Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kvisti

Sivuja: [1]
1
Hyvin oli kyllä kaikki teipattu. jotenkin toi musta väri poltti vaan itsensä teipin välistä tai jotain sinne päin. itsekkin tuota ilmiötä ihmettelin. toiselta puolelta poistin teipit ekaksi ja kun ton susi puolen irroittelin  oli näemmä ihan päin puuta. Nyt irrottanut melkein koko kopasta maalit pois. Hitto et vaan on hidasta puuhaa. Tänään emäntä haki kaupasta mulle kynsi harjan ja homma nopeutui aikas lailla. liottanut tossa jarrunesteessä sitä jo muutaman päivän. pari kohtaa jo kunnolla puhtaana, hiomalla varmaan olisi pääsyt nopeammin. mut rupee olemaan niin paljon maalia päällä et päätin ottaa kaikki pois. ekan kerran tuloksena oli roskaa pinnalla jonka jouduin hiomaan pois ja taas maalaamaan (huonot kohdat). Rupesi vaan noi jotkut äärä rajat katoamaan tossa viimeisessä maalauksessa.

Milläs jengi on noita maaleja liuvottanut pois muovi osista. netistä kattelin vinkkejä jos olisi joku tehokaampi aine? Siellä mainitiin kodin putki mies. Harmi että ei enään ole kromaamossa töissä siellä olisi ollut kunnon myrkyt 2k maalitkin sai irti työpäivän aikana auton sivu peileistä!

putkimies tai sitten voit myös kokeilla fairy power spraytä. se on geelimäinen ja toimii pystypinnoillakin aika hyvin.

2
Nonii, meikäläisen rojekti ei oo edenny yhtään, kun tuli mieleen että missä/mistä saa leikattua noita metallin palasia. ku rautasahalla tulis epätarkkaa ja rumaa jälkee. alottaessani suunnittelua aattelin että onnistuuhan tää ku on hitsilaitteet mutku pitäis saada palasia mitä hitsailla. Ja, minkä kokoset renkaat johonkin pyöräkuormaajaan pitäs laittaa, kai kokosuhteessa 1:12. Tutkailin raktoreita ja totesin että eikös jos on kauha takavedossa ja paljon painoa kauhassa niin takarenkaissa ole huono pito->se ei liiku? Joten suunnittelin etuveto pyöräkuormaajaa jonka runko kääntyy.

toisaalta taas tossa etuvedossa on miinuksena se että kun työnnät penkkaa vasten kauha maassa on suurempi pito takapyörillä. nelikko olisi bueno.

3
Komean näköistä MitsuEvo  :wink: jääkö lavan sivupinnat tasaiseksi vai meinasitko laittaa "rhspalkit" vielä tueksi?

itsellä kovaa tahtia lavetti valmistumassa kun oppi ton firman uuden jyrsimen käytön. karun iso kone pikku työskentelyyn kun teollisuuden suuriin hommiin tarkoitettu  :shocked: mutta kyllä sillä jotain aikaan saa. laitan vielä tän illan aikana kuvia.  :azn:

4
Kaikki eteläsuomen harrastajat HOI!

Mikä olisi teille käypänen päivä jos miitti järjestettäisiin? Itse tarjoan paikan+sähkön eli kunhan saavutte koneiden kanssa paikalle sankoin joukoin :)

Ajatuksena olisi joku la-su päivä. Kivahan olisi jos keli suosisi ja päästäisiin nauttimaan auringosta vielä. Nuotiolla käristellään kyrsät ja muut eväät.

missäpäin etelää mennään? itse olen Lappeenrannan suunnalta. käsi menee kyl kirurgin operoitavaksi ens kuun puolessa välissä et auton ajo voi olla sen jälkeen kohtalaista. mut olisi kiva tavata alan harrastajia :)

5
pitääpi vissiin näitä kuvituksiakin laitella.

https://picasaweb.google.com/117728784443905188386/TamiyaJulkiset?authkey=Gv1sRgCLH8pLTC-63QtQE#5644308363379257570

kunhan toi lavetti edistyy niin tulee siitäkin otettua kuvia..

6
Iltaa.
Jos hommaisisin Scania R620 ja haluaisin muuttaa sen neli akseliseksi sora-autoksi miten kannattaisi edetä.

Kysymys voi olla huono ...........

Mutta aloittelen vasta...

tobi pistäppä YV:tä jos oot tilaamassa tavaraa. vois pistää kimppatilauksen pystyyn  :wink:

7
moro tobi.

itsekkin vasta aloittelin tämän harrastuksen ja starttipakettina oli Tamiya:n Scania R620. sillä pääsi ainakin alkuun :)

8
tässä kun jo innokkaasti miettii kopin maalaustakin niin mitä mieltä olette jos maalaa linkin mukaisella teemalla valkoisen värin mutta punaisen tilalla haalea oranssi?  :shocked: tosin toi kopin kylkikuvio hieman mietityttää..


9
joo Juupeli72 oot aivan oikeassa.. mietin tota projektia hetken ja päätin tehdä firman pienemmästä nosturista pienoismallin. kyseessä olisi nyt sitten HIAB 330. se on yksinkertaisemmin toteutettu ja nivel-osissa ei ole noin paljoa pikkusälää.
tarjolla malleiksi olisi kyllä ollut HIAB XS 1055, 800, 330 ja 24, sekä 35 tonnimetrinen Palfinger.

Lisäksi suunnitelmissa oli että valmistaisin lavetin ennen nosturia. lavetti tulisi olemaan kehtomallinen ja kaikki akselit(4 tai 5kpl) kääntyviä. siihen on jo renkaat tilattu.

pitääpi laittaa kuvia joku päivä projektista. ajattelin auton nyt harjoituksen vuoksi koota ohjeiden mukaan lähes valmiiksi ja purkaa myöhemmin komponentit irti toisistaan jotta saa runkoa jatkettua sekä lisättyä yhden ohjaavan akselin lisää. onhan se helpompi mitoittaa lähes valmiista autosta kuin pelkistä osista  :tongue: hidasta ja aikaa vievää mutta harjoitus tekee mestarin ja harrastushan tämä vain on!  :laugh:

vielä niistä akseleista Juupeli72, että ostin nyt Scania R620:sen ja tarvitsen enää yhden akselin. pistin jo kyselyä osista akselia varten yhteen liikkeeseen, jos niistä vastauksen saisi lähiaikoina.


kvisti

10
Terve kaikille! Parin kuukauden sisään sain kuin sainkin luettua koko ketjun. melkoinen maraton  :shocked:

Ilo huomata että muita harrastajia löytyykin jo :)

Itse olisin aloittelemassa projektia(eli puhdas keltanokka tällä alalla :laugh: ) ja huomasin että HEMI onkin jo rakentanut lähes samantyylisen auton.
Tarkoituksena olisi rakentaa 4-akselinen HIAB-auto 2-akselisen Tamiya nupin pohjalta mutta nosturina suurempi kuin HEMIllä.

tuolta vähän osviittaa nosturille, katsotaan nyt tuleeko yhtä isoa mutta tarkoitus olisi iso rakentaa.

http://www.modelltruck.net/showthread.php?40597-MAN-TGX-mit-Palfinger-Ladekran-PK100002/page11


lähinnä tarvetta olisi nyt 2 akselille eli jos jollain on ylimääräisenä tamiyan akseleita niin ottakaa yhteyttä. Toinen akseleista vetävä taka-akseli ja toinen ohjaava.

-kvisti-

Sivuja: [1]