RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Ezka - 15.08.07 - klo: 19.04

Otsikko: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Ezka - 15.08.07 - klo: 19.04
elikkäs... sain tänään lauantaina tilaamani MG10 TR... ja kun vihdoin pääsin vaiheeseen että moottori on käynnissä niin se alkaa keräämään kierroksia ja ei lopu muuta kuin jarrusta...joten MITÄ TEHDÄ?????  :huh: :huh:

onko kellään mitään muita hyviä vinkkejä alottelijalle?
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Futaba - 15.08.07 - klo: 19.22
Säädät kaasun niin, ettei kerää kierroksia? Trimmi nollille ja linkistö niin, että kaasarin kurkku on kiinni kun kaasuun ei kosketa.
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Elvisrc - 15.08.07 - klo: 21.59
Kiinni kurkku? No millai se sit saa ilmaa jos se on kiinni ?
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Boltsi - 15.08.07 - klo: 22.02
Millin tai parin rako siellä pitäisi olla....
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Mika R - 15.08.07 - klo: 23.21
laita nippuside kaasarin suojakumin juuren ympärille ja kiristä kaikki ruuvit (sopivan tiujkalle, ei yli)
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Ezka - 16.08.07 - klo: 15.33
elikkäs... sain tänään lauantaina tilaamani MG10 TR... ja kun vihdoin pääsin vaiheeseen että moottori on käynnissä niin se alkaa keräämään kierroksia ja ei lopu muuta kuin jarrusta...joten MITÄ TEHDÄ?????  :huh: :huh:

onko kellään mitään muita hyviä vinkkejä alottelijalle?
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Maakari - 16.08.07 - klo: 15.37
Säädä kaasu/jarru linkistö oikein ja sit säädä alaneula kohillee tyhjäkäynin kans.
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Ezka - 16.08.07 - klo: 15.40
se on vähä vaikeenmpi säätää mitään ku  eit tiedä mikä on mikäkin ruuvi ja auto ei pysy käynnissä... auto käy n. puol sekkaa ja sammuu..
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Maakari - 16.08.07 - klo: 15.42
Mistäs päin oot? Kun ei niitä moottoreita täällä säädetä! Mee lähimmälle radalle ja pyydä joku auttamaan.
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Ezka - 16.08.07 - klo: 16.27
Kokkolasta.. en tiä edes mis on lähin rata...  :huh:
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Maakari - 16.08.07 - klo: 16.48
Jaano eipä siel päin taida paljon ratoja olla..
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Futaba - 16.08.07 - klo: 19.32
elikkäs... sain tänään lauantaina tilaamani MG10 TR... ja kun vihdoin pääsin vaiheeseen että moottori on käynnissä niin se alkaa keräämään kierroksia ja ei lopu muuta kuin jarrusta...joten MITÄ TEHDÄ?????  :huh: :huh:

onko kellään mitään muita hyviä vinkkejä alottelijalle?
Et edes lukenut mitä sinulle sanottiin?

1. katso ohjaimesta ettei kaasutrimmi ole täysillä, jos on, laita nollille
2. jos trimmi ok, niin kato onko kaasarin kurkku selvästi auki. Kuten boltsi sanoi, niin millin aukko saa suunnilleen olla tyhjäkäynnillä. (kaasarin kurkku näkyy kun irroitat ilmanputsarin). Jos iso aukko, säädä linkistöstä kohdilleen, servo ei saa painaa kaasaria kiinni, vaan liikeradan pitäisi loppua kutakuinkin siihen, mihin kaasarin luistin liikeratakin.
3. säädä tyhjäkäynti kohdilleen, ohjeista näät mikä on tyhjäkäynnin säätöruuvi.
4. jos edelliset keinot ei auta, tarkista ettei letkuissa ole reikiä, tai että muuallakaan ei ole ilmavuotoja.
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Ezka - 17.08.07 - klo: 07.30
tai että muuallakaan ei ole ilmavuotoja.

Joo elikkä kaikille tiedoks että ongelma löyty ihan vahingos...  :p ku yritin käynnistää vehettä eilen illalla, niin yhtäkkiä kuului pieni "poks" ja hehkulaite irtosi... kun nostin hehkun ilmaan huomasin että tulppa oli hehkussa kiinni... joten ongelma oli että CEN oli jättänyt/laittanut tulpan löysästi kiinni koneeseen, ja sieltä tulpan raoista virtasi paineet ulos, joten ei ihmekkään että kone ei pysynyt käynnissä...  :cheesy:  ( ja huomasin tämän ihan ITSE!  :cheesy:)
Otsikko: Vs: MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kirjoitti: Catiska - 19.08.07 - klo: 18.34
No, ehkä se oli tarkoituksella jätetty löysälle, helpottaakseen ensimmäistä käynnistystä. Tosin, ohjekirjassa voisi olla asiasta maininta (vai onko?).