Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sahu

Sivuja: 1 2 [3]
61
Polttisautot / Vs: Xray XB8
« : 14.04.09 - klo: 23.28 »
Täs olis oma XB8EC loppuviilauksia vailla valmis... :evil:

62
Juu mahtava on ja livenä vieläkin hienompi kun näkee oikeesti minkä kokoinen tuo on  :evil:
Oli kyllä vaikuttava ilmestys. :shocked:

63
Kyllä se laturi tasaa ne siinä samalla kun lataa eli kun se väitää että olis valmis niin ei muuta kuin akku irti laturista, kiinni autoon ja menoks :evil:
Ja onhan siinä laturissa se kennokohtainen näyttö josta katsomalla voi vielä varmistaa että kennoissa sama jännite :mrgreen: Jos jännitteet latauksen jälkeen heittävät paljon toisistaan niin ei ne siitä ajan kanssa laturissa tasotu vaan ajamalla akut tyhjiks(3V/kenno) ja lataamalla ne uudestaan, jos ei tälläkään tasotu niin alkaa akut oleen loppunsa edellä...

64
Öö, no kyllä se herran haltuun meni, eli laitoin akun kiinni - alkoi huutamaan - mutta alkoi kyllä lataamaankin. Ja latausaika just loppui enkä kyllä mitenkään merkittäviä eroja huomannut / nähnyt latausajassa (tai muutenkaan). Koitan nyt tolla toisella akulla vielä tuota eri järjestystä kytkentöjen tekemisessä, ja katsotaan huutaako se sittenkin.

Edit: No joo, voi olla että tuolla väitteellä on perää, siis että "balancer ensiksi kiinni ja täsmälleen suorassa se balancer-liitin sisään laturiin jotta kaikki kontaktit syntyy samanaikaisesti" .. se taisi jokusen kerran olla huutamattakin nimittäin. Ja ainakin laturi kyllä näyttää "balancer connected" -viestin lataukseen ryhtyessä. Melko sovittamista tuo puuha tosin on, nimittäin niin tynkä tuo akun balancer-johto ja vielä kun lipo-pussia siinä samalla käytät niin melkoiseksi näpräämiseksi se menee.
Joo hankalahan tuo on, mutta toimii...juu ja kokeilin itsekkin vielä tuota huutamis juttua ja kyllähän se tosiaan lähti lataamaan ja ilmoitti vieläpä että balancer connected...eli homma toimii silti vaikka ensin toisin väitin....itse ollu näköjään niin varovainen että en ole uskaltanut aloittaa latausta kun laturi jostain valittaa.
Kannattaa tuohon kyllä jokunlainen balanceri-lauta/jatkojohto hommata niin saa hiukan pelivaraa noihin johtoihin, mutta tällälailla saa ainakin akut ensihätään ladattua...

65
Jaa, laturi alkoi heti huutamaan ja vilkuttamaan että "balancer voltage is too low" kun tuon balancer-liitännän ohjeiden mukaan laitoin kiinni laturiin. Onko se normaalia ja pitäisikö vaan lataus yrittää aloittaa tästä huolimatta (en nimittäin vielä koittanut lähtisikö se lataamaan) ?
Älä aloita latausta jos se alkaa huutaan....ei se kyllä sitä aloittaisikaan...
Se akun balanceripiuha on aikasti tarkka laitettava siihen liittimeen eli yritä vain laittaa se uudestaan...saatto olla vielä että akun kytkentäjärjestys olis seuraava...ensin akun balanceripiuha laturiin sitten vasta se varsinainen latauspiuha akkuun kiinni. Jos balanceripiuha ei mene ihan suoraan joka nastaan samanaikaisesti toi laturi alkaa heti valittamaan...

66

Hetkinen, siis akun liitin kiinni siihen balancer-lisäpalikan antoon mikä löytyy akun oikeasta laidasta, vai sitten kun tässä on näemmä vasemmalla laidalla tuollainen 3-napainen heti sopivan kokoinen 3-nastainen ulostulo (reunalla jossa on akun virtapiuhojen / leukojen ulostulo).
Selventäen eli se balanceri-palikka-johtohässäkkä irti siitä laturista ja siihen liittimeen mistä balanceri-palikka otettiin irti, kytketään suoraan se akun balancer-liitin(3-napainen) liittimen oikeaan laitaan ja musta oikeaanreunaan ja tietysti vielä virtapiuhat kiinni(musta-musta, pun-pun) eli sulla pitäs olla semmonen latauspiuha jossa toisessa päässä ne banaanit(laturinpää) ja toisessa deans uros, johon akku kiinni)

Balanceri-palikan laturinpuoleinen liitinhän on samanlainen kuin nosramin akkujen balanceri-liitin, joskin tietysti leveämpi. Nosramin akkuja käytettäessä laturiin(Swallow EQ) ei siis tarvitse kytkeä mitään adaptereita vaan akku suoraan laturiin kiinni, kunhan sen kytkee liittimen oikeaan reunaan....liittimen vasempaan reunaan jää siis tyhjää.

67
No juu, hankitaan ehdottomasti ja nopeasti, mutta osaako joku kertoa että mistä tällaisen tarvittavan liittimen voi ostaa (mieluiten kotimainen vaihtoehto) ?

Kuvassa akun balancer-liitin (oikealla) sekä Swallow AC/DC EQ laturin balancer-lisäpalikan tarjoamat liitännät (vasemmalla kuvassa, ja jotka ovat selvästi isommat kuin akun liitin).
Kun kyseessä on tuo swallow ja akkuna Nosram niin ei siinä mitään adaptereita tarvita, sen kun vaan tällää ton tasausliittimen suoraan laturiin kiinni(liittimen oikeaan laitaan, musta ulkoreunaan). Näin ainakin itse lataan nosramin lipoja kyseisellä laturilla. Tällä systeemillä akku ei tietysti voi olla kovin kaukana laturista, kun tuo piuha on niin lyhyt.

68
Sähköautot / Vs: Mitä autoja teillä on?
« : 14.03.09 - klo: 22.50 »
No pistetään autot listaan:
Autot aktiivijärjestyksessä.

-Tamiya Durga(Powered by SpeedPassion)
-Tamiya Mini(Powered by "Vakio") ja lisäks Toyota Yaris koppa
-HPI Sprint2Sport(drift Beetle+Supra)
-Xray XB8EC(odottaa kasaamista)
-LRP Shark MT FT(kun löytys toimiva kone)
-LRP S18 TC(2xkori, myynnissä)
-HPI E-Firestorm(myynnissä)
-Kyosho MiniInferno(myynnissä, ohjaus,servo+nopari/joku niistä rikki)

LS-5 luokkakin vois kiinnostaa....vehkeet vaan aika "kalliita" :shock:

69
Joo kivaa oli  :tongue:, mutta silti kiitokset järjestäjille.
Oma kisa meni miten meni, eli yks alkuerä onnistu, mutta sekään ei riittänyt(ainut 18 kierrosta joka jäi B-finaaliin). Parista vanteesta lähti keskiöt käveleen kesken kisan(toinen harjotuksissa ja toinen alkuerässä).
B-finaalit olikin sitten taas oma lukunsa eli tulipahan taas todistettua että piikkipaikalta on vain hävittävää eli paalulta ja viimeinen :cry:
Kun ei osaa niin ei osaa.... :angry:...jospa vaikka lotossa onnistuis paremmin :wink:

No seuraavaa kisaa odotellessa vois vaikka kasata tota M8:a, ompahan yks luokka lisää missä voi ryssiä :evil:

Kiitokset silti kaikille ja sori niille joille en tietä heti antanut(on vielä niin paljon työtä pitää edes se oma auto baanalla(eikä sekään näköjään kovin hyvin onnistu), saati tietää kuka on milläkin kierroksella) ja perään ajoin(tomi, olit vissiin kierroksen edellä)

70
 :grin: :grin:

Aivan loistava homma, tämä on sitä asioiden hoitoa parhaalla tasolla, ISO hatunnosto homman mahdollistaneille herroille sekä PKSRCA:n että UAU:n.

Nythän sitä on sitten liityttävä jotta pääsee kesällä ajamaan ehkäpä maastosarjaa ja M8 krossia oikein kilpaakin.
No M8 krossi vehe on vielä laatikkossa osina enkä näin ollen ole moisella ajanut senttiäkään, joten saattaa kesä mennä treenatessa...mutta nythän siihen on loistava mahdollisuus :wink:

Lumien sulamista ja ratatalkoita odotellessa :cool:

71
Ja vähän tarkennusta eli ei tuohon beetleen sen enempää muutoksia joutuis tekemään kuin muihinkaan 4-vetoisiin :grin:
Between 2001 and 2003, Volkswagen produced 250 limited edition New Beetles, with the designation RSi, in Mexico for the rest of the World. The RSi was powered by a 225 hp 3.2 liter VR6 engine, mated to a six-speed gearbox, and Volkswagen's four-wheel drive system 4motion.

Ja löytyyhän tuosta pösöstäkin nelikko versio... :mrgreen:

Parempi että hyväksytään hiukan erikoisempiakin malleja....olis melko köyhät kisat jos autot erottais toisistaan vain kilpailunumerosta. Voittihan äänestyksenkin "Ralliauto", joka oli maalattu ja viimeistelty erilaiseksi kuin paketin ohjeissa sanotaan. :evil:
En sitä kiellä etteikö "valmiit" driftiversiot olis hienoja mutta kymmenen samanlaista kisassa olis vaan hiukan liikaa.... :roll:

72
juu Kiitoksia täältäkin, niin järjestäjille kuin kilpakumppaneillekkin!

Kyllähän siinä välillä meinas kiire tulla kun kahta luokkaa yritti ajaa, onneks oli vapaampi muotoinen aikataulu joka mahdollisti kuitenkin ajamisen.
Itse kisat meni kyllä yli omien odotusten. Mineissä A-finaalissa, enkä edes viimeinen, muutakuin lähtöruudukossa :mrgreen:.
Driftinki hommat meni todella hyvin, lajittelun 3 :grin:. Peitsamon kanssa oli hyvä vääntö(1 uusinta) finaali paikasta ja se meni kyllä ihan oikealle miehelle ja saipahan Peitsamo ajaa paljon kisalähtöjä. Itse sitten tyrin ajoni sijasta 3-4, Luisu oli parempi ja tasasempi.

Autot oli molemmat ihan "tehtaan säädöissä". HPI:ssä kuuladiffi takana ja edessä oneway. Ne "boxerin" äänet tulee ihan kaupanpäälle kun hiukan aikaa ajaa, kerää kaikkea pientä radalta auton vetopuolen osiin ja alkaa täristä koko auto :lol:

Uusia kisoja odotellessa vois vaikka alkaa treenaamaan ja jos tota autoakin vois jotenkin säätää.....josko se vaikka vaikuttas ajamiseen :shocked:
Nyt kuitenkin täytyy palkita itsensä muutamalla Iisalmelaisella tuotteella :evil:

73
Juu Kiitoksia hyvistä kisoista, niin järjestäjille kuin kilpakumppaneillekkin.

Alkuerät suju suht tasasissa merkeissä ja ennen viimeistä alkueräkierrosta olin jopa A-finaali paikassa kiinni, mutta arvashan sen että sieltä pari kuskia tulee ohi...ei niillä voi kaikki kolme erää epäonnistua :grin:

Eka B-finaalissa tulikin jäätyä eka mutkassa kasan alimmaiseksi ja viimesenä siitä liikkeelle joten se siitä finaalista...lopun yliyritys  :mrgreen: vain pahensi asiaa ja sijoitus ei parantunut.
Toinen finaali menikin sitten jo paremmin, vaikka siinäkin oma moka pudotti sijoitusta...
Täytyy näköjään treenata vaan lisää, jos vaikka sitä tasasuuttakin löytys ja virheet vähenis.
Kalustosta tää ei tälläkään kertaa ollu kiinni, laitteet pelas hyvin.

74
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.01.09 - klo: 09.43 »
Näyttäkää mulle laturi missä latausvirta laitetaan C arvona eikä A määränä?
Kuvaa en nyt tähän hätään löytänyt mutta ainakin Swallow AC/DC EQ laturissa ei voi erikseen määrätä lataus virtaa vaan se määräytyy juurikin noiden mAh lukemien mukaan....eli laturiin syötetään akun kapa, vaikkapa 4000mAh ja laturi lataa akkua tässä tapauksessa 4A:lla tai kun laittaa 1700mAh niin latausvirta on 1.7A

Tästä aiheutuu pieni ongelma eli kun lataan lähettimen 11.1V 3000mAh lipoa niin en voi laittaa kapaksi 3000mAh koska laturi yrittää ladata akkua 3A:lla(laturissa oletuksena että lipoa saa ladata 1C), akkua saa ladata vain 0.5C:llä (eli 1.5A:lla) joten joudun lataamaan akun kahdessa erässä laittamalla kapaksi 1500mAh ja kun lataus on valmis niin eikun uudestaan sama homma jotta akun saa täyteen...
Laturi kun lopettaa latauksen kun kapa on ylittynyt 10%:lla eli tässä tapauksessa kun akkuun on mennyt 1650mAh.

75
Alkuperäinen päivä 7.2. on ihan hyvä...jos pitää siirtää niin sit eteenpäin eli 14.2...
MP-messut on 29.1.-1.2. joten on kyllä päällekkäin jos kisat pidetään 31.1.
Eli yksikään päivä ei sovi kaikille, joku jää aina pois.

76
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 20.01.09 - klo: 23.12 »
Pistetään nyt tää uusin tekele tänne osastolle kun olis tarkotus tällä driftailla...onhan se hieman totutusta poikkeava korivalinta  :mrgreen:....alustana HPI Sprint2Sport, HPI Flux tekniikalla ja renkaina jotkut HPI driftit.

77
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.10.08 - klo: 17.42 »
Tulipahan hommattua tämmönen Tamiyan Durga :shocked:...just kasattu ja värit suihkittu..sen verran kokeiltu että kun ratista kääntää niin pyörät kääntyy ja kaasusta pyörät alkaa pyöriä...jospa ens viikolla kerkeis lippikseen kokeileen :grin:.
Nopariks hommasin SpeedPassion GranTurismo LPF edition ja moottorina aluksi Nosram Storm evolution brushless SPEC racing 9.5(lainasin HPI Sprint2:sta)

78
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 19.10.08 - klo: 15.50 »
Akun maksimi mitat noin arvoina rullamitalla pikasesti mitattuna:
Leveys x pituus x korkeus
50mm x 164mm x 25mm tai jos haluaa korkeamman akun niin 50mm x 145mm x korkeus(rajoittavana tekijänä kopan korkeus ja kiinnitys systeemi, vakio systeemillä siis vain tuo 25mm). Pituus ero johtuu siitä että takaiskaritornin alle mahtuu vain 25mm korkea akku, mutta jos sitä tilaa ei käytä niin sitten menee korkeampikin, joskin noin 19mm lyhyempi eli 145mm pitkä. :shocked:

79
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.10.08 - klo: 18.04 »
Juu olishan ne ledit ollut hyvät mutta ei sattunut olemaan heti saatavilla, joten maalasin sit lamppujen kohdatkin ja pätkäsin noi tarrat päälle....ainakun on muka kiire eikä malta suunnitella loppuunasti.

Onhan se spoikka hiukan liian kirkas :grin:, neon vihreä, samaa sävyä on kyllä muuallakin joskin taustalla on mustaa, niin ei ole niin kirkas, ainakaan livenä. Kameran salama kyllä kirkastaa nekin alueet aika kirkkaiks....
Täs ilman salamaa otettu ja ei ole niin kirkas toi vihree ja muuallakin sitä näyttäs olevan paljon vähemmän.

80
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.10.08 - klo: 22.26 »
HPI sprint2sport uudella Toyota Supran kopalla
ja taas oli muka niin pirun kiire saada koppa väriin.

81
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauppakeskus Galleriaan RC-rata
« : 20.09.08 - klo: 19.36 »
Tulihan sitä muutama tunti päästeltyä...ja mukavaa porukkaa oli taasen paikalla.
Ittellä remontit rajoittu alatukivarren vaihtoon shark monsussa ja sitten 1/18 turistissa pääs rengas pari kertaa karkuun kesken ajon  :p

Muutenkin oli monenlaista laitetta radalla shark monsuja, buggyjä, "asso", 1/18 ja 1/10 turisteja sekä 1/10 rossivehe ja kaikki mahtu ajeleen halutessaan :grin: lajeina tais olla rossi, rata ja riftinki.

Eikä se riftinki hommakaan ihan tylsältä näyttänyt....tulikohan taas lisää ostettavaa :undecided:

82
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.09.08 - klo: 23.48 »
Kohtuullisen hienoja koppia äijillä...ei ihan omat taidot riitä...eikä kärsivällisyys :evil:
Mutta tässä kuitenkin oma tekele.

83
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauppakeskus Galleriaan RC-rata
« : 05.09.08 - klo: 00.03 »
Juu lystiä oli ja porukkaa melko paljon :smiley:
Omat ajot jäi aika vähälle kun jo alussa tuntu että autossa olis jarru päällä :angry:. Tavallaan olikin, aina kun kaasun löysäs niin auto pysähty kuin seinään ja sit jo toisella akullisella auton vauhti hyyty kuin olis akku loppu, mutta ei ollu vaan lämmöt noin 108 ja kone entinen. :grin:
Kotona sitten otin koneen irti niin ei saa enään sormilla pyöritettyä ja eikun uutta myllyä kehiin.
Heti sään salliessa täytyy taas käydä ajeleen ja sitten samalla testata tota sharkin touring versiota :cool:

84
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauppakeskus Galleriaan RC-rata
« : 04.09.08 - klo: 15.17 »
Juu het ku töiltä kerkiää niin haen auton ja tuun katolle...johan tässä on muutaman päivän  joutunu taukoa pitämäänkin... :angry:

85
Juu kiitoksia vaan järjestäjille ja kilpakumppaneille, olihan hauska kisailla ja kelikin suosi.
Tulihan siinä ajettua elämäni ensimmäinen RC-autokilpailu. :cool:
Eka alkuerässä hajos takasiipi ja eihän se liimalla ja teipillä pysynyt kasassa, joka erässä roikku vaan perässä. Tulihan siinä se aloittelijan mokakin tehtyä eli eka finaaliin mekkasin muka auton kuntoon ja kun vein auton lähtöpaikalle niin huomasin että vasen ylätukivarsihan oli rikki, murtunut auton päästä ja ilmassa rengas kääntyi aina vasemmalle kenoon, haittas hiukan alastuloissa sekä kääntymisessä toiseen suuntaan. Toinen finaali meni hiukan paremmin eikä autossakaan ollu vikaa, mitä ny se rikkinäinen takasiipi ja yhden pyörähdyksen jälkeen auto ei menny heti suoraan vaan pyöri vain paikallaan(toinen takarengas jumissa)kun löi hanan tiskiin, korjaantu sitte pikku kaasu/jarru räpyttelyn jälkeen.

Vitosissa oli kyllä tilanteita ja valkkasin sitten aloittelijan tuurilla sen nostopaikan missä oli toimintaa, kerran finaalissa taisin kyllä hiukan nukahtaa nosto hommissa. :embarrassed:

Hauskaa oli koko päivän, tällästä lisää... :grin:

86
Moro,
Voishan tonne tulla aloittamaan kisailu uran :grin:.
Luokkana 1/18 ja ohjainpuoli olis 2.4GHz

87
Lauantaina olin n. klo 11-17 radalla ja saldona nätti punotus käsissä ja autosta 5 pivotballia poikki :cry:, onneks oli kauppa auki alakerrassa, josta sai varaosia. Vikaks hain sitten Titaaniset, josko kestäis hiukka paremmin :huh:

Kävin sitten tänään polttamassa itteeni lisää...mutta hauskaa oli kun oli 4 sharkkia ja ajeltiin pikkukisoja. Kisat kyllä monesti loppu eka mutkaan, kaikkihan kyllä tietää että kisaa ei ekamutkassa voiteta, mutta ei sitä muista kun on lähtöviivalla. :grin: Parasta oli se että tänään omasta autosta ei hajonnu mitään  :cool:

88
Juu hauskaa oli...siihenasti ku akut tyhjeni ja ei sitten ollu laturit mukana.
E-Firestormi oli muuten hyvä, mutta lämmöt tuppaa edelleen olemaan ongelmana :huh:
Minillä oli lysti kiertää rataa, vaikka vakio onkin. Pitihän sillä se isoin loikka kiertää, mutta pienemmistä pysty kyllä vetää, eikä ainakaan vielä mitään hajonnu.

Uudestaan heti kun kelit/aika sallii.

Sivuja: 1 2 [3]