RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: petrit - 10.01.03 - klo: 22.14
-
Tiedustelisin Kyoshon TCD-diffien huoltoväliä...muistaakseni Torsen diffeillä 4 h...
Pete
-
Mä huolsin omiani viime kesänä 6-8 tunnin välein...luultavasti liian harvoin. Jossain joku suositteli huoltoa tunnin välein mikä kuullostaa aika työläältä. Varmaan se neljä tuntia on hyvä huolto väli sillä TCD diffin toimintahan perustuu nimenomaan öjyyn (ja sen "kuntoon"). Kyosholta on tullut myös uutta punaista TCD öljyä mutta en ole vielä itse testannut tavaraa (maksoi jotain 26€ puteli...).
-
Tunti kyllä kuulostaa vähän liian työläälle...pitänee kokeilla 4 h. Millaista öljymäärää yleensä suositellaan TCD-diffeihin?
Pete
-
En ole suosituksista tietoinen mutta itse kaadan ne 70%-80% täyteen. Mä aloin jo miettiin tota neljää tuntia että onko se liian pitkä väli kuitenkin. Ehkä 2-3 tuntia olisi sopivampi...pitänee odottaa kevääseen että pääsee testaan mikä on optimi huoltoväli.
-
Niin ja yksi asia vielä unohtui eli diffien sisäänajo, varmaan sama kuin Torsenilla..
Kevättä odotellessa on hyvä laittaa autoakin (Inferno 7.5 S täyshuolto)...
-
Tunti tai puoli ajoa ja diffit auki ja uudet mehut sisään...en oikein tiedä sisäänajon merkitystä TCD diffessä kun niitä ei tarvi kuitenkaan shimmata (tai mä en ole ainakaan joutunut laittaan prikkoja minkään rattaan alle).
-
tuota mitähän noi diffit on kun oon just ostanu auton ja en niiistä sen enenpää tiedä?
-
Diffi=tasauspyörästö. Eli kun ajat kaarteeseen niin toinen rengashan pyörii silloin kovempaa, ja näin ollen (ilman diffiä eli tasauspyörästöä) auto ei käänny kunnolla eikä muutenkaan tekisi vetolaitteistolle hyvää. Mutta kun on diffi ja vaikka toinen rengas pyörii lujempaa niin se ei haittaa koska sillon diffi tavallaan hukkaa ylimääräisen pyörimisliikkeen.
-
Vaikuttaako tuollainen diffi enemmän tehoon/vauhtiin, ja kuikan kauan tuollaiset kestää ja diffit yleensäkin?
-
Kyllähän se kaarteessa vauhtiinkin vaikuttaa, mutta enempi ajo-ominaisuuksiin. Kyllähän ne kestää kun huoltaa, ei oo viä hajonnu yhtäkään (tosin minulla on vain sähköautoja).
-
Kyllähän se kaarteessa vauhtiinkin vaikuttaa, mutta enempi ajo-ominaisuuksiin. Kyllähän ne kestää kun huoltaa, ei oo viä hajonnu yhtäkään (tosin minulla on vain sähköautoja).
Kyllä noilla diffeillä on huomattava vaikutus ajo-ominaisuuksiin kuten kirjoittelit.
Viime keväänä tuli hankittua Inferno MP 7.5 S harjoitteluautoksi ja noin 8 litraa meni ainetta ajellessa ja nyt diffit ovat purettuina ja ovat hyväkuntoiset. Voimansiirtohan on esikasattu sporttiversiossa, mutta itse purin ne heti alkuun ja laitoin diffeihin öljyt.
Mielenkiinnolla odotan tulevaa ajokautta kun tuli hankittua TCD-diffit eteen ja keskelle. Taakse laitoin MP-7.5:n diffin. Samalla tuli hankittua MP-7.5:n ohjaus/kaasu/jarru-linkistöt kun Sportissa ovat aika heppoiset. Samalla pakettiin tulivat myös kallistuksenvaimentimet eteen ja taakse.
Nyt sitten vielä olisi hankittava moottori RB vai OS...
-
:?: Tuota missähän päin ne sijaitsevat tarkalleen?Mulla on takavetoinen polttis!
-
Diffit sijaitsejat ns. koiranluu akseleiden keskellä. No koska sulla on takaveto siinä on vain yksi diffi.
-
mitä eroo on tcd diffeillä tavallisiin? :oops:
-
TCD diffin jäykkyys riippuu siitä kuinka paljon vääntöä on.
-
Kuka sitä mottia kysy, niin os kandee osta ekaks kisa motiksi, se on helppo säätöinen , taas minä tilasin viimevuonna rb ws7 ja pillin.
-
Ossilla taidettiin voittaa nyt viimeisin maailman mestaruus, Greg Degani USA, V01B ja MP 7.5. Aikaa Ossin voitosta taisikin olla jo 10 vuotta tai jotain off-roadissa.
Mielenkiintoinen toi TCD diffi; käytetään kuitenkin enimmäkseen off-road autoissa kuten Torseniakin ? On-roadissa paitsi perinteisiä gear-diffejä, niin myös kuuladiffejä joiden etuna on helppo säädettävyys radan mukaan.
-
Minähän tuota moottoriasiaa pähkäilin ja nyt olen päättänyt ossin hankkia.
Mitä helpompi säädettävä niin sen parempi. Kun tässä nyt aloittelijana touhuan...
Eikös nuo ossin koneet ole aika luotettavia (kuten myös RB)? Ja jos ei nyt ihan kireimmilään ajele niin käyttöäkin kestää vissiin jonkin aikaa ennen kuin mäntää ja sylinteriputkea joutuupi vaihtamaan ?
-
Diffeistä vielä tota noin mistä tietää onko tcd diffit vai tavalliset?Entä miten niitä tavallisia huolletaan?kuinka usein?Jos 1kerran tunnissa niin siinähän joutuu kokoajan niitä availeen??
-
Enpä usko että sulla on TCD diffi. Niitä yleensä käytetään vaan 1:8 Krossareissa, tosin oon nähny ranskalaisessa Rc lehdessä 1:10 polttis turisteja TCD diffeillä!
Ei normaali diffejä hirveen usein tartte huoltaa, joka toinen kuukausi tarkastat vaan et on öljyy ja rattaat on ehjät eikä kuluneet.
-
Mulla on v-onessa TCD takana. Hyvin toimii.
-
Ok ja kiitos!
-
Mulla on v-onessa TCD takana. Hyvin toimii.
Viimeisessä Xtreme RC Car lehdessä oli juttu V-One-RR :stä. On se pirun hieno auto, mutta on sillä hintaakin, ainakin täällä meillä eiks niin.
Kaikkinensa moottoreineen, starttiboxeineen, radioineen ja pilleineen, riittääköhän edes 1500 euroa ? Komea pirssi kyllä todellakin.
Onko sulla takana vakio diffi ? Taitaa TCD diffillä jarruttaa paremmin kuin one-way:lla, joka olikin auton ainoa heikko kohta tuossa artikkelissa. Onkos TCD diffi Kawaharan vai Kyoshon ? Taidat kisata tällä oikein vakavasti?
-
Mika: Kyosho on Suomessa kallis, Ruotsin takia. Mutta Saksasta saa jo ihan kohtuuhintaan. Osatkin on täällä 60% kalliimpia kuin saksassa!!!
Mulla on takana TCD ja edessä one-way, tai ainakin oli viime kesänä. Nyt ajattelin kokeilla tavallista edessä, kun tuo jarruttaminen one-wayllä on enemmänkin vauhdin pienimuotoista hidastamista. Tosin kyllä sillä jarruttelee, kun ei tee sitä kuin suoralla, renkaat ei saa olla yhtään käännettyinä.... Tattarisuolla pärjää ihan hyvin, kun ei siellä tarvii paljon jarrutella.
TCD takana on siitä hyvä, että se on todella herkkä, mutta hanattaessa toimii lähes kuin jäykkä akseli. Mulla on Kyoshon TCD, joka oli hinnaltaan aika suolainen. Se kawaharan "TCD" toimii eri tavalla kuin kyoshon, eli siihen on rakennettu keskipakokytkin, joka lukitsee sen. Mitä olen forumeja lueskkellut, niin kawahara on aika kuluvaa sorttia, eikä varaosia oikein saa. Kyoshon TCD ei ollut kesän aikana kulunut juuri lainkaan.
En mä nyt tiedä kisaanko mä enään niin tosissani, mutta se on vähän sellanen juttu, että kun on 14 kisavuoden aikana tottunut huippukalustoon, niin taaksepäin on vaikea mennä..... ymmärrät varmaan.
Mulla on kellarissa jopa suomen ainoa kyosho Lazer ZX-S. Kyoshon MM:iin tekemä huippumalli kaikilla herkuilla.
Mulle ei xtremeä tulekkaan, oon tyytyny vaan rc/car:iin ja RC Nitroon.....
-
Allright, Toni! Kiva kuulla. Aivan, takanahan se TCD olikin, mites mä nyt ton ajattelin mielessäni eteen.. :lol:
Joo, tsekkasin mielenkiinnosta tota Kyoshon luetteloa ja huomasin että Kyosholla on tosiaan tollanen TCD diffi tohon V-one autoon ja arvelinkin että sulla sitten on se. Hyvä että pelaa. Mites kytkin, RR:ssä se taitaa olla Centaxin tapainen säädettävä? Pelaa sekin vissiin hyvin.
Ehkä munkin pitäs siirtyä tilaamaan osat Saksasta. Toivottavasti nään ens kesänä autosi Tattarilla. Onks toi Lazer off-road ?
-
Mika: Kyosho on Suomessa kallis, Ruotsin takia. Mutta Saksasta saa jo ihan kohtuuhintaan. Osatkin on täällä 60% kalliimpia kuin saksassa!!!
Ranskassakin osat ovat melkein 60% halvempia kun Suomessa.
-
Saksasta tilaillessa tosiaan Kyoshon osia sai edukkaasti, jos jollain on hyvä idea mistä (EU:n sisältä) saisi yhtäläisen edukkaasti K-Factoryn viripalikoita v-one autoihin niin olisin tiedosta kiitollinen :-)
edit: Tai mistä ylipäänsä saisi järkevään hintaan ilman tullin kanssa pelleilyä K-Factoryn osia, sekin tieto olisi avuksi.
-
Uni: www.cmc-versand.de ja osanumerot löytyvät www.reckward.de k-factoryn osat eivät vaan ole kovin laadukkaita, mulla ne tosin on kestäny.
Mika: Valitettavasti mun V-one R(R) ei sisällä sitä kyoshon centaxia, kun se on rakennettu V-one R:stä. Sekin maksaa hunajaa varaosana, paitsi tietysti saksassa.
Vois harkita tilauksen tekemistä, kun pitäisi kesäksi renkaitakin saada...
-
no voi piru.. yritin penkoa tuolta cmc-versandilta noita mutta osanumeroilla en tajunnut katsoa vaikka tietysti järkeenkäypää olisi ollutkin.. juuri sain sieltä toimituksen hetko sitten :)
-
Okei. Vielä kysymys: onko sulla uretaanirenkaat vai tavalliset? One-way varmaan edellyttää ensimmäistä. Paraneeko pito? Tosin ei tohon mun Superiin taida edes saada, ainakaan Kyosholta. Radiaalit kyllä pitää hiekkasella asfaltilla aika hyvin.
Mistä osoitteesta ootte Saksasta tilanneet? Ja maksu VISAlla eiks niin.
-
Mika: Solukumit on järkevin vaihtoehto, tavalliset gummit on vaikea saada pysymään vanteilla. Solukumit on myös paljon neutraalimmat ajaa.
Olen tilannut cmc-versandilta, ja visalla tietysti.
-
Ok, niinhän se taitaa olla
-
Eilen avasin TCD:ni eikä löytynyt yhtään kulumisen merkkejä. Uudet öljyt sisään ja kesää odottamaan....
-
Hyvä hyvä