongelmat olisi jo ratkaistu aikaa sitten. Kumpaa Juha haluaa? No ei ainakaan apuamme ja pojalta jää ajamiset väliin.

Onhan se toki veemäistä ettei sitä varaosapakettia varaosanumerolla löydy koko Pohjolasta sitä en edelleenkään kiellä. Ja tässä suhteessa lupaukset on petetty jos markkinointipuheisiin on uskominen, sitähän en tässä tapauksessa tiedä mitä kilpailutoiminnan osalta on kuskin ja kauppiaan välillä sovittu, onko mitään?
Muitakin vaihtoehtoja kuitenkin on ja niitä on käsitelty edellä aika paljon.
Mä en kyllä muista tilannetta pitkiin aikoihin joka olisi ollut oikeasti näin dramaattinen ajamisen kannalta. Ehkä tämä on justiinsa siitä kiinni että kysymys on periaatteista.
« Viimeksi muokattu: 03.09.09 - klo: 15.10 kirjoittanut Mika R »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #157 : 17.09.09 - klo: 13.17 »
No niin, sain tiedon, että osat ovat saapuneet jälleenmyyjälle. Nyt vain odottelen niitä tänne. Eli päivälleen kuukausi siinä meni.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #158 : 18.09.09 - klo: 16.27 »
Niin ja nyt osat ovat jo täällä; enää pitäisi löytää sopiva väli asennushommiin.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #159 : 02.06.10 - klo: 12.05 »
Nostetaanpa tätä hyvää topikkia taas ylemmäs, kun kommentointi ei tuolla ProShop puolella toimi. Onpa taas tosi hankalaa tämänvuotisen Kyoshon osto. Yritin varmaan kymmenkunta kertaa soittaa useamman päivän aikana Proshopin numeroon eikä yhtään vastausta. Ajattelin, että lienee parasta poiketa liikkeessä kun käyn paikkakunnalla. Sainkin järjestettyä aikataulut siten, että palaverista toiseen kiirehtiessäni ehdin juuri ja juuri ajamaan Suutarilan kautta. Satuin liikkeen ovelle minuuttia vaille 12. Ovi ei sitten auennutkaan puoleltapäivin ja lukiessani tarkemmin oli aukioloaikoihin tullut lisäys, etä muina päivinä auki paitsi tiistaina sulki. Jäi Kyosho tänä kesänä ostamatta; katsotaan vuoden päästä uudelleen.

PS. Ei se ole helppoa muillakaan. Kirjoin yllä olevan viestin jonottaessani Adoben nettikaupan asiakaspalveluun. 90 minuuttia tuli juuri täyteen. Nettikauppa näyttäisi olevan rikki ainakin netinräjäyttäjä selaimella. Suomenkielinen asiakspalvelu nosti kädet pystyyn ja nyt jonotan siis englanninkieliseen.
« Viimeksi muokattu: 02.06.10 - klo: 12.15 kirjoittanut JuhaH »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #160 : 02.06.10 - klo: 15.41 »
Muistan aikoinaan kuin niin monet varmasti teistäkin niin -80 luvulla kuin soitti Kaitsulle/Hobbymarketin omistaja ja sanoi että olisko mahdollista tulla vähän myöhemmin käymään niin kävihän se, palvelu oli huippua. Siellä varastolla oli sitten hemmetin siistiä käydä, olis pitännyt ottaa kamera sinne mukaan ja kuvata mestat, kyllä niitä nyt kuolattaisi ja paljon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #161 : 03.06.10 - klo: 17.49 »
RCJKL  :palvelu toimii,postitus nopeaa ja puhelimeenkin vastataan.  :smiley:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #162 : 22.06.10 - klo: 00.24 »
RCJKL  :palvelu toimii,postitus nopeaa ja puhelimeenkin vastataan.  :smiley:
Itellä juuri samat kokemukset tuosta paikastaja viella hyvät myyjät,jotka harrastavat
itsekkin.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #163 : 22.06.10 - klo: 08.40 »
Unissanne toimii se palvelu siellä... Itse tilasin laturin sieltä, kesti ensinnäkin 5 päivää että se oli postitettu ja siitä vielä viikko että tuli lappu kotia.. Kerran paikanpäällä asioinut, palvelu on sieltä minne rusketus ei tartu..
Jeps

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #164 : 22.06.10 - klo: 15.46 »
Itse en voi kun puolustella kyoshoa tällä hetkellä. LandMaxin hommasin joku kuukausi sitten. Noin 2L menny ainetta eikä vielä ole vikoja ilmaantunu, eikä ole säälitty. Kyoshon moottoria siinä ei ole. Katsotaan muuttuuko mieli kun ensimmäisiä varaosia ruvetaan tilailemaan.  :smiley:

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #165 : 22.06.10 - klo: 17.20 »
Muuttuu. Paitsi jos tilaat pro shopista (kuullun perusteella). 
Passiivista harrastelua

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #166 : 22.06.10 - klo: 17.29 »
Muuttuu. Paitsi jos tilaat pro shopista (kuullun perusteella). 
Jaa, onko pro shop ainoa missä homma toimii..?   Kumma kun itse asioin toisessa liikkeessä joka myy kyoshon osia ja homma toiminut erittäin mainioisti.
Kaikkee säkin kuulet...kannattasko olla välillä hiljaa, varsinkin jos kaikki kokemus perustuu kuultuun. Pakko päteä joka paikassa..?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #167 : 29.06.10 - klo: 18.06 »
Muuttuu. Paitsi jos tilaat pro shopista (kuullun perusteella). 

Itse olen jo pidemmän aikaa yrittänyt soittaa muutamankin eri osan takia ProShoppiin siinä kuitenkaan onnistumatta, joten heräsi tällainen kysymys. Tunteeko yleinen maailmanhistoria sellaisen tapauksen, missä ProShopissa olisi joskus vastattu puhelimeen?

Poissa Vilivilperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #168 : 29.06.10 - klo: 18.32 »
Helsingin tietonikkarit vastailee luuriin mutta onko se Pro Shop vai pelkkä maahantuoja :huh:

Itseltäni mennyt dbx:stä alatuki varsia ja tilailin niitä ensin tietonikkareilta hintaan 9€.
Tulin järkiini ja tilasin suoraan "nousevan auringon maasta" alatuki varsia ja muuta sälää.
Hinnaksi tuli 125€ (sis.rahdit,tullit.yms.)

Ei sieltä kannata tilata kuin isoina määrinä, mullakin kaverit tilas samaan rahtiin osiaan.

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #169 : 29.06.10 - klo: 20.28 »
Muuttuu. Paitsi jos tilaat pro shopista (kuullun perusteella). 

Itse olen jo pidemmän aikaa yrittänyt soittaa muutamankin eri osan takia ProShoppiin siinä kuitenkaan onnistumatta, joten heräsi tällainen kysymys. Tunteeko yleinen maailmanhistoria sellaisen tapauksen, missä ProShopissa olisi joskus vastattu puhelimeen?

Kyllä tuntee historia sellaisen, itse olen sieltä puhelimella auton tilannut.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #170 : 30.06.10 - klo: 08.14 »

Itse olen jo pidemmän aikaa yrittänyt soittaa muutamankin eri osan takia ProShoppiin siinä kuitenkaan onnistumatta, joten heräsi tällainen kysymys. Tunteeko yleinen maailmanhistoria sellaisen tapauksen, missä ProShopissa olisi joskus vastattu puhelimeen?

Kyllä tuntee historia sellaisen, itse olen sieltä puhelimella auton tilannut.

Hieno homma, jouduitko yrittämään monta kertaa vai tärppäsikö ihan kerralla? Itse olen jo toista kuukautta yrittänyt saada yhteyttä puljuun, mutta valitettavan huonolla menestyksellä.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #171 : 30.06.10 - klo: 08.17 »

Itse olen jo pidemmän aikaa yrittänyt soittaa muutamankin eri osan takia ProShoppiin siinä kuitenkaan onnistumatta, joten heräsi tällainen kysymys. Tunteeko yleinen maailmanhistoria sellaisen tapauksen, missä ProShopissa olisi joskus vastattu puhelimeen?

Kyllä tuntee historia sellaisen, itse olen sieltä puhelimella auton tilannut.

Hieno homma, jouduitko yrittämään monta kertaa vai tärppäsikö ihan kerralla? Itse olen jo toista kuukautta yrittänyt saada yhteyttä puljuun, mutta valitettavan huonolla menestyksellä.

Sen pari kertaa kun olen itse soittanut, on sieltä vastailtu. Samoin maileihin on vastattu joka kerta, joten tuollaisia "yhteysongelmia" ei ainakaan ole itsellä ollut.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #172 : 30.06.10 - klo: 08.45 »

Itse olen jo pidemmän aikaa yrittänyt soittaa muutamankin eri osan takia ProShoppiin siinä kuitenkaan onnistumatta, joten heräsi tällainen kysymys. Tunteeko yleinen maailmanhistoria sellaisen tapauksen, missä ProShopissa olisi joskus vastattu puhelimeen?

Kyllä tuntee historia sellaisen, itse olen sieltä puhelimella auton tilannut.

Hieno homma, jouduitko yrittämään monta kertaa vai tärppäsikö ihan kerralla? Itse olen jo toista kuukautta yrittänyt saada yhteyttä puljuun, mutta valitettavan huonolla menestyksellä.

Sen pari kertaa kun olen itse soittanut, on sieltä vastailtu. Samoin maileihin on vastattu joka kerta, joten tuollaisia "yhteysongelmia" ei ainakaan ole itsellä ollut.

Olenkohan päässyt "mustalle listalle", jos muille vastataan, mutta minulle ei? Voisiko joku palstan seuraajista soittaa topikin:
http://rc10.fi/index.php?topic=44309.0
numeroon ja kertoa terveisiä, että saatan juuri ja juuri tulevana lauantaina ehtiä piipahtamaan Jumbon liikkeessä ja olisin tarvinnut muutaman tarvikkeen, jotka luultavasti löytyvät Suutarilasta, mutta eivät Jumbosta. Suutarilaan en todennäköisesti aukioloaikojen puitteissa ennätä.


Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #173 : 30.06.10 - klo: 20.14 »
020 alkuinen numero, only in kyosho shop :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #174 : 30.06.10 - klo: 21.23 »
020 alkuinen numero, only in kyosho shop :D
http://rc10.fi/index.php?topic=44309.0 Onneksi on myös kännykkänumero :kiss:
Kyllä minulle on aina vastattu, kun olen aukioloaikojen puitteissa soitellut..
Liikaa Kyoshoja

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #175 : 03.07.10 - klo: 08.30 »
Viimein onnisti ja pääsin puhelimitse läpi keskiviikkona. Haluamani osa oli jopa hyllyssä. Torstaina pojat ajoivat RB-5:n päin kaivoa; soitin Pro Shoppiin ja pääsin läpi heti ensi yrittämällä ja taas osat olivat hyllyssä. Voin noutaa ne Jumbosta kun käyn paikkakunnalla.

Osien toimittaminen postitsehan on tunnetusti ongelma Pro Shopissa. Jos tilaan Tietonikkarista, posti tuo osan 20 metrin päähän seuraavana arkipäivänä. Jos kuitenkin tilaan Pro Shopista tuo posti osan 2 - 3 arkipäivän päästä 20 kilometrin päähän ja suuremmilla postikuluilla (olettaen että osa on kummassakin paikassa hyllyssä).