Kirjoittaja Aihe: Yleinen Kiosovääntötopic  (Luettu 40305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #30 : 18.08.08 - klo: 12.42 »
Pitäskö perustaa jokaiselle muullekin merkille tällainen "kehumis" osasto?
Kyllä sitä materiaalia löytyy muihinkin merkkeihin.
Mutta onnea vaan näiden muiden kanssa.

En näe miten tämä topic eroaa esim. noista automallikohtaisista otsikoista. Kyllä niissäkin tulee ilmi, jos auton kestävyydessä tai osien saannissa on hankaluuksia. Joissain on enemmän ja joissan vähemmän ongelmia.

Ja materiaalit vaan kehiin, itse ainakin maksan täyden hinnan kamoistani, joten haluan tietysti tietää mihin olen sijoittamassa toimistolla istuessa tienatut vähäiset rahat. :mrgreen:
---

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #31 : 18.08.08 - klo: 12.42 »
Ja uusin mallihan on MP9.

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=4497

Lainaus
Following the buzz about the mp9's street price article posted a couple days ago, an online store has already cut down the price by 50 bucks offering it on back order for $799.99.



http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=4485

Lainaus
Over the weekend we did a cheeky price check on a couple of cars available on the US market from online RC shops, today we found the MP9 price listed at $849.99...Will it Sell?


Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #32 : 18.08.08 - klo: 12.49 »
http://rc10.fi/index.php?topic=25790.0
On vaan pikkusen vanha ilmoitus.

Lainaus
Nyt varastossa muutama.. ..777 WCE.. ..hintaan 557€..

Joopajoo ja imoitus helmikuulta. Vieläkö meinaat noiden lojuvan varastossa? Ja jos lojuvatkin, niin meinaatko, että tuolla hintaa muka vielä myisi ulos? Jo tuo, että vielä ko. yksilöitä olis varastossa, epäilyttää.

Tuossahan siis selvästi on ollut kyse muutaman kappaleen erästä, joka syystä tai toisesta on myyty normaalia edullisemmin.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #33 : 18.08.08 - klo: 12.53 »
Pitäskö perustaa jokaiselle muullekin merkille tällainen "kehumis" osasto?
Kyllä sitä materiaalia löytyy muihinkin merkkeihin.
Mutta onnea vaan näiden muiden kanssa.

Tuntien tämän foorumin tiedonkulunnopeuden, ja kirjoiottajien käyttäytymisen, niin ne olisi tulleet jo, jos enenmmistö niin olisi tuntenut tarpeelliseksi.
Oleellista kai on se, pitääkö asia paikkansa, ja aika hyvin copteri asian taisi sanoiksi pukea, mitä muutkin ovat tarkoittaneet.

Ei ole kai rikos, jos esim. aloittelijoita auttaa niin paljon, ettei tule niitä pettymyksiä ostoksissa.

On totta, ettei sellaista laitetta ole tehtykään, mitä ei rikki saisi, mutta nyt kai olikin kyse siitä, kuinka herkkiä jotkut versiot ovat (esim. RTR).

Mitä tulee varaosahuoltoon, niin mielestäni se on jopa tärkeämpää pelata, kuin itse auton puutteet.
Varaosahinnat saavat kyllä aikaan näitä "jaloilla äänestäjiä", ja ihan hyvä niin.
Sekin on hyvä olla aloittajien tiedossa hyvissä ajoin.

Ellei em. asiat korjaannu, ei voi odottaa että tunteenpurkauksetkaan loppuvat.... ihan ymmärrettävää.


EDIT: lisäys
Tässäpä hyvä täydennys copterin juttuun.
 
Pitäskö perustaa jokaiselle muullekin merkille tällainen "kehumis" osasto?
Kyllä sitä materiaalia löytyy muihinkin merkkeihin.
Mutta onnea vaan näiden muiden kanssa.

En näe miten tämä topic eroaa esim. noista automallikohtaisista otsikoista. Kyllä niissäkin tulee ilmi, jos auton kestävyydessä tai osien saannissa on hankaluuksia. Joissain on enemmän ja joissan vähemmän ongelmia.

Ja materiaalit vaan kehiin, itse ainakin maksan täyden hinnan kamoistani, joten haluan tietysti tietää mihin olen sijoittamassa toimistolla istuessa tienatut vähäiset rahat. :mrgreen:
(sory, oli hetken aikaa "lainausvirhe")
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 13.02 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #34 : 18.08.08 - klo: 13.32 »
[youtube]http://uk.youtube.com/watch?v=8Lh9IDb2_x8[/youtube]

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #35 : 18.08.08 - klo: 13.47 »
Turha sinun Mika R on tästä herneitä nenään vetää. Kuten jo monasti todettu samalla rahalla saa paljon kestävämpää tuotetta kuin K-leirissä. Itsestään se on kiinni mihin rahansa hassaa.

[OT] copter: Toimiiko tuo youtube bb-koodi kaikilla käyttäjillä vain onko vain ylläpidon herkkuja? Ei ainakaan ohjeissa ole dokumentoitu tuota.
edit: ja onko muista foorumilla käytössä olevista (jos sellaisia on) kustomikoodeista luetteloa?[/OT]
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 13.53 kirjoittanut Janezki »

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #36 : 18.08.08 - klo: 13.54 »
Janezki: Kyllä se on kaikkien käytössä. Lisäsin sen juuri äsken koko foorumille ja en vielä ole kerennyt siitä tiedottamaan / dokumentoimaan kuinka toimii.

Pikaisesti kerrottuna homma kuitenkin toimii näin:

Koodia: [Valitse]
[youtube]http://uk.youtube.com/watch?v=8Lh9IDb2_x8[/youtube]
Eli youtube-tägien sisään vain linkki ko. videoon.

EDIT: Niin ja muita dokumentoimattomia koodeja ei tällä hetkellä ole.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #37 : 18.08.08 - klo: 13.59 »
Kiitos, helpottaa videoiden linkittämistä kummasti, kunhan vaan viestiin muistettaisiin vastata ottamatta videota mukaan lainaukseen.  :roll:

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #38 : 18.08.08 - klo: 14.04 »
Nyt on tiedotettukin muutoksesta ja painike lisätty myöskin viestieditoriin: http://rc10.fi/index.php?topic=29518.0

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #39 : 18.08.08 - klo: 14.23 »
http://rc10.fi/index.php?topic=25790.0
On vaan pikkusen vanha ilmoitus.

Lainaus
Nyt varastossa muutama.. ..777 WCE.. ..hintaan 557€..

Joopajoo ja imoitus helmikuulta. Vieläkö meinaat noiden lojuvan varastossa? Ja jos lojuvatkin, niin meinaatko, että tuolla hintaa muka vielä myisi ulos? Jo tuo, että vielä ko. yksilöitä olis varastossa, epäilyttää.



Tuossahan siis selvästi on ollut kyse muutaman kappaleen erästä, joka syystä tai toisesta on myyty normaalia edullisemmin.


On niitä, sama hintakin.

Mika R

  • Vieras
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #40 : 18.08.08 - klo: 16.57 »
Turha sinun Mika R on tästä herneitä nenään vetää. Kuten jo monasti todettu samalla rahalla saa paljon kestävämpää tuotetta kuin K-leirissä. Itsestään se on kiinni mihin rahansa hassaa.

Sori, mutta en ole vetänyt hernettä. On myös monesti todettu jotain ihan muuta.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #41 : 18.08.08 - klo: 17.00 »
Ihan pakko osallistua tähän keskusteluun, miten kukaan voi väittää vakavasti että kyoshon autot ovat hinta/laatu suhteeltaan mitenkään kilpailukykyisiä ?
Itselläni ensimmäinen auto oli kyosho , 2 muovisen ja 1 teräksisen päärattaan jälkeen merkki vaihtui. Sen jälkeen seurasin vieressä aikalailla copterin kuvaileman tapahtuman rtr kyoshon parissa painiskelua , sielläkin leiri on onneksi jo vaihtunut.



edit: No johan oli keskustelu käynyt kuumana :D , täysin jäljessä :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #42 : 18.08.08 - klo: 19.17 »
[youtube]http://uk.youtube.com/watch?v=8Lh9IDb2_x8[/youtube]

 :mrgreen:
Sponsored by own wallet

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #43 : 18.08.08 - klo: 19.59 »
Kaverilla on Kyoshon Landmax 2 kitti versiona ollu jonkin vuoden. Hirveesti sillä ei ole ajettu, mutta ongelmia on ollut. Päärattaita menny muutama. Lähes joka kerta ajo on päättyny johonkin vikaa.. Kaverilta myös levis tuo vakio moottori, oliko nyt GS21R. Puol gallonaa oli takana, ajossa meni yhen äkin sisuskalut ihan atomeiks.Ainut "ehjä" osa sisällä tais olla sylinteri putki. Mäntä mureni kiertokangen mukana ja kampiakselikin otti siinä välissä vähän osumaa. Ei kannattanu korjata, joten O.S:n konetta tilalle. Kaverin isä on räpeltäny monia vuosia nitro koneiden kanssa joten ei ainakaan pitänyt olla säädöistä tai muusta käyttövirheestä kiinni.
Traxxas Revo 2.5

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #44 : 19.08.08 - klo: 00.23 »
Täähän alkaa kummasti muistuttamaan applen fanipoikien ruikutusta miten mäcci on über alles ja muut on kuraa. Mikä siinä sitten on että tietty merkki kuitenkin myy muita enemmän? Mikäs merkki se olikaan muuten se hallitseva maailmanmestari... Tän verran oli ihan pakko avautua kun rupesi kummastuttamaan kovin. Ja mun painemittari näyttää ihan normi lukemia vielä  :wink: Jotkut tykkää ajaa riisinpaahtimella ja toiset mersulla, niin se vaan taitaa olla... X <- pakollisen loppuhymiön paikka, laadun saa jokainen itse valita. Ei herneitä, eihän?
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #45 : 19.08.08 - klo: 01.03 »
Erittäin moni on sanonutkin että ne pro autot on pro...
Kyse on ollutkin näistä "halvoista" rtr autoista joiden kanssa taistelevien aloittelijoiden viestejä saa jatkuvalla syötöllä lukea foorumeilla.
Ei lähelläkään mäkki keskusteluista.
Ei mitään merkitystä mersu vs ooppeli keskusteluilla.
Eikä mitään merkitystä sillä että MM voitettiin kyoshon pro härvelillä.

Noi faktat tietää erittäin moni, enkä edes minä väitä kössön huippu autojen olevan huonoja.
Halvimmat rtr autot sitävastoin... noh... edellä on kerrottu niin paljon ettei paljon lisätä voi.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #46 : 19.08.08 - klo: 13.09 »
Joo, olet *HOKE* ihan oikeessa. Pro autot on pro ja rtr:t mitä on. En vaan jaksa ymmärtää sitä miten porukat saa autonsa niin helposti hajalle ja sitten itketään kuinka koko merkki on hanurista... Ei ne rtr autot kuitenkaan nyt NIIN huonoja ole. Itsellä kesti ihan ok. Varaosien hinnat on tosiaan syvältä Suomessa. Sekin on kuitenkin seurausta "turhasta" välikädestä länsinaapurissa, ei merkin yleislinjasta. Et silleen...
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa marzoid

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #47 : 19.08.08 - klo: 13.29 »
Kyllä se Kyoshon Sports 3 vaan on niin huono kuin olla voi!!! Surunvalitteluni kaikille nykyisille omistajille...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #48 : 19.08.08 - klo: 13.35 »
Juu siis eihän kaikki rtr autot hajoa käsiin jos niitä vain osaa käsitellä oikein, mutta jos sitten tykkää rällästää ja ajella kiviä ja puunkantoja kylkeen, niin ei ihme että hajoilevat käsiin. Joissakin halvimmissa autoissa on taas niin heikosta materiaalista valmistetut muoviosat taikka muuten vain heikot, että hajoavat käsiin pelkällä normi ajelullakin. Moottoritkin hajoavat yllättävän nopeasti ja menevät väljäksi, kun ei suoriteta sitä sisäänajoa tai tehdään se ihan päin mäntyjä, ja käytetään sitä vakio kokoista mini-ilmanputsaria ja pestään se käytön jälkeen, EI NÄIN. Turha myöskin alkaa itkemään kun se vetostartin naru lähti irti, kun vetää sen niin ulos voimalla niin pitkälle kuin saa. Vetostartti hajoaa yleensä vain sen takia että sitä ollaa käytetty väärin ( en kylläkään suosittele käyttämään vetostarttia, tuhlaa aikaasi jonka voisit käyttää esim. ajamiseen ). Monet hajoamiset on käyttäjästä kiinni.

Kokonaista merkkiä on turha sanoa huonoksi, tiettyjä autoja voi sitten kyllä sanoakkin jos ne oikeasti ovat sitä.
- Tapsa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #49 : 19.08.08 - klo: 15.23 »
Kyllä se Kyoshon Sports 3 vaan on niin huono kuin olla voi!!! Surunvalitteluni kaikille nykyisille omistajille...

Kerro kuinka monesta autosta sinulla on kokemusta ja kuinka kauan olet harrastanut tätä lajia :huh: Huom, minä en voi moittia tätä merkkiä koska olen omistanut niin monet (sanoisin 50kpl) kyosho autot että niistä ei ole kovinkaan moni edes surkeita. Kuin iokein mietin että mikä olis surkein omistavani kyosho niin sen on lähes pakko olla tuo progress tai crx, cactusta minulla ei ikinää ollut se taitaa olla surkein koskaan tehty kyosho (vuosimallia -83 :huh:)
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #50 : 19.08.08 - klo: 16.38 »
Ja Kyoshon Rtr sähköt on huonointa mitä maailma päällään kantaa.

Eritoten Perfex radioista kannattaa pysyä erossa. Voi jessus mikä rimpula ja jostain ylijäämä jäte muovista puumuoteissa tehty  :lol:
Sama koskee servoja. Jopa muurahaisessa on enemmän voimaa ja tarkkuutta.

Enkä tarvitse omistaa koko Kyoshon tuotantoa monen kymmenen vuoden takaa, jotta saan sanoa oman mielipiteen.
Jos joku ei jostain tykkää niin on sillä täysi oikeus sitä haukkua tai huonona pitää.

Jokaisen pitäisi itse pystyä päättämään oma mielipide ja sen pohjalta käyttää tai olla käyttämättä Kyoshoa (tai ihan mitä vaan muutakin merkkiä).

Siis mulla kokemusta vain PTA ja Tracker2 autoista ja etukäteen viisaana kokemusta muista ei tulekaan  :p
Muuten ne samat hommat, että kallista on. Niin Rtr kuin Kititkin.
Axial SCX 10 TR

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #51 : 20.08.08 - klo: 08.18 »
Yhdyn moneen edelliseen ja totean sen saman virren, "älkää ostako kyoshon tuotantoa".
Itsellä on ollut mad force ja itkut tullu monta kertaa, kun osat maksoivat monta sataa, kun samaan
rahaan olis saanut traxxasin/HPI:n / laadukkaamman ja luotettavan merkin.

Itsellä oli kyoshon twini, nykyään pelkät akselit ko. autosta, koska muut ovat hajonneet / heitetty
mäen käkelään parempien osien tieltä. Vakiojouset on hirveet ja kokonaisuus järjettömän kallis. Itse
pidän HPI:tä ja Traxxasia kohtuuhintaisina ja laadukkaina! Koskaan ei ole kummastakaan hajonnut osan
osaa, mutta kun on tilattu viriosia, ovat tulleet supernopeasti ja aina on pystytty sopimaankin. Kun
taas menet kyosholta ostamaan ison setin varaosia, niin ei mahdollisuuttakaan saada euroakaan alennusta,
on se touhu niin rahoituksen puolelle laskettu. Toisin kuin muilla, aina on mahdollisuus kysellä hintaa.

Eli välttäkää ostamasta lelua, joka hajoaa ja joka vie samalla todella hyvän harrastuksen innon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #52 : 20.08.08 - klo: 08.54 »
Jerryn kokemus on lähinnä pro autoista ja vieläpä vanhemman pään tuotannosta.

Kyse onkin näistä nykyisistä rtr ruoskista jotka ovat juuri sitä mitä erittäin moni on jo sanonutkin.
Esim -SS-, Copter, Duster, minä ja moni muu...

Itse Kyosho ei merkkinä siltikään ole huono, vaan nykyisetkin pro autot ovat huippulaatua... RTR tuotanto vaan on sitä tasoa että ovat kuin eri merkin tekeleitä.... Karuinta mahdollista halpatuotantoa josta silti revitään isoa hintaa.

Jokainen joka ei usko vaan väittää vähintään saman tasoiseksi kuin muidenkin merkkejen tekeleet niin menkää ostamaan Madforce ja verrokiksi vaikkapa Revo tai Savage...
Jos ei näistä huomaa eroa niin jo on kumma...

Tai ostakaa vaikka rtr inferno ja verrokeiksi Hobaon ja Hongnorin rtr kiesit... Siihen loppuu spekulointi ja selitys kuinka paljon kokemusta kyoshosta on.

Vaikka mulla olis ollu 30 vuotta p*ska housussa ja selittäisin että se on vähintään yhtä hyvä juttu ku puhtaat housut niin ei se nyt vaan niin ole.

Mika R

  • Vieras
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #53 : 20.08.08 - klo: 11.53 »
Älä mee Hoke pyytää alennusta Kyosho liikeestä jos joskus joudut alentuu käymään sellasessa.

Alennusta kyllä saa eikä kannata katsoa&verrata listahintoja, jos on jonku aikaa harrastanut. Ja tämä pätee ihan kaikkiin harrastajiin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #54 : 20.08.08 - klo: 12.25 »
Miksi en kysyisi???

Ai ooks mä niin iso kiho että mut tunnetaan jumbonkin kössö liikkeessä vai??

Eiku joo... tietysti jokaiseen kössöä myyvään liikkeeseen lähetetään meikäläisen kuva ja käsketään olla antamatta alennusta.

On kyllä niin kumma että näitä henkeen ja vereen merkin puolustajia löytyy jatkuvasti... sinä yhtenä suurimmista.
Vaikka olenko minä sanonut kyseistä merkkiä huonoksi???
EN PRKL vie ole.

Aikaisemmin oli topikki missä kyseltii merkistä yleisesti mitä tasoa se on ja siellähän aika tarkkaan selitin miksi koko MERKIN luokitteleminen on vaikeaa...
Merkillä kun on niitä MM voittovehkeitä ja taas aivan ruohonjuuritason vempaimia.
Silloin myös sanoin että jos keskiarvon vetää niin sehän sanoo silloin että merkki olisi toisinsanoen ehkä jopa keskiarvoa huonompi, koska näitä perus vempeleitä on reilusti enemmän kuin niitä ihan huippu vempaimia... Mutta se kun ei todellakaan ole ihan näinkään että merkki olisi keskivertoa... kun ei ole.

Esim mikälie näistä viimeisimmistä pro infernoista on ilmanmuuta kuuminta hottia... Kuin myös vastaavasti muidenkin merkkejen viimeisimmät pro vempaimet. Näiden mukaan jos lähetään vertaamaan niin itse pistän merkit aikalailla samalle A+ tasolle.

Jos taas otetaan nimenomaan se rtr vempain muutamalta valmistajalta rintarinnan niin et edes sinä pysty kirkkain silmin kehumaan kuinka se muovispurri on niiiin mahtavaa laatua ja parasta A ryhmää...
Eikö tämä ole aika selkee fakta???


Mutta heti jos olen sanomassa että kiesus mikä pommi joku mädi on verrattuna uusimpaan revoon niin johan ollaan niskaan läähättämässä puolustuksia koko merkkiin liittyen aivan kuin olisin haukkunut koko kyseisen merkin.

Itsellä on yksi kyosho... kunpa ei olisi.
Mini Z monsteri... Se halvatun spesiaaliversio viripannulla, kuulalaakereilla ja kromisella korilla.

Ihan läpällä semmosen aikanaan ostin (oisko maksanu 250e tai jotain sinnepäin) olohuonerälläykseen ajattelin.
Ei herranjee mikä vempain.
Öljyiskareissa ei pysy edes paksu iskariöljy tuntia pidempään.
Ohjain toimi ehkä pari ajokertaa. (takuu mennyt umpeen koska auto on ollut todella pienellä käytöllä)
Ajo-ominaisuuksista ei voi puhua samassa lauseessa auton malin kanssa...
Hauska sillä on toki hyppiä dvd koteloiden yli ja päällä jne...
Tosin... yli 200 euroa... Mitä helv mä edes ajattelin...???
Tais olla totaalisen turhaa rahaa käytettävissä sillon...
Aivan hyvin voin siis sanoa tuota naurettavaa kikotinta todella ylihintaiseksi romuksi...

Se ei edelleenkään tarkoita sitä että haukkuisin merkkiä huonoksi, eikä sitä tarvii olla myöskään puolustelemassa.

Mika R

  • Vieras
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #55 : 20.08.08 - klo: 14.04 »
Joo, mutta toinen asia onkin tarvitaanko tämän käsittelyyn tällainen ketju?

Saattaa antaa aika väärän yleiskuvan, joka ei vastaa kaikissa tapauksissa totuutta.
Tämän ketjun perusteella voisin kuluttajana jättää esim. Inferno GT:n hyllyyn, joka olisi kuiten minusta sääli, koska autohan on loistava ja erittäin hyvä ja helppo kulkine radalla, jolla voi pitää paljon hauskaa.

Siihen kun lisätään vielä tuo hinta-asia, joka sekään ei vastaa kaikissa tapauksissa totuutta jos kotimaasta ostaa eikä esim. netin kautta, koska saa alennukset ja takuun pitkän päälle.

Onneksi, jos tulee radalle huomaa kuinka asian laita on oikeesti. Tietenkään tämä ei tarkoita että homma silti onnistuisi kaikilta, eihän onnistu muutkaan asiat välttämättä, vaikka golf tai naiminen.

Kuitenkin useimmilla isoilla taloilla, Kyosho, CEN, TT, Hobao, HN jne jne on monentasoisia malleja.
Siten hieman kyseenalaistan tällaisen julkisen parjaamisen kuitenkin ns. asiaforumissa, mutta jos se helpottaa niin hyvä.

Lopuksi haluasin vielä kysyä, että kuinka kärkkäästi olisit sinä puolustelemassa merkkiä vaikka OS tai Hobao, jos perustaisin vastaavan aiheen niistä. Okei, seuraavaksi sanot ettei ole perusteita mutta varmaan löytyy kun alkaa kaivelee, ainakin sellaisia jotka eivät ole edes totta :) Sanot myös ehkä ettei se tuntuisi sinusta miltään, mutta luulen että tuntuu. Tämä vaan ihan sen takia etteivät kaikki esim. suomen kyosholla olevat ole rahanahneita sikoja vaan oikeasti kavereita jotka haluavat matti meikäläisen onnistuvat harrastuksessaan.
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo: 14.24 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #56 : 20.08.08 - klo: 14.36 »
Ei herranjee miten vaikeeta sun voi olla ymmärtää kirjoittamaani tekstiä...

Kuten sanoin... Kössöllä on kuraa, mutta myös erittäin hyviä härveleitä.
Se että jotain mädiä tai mizetmonsteria haukkuu sonnaksi, ei liity mitenkään muihin malleihin.
Eli miksi ihmeessä suoraan minuun kohdistat jotain tuollaista???
Perustinko minä tämän aiheen??
Olenko haukkunut koko merkkiä??
Olenko sanonut myyjiä rahanahneiksi sioiksi???
EN,EN ja vielä kerran EN!!!!

Mikäli löydät esim HoBaolta tai honkkarilta kehnotasoisia vempaimia ja sinulla on erittäin huonoja kokemuksia niistä niin ole hyvä vaan ja tee aihe ja parjaa ihan miten paljon lystäät...
Sitä tosiasiaa et vaan saa muutettua että muovispurri 500e rtr vehkeessä on surkeempi tapaus ku teräs spurri samanhintaisessa vempaimessa.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #57 : 20.08.08 - klo: 14.52 »
Joo, mutta toinen asia onkin tarvitaanko tämän käsittelyyn tällainen ketju?
Nimenomaan tarvitaan, koska joku aloittelija saattaa lukea tän, ja päätyä muuhun rtr autoon kuin kössöön, jolloin harrastus jatkuu myös sen ensimmäisen auton jälkeen.

Saattaa antaa aika väärän yleiskuvan, joka ei vastaa kaikissa tapauksissa totuutta. Tämän ketjun perusteella voisin kuluttajana jättää esim. Inferno GT:n hyllyyn, joka olisi kuiten minusta sääli, koska autohan on loistava ja erittäin hyvä ja helppo kulkine radalla, jolla voi pitää paljon hauskaa.
Eikö täällä ole todettu aika moneen otteeseen että rtr vehkeillä ei tee mitään, kun taas pro vehkeet on pro tasoa? Se antaa mielestäni juuri oikean kuvan kyoshosta. Toi Inferno GT taitaa olla se poikkeus joka vahvistaa säännön..

Siihen kun lisätään vielä tuo hinta-asia, joka sekään ei vastaa kaikissa tapauksissa totuutta jos kotimaasta ostaa eikä esim. netin kautta, koska saa alennukset ja takuun pitkän päälle.
No ei se alennus paljoa auta, jos rtr auton diffinrattaat maksaa muutenkin 70e/diffi, niin se 10e alennus ei paljoa hetkauta kun muilta merkeiltä saa jo koko diffin ellei jopa 2 siihen hintaan.

Onneksi, jos tulee radalle huomaa kuinka asian laita on oikeesti. Tietenkään tämä ei tarkoita että homma silti onnistuisi kaikilta, eihän onnistu muutkaan asiat välttämättä, vaikka golf tai naiminen.
Niin, huomaa että pro vehkeet ovat pro tasoa, ja että kukaan ei aja kössön rtr autolla radalla, koska ne ei yksinkertaisesti toimi. (poikkeuksena Inferno GT)

Kuitenkin useimmilla isoilla taloilla, Kyosho, CEN, TT, Hobao, HN jne jne on monentasoisia malleja.
Siten hieman kyseenalaistan tällaisen julkisen parjaamisen kuitenkin ns. asiaforumissa, mutta jos se helpottaa niin hyvä.
Eiköhän muistakin merkeistä olisi samanlaista keskustelua, jos niiden hinta/laatusuhde olisi samaa tasoa..

Lopuksi haluasin vielä kysyä, että kuinka kärkkäästi olisit sinä puolustelemassa merkkiä vaikka OS tai Hobao, jos perustaisin vastaavan aiheen niistä. Okei, seuraavaksi sanot ettei ole perusteita mutta varmaan löytyy kun alkaa kaivelee, ainakin sellaisia jotka eivät ole edes totta :) Sanot myös ehkä ettei se tuntuisi sinusta miltään, mutta luulen että tuntuu. Tämä vaan ihan sen takia etteivät kaikki esim. suomen kyosholla olevat ole rahanahneita sikoja vaan oikeasti kavereita jotka haluavat matti meikäläisen onnistuvat harrastuksessaan.

Miksi sitten lähteä vääntämään asioista jotka eivät ole totta, kun ne eivät kerran ole totta :D
Mielestäni lähestulkoon kaikki "faktat" kössöstä tässä ketjussa on nimenomaan ollu totta.

Sori oli pakko, tää vaan on niin naurettavaa vääntöä tosiasioita vastaan.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #58 : 20.08.08 - klo: 15.35 »
On se kumma kun ei mielipidettänsä saa sanoa, edes perusteluineen ja jos sanot niin sinua rangaistaan...ainakin tälläinen kuva jäi parista viestistä.
Itselläni ei ole mitään kyseistä merkkiä vastaan kuten allekirjoituksestakin voi päätellä ja "kysymykseenkin" kerran lyhyesti jo vastasin mutta kertaalleen...
Kyöstin "proo" luokan vehkeet on mielestäni erittäin laadukasta tavaraa, tosin ajokokemusta ei ole pro offroad kyöstillä(muutakuin vanhahkolla mp6?), onroad vehkeillä kylläkin niin 1/10 kuin 1/8.
Ja myös rtr kössejä on pari tullut omistettua ja vielä useampaa tullut ropattua enemmän tai vähemmän, pääsääntöisesti ihmetyttää noissa rtr malleissa se kun pitää säästää kohteissa jotka ovat tärkeitä ajo´ominaisuuksien ja keston kannalta, eikä kestävämpi/parempi ratkaisu olisi oikeasti valmistuksen kannalta juurikaan kalliimpi.
Ja löytyyhän noista ratkaisuja joilla on selvästi pyritty siihen että muiden merkkien (yleis)osien käytttö olisi mahdotonta. Tosin rtr vehkeistäkin toiset mallit ovat vielä selkeästi huonompia kuin toiset, jotkut olisivat parit osat vaihtamalla ihan siedettäviäkin, siihen käyttöön siis mihin ne on tarkoitettu, kun niillä aletaan ajamaan erittäin aktiivisesti menee osaa vaihtoon enemmän, ainakin jos haluaa nauttia ajosta.
Ja toki kehnoja rtr autoja on muunmerkkisiäkin.
Varaosa saanti on ilmeisesti hyvä nykyään vaikka jo edellisen mallini kohdalla joka oli yleinen niin yleensä palikat jouduttiin tilaamaan. Nykyisen mallin kohdalla tilaaminen on sääntö eikä poikkeus(ellei ole sama osa toisessa mallissa) ja useimmissa liikkeissä aletaan yskimään kun mainitsen autoni. Tietonikkari sentään tilaa osat mukisematta, eikä se niille tunnu olevan ongelma. Olisi kiva jos merkkiä myyvän hyllystä saisi edes yleisimpiä hajovia osia myös hieman vähemmän yleisiin malleihin, ne kun tuskin kaatavat firmankaan taloutta. 
Eli laatu kyöstit on laatua ja tämä oli vain mun mielipide josta en jaksa vänkää kenenkään kanssa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Piru vie kyosho!
« Vastaus #59 : 20.08.08 - klo: 16.06 »
Minun omien kokemusten perusteella kyöstin rtr autot ovat olleet pettymyksiä.
Itellä moinen oli , tosin käytetty , niin ajoaikaa taisi kertyä 20 minuuttia ja rassaukseen meni HIEMAN enemmän aikaa kuin "normaalisti". Ja rahaa poulestaan uuden verran.

Kaverilla OLI myös rtr inferno (uusi) ja ei mennyt kun 10 tankkia , niin tarvitsi jo ostaa yhteensä 100:n euron arvosta varaosia.
Kyosholla toki on hyviäkin malleja mutta uutta rtr kyoshoa en ihan heti ostaisi.

Offtopic:
Hommasin itselleni Hobaon 8,5 rtr:än. Sillä voi ihan huoletta ajella pelkäämättä että jotain yht'äkkiä hajoaa. Ja tehoa on ihan tarpeeksi aloittelijalle jo vakiokoneessa. Ainahan niitä vikoja ja hajoamisia tulee oli valmistaja mikä hyvänsä.
Hobao Hyper 8,5