Hiilellisten ja hiilettömien erohan nyt on aika päivänselvä. Toisessa on hiilet, toisessa ei. Käytännössä ero tarkoittaa sitä, ettei harjattomissa ole vaihdettavia osia (hiiliä), eli huoltovapaita ovat. Harjattomissa käämi on kiinni kannussa.
Sisäänajo ei tosiaan tarkoita moottorin lämpimäksi kaasuttamista. Sähkömoottoreissa lämpö on vain sivutuote, josta halutaan päästä mieluiten kokonaan eroon (toisin kuin polttomoottorissa), koska osa energiasta muuttuu lämmöksi, eikä auton liikkeeksi kuten pääidea on. Sisäänajolla tarkoitetaan niin polttomoottorien kuin sähkömoottorienkin kanssa sitä, että ensimmäiset akut/tankit annetaan pyöriä vapaasti, ja sen jälkeen ajaminen aloitetaan rauhallisesti (sähkömoottoreiden kanssa riittää parin akun vapaa pyöriminen). Polttomoottoreille tämä tehdään siksi, että mäntä ja sylinteri muokkautuvat toisilleen optimaalisiksi. Jos sisäänajoa ei suoriteta, riski moottorin kiinni leikkaamiseen on suuri. Sähkömoottorit sisäänajetaan, jotta hiilet kuluisivat sopiviksi kollektoriin, ja maksimaalinen teho ja paras hyötysuhde saavutettaisiin. Sisäänajolla myös voi välttää kipinöintiä, mikä johtuu huonosta kontaktista kollektoriin.