Itse menen silloin 2x 4S akuilla joka toinen tulee toiseen laitaan ja toinen sellaseen porrasmalliin akun ja keskirattaiden päälle. Näin ollen se painopiste ei tule järjettömän korkealle. Näin siis omissa piirrustuksissa Ainahan kyse on ajotavasta että kestääkö vai ei mutta jos ajat 6S tai 8S niin kyllä sillä sit pitää ajaakkin Ainoa pohdinta oli vaan se että itse olen enemmän noita temppu ajajia kuin niitä jotka posottaa dyyneillä miljoonaa ja kun tähän laittaa 8S setin kiinni niin ei se oikein enää hyppyjä varten ole kun kierrokset laskee aika paljon.. se tossa on ainoa mikä pitää päättää
No enpä tiedä nyt tosta kierrosten laskusta. Moottorin kierrokset laskee kyllä, mutta oikein ratastettuna voimansiirron kierroksia voi kasvattaa noitten isojen koneitten hurjan väännön vuoksi eli niillä saa kyllä vielä paremminkin heitettyä voltteja yms.
Toki paino nousee ja huonot alastulot alkaa olla aika kohtalokkaita ja on iskunvaimennus hyvissäkin hypyissä aika kovilla (ellei sitäkin vaihda isompaan kokoluokkaan
) Lämpökin vähenee volttien kasvaessa, koska virta se on joka lämmittää
Laskeskelin omia kierroslukemia:
-Vanha 2200kv moottori ja vanhat välit: pinjoni pyörii 1 164 240 hammasta minuutissa (helpoin vertailtava yksikkö
)
-Uusi moottori 1650kv uusilla välityksillä 6s akuilla: 1 164 240 hammasta minuutissa. Näemmä täysin sama mennyt arpomalla
-Uusi kone, samat välit ja 8s. Pitäisi pysyä lämmötkin kurissa: 1 552 320 hammasta minuutissa
Kaikki lukemat teoreettisia täysillä akuilla ja tasa kv:lla eli eivät vastaa todellisuutta, mutta kyllä tuosta nyt näkee eron. 33% kierrokset voimansiirrossa kasvaa ja vääntöä on enemmän, eli voltteja pitäisi lentää niin kauan kun ei voimansiirto pamahda
Tämän kokoluokan autoihin saa kierroksia, koska painon vuoksi koneiden vääntö riittää ratastamaan kuuhun.
Yhtä hyvin toki voisin käyttää lekaa ja pamauttaa diffit ja akselit p*skaksi sillä, mutta näin se on hauskempaa vaikkakin kallista...