Kirjoittaja Aihe: Yleinen Kiosovääntötopic  (Luettu 40309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juuso_St

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #60 : 20.08.08 - klo: 16.29 »
Kumman ostan elöi kumpi on laadukkaampi Ja parempi enemäkseen Asfaltilla Eli CEN racing nx 3.0 Subaru vaiko kyosho fazer ja kummassa on paremmat ohjaimet
Ja Kertokaa Kummankin hyvät ja huonot puolet.

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #61 : 20.08.08 - klo: 16.38 »
CEN on parempi, koska kaverilla on kyosho fazer eikä oo oikeen tahtonu toimia!(huom! toi oli vaan mun mielipide)
mini inferno st gp 09

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #62 : 20.08.08 - klo: 16.43 »
Laitanpa minäkin Kyosho fanina oman lusikkani tähän soppaan. Itse olen pitkälti Arskan linjoilla muutamalla lisätarkenteella. Mielestäni Kyoshon suurin ongelma Suomessa ovat jälleenmyyjät etenkin tieto- ja asennepuolella. Suomessa on tasan yksi myyjä, jonka kanssa voi oikeasti tehdä kauppaa. Useimmissa liikkeissä myyjillä on aivan käsittämätön asenne asiakkkaita, nimenomaan maksavia sellaisia kohtaan. Itse kannan useamman tuhatta euroa vuodessa K-kauppialle, enkä todellakaan välittäisi kuunnella ainaista kettuilua.

Jos jossain mallissa on ongelmia toiminojen suhteen, niin liikkeestä kysyttäessä yleensä annetaan ymmärtää, että kaikki muutkin mallit ovat toimineet ongelmitta; kyllä tässä on nyt kyse käyttäjän poikkeukksellisesta vähä-älyisyydestä. Otetaan esimerkiksi, että ostan lennokin rakennussarja; rakennan mallin, asennan radiot ja trimmaan koneen parhaan kykyni mukaan. Tämän jälkeen menen lennokkikentälle näyttämään konetta pitkän linjan harrastajille, jotka laittavat koneen tutkittuaan sitä ensin taivaalle ja ottavat sen samantien alas ilmoittaen, ettei tällä voi lentää. Tiedustellessani onko vika mallissa vai kasaamisessa, he ilmoittavat että mallissa, mutta se saattaa lentää kunhan teet erinäisiä parannuksia. Tämän jälkeen takaisin K-Kauppaan kyselemään tarvikkeita lentämättömyyden poistamiseksi, jossa todetaan ykskantaan:" näitä on myyty ainakin tsiljardi kappaletta ja olet ensimmäinen jolla on ongelmia mallin kanssa". Tyhmempi voisi kuvitella, ettei Kyoshoissa ole ikinä vikoja tai nöyriksi syyllistetyt asiakkaat eivät vioista kehtaa/uskalla kertoa, jos minä olen ainoa joka kertoo ongelmista.

Laadun suhteen olen huomannut, että monin paikoin laitteissa oli se sitten RTR tai Kit, niin niissä on monia täysin käsittämättömiä ratkaisuja. Otetaan esimerkikisi eräs Kyoshon klassikkovene. Veneen mukana tullut potkuri oli melko hyvin suunniteltu, mutta se oli käsittämättömän huonosti tehty, sanoi henkiö joka on suunnitellut ja rakentanut oman 1:1 veneeni potkurin. Ajattelin, ettei hätää ja tilasin n. 50 euron viripotkurin. Nyt homma oli kääntynyt päälaelleen. Potkuri oli tälle kertaa laadukkaasti tehty, mutta täysin väärin muotoiltu, kuului tyly tuomio. Kokeilin potkuria muutaman kerran ja totesin, ettei sillä voi ajaa, joten vaihdoin alkuperäisen takaisin.

Edit:
Vielä osien saatavuudesta: yritin eilen ostaa ProShopista Suutarilasta isompaa pinjonia TF-5:ni, ei löytynyt. Ovatko pinjonit todella niin harvinaisia osia, ettei niitä löydy maan monipuolisimpana itseään mainostavasta myymälästä?
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo: 16.54 kirjoittanut JuhaH »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #63 : 20.08.08 - klo: 18.19 »
Kumman ostan elöi kumpi on laadukkaampi Ja parempi enemäkseen Asfaltilla Eli CEN racing nx 3.0 Subaru vaiko kyosho fazer ja kummassa on paremmat ohjaimet
Ja Kertokaa Kummankin hyvät ja huonot puolet.

Ei kuulu itse asiaan millään lailla, enkä poliisiksi halua, mutta Juuso hyvä, olet kysynyt saman kysymyksen toistakymmentä kertaa eri topikeissa parin viikon aikana. Sulle on vastattu lähes yhtä monta kertaa. Lue ne vastaukset mitä pyydät ja sisäistä lukemasi.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #64 : 20.08.08 - klo: 22.35 »
Ja ikävintä ovat tähän liittyvät komppaajat jotka ovat aina valmiita ampumaan kyseisen merkin alas hinnasta millä hyvänsä.

Kehuit lukeneesi viestit mutta silti kirjoitat noin...

Kuinkahan monessa viestissä luki että MERKKI ei ole huono... jotkin rtr mallit sitävastoin ovat.

Edelleen olet jollain ihmeen puolustushyökkäys retkellä puolustelemassa merkkiä.

Herranjee sentään.
Pitääkö mun lainata kaikki tekstit missä toitotetaan samaa...
EI MERKKI, vaan jotkin mallit... koeta jo ymmärtää.
Lue vaikka uudestaan ihan oikein aivot käynnissä niin ehkä... ehkä ymmärrät.

Enkä mitenkään ymmärrä miten ihmeessä hintakeskustelu nostaa tunteita, eikä se ole mallin vika.

Kiesus sentään... Jos samanlainen osa maksaa 20€ tai 50€ niin mitä hemmetin tunteiden nousemista siinä on...?

Tai no joo... kyllä mulla ainakin nousee tunteet pintaan että miksi helv maksaisin 20 osasta 50???
Naurettavaa... typerää... Ostan saman osan mielummin 20e ilman sen ihmeempiä tunteita.
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo: 22.43 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #65 : 20.08.08 - klo: 23.12 »
...
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo: 14.12 kirjoittanut copter »

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #66 : 20.08.08 - klo: 23.23 »
Ei tässä voi muuta sanoa kun että on mikalla pahasti pää puskassa kyoshon suhteen jos oikeasti olet tota mieltä.

Kyoshoa myydään paljon siksi että mainontaan käytetään suunnattomia määriä rahaa , tuskin on halpaa mainostaa aku ankan takakannessa. Ja sieltähän sen bongaa moni, ostaa kyoshon kun ei paremmasta tiedä.

Minunkin mielestä huippumallit ovat huippu malleja kyoshollakin , mut hintakin on huippuluokkaa.

Ei tarvitse kovinkaan hyvää lukemisen ymmärtämistaitoa että saa luettua näistä viesteistä että parjaamisen kohtaa ovat RTR MALLIEN HUONOUS ja PRO MALLIEN HINTA.

ei koko merkki.
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo: 23.40 kirjoittanut CluBBaH »
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #67 : 21.08.08 - klo: 14.15 »
Taitaa olla aika rauhottaa tämä keskustelu. Itsekin tuossa välillä hieman ammuin ylitse varmasti kommenteillani ja olen siitä pahoillani. Jatketaan siis keskustelua alkuperäisestä aiheesta jos vielä tarvetta on, mutta ketju kyllä menee lukkoon jos aletaan vielä vääntämään tästä samasta aiheesta.

EDIT: Tiedoksi lukijoille että tästä ketjusta on poistettu viestit päivältä 21.8.2008.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #68 : 21.08.08 - klo: 14.29 »
EDIT: Tiedoksi lukijoille että tästä ketjusta on poistettu viestit päivältä 21.8.2008.
Tänks...ja mä en ehtiny lukee, eikai joku jo saanu itku raivareita..?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #69 : 21.08.08 - klo: 16.54 »
Pöh - silläaikaa kun olin varautumassa keskustelun jatkoon ja ostamassa kokista ja sipsejä, niin peli pistettiinkin poikki...  :grin:

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #70 : 21.08.08 - klo: 18.36 »
Minäkin työmaalla syrjäsilmällä katselin kun mopo lähti keulimaan, mutta ilmeisesti parhaat menivät ohi. Voisiko joku ystävällinen lyhyesti referoida.

Asiaan: Edelleen mieltäni kaihertaa eniten nimenomaan kauppiaiden toiminta. En ole missään saanut niskaan yhtä montaa lokasankoa kuin K-kaupoissa vieraillessani: toimitaan eri tavalla kun on sovittu ja sitten huudetaan asiakkaalle naama punaisena, kun ei suostuta myöntämään erehtymisen mahdollisuutta. Edellinen ei ole pelkästään yhden kaupan ja yhden myyjän ongelma; näitä tyyppejä esiintyy jok'ikisessä K-kaupassa, missä olen asioinut eli lähes kaikissa Suomessa sijaitsevissa. Muiden merkkien kohdalla en ole vastaavaan törmännyt. Valistunut arvaukseni on, että yleensä alan liikkeissä on K-kauppoja osaavampaa ja kokeneempaa henkilökuntaa, jonka ei tarvitse peittääkseen omaa tietämättömyyttään ja epävarmuuttaan mennä töykeän ulkokuoren taakse.

Monissa saksalaisissa K-kaupoissa asioidessani en ole vastaavaan törmännyt. Heille tuntuvat suomalaistenkin eurot kelpaavan vallan mainiosti. Minusta on käsittämätöntä, että minun on helpompi tulla ymmärretyksi kehnolla koulusaksalla paremmin, kuin äidinkielelläni; ei kai Kotkan murre niin eksoottista ole. Väitän edelleen, että Suomessa on yksi K-kauppa ja siellä yksi myyjä, kenelle ylipäätään kannattaa alkaa asiaansa esittämään.

Hintatasoltaan tuntumani mukaan kotimaiset K-kaupat eivät eroa saksalaisista toimijoista. Olen huomannut että yleinen hintahajonta Suomen sisällä on suurempi kuin suomalaisten ja saksalaisten kauppojen välillä. Suomessa on kauppoja joissa ei isojenkaan ostosten kohdalla ole tinkimisen mahdollisuutta, kun taas toisissa alennukset ropisevat automaattisesti ja pyytämättä.

Toinen Suomen K-kaupoissa häiritsevä piire on aivan karseat nettisivut. Tyhmempi luulisi, että jos myyjät eivät osaa auttaa olisi tieto hyvä olla helposti ja kätevästi noukittavissa netistä. Tämä ei valitettavasti Kyoshon kohdalla pidä paikkaansa. Itse valmistajankin sivut ovat melko kököt ja tietoa on sieltä melkoisen hankala löytää. Nyt kun ennen niin mainiosta katalogista on tehty mitäänsanomaton läpyskä, niin ylivoimaisesti parhain Kyosho tietouden lähde on Saksan Kyoshon sivustot, missä tieto on hyvin jäsenneltyä ja siitä ottaa koulusaksallakin selvän. Toki on mainittava, että olen saanut paljon hyviä vinkkejä maahantuojan palvelunumerosta, mutta se on auki kerran viikossa, enkö yksinkertaisesti kehtaa joka viikko soittaa ja kyselläkseni tyhmiä ja kerratakseni samoja ongelmia.

Täällä mainostetut laatuongelmat - jos niitä on - vaikuttavat harrastustani haittaavasti huomattavasti vähemmän kuin edellä mainitut asiat. Jos nämä asiat joskus tulevat kuntoon, voin omalta osaltani alkaa väännön itse laitteiden ongelmista.

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #71 : 21.08.08 - klo: 23.10 »
Sanot että kaikissa Kyosho kaupoissa myyjät huutavat, kuten esimerkiksi missä? Voit toki huoletta paljastaa, onhan meilläkin tällä sivustolla maksettu mainos, sivustolla, jossa jopa ylläpitäjä(t) nauravat tuotteillemme.   Vai mitä, copter???

JuhaH, muistan ehkä jutelleeni kanssasi puhelimitse, ehkä jopa tavannutkin (voi olla että sekoitan, mutta) huusinko? En. Älä yleistä. Tämä alkaa muutenkin menemään liian pitkälle, koko vääntö. Huomaan että osa viesteistä, joita eniten ihmettelin onkin jo poistettu/muokattu, ei se mitään, ne kuitenkin oli siellä, viimeisen päälle tunteella vedettyinä.

Tämä on tätä, teet mitä teet, ei hyvä.

Mulla ei muuta, nähdään.

« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo: 23.45 kirjoittanut Jarski »

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #72 : 21.08.08 - klo: 23.58 »
Tätä vääntöä seuranneena täytyy kyllä sanoa, että alkaa jo vähän lähteä käsistä tämä kyseinen topicci.

Onhan se tietenkin hyvä, että RC10:n kaltaisissa portaaleissa keskustellaan hyvistä ja huonoista kokemuksista näistä harrastusvälineistä, mutta tässä aletaan jo tuottamaan tarpeetonta haittaa elinkeinolle ja varsinkin kuin suurin osa negatiivisesta arvosteluista koskee lähinnä edullisempien RTR-malllien "laatuongelmia" tai muutaman henkilön saamaa huonoa asiakaspalvelua.

Kyllähän jokaiselta merkiltä löytyy varmasti huonoja ja parempia malleja, sekä varmasti myös näitä merkkejä myyvistä liikkeistä sekä hyvää, että huonoa asiakaspalvelua.

Mielestäni tämänkaltainen topicci tulisi kokonaan poistaa, muuten hyvätapaiselta foorumilta.
Ei muillekkaan merkeille taida olla tällaista "epäsuorasti" lynkkaavaa topiccia.

-Mikko

PS: Itselläni merkistä ei omia kokemuksia ole kuin yhden auton verran 15 vuoden takaa.....


 
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo: 00.22 kirjoittanut AE-Mod »
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #73 : 22.08.08 - klo: 00.10 »
Tätä vääntöä seuranneena täytyy kyllä sanoa, että alkaa jo vähän lähteä käsistä tämä kyseinen topicci.

Onhan se tietenkin hyvä, että RC10:n kaltaisissa portaaleissa keskustellaan hyvistä ja huonoista kokemuksista näistä harrastusvälineistä, mutta tässä aletaan jo tuottamaan tarpeetonta haittaa elinkeinolle ja varsinkin kuin suurin osa negatiivisesta arvosteluista koskee lähinnä edullisempien RTR-malllien "laatuongelmia" tai muutaman henkilön saamaa huonoa asiakaspalvelua.

Kyllähän jokaiselta merkiltä löytyy varmasti huonoja ja parempia malleja, sekä varmasti myös näitä merkkejä myyvistä liikkeistä sekä hyvää, että huonoa asiakaspalvelua.

Mielestäni tämänkaltainen topicci tulisi kokonaan poistaa, muuten hyvätapaiselta foorumilta.
Ei muillekkaan merkeille taida olla tällaista "epäsuorasti" lynkkaavaa topiccia.

-Mikko



 

Ehkä se johtuu siitä että muiden merkkien kauppiailta ei saa töykeää palvelua eikä huonoja rtr autoja.

Toivottavasti tämä keskustelu menee kyoshon isompien herrojen silmiin ja herättää edes jotain parannushaluja.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #74 : 22.08.08 - klo: 00.28 »
Minulla olisi paljonkin esimerkkejä huonosta palvelusta, kehnoista autoista muilta merkeiltä ja jälleenmyyjiltä asiakkaiden suusta kuultuna. En vain koe tarpeelliseksi levitellä juttuja tänne.
"Isompien herrojen" silmiin on jo mennytkin, jos se helpottaa.

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #75 : 22.08.08 - klo: 00.31 »
Tätä vääntöä seuranneena täytyy kyllä sanoa, että alkaa jo vähän lähteä käsistä tämä kyseinen topicci.

Onhan se tietenkin hyvä, että RC10:n kaltaisissa portaaleissa keskustellaan hyvistä ja huonoista kokemuksista näistä harrastusvälineistä, mutta tässä aletaan jo tuottamaan tarpeetonta haittaa elinkeinolle ja varsinkin kuin suurin osa negatiivisesta arvosteluista koskee lähinnä edullisempien RTR-malllien "laatuongelmia" tai muutaman henkilön saamaa huonoa asiakaspalvelua.

Kyllähän jokaiselta merkiltä löytyy varmasti huonoja ja parempia malleja, sekä varmasti myös näitä merkkejä myyvistä liikkeistä sekä hyvää, että huonoa asiakaspalvelua.

Mielestäni tämänkaltainen topicci tulisi kokonaan poistaa, muuten hyvätapaiselta foorumilta.
Ei muillekkaan merkeille taida olla tällaista "epäsuorasti" lynkkaavaa topiccia.

-Mikko



 

Ehkä se johtuu siitä että muiden merkkien kauppiailta ei saa töykeää palvelua eikä huonoja rtr autoja.

Toivottavasti tämä keskustelu menee kyoshon isompien herrojen silmiin ja herättää edes jotain parannushaluja.




Juuri tämä, "kaikki muu on parempi kuin Kyosho, myymälä tai rtr auto," on jo lapsellista.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #76 : 22.08.08 - klo: 00.32 »
Minulla olisi paljonkin esimerkkejä huonosta palvelusta, kehnoista autoista muilta merkeiltä ja jälleenmyyjiltä asiakkaiden suusta kuultuna. En vain koe tarpeelliseksi levitellä juttuja tänne.
"Isompien herrojen" silmiin on jo mennytkin, jos se helpottaa.

Saanko olla samaa mieltä. Voi olla että tästä alkaa taas tappelu kuin minä avaan suutani täällä ja nyt.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #78 : 22.08.08 - klo: 08.26 »
Kun morkkaatte näitä automalleja / -merkkejä huomioikaa myös sellainen pikku seikka, että jotkut yrittävät tehdä sillä elantonsa ja hankkia perheellensä hyvinvointia. Tämä tietysti pätee merkkistä ja kauppiaasta riippumatta. Kritiikkiä saa ja pitää antaa, silloin kun siihen on aihetta, mutta huhupuheisiin ja mutuun perustuvat kärjistetyt kommentit on syytä jättää pois ainakin yleisiltä foorumeilta. Toivottavasti tästä päästää enemmän asialinjalla eteenpäin ja keskittymään pikkuhiljaa itse asiaan, kuten alunperinkin on ollut tarkoitus.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #79 : 22.08.08 - klo: 09.16 »
Minulla olisi paljonkin esimerkkejä huonosta palvelusta, kehnoista autoista muilta merkeiltä ja jälleenmyyjiltä asiakkaiden suusta kuultuna. En vain koe tarpeelliseksi levitellä juttuja tänne.
"Isompien herrojen" silmiin on jo mennytkin, jos se helpottaa.
Kuulopuhetta, eikä siis kovinkaan järkevää lähteä sellaista levittämäänkään, koska ei ole mitään näyttöä todenperäisyydestä.
Olen minäkin kuullut huonoa palautetta itseasiassa lähes jokaisesta suomen liikkeestä, mutta enpä ala niitä narinoita levittelemään, koska se on edelleenkin vain kuulopuhetta ja monesti jopa hyvin värittynyttä sellaista.

Itse en voi sanoa saaneeni koskaan, missään alaan liittyvässä liikkeessä huonoa palvelua.
Useahkosti olen kyllä törmännyt siihen ettei myyjä tiedä jostain asiasta hölkäsen pöläystä, mutta eipä sekään ole huonoa palvelua.
Ei kaikki voi tietää kaikkea, joten välillä vain tulee tilanteita vastaan kun myyjä ei jotain asiaa tiedä, eikä välttämättä ymmärrä vaikka kuinka selität.
Ei edelleenkään huonoa palvelua...

Itse olen myös myyjä... eri alalla kuitenkin, mutta erikoisliikkeessä jokatapauksessa.
Tietotaito tasoni on kyseisellä alalla korkeaa tasoa ja asiakaspalvelutaitoani on myös kehuttu erittäin paljon (harvan on varmasti vaikea uskoa kun foorumilla on monella käsitys että olen kireäpantainen urpo jolla ei ole mitään sosiaalisia taitoja).

Silti tulee välillä vastaan tilanne jolloin asiakkaan ymmärrys on niin retuperällä että täytyy selittää ruohonjuuritasolta lähtien miten yksi hemmetin kaiutin kytketään...
Asikas kun tuppaa olemaan täysin malttamaton eikä halua kuunnella kahta sanaa pidemmälle niin soppa on valmis.
Niinkin uskomattomalta kuin se kuulostaa niin kaiutinjohdon pituus tuntuu olevan monen kanssa jokin ongelma.
Kun kysyn että kuinka paljon sitä tarvitaan niin vastaus on monesti "en minä tiedä... semmonen vakio mitta"... Kun vastaan että johto on kelatavaraa ja metrihinnoiteltua ja jokaisen tarpeet ovat erilaiset, metristä kokonaiseen kelalliseen (300m) niin vastaus on "no jotain siltä väliltä, en minä rupea liikaa ostamaan, mutta pitäähän sen riittää"... Eli riittääkö teille 5 metriä vai 10 metriä??? jne jne jne... Kuulostaa helpolta, että ei muuta ku sipasee ny vaikka 8 metriä... joskus toimii... yleisemmin valitetaan että mitä jos he eivät tarvitsekaan niin paljoa niin ovat heittäneet rahaa roskiin... No annetaan sitten alennusta sen verran että johto ei ole issue... No mutta kun asiakas on päässyt kotiin niin tulee puhelinsoitto jossa minut haukutaan kun annoin liian vähän.
Yritä siinä sitten tarjota asiakkaalle se mitä hän haluaa, jos ei asiakas itse tiedä mitä hakee.
Ei auta vaikka kuinka on sanonut että teidän pitää itse mitata se määrä mikä tarvitaan... "no sano sinä jotain, paljonko sitä vois mennä"... Anteeksi mutta enhän minä tiedä teidän asuntoa, enkä voi yhtään tietää kuinka olette ajatellut laitteet sijoittaa. "no silleen näin ja näin" no kuinka pitkä etäisyys näillä on "no en minä tiedä"...

No helvata myyjänkö se pitäis tietää?????


Voin vain kuvitella kuinka paljon rc liikkeissä on samansuuntaista vääntöä.
Asiakas vaatii jotain, ja jos ei sekunnissa saa sitä mitä haluaa, vaikka ei ole edes kunnolla kertonut mitä haluaa niin jo on huonoa palvelua.
Vieläpä kun tämä kerrotaan kaverille hieman värittyneesti, joka sitten on kertomassa kuinka hänen kaverinsa oli ostamassa jotain, myyjä oli käyttäytynyt todella koppavasti ja lopulta ajanut jopa pihalle sanoen että en mä sulle mitään myy...

Kuulopuheita ei siis missään nimessä kannata viljellä... varsinkaan itse edustajan.

Ja otetaan myös huomioon että elämässä tuppaa monesti saamaan sen mitä tilaa... Mikäli on tavaraa tilatessa selitetty päin sitä itseään, tai ei olla varmistuttu siitä että myyjä on ymmärtänyt tarkalleen mitä haetaan niin voihan sitä saada ihan mitä tahansa, jne.
Ja mikä tärkeintä... Kuvio menee myös toisin päin.
Mikäli myyjä ei ota kunnolla selvää siitä mitä asiakas haluaa ja mitkä ovat hänen tarpeensa niin jälkikäteen voi tulla sitä negatiivista palautetta kun on vaan myyty ahneesti se härveli mihin asiakkaalla on varaa, vaikka se ei vastaisi hänen käyttötarkoitustaan ollenkaan.

Vastuu on siis molemmilla.
Asiakkaan tehtävä on miettiä tarkkaan missä ja miten hän haluaa jotain tuotetta käyttää.
Asiakas kertoo nämä asiat myyjälle ja myyjä kartoittaa muutamalla kysymyksellä tarpeet vielä tarkemmin... Pitäskö se olla iso, pieni vai siltä väliltä... Entä onko jotain muitan toiveita vielä...

Tämän jälkeen on helppo tarjota asiakkaalle juuri se tuote mikä hyllyssä olevista tavaroista vastaa lähinnä hänen tarpeitaan.

Ainahan tämä ei tietenkään päde, eikä varsinkaan rc hommissa täysin, kun asiakas monesti katselee kuvia ja päättää minkä vehkeen haluaa... tilaa sen ja on kohta valittamassa kuinka se pureteni on pska kun sillä ei voi kiipeillä kalliolla tai radalla ei pärjääkkään 1/10 polttisturistia vastaan.

Jes... joko mä oon edelleen unessa tai sitten oon ylipirteenä töihin lähdössä kun näin tekstiä suoltaa...

Kiitos, anteeksi ja olkaa hyvä.
Morjens, huomenta ja haistakaa pska...

Päättäkää siitä itse mikä palvelee parhaiten teidän tarpeitanne...  Porukasta löytyy varmasti henkilöitä joille mikään noista sanoista ei kelpaa ja saan ilmeisesti huonoa palautetta.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #80 : 22.08.08 - klo: 09.24 »
Sanot että kaikissa Kyosho kaupoissa myyjät huutavat, kuten esimerkiksi missä? Voit toki huoletta paljastaa, onhan meilläkin tällä sivustolla maksettu mainos, sivustolla, jossa jopa ylläpitäjä(t) nauravat tuotteillemme.   Vai mitä, copter???

JuhaH, muistan ehkä jutelleeni kanssasi puhelimitse, ehkä jopa tavannutkin (voi olla että sekoitan, mutta) huusinko? En. Älä yleistä. Tämä alkaa muutenkin menemään liian pitkälle, koko vääntö. Huomaan että osa viesteistä, joita eniten ihmettelin onkin jo poistettu/muokattu, ei se mitään, ne kuitenkin oli siellä, viimeisen päälle tunteella vedettyinä.

Tämä on tätä, teet mitä teet, ei hyvä.

Mulla ei muuta, nähdään.



Nyt on vähän vaikea sanoa, kun en tiedä kenestä puhutaan. En kuitenkaan mielestäni sanonut saati tarkoittanut, että kaikki huutavat sanoin vain K-kaupoissa kohtaamiani ongelmia. Huutamisella tarkoitin lähinnä erästä n. viisi vuotta vanhaa tapausta, jonka johdosta minun on vieläkin vaikea astua po. liikkeen kynnyksen yli. Pointtini tähän laatukeskusteluun oli, että maassamme Kyosho-tuotteiden kohdalla heikoin lenkki ei tällä kertaa ole itse tuote vaan K-kauppias. Mielestäni heikommankin tuotteen haluttavuutta voi kummasti parantaa kunhan kyseisen tuotteen myyjällä on oikea asenne. Tunnustetaan avoimesti, että tuotteessa voi kuin voikin olla ongelmia ja sen sijaan, että syyllistettäisi asiakasta yritettäisi yhdessä asiakkaan kanssa etsiä ratkaisua ongelmaan. Tässä suhteessa saksalainen K-kauppias johtaa 100-0. Sanoipa minulle eräs saksalainen K-Kauppias erästä spekseissä hyvätä vaikuttavaa laitetta tiedustellessani: "Tuote on aivan Scheisse; en myy sitä sinulle"

Yritän kritiikissäni parhaani mukaan toimia rakentavasti ja toivoisin, että se myös siten ymmärretään. En ole haukkunut ketään. Parantumattomana Kyosho fanina toivoisin, että kauppiaan alkaisivat oikeasti kuuntelemaan asiakkaita. Tämä jos mikään kasvattaisi myös tämän mainion merkin yleistä mainetta maassamme. Hyvänen aika mehän olemme samalla puolella; minähän olen se joka täällä on usein vääntämässä Kyoshon puolesta.

Henkilökohtaisesti toivoisin apua Kyosho Twin Forcen ajokuntoon laittamiseksi. Minulla on jo neljäs kesä laitteen kanssa menossa, mutta en ole sitä vielä saanut toimimaan. Kohta tältä koneinsinööriltä saattaa mennä sormi suuhun. Eikä Twin Force edes ole sellainen paljonparjattu rakennussara vaan ihka oikea Kit.

Viestien muokkaamisesta voin omalta kohdalta todeta että olen lähinnä korjannut kirjoitusvirheitä ja kieliasua, koska huomaan, että joskus tekstini on vaikeasti luettavaa. Toden totta lisäsin myös ihmettelyni siitä, ettei Suomen monipuolisimmaksi mainostetusta kaupasta löydy niin eksoottista osaa kuin pinjonia TF-5 autoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #81 : 22.08.08 - klo: 09.30 »
Juhalla erittäin hyvä pointti mikä unohtu mainita tuossa omassa purkauksessani...
Eli kyllä se pitäisi oma tuote tuntea hyvin ja täytyy myös pystyä myöntämään tuotteen heikkous.
Se ei tarkoita että asiakas ei sitten ostakkaan mitään jos myöntää jonkin kohteen olevan heikko...
Silloin asiakas on itseasiassa saanut erittäin hyvää palvelua ja hän ostaa seuraavalla kerralla sitten sen pro härvelin kun on vähän enemmän säästetty rahaa.
Jos vain kehutaan sitä rtr autoa mihin kyseisellä asiakkaalla on rahaa säästetty niin joo... asiakas ostaa sen, mutta mitä tapahtuukaan kun huomataan että se ei ollutkaan hyvä.

Syntyy tämä topikki.

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #82 : 22.08.08 - klo: 09.36 »
Sanot että kaikissa Kyosho kaupoissa myyjät huutavat, kuten esimerkiksi missä? Voit toki huoletta paljastaa, onhan meilläkin tällä sivustolla maksettu mainos, sivustolla, jossa jopa ylläpitäjä(t) nauravat tuotteillemme.   Vai mitä, copter???

JuhaH, muistan ehkä jutelleeni kanssasi puhelimitse, ehkä jopa tavannutkin (voi olla että sekoitan, mutta) huusinko? En. Älä yleistä. Tämä alkaa muutenkin menemään liian pitkälle, koko vääntö. Huomaan että osa viesteistä, joita eniten ihmettelin onkin jo poistettu/muokattu, ei se mitään, ne kuitenkin oli siellä, viimeisen päälle tunteella vedettyinä.

Tämä on tätä, teet mitä teet, ei hyvä.

Mulla ei muuta, nähdään.



Nyt on vähän vaikea sanoa, kun en tiedä kenestä puhutaan. En kuitenkaan mielestäni sanonut saati tarkoittanut, että kaikki huutavat sanoin vain K-kaupoissa kohtaamiani ongelmia. Huutamisella tarkoitin lähinnä erästä n. viisi vuotta vanhaa tapausta, jonka johdosta minun on vieläkin vaikea astua po. liikkeen kynnyksen yli. Pointtini tähän laatukeskusteluun oli, että maassamme Kyosho-tuotteiden kohdalla heikoin lenkki ei tällä kertaa ole itse tuote vaan K-kauppias. Mielestäni heikommankin tuotteen haluttavuutta voi kummasti parantaa kunhan kyseisen tuotteen myyjällä on oikea asenne. Tunnustetaan avoimesti, että tuotteessa voi kuin voikin olla ongelmia ja sen sijaan, että syyllistettäisi asiakasta yritettäisi yhdessä asiakkaan kanssa etsiä ratkaisua ongelmaan. Tässä suhteessa saksalainen K-kauppias johtaa 100-0. Sanoipa minulle eräs saksalainen K-Kauppias erästä spekseissä hyvätä vaikuttavaa laitetta tiedustellessani: "Tuote on aivan Scheisse; en myy sitä sinulle"

Yritän kritiikissäni parhaani mukaan toimia rakentavasti ja toivoisin, että se myös siten ymmärretään. En ole haukkunut ketään. Parantumattomana Kyosho fanina toivoisin, että kauppiaan alkaisivat oikeasti kuuntelemaan asiakkaita. Tämä jos mikään kasvattaisi myös tämän mainion merkin yleistä mainetta maassamme. Hyvänen aika mehän olemme samalla puolella; minähän olen se joka täällä on usein vääntämässä Kyoshon puolesta.

Henkilökohtaisesti toivoisin apua Kyosho Twin Forcen ajokuntoon laittamiseksi. Minulla on jo neljäs kesä laitteen kanssa menossa, mutta en ole sitä vielä saanut toimimaan. Kohta tältä koneinsinööriltä saattaa mennä sormi suuhun. Eikä Twin Force edes ole sellainen paljonparjattu rakennussara vaan ihka oikea Kit.

Viestien muokkaamisesta voin omalta kohdalta todeta että olen lähinnä korjannut kirjoitusvirheitä ja kieliasua, koska huomaan, että joskus tekstini on vaikeasti luettavaa. Toden totta lisäsin myös ihmettelyni siitä, ettei Suomen monipuolisimmaksi mainostetusta kaupasta löydy niin eksoottista osaa kuin pinjonia TF-5 autoon.


Huomenta, kyllä me sulle pinjoni saadaan, mikäli sitä tarvitset. Oli vain loppu, pahoittelen.
En tarkoittanut sinun viestejäsi, lähinnä aiempia.

Ota yhteyttä Twin Forcesi saralta, laitetaan laite kuntoon.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #83 : 22.08.08 - klo: 12.14 »
Vaikka ainoa Kyosho tässä taloudessa on ReadySet Box EP, niin pakko osallistua silti keskusteluun. Itselläni Kyosho oli pitkään ainoa tuntemani RC-automerkki. No se oli aikakaudella ennen Internetiä ja muita tällaisia hienouksia. Meidän perheen RC-harrastus alkoi kuitenkin Kyoshon kuvaston innoittamana. Pitkän säästämisen jälkeen tuli aika mennä kauppaan ostamaan sitä ihan ensimmäistä autoa pojalle ja budjetti oli juuri sellainen, että halvan RTR-auton sillä sai. Myyjä kuitenkin vakuutti, että ei kannata ottaa sitä Kyoshoa, jonka poika oli valinnut ja myi meille Traxxasin auton. Sitähän en tiedä olisiko sitä Kyoshoa kannattanut ostaa vai ei, mutta korkeintaan yhden päivän verran on kaduttu tuota tehtyä valintaa. Sekin silloin kun se luvattoman surkea orkkismoottori sanoi sopimuksensa irti. Sähköautosta siis kyse.

Sitten kehut K-kauppiaalle ja erityisesti Suutarilan liikkeeseen. Toisen pojan Traxxas-autolle kävi sama juttu ja orkkismoottori levisi. Se oli aika paha isku, kun autoa oli hartaudella laitettu ajokuntoon esittelyauton raadosta ja kone levisi 30 minuutin ajon jälkeen. K-kaupasta löytyi korvaava kone (sigusta voi arvata mikä) ja hyvä palvelu, vaikka varmasti tuli selväksi ettei se kone tule Kyosho-autoon. Alennustakin saatiin vielä koneen hinnasta ja mikä tärkeintä poika pääsi taas ajamaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #84 : 22.08.08 - klo: 12.43 »
Se mikä on aika ihmeellistä täällä on että ei pysty myöntämään että joku asia on huono. Esimerkkinä valokuvauspiireistä nikon, joka tekee sekä pokkareita että järkkäreitä. Heidän halvimmilla pokkareilla ei tee oikeastaan mitään, kun taas järkkärit ovat todella hyviä. Tästä kun puhutaan niin kukaan ei rupea vääntämään vastaan, vaan syntyy korkeintaan rakentava keskustelu.

Täällä kun mainitseekaan kössöasiasta, niin heti on kaikki vääntämässä eikä kukaan kössön kannattajista voi myöntää että asia vaan on näin. Ruvetaan puhumaan siitä että jotkut yrittää elää myymällä näitä, siitä että maine menee jne jne. Aivan turhaa vääntöä siis, kun asiasta voisi muuten keskustella asiallisesti ja rakentavalla tavalla, jos vaikka joku vaikutusvaltaisempi henkilö sattuisi lukemaan sen keskustelun.

Tohon liikeasiaan, itselläni on hyviä kokemuksia kahdesta kössöliikkeestä, ja niitä yhdistää se että kummatkin tietää kuinka huonoja jotkut kössön tavarat on, dissaa niitä, ja yrittää myydä jotain parempaa tilalle. Olin kerran paikalla yhessä noista kun asiakas tuli ostamaan purea, myyjä sanoi suoraan että sillä ei tee yhtään mitään, ja asiakas osti toisen merkin vastaavanhintaisen auton. Eikö tämä ollut huomattavasti parempi ratkaisu kummankin osapuolen kannalta? Noin sen pitäisi aina toimia. 

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #85 : 22.08.08 - klo: 13.16 »

Huomenta, kyllä me sulle pinjoni saadaan, mikäli sitä tarvitset. Oli vain loppu, pahoittelen.
En tarkoittanut sinun viestejäsi, lähinnä aiempia.

Ota yhteyttä Twin Forcesi saralta, laitetaan laite kuntoon.

Selvitin Kyosho Deutschlandin sivuilta pinjonin varaosanumeron puolestasi: W6041. Otaksun, että sen käypä hinta on 8.00 Eur. Postimaksuja tuon kokoisesta lähetyksestä olen valmis maksamaan kokonaisen Euron. Laskun tuotteesta laittanette pinjonin kanssa samaan kuoreen. Jään odottamaan pinjonia ja yhdeksän Euron laskua. Jos teillä ei ole osoitetta voitte tiedustella sitä YV:llä.

Sade näyttääkin tauonneen, joten lähden tästä postiin noutamaan saksalaisen K-kauppiaan lähettämää reilun 300 Euron pakettia kotimaasta vaikeasti ostettavista osista.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #86 : 22.08.08 - klo: 13.18 »
Sade näyttääkin tauonneen, joten lähden tästä postiin noutamaan saksalaisen K-kauppiaan lähettämää reilun 300 Euron pakettia kotimaasta vaikeasti ostettavista osista.


Jösses... Kokonaisen autonko osina ostit???

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #87 : 22.08.08 - klo: 13.58 »
Hei kyse on sentäs kyoshon osista
Team Sokeripalat

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #88 : 22.08.08 - klo: 14.12 »
Saisiko udella mitä tilasit? :shocked:
Hobao Hyper 8,5

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #89 : 22.08.08 - klo: 14.35 »
Jos omistaa perus rtr kössön, niin eihän tolla saa kun esimerkiksi kaksi tavallista diffiä(100e/kpl) ja pohjalevyn .

Esimerkkinä vielä kuulalaakerisarja samaan autoon, joka sisältää 18 laakeria, maksaa 60e. (TRW-02)

Ja nyt puhutaan autosta jonka moni aloittelijoista ostaa ensimmäiseksi polttikseksi.