Kirjoittaja Aihe: Yleinen Kiosovääntötopic  (Luettu 40309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #90 : 22.08.08 - klo: 15.17 »
Sanot että kaikissa Kyosho kaupoissa myyjät huutavat, kuten esimerkiksi missä? Voit toki huoletta paljastaa, onhan meilläkin tällä sivustolla maksettu mainos, sivustolla, jossa jopa ylläpitäjä(t) nauravat tuotteillemme.   Vai mitä, copter???

En nyt ole ihan varma mitä tällä kysymykselläsi haet. Muutama fakta mainostamiseen liittyen kuitenkin:

1) Sivustolla on mainostajien omia alueita, jotka voidaan lukea maksetuksia mainokseksi. Joten siis väittämäsi maksetusta mainoksesta pitää paikkansa (Kyosho Pro Shop).
2) Lisäksi sivustolla on Atala RC:n mainosbanneri sekä heilläkin oma alue, joten sivustolla on kaksi Kyosho jälleenmyyjien maksamaa mainosta.

Mitä taas sitten tulee omiin kirjoituksiini ja tuotteille nauramiseen. Ensinnäkään en missään vaiheessa (ennen tätä) ole maininnut yhtään liikettä nimeltä. Toki liikkeillä on samoja tuotteita, joten tätä kautta voidaan sanoa että olen arvostellut kyllä myös KPS edustamia tuotteita. Toki jos asia näin tulkitaan, niin olen myös arvostellut aika hemmetin monen kaupan edustamia tuotteita maailmanlaajuisesti.

En tiedä voidaanko tulkita, että olen nauranut tuotteille, mutta ainakin olen antanut kritiikkiä. Kuten aikaisemmin tässä ketjussa olen todennut, niin en ymmärrä miksi minulla sivuston ylläpitäjänä ei olisi oikeutta ilmaista omaa mielipidettäni asioista. En tietääkseni ole millään tapaa jäävi tekemään niin. Sen lisäksi että olen sivuston ylläpitäjä, niin olen myös aktiivinen harrastaja / kilpailija, seuran nuorisojaoksen (mukaanlukien PA) vetäjä, aloittelijoiden opastaja sekä aktiviisesti mukana kisojen järjestämisessä ja koko lajin kehittämisessä Suomessa. Näiden roolien tuoman kokemuksen perusteella koen, että olen hyvinkin pätevä antamaan kritiikkiä silloin mikäli siihen on aihetta. Moni tietää jo entuudestaankin että olen suorapuheinen, mutta tietävät myös sen että en puhu p*skaa vaan asiaa.

Mitä tulee liikkeessä saatuun kohteluun ja myyjien huutamiseen, niin tuohon asiaan liittyen kommentit taisi olla kohdistettu ihan muualle. Itse en koskaan ole Suomessa käynyt Kyosho -liikkeessä, joten kokemuksia ei ole.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #91 : 22.08.08 - klo: 15.28 »
Yleisön pyynnöstä: radiotarvikkeita kopteriin (ei saa suomesta). Veneeseen halvemmat ja samalla huomattavasti paremmat vakiopotkurit viripotkureiden tilalle. Osia autoihin Za-Boon, Twin Force ja TF-5 (mitään näistäkään ei saa Suomesta).

Seuraavat harrastuksiin liittyvät isommat investoinnit menevät tähtikaukoputkiosastolle. Olen haaveillut 20 cm peiliputkeani kannattelevaan Vixen GP-E jalustaan tietokoneseurantalaitetta. No voi olla etten raaski, vaan ostan ihan  vaan uusia okulaareja. Bassokauppaankin pitäisi jossain vaiheessa revetä; nykyisen luuttuni ostin 80-luvulla.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #92 : 22.08.08 - klo: 15.38 »
Ottamatta suuremmin kantaa kyoshoihin on kuitenkin pakko kommentoida tätä myyjä/asiakas suhteen tärkeyttä. Kaikista ihmisistä ei yksinkertaisesti ole kauppiaiksi tai myyjiksi. Ja osasta ei edes asiakkaaksi. Voin vain kuvitella sitä rajatonta v***tuksen määrää kun joku asiakas haukkuu sinut vaikka miksi kun teit jonkun pienen virheen tai et edes sitä. Olen 100% varma että osa äänekkäimmistä asiakkaista on käyttäytynyt väärin myyjää kohtaan ja niin kuin hoke jo totesi niin sitä saa mitä tilaa. Varmasti on vaikeita myyjiä mutta asiakkaita varmasti vielä enemmän. Eikä pidä ollenkaan vähätellä henkilökohtaisten erojen vaikutuksia. Osa porukasta on täysin huumorintajutonta ja totista tallaajaa kun toiset laukoo vitsejä vaikka mistä.

Huono palvelu itsessäänkin tarkoittaa monenlaista. Osalle se on vain epärehellisyyttä ja toiselle se on sitä rajattoman kärsivällisyyden puutetta.

Muistan yhden erittäin hauskan tapauksen useamman vuoden takaa. Olimme isäni ja äitini kanssa ostamassa ensimmäistä tietokonetta ja kun paketti oli vihdoin ja viimein saatu kursittua kasaan alkoi kaupankäynti hinnasta yhdellä mielenkiintoisimmista aloituksista. Isäni kysyi täysin totisella naamalla nuorelta myyjältä missä hän huijaa meitä! Tilanteen taisi pelastaa se että itse repesin tilanteessa täysin mikä osaltaan laukaisi tilanteen mutta ajatelkaa joku totisempi myyjä ja asiakas... liikkeessä oli sentään tarvottu jo tunti ainakin eri vaihtoehtoihin perehtyen...

---
Itse olen kössö-liikkeissä saanut ihan hyvää palvelua vaikka olenkin aika pettynyt tarjontaan mistä syystä en liikkeessä pahemmin asioi.

Ja minun mielestä on aika epäilyttävää että liikkeessä on kaupan tavaraa jonka myyjäkin tietää sudeksi. Myös kilpailevan tuotteen tai esimerkiksi varaosapalvelun mollaaminen on aina vähintään epäilyttävää ja herättää kysymyksiä myyjän tarkoitusperistä ja rehellisyydestä. Suomalainen RC-liike voi kilpailla ainoastaan palvelun laadulla ja tärkein osa palvelun hyvyyttä on myyjä. Tämä viimeinen kommentti siis kaikista myyjistä yhteisesti, ei kyosho myyjistä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #93 : 22.08.08 - klo: 17.24 »
Jos omistaa perus rtr kössön, niin eihän tolla saa kun esimerkiksi kaksi tavallista diffiä(100e/kpl) ja pohjalevyn .

Esimerkkinä vielä kuulalaakerisarja samaan autoon, joka sisältää 18 laakeria, maksaa 60e. (TRW-02)

Ja nyt puhutaan autosta jonka moni aloittelijoista ostaa ensimmäiseksi polttikseksi.

Hyi helvatan helvata...
En edes viitsi sanoa mitä mieleen tulee... Kai se on jo monille selvinny sanomattakin.
Ja saisin vaan kuitenkin taas jotain sontaa niskaan kun olen mikälie merkin lokaan vetäjä...

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #94 : 22.08.08 - klo: 22.13 »
Allekirjoitan täysin HOKE.n kirjoitukset, mitä edellesillä sivulla lukee.
Ei nyt viitsi lainata pitkää kirjoitusta, mutta tuo kaiutin juttu on oiva esimerkki myyjän kannalta.

Joten sanon lyhyesti.

Jos ei tiedä itse mitä ostaa niin turha itkeä jos ostat p****a.
Ja jos jotain yleisesti p*skaksi sanotaan foorumilla niin myyjä imeköön näppejään, jos ei asiakkaat tyytyväisiä ole.
Axial SCX 10 TR

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #95 : 23.08.08 - klo: 12.23 »
Jos ei tiedä itse mitä ostaa niin turha itkeä jos ostat p****a.

Kyoshon kuvasto näyttää minusta vahvasti lapsille ja/tai nuorille suunnatulta. Siellä tuodaan vahvasti esille sitä kuin Kyosholla on voitettu maailmanmestaruuksia ja samassa yhteydessä mainostetaan RTR-autoja. Sikäli kun nämä autot ovat laadullisesti p**kaa (en tiedä, enkä väitä), niin mielestäni luodaan vääriä mielikuvia. Joka tapauksessa ne ovat kaukana niistä laitteista, joilla niitä mestaruuksia on voitettu. Tämä on mielestäni harhaan johtavaa markkinointia. Harrastuksen kannalta se on väärin niitä aloittelijoita kohtaan, jotka eivät lajia tunne, vaan ovat ostamassa sitä ensimmäistä autoa, tutustuakseen lajiin. Eipä ole koskaan tullut kokeiltua millä argumenteilla myyjät sen RTR-auton myyvät, joten sitä en osaa sanoa johtavatko harhaan vai eivät. Sen sijaan olen huomannut, että K-kaupoissa on enemmänkin asenteena "Mene pois, kun et kuitenkaan osta mitään". Ainakaan minulle tai pojalle ei koskaan ole tultu myymään yhtään mitään, pois lukien Suutarilan liike. (Jumbossa, Ideaparkissa ja muutamassa muussa myymälässä kuitenkin käynyt)

Jos aloittelijaa "kusetetaan" ensimmäistä autoa ostaessa, niin siitä helposti tulee myös viimeinen auto. Se on loppujen lopuksi myös sen RTR-auton myyneen K-kaupan tappio, sillä paha sana kuuluu kauas. Ilmeisesti liiketoiminta on tässäkin asiassa mennyt neljännesvuosikapitalismiksi ja ainoa mikä kiinnostaa on syntyvä liikevoitto juuri nyt ja heti. Viis siitä jos myöhemmin jää kymmenen muuta kauppaa tekemättä. Toisaalta jos K-kaupoissa ei mitään muita tuotteita myydä, niin mitäs muutakaan sitä asiakkaalle tarjoaisi. Yleensä sillä aloittelijalla on kuitenkin varsin pieni budjetti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #96 : 23.08.08 - klo: 21.37 »
Kyoshon kuvasto näyttää minusta vahvasti lapsille ja/tai nuorille suunnatulta. Siellä tuodaan vahvasti esille sitä kuin Kyosholla on voitettu maailmanmestaruuksia ja samassa yhteydessä mainostetaan RTR-autoja. Sikäli kun nämä autot ovat laadullisesti p**kaa (en tiedä, enkä väitä), niin mielestäni luodaan vääriä mielikuvia. Joka tapauksessa ne ovat kaukana niistä laitteista, joilla niitä mestaruuksia on voitettu. Tämä on mielestäni harhaan johtavaa markkinointia. Harrastuksen kannalta se on väärin niitä aloittelijoita kohtaan, jotka eivät lajia tunne, vaan ovat ostamassa sitä ensimmäistä autoa, tutustuakseen lajiin.

Olen Penquin'in kanssa tasan samaa mieltä ja tässä juuri markkinointi menee harrastusta aloittelevan kannalta pahasti hakoteille.

Meillä oli aikanaan harrastuksen alkuaikoina useampikin Kyoshon ja Tamiyan RTR-auto. Harrastuksen edistyttyä ja ryhdyttyämme itsekin käyttämään laadukkaampia pienoisautoja en nykyään suosittelisi harrastuksen aloittamista näillä topikin aiheena olevilla laitteilla. Se käy kalliiksi ja vehkeet seisovat pitkiä aikoja odottamassa osia.

Sen sijaan nykyiseen 1/10 polttikseemme, joka on se Kyoshon "maailmanmestarimalli" olemme erittäin tyytyväisiä ja parempaa tuskin löytyy.

Markkinoinnissa Kyoshon sen enempää kuin muidenkaan valmistajien ei tulisi johtaa kuluttajia harhaan perusteettomilla rinnastuksilla tmv. markkinointietiikkaa venyttävillä keinoilla. Se tekee hallaa hienolle harrastuksellemme ja viime kädessä kuluttajaa harhauttaneelle valmistajalle/markkinoijalle.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #97 : 28.08.08 - klo: 15.40 »
Olen pitkälti samaa mieltä edellisistä kommenteista mutta sen verran readyseteistä että ne vaativat vain heti kunopäivityksn..voipi olla et säästäisi paljo rahaa ostamalla jonkun muun merkkisen auton tai maksamalla heti vähän enemmän...jos katsotaan kuitenkin 500 euron kyöstiä ekaksi autoksi se on ihan hyvä,,on pitkälti ajotavasta kiinni mitä se kestää ja mitä ei...omistan itse inferno 7.5 sportin melko hyvin toiminut mitä nyt pikku päivitystä täytynyt vain tehdä..olen kyllä humannut että kyosho on säästänyt ehkäpä turhankin paljon joissakin kohtia mutta itse olen pistänyt osat vaihtoon ja parempia tilalle ja taas kovaa ajoa....jokainen tekee toki päätöksen millä ajaa mutta jonkun verran malttiakin tämä vaatii....itsekkin olen välistä voimakkaasti kritisoinut auton/merkin huonoja puolia mut ei motivaationi ole vielä mihinkään laskenut....

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #98 : 28.08.08 - klo: 16.41 »
Olen pitkälti samaa mieltä edellisistä kommenteista mutta sen verran readyseteistä että ne vaativat vain heti kunopäivityksn..voipi olla et säästäisi paljo rahaa ostamalla jonkun muun merkkisen auton tai maksamalla heti vähän enemmän...jos katsotaan kuitenkin 500 euron kyöstiä ekaksi autoksi se on ihan hyvä,,on pitkälti ajotavasta kiinni mitä se kestää ja mitä ei...omistan itse inferno 7.5 sportin melko hyvin toiminut mitä nyt pikku päivitystä täytynyt vain tehdä..olen kyllä humannut että kyosho on säästänyt ehkäpä turhankin paljon joissakin kohtia mutta itse olen pistänyt osat vaihtoon ja parempia tilalle ja taas kovaa ajoa....jokainen tekee toki päätöksen millä ajaa mutta jonkun verran malttiakin tämä vaatii....itsekkin olen välistä voimakkaasti kritisoinut auton/merkin huonoja puolia mut ei motivaationi ole vielä mihinkään laskenut....

Muttakun saa paremman auton halvemmalla muun merkkisenä, eikä tarvitse samantien olla ostamassa parempaa palikkaa, niin mikä puhuu enään kyoshon puolesta..

Auto on heikompi, varaosat huomattavasti kalliimpia puhumattakaan "viritysosista", kone huonompi ja radiot huonommat. Mielestäni aika itsestäänselvä valinta, eikö?

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #99 : 28.08.08 - klo: 17.21 »

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #100 : 28.08.08 - klo: 17.26 »
Let's Let the Good Times Roll - esimerkiksi tämä ...

http://rc10.fi/index.php?topic=29447.msg274361#msg274361

Ja Mika jatkaa tuttuun tapaansa proshopin ja kyoshon mainostamista  :wink:

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #101 : 28.08.08 - klo: 19.04 »
Hienolta näyttää...
Nyt täytyy sitten kai hommata tuollainen tseta.

-Mikko

« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo: 19.37 kirjoittanut AE-Mod »
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #102 : 28.08.08 - klo: 21.44 »
Let's Let the Good Times Roll - esimerkiksi tämä ...

http://rc10.fi/index.php?topic=29447.msg274361#msg274361

tai tämä...

http://www.neobuggy.net/modules/news/index.php?storytopic=3


Parempi olla sanomatta mitään tähän väliin :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #103 : 28.08.08 - klo: 22.03 »
Ja sanoit kumminkin....  :grin:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #104 : 28.08.08 - klo: 22.20 »
Ja sanoit kumminkin....  :grin:


Ja niinkuin sinäkin mikko niin oli pakko jotain kyvyttä heittää :lol:
Jerzi

PS Tuo neobuggy juttu oli hyvä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #105 : 21.11.08 - klo: 11.28 »
Aloitin RC-harrastuksen viime jouluna kun otin kaverilta lainaan Inferno MP6:sen.
Pikku vikoja lukuun ottamatta hyvä kampe 8 vuotta vanhaksi autoksi. Kerran uusinu sen muovisen spurrin ja nyt kesällä piti vaihtaa takadiffin pinjoni kun se oli tätä alumiiniseos sontaa ja halkes hyppyristä tullessa - oli toki jo hieman kulunutkin.

Tammikuussa ostin Kärkkäiseltä tämän kovasti parjatun MP7.5 SP3:sen kesti hyvin mulla.
Sitte MP7.5 US joka on jo sen luokan RTR-auto kyosholta ettei sitä tarvi moittia.
Teräksiset diffien lautaspyörät ja pinjonit sekä SPURRI.
Sähköthän on huonoja kaikissa merkeissä jos niitä alkaa vertaileen gigasiin radioihin ja digivoima servoihin.

Mutta omasta mielestäni tuo MP7.5 US malli on hyvä RTR-auto.

Siitä on nyt tullu se US Sport2 versio joka on kössön uudella 28SG moottorilla ja moottoripukeilla varustettu versio.
Luulen että sekään ei tuota pettymystä.(pitäisi olla ens viikolla mullaki käsissä sellanen)
Jos vakiona ei kiinnosta ajella nii sähköt ja tekniikka vaihtoon. Futabaa ja OS:n V-SPECciä tilalle nii jo pitäs alkaa tuntuun hyvältä autolta.

Itse aion laittaa kautta aikojen parhaan moottorin eli ***** siihen :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #106 : 21.11.08 - klo: 15.05 »
Mitäs järkeä olis ostaa rtr kyosho ja vaihtaa tekniikka siihen...ja itse en kyllä juhlisi hirveästi minkään rtr kössön kanssa. Ja (ainakin melkein) joka luokkaan saa toiselta merkiltä parempaa halvemmalla.
Ei sillä että ois merkkiä vastaan jotain, omistan itsekin kyoshon mutta oma mielipide on että suurin osa k-kaupan tuotteista kannattaa jättää hyllyyn..kössin "kilpa-autot" on laatua mutta nekin hiukan muita merkkejä kalliimpia.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #107 : 21.11.08 - klo: 17.08 »
Mitäs järkeä olis ostaa rtr kyosho ja vaihtaa tekniikka siihen...ja itse en kyllä juhlisi hirveästi minkään rtr kössön kanssa. Ja (ainakin melkein) joka luokkaan saa toiselta merkiltä parempaa halvemmalla.

Järki on siinä että saa semmosen kun haluaa :grin: MP9/MP777/MP7.5-US-SP2 kombinaatio...
MP9 on kuitenki aika arvokas jonka lisäksi menee äkkiä 3-8 sataa mottiin ja pilliin vaikka sähköt sattuis olemaan jo ennestään.

Meinasin tätä SP2 autoa etsiessä ostaa Hobaon ihan kokeeksi jotta näkis mikä siinä on nii hienoa, mutta ajattelin odottaa että Hyper9 tulee markkinoille. Siinä ois semmoinenki etu että jos siitä jostain syystä pidäkään niin sen sais myytyä eteenpäin kun se ois se HoBao.

Kavereilla on HoBaon ja HonNorin RTR-trukit. Mielestäni ne on molemmat parempia kuin kössön inferno ST US rtr-malli, mutta kuten monesti jo todettu kössölläki nämä PRO-kamppeet on sitte tosi hyviä kuten itselläni nuo ST-RR:t .

Harrastajalle mielestäni hyvä vaihtoehto on tuo HongNor rtr-trukki..
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #108 : 22.11.08 - klo: 00.46 »
Jeppistä...siinäkin pätee vaan se homma että rahaa on palanut! Kioso maksaa. sille ei mitään voi kestäköön sitten nykyiset pro-mallit vaikka mitä.
Itse olin tossa noin 16-vuotta kohtalaisella rc-tauolla kun piti tuota kitaraa alkaa soittamaan(anteeksi offi).
80-loppu 90-alku oli kovaa aikaa. mut niihin aikoihin tuli tutustuttua moniin Kyoshon autoihin (yhtään en omistnut mutta monia kokeilin) esim. Optima, Optima mid, Turbo Optima Mid, Optima Mid Custom Special, Lazer Zx ja ne olivat kyllä laatuvehketiä sillon, ihan Pro-tasoa!!
Nykyiset heikot rtr-vehkeet ja K-kaupan hinnastot kyllä vetävät vähänkään asioista tietävän kauas muualle.
Työkaveri osti joku aika sitten 13v. pojalleen Mad Forcen paikallisesta isotavaratalosta, vähän aikaa tais olla ihan hauskaakin...
No nyt ostettin pojalle sitten E-Revo ja hauskaa on. En sano että jälkimmäinen yhtään parempi on, mutta osien saatavuus nopea ja muutenkin lienee vähän nykyaikaisempi rassi...
Itse asiassa mikä tahansa on!!

No mut Kioson Pro-vehkeet on alansa huippua, mut miettikäähän immeiset niitä muita vähän , vaikka kuinka lipevä salesman niitä kauppais teille isotavaratalon kauppareissun yhteydessä!
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #109 : 25.11.08 - klo: 17.33 »
Mä sain joululahjaksi (04 melkee 2005) kyosho miniZ mr015:ta.
Siitä lähti minun kiinnostun oikeisiin R/C authin ja sen jälkeen oon ostanu ton kyosho kataloogin joka vuosi, kunnes nyt tän vuoden vappuna ostin ensimmäisen rc autoni kyosho DBX:n kun kataloogissa kyoshoa niin kehuttiin.
Mulla ei tietenkään ollut mitään tietoa muihin merkkeihin ja nyt harmittaa.  :cry:

Autoon kulu n.400 egee eli auto 320€ + readyset box 45€ ja bensa 35€ ja vaikutti hyvältä silloin.
Autoon käytetty jo yli 800€ ja ainoo viri osa on kestävemmät etuvetarit ja jäykemmät jouset.   :sad:                   

Puolet tästä ajasta ( vapusta tähän ) on käytetty osien odottamiseen.  :shocked:   :angry:
Taas oon odottamassa osia    :cry:   :cry:    :cry:
Melkee joka ajon aikana hajoo joku osa.
viimeks hajoamisen syynä oli kaasun hirtto pohjaan ja täysiä kiveä päin.  :mrgreen:

voin sanoa että kyosho on surkee JA KALLIS niinku kaikki tietää  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 25.11.08 - klo: 18.51 kirjoittanut juhku1 »
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #110 : 25.11.08 - klo: 17.57 »
voin sanoa että kyosho on surkee JA KALLIS niinku kaikki tietää  :cheesy:

Elekää hyvät ihimiset ostako niitä p*askoja rtr-settejä :wink:

Tuolla 800eellä ois jo saanu kestävän kisakamppeen vaikka K-merkkisen...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Stepi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #111 : 25.11.08 - klo: 20.40 »
Itselläni oli Inferno US:n kanssa ongelmia, varsinkin sen .28 pannun kanssa. Mut sitten taas FW-06 on toiminut ilman mitään ongelmia ja on paljon ajettu, joten ei aina näköjään käy huono flaksi  :wink:

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #112 : 17.08.09 - klo: 21.21 »
Poika kokeili ensimmäistä kertaa elämässään kilpailemista ja oli kovin tohkeissaan jälkeenpäin, vaikka hän lähinnä pyöri nopeampien jaloissa. Kaksi viimeistä erää piti kuitenkin jättää väliin koska RB5:stä hajosi n. neljän euron arvoinen ajamisen tehokkaasti estävä osa. Kyseinen osa käy myös Lazeriin sekä muistini mukaan TF5:een.

Tällä palstalla Kyoshoa lähellä olevat tahot ovat mahtailleet Kyoshon - muihin merkkeihin verrattuna - ylivertaisella varaosahuollolla, joten ajattelin ettei hätiä mitiä. Maahantuojahan "pitää etenkin kaikkien kisa-autojen varaosia varastossaan". No eipä ollut varastossa eikä ollut Ruotsinkaan varastossa, joten niitä saadaan joskus. Tällä välillä pojan orastava kisaharrastus on lepo. Sitä odotellessa voimme veikata toimittaako Kyoshon ylivertainen varaosahuolto osat vielä sulan maan aikana.

Nyt olisi eräillä hyvä tilaisuus perua puheitaan.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #113 : 17.08.09 - klo: 21.57 »
Ajoin viimetalven Winter Jumps-sarjan ZX-5:lla. Varaosapalvelun puute kisapaikoilla ja oma haluttomuus alkaa puuhasteleen sellaista edesauttoi todella tehokkaasti merkin vaihtoon sarjan jälkeen. Eipähän oo tullut kaduttua päätöstä, tosin vaihdoin samalla takatuuppariluokkaan.

Nelikko on ehkä alussa helpompi ajaa, mutta kisailua ajatellen takatuuppari on mielestäni parempi aloittelijalle, kun autossa on vähemmän rassattavaa ja selviää pienemmällä määrällä renkaita.

Mika R

  • Vieras
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #114 : 17.08.09 - klo: 22.37 »
4 euroa ei kuulosta kauhean kalliilta vaikka Kyoshon osa onkin (vai itsekö arvioit hinnan)

kumpi pahempi - hajoava osa joka maksaa 100e (esim vastari tai servo) vai 4e ?

usein jotain hajoaa, etenkin aloittevilta kuskeilta. huonoa tuuria ettei osaa löydy hyllystä, itse hain just läjän osia pro shopista, sain monta osaa hyllystä tilaamatta mutta jokunen tulee "vasta" keskiviikkona, siis ylihuomenna

suomessa 2:lle kuskille varataan osat kisapaikalle ja molemmat ajaa polttiskrossia

toivottavasti saat osan lähiaikoina

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #115 : 17.08.09 - klo: 22.46 »
jossain makso nenäliinat 10 senttiä vähemmän ku toisessa liikeessä mutta harmi vaan että ne oli aina loppu

saatavuus vs. hinta, kumpi on parempi?

Kyllähän se saatavuus olisi.

Tarkistin muuten osan hinnan. Muistin väärin se olikin vajaat kuusi euroa, joka estää pojan ajelut toistaiseksi.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #116 : 17.08.09 - klo: 22.54 »
Mikä osa on kyseessä?


Mika R

  • Vieras
Vs: piru vie kyosho!
« Vastaus #118 : 17.08.09 - klo: 23.23 »
jossain makso nenäliinat 10 senttiä vähemmän ku toisessa liikeessä mutta harmi vaan että ne oli aina loppu

saatavuus vs. hinta, kumpi on parempi?

Kyllähän se saatavuus olisi.

Tarkistin muuten osan hinnan. Muistin väärin se olikin vajaat kuusi euroa, joka estää pojan ajelut toistaiseksi.

hyvä lainaus, tasan vuosi sitten  :grin:

yleensä suomen kyosho (pro shop) tietää myytyjen (ja kisamallien jos niillä ajetaan suomessa) hajoavat osat ja varaa niitä hyllyyn.

jos tämä on sellainen niin huonoa tsäkää ettei saa, ei edes lähiaikoina, vaikkakin RB5 ei taida olla niitä yleisimpiä malleja? no enpä tiedä tarkemmin, sinähän olet heidän kanssa ollut jutuissa vai mitenseoli

ehkä jollakulla on pakissa tai sitten jenkkilän/saksan joku nettikauppa

toivottavasti saat osan lähiaikoina

Poissa nitrolenkkari

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« Vastaus #119 : 18.08.09 - klo: 01.11 »
Sade näyttääkin tauonneen, joten lähden tästä postiin noutamaan saksalaisen K-kauppiaan lähettämää reilun 300 Euron pakettia kotimaasta vaikeasti ostettavista osista.


Jösses... Kokonaisen autonko osina ostit???
kuin mä jotenkin veikkasin että 4kpl koripinnejä?
hobao hyper 7pro. hong nor crt-5. kyosho inferno mp7.5. gs xut. hobao hyper  7 rtr.