Omassa pysyy suht hyvin aisoissa toi spinnailu, kaverin autoa kokeiltiin vaan tossa säädellä hälle sopivaksi. Mietittiin vaan tuota haukkomisen syytä ja tuli mieleen toi ackerman kulma.. No, täytyy nyt odotella että tulee uudet renkaat ja vanteet ja jatkaa siitä tuota säätämistä. Välityksillä sai myös hieman rauhallisuutta tohon käytökseen, herkästi heräävä 6.5lankanen vaan tuottaa omat ongelmansa. Säätimestä kun ei voi oikein rajoittaa huipputehoja, launchi on säädetty lähes miedoimmilleen.
Tuo lisäpaino tosiaan tekee vehkeen huomattavasti rauhallisemmaksi. Omassa pidän takana kahta AA patteria lisäpainona. Myös säädin mulla on luokkaa tiiliskivi, joka tuo lisää massaa laitteeseen.. Pitää jossain vaiheessa tutkailla vähän enempi tuota painotusta, kunhan saa omat säätimet ja moottorin kiinni laitteeseen.
Alusta on nyt säädetty silleen, että keulassa on haritusta muutama aste. Camperia takana reilusti, edessä hieman vähemmän. Drooppi on maksimissa molemmissa päissä, toi on pakko olla noin, sillä meidän "radoilla" on melko epätasainen pinta. Jousitus on säädetty molemmista päistä niin löysälle kuin saa. Tosiaan vielä lisäpainoa on jotain grammoja peräpäässä, painopiste on enempi takana mitä edessä. Noilla avuilla saa ABS:llekkin jonkinverran pitoa, kumirenkailla en oppinut ajamaan ikinä, tosin vedetäänkin lähinnä 15x5m alueella olevaa syherörataa jossa ei hirveitä vauhteja kaipaa.
Miten toi kallistuspisteen muutos vaikuttaa pitoon? Nostamalla pistettä, saadaan parempi pito ulkopuolen renkaalle(suurempi massa renkaan päälle)? Onko tämän merkitys sitten ihan minimaalinen ja turha toimenpide haettaessa lisää pitoa? Ajattelin tätä lähinnä takapäähän, ABS:t kuitenkin välillä ovat hivenen kuin kesärenkaat jäällä.