Technokit ?SM, Bossin .21 RG-kone, ei riitä Alpha ja vaihde vasta myöhemmin...
Mikä pannu? Alpha buggy ei taida oikein riittää... ? Vaikka kyllä alkuun pääsee varmastikin!
Vaihde myöhemmin?
Millonkas laitetaan pystyyn ekat ralli skapat? Vähän hiekkaa ja asfalttia...
Tällainen oli, Hobao 8, Werksin Lugsit ja Lancia 037
Entiä löytyisikö lisää autoja näihin kapinoihin SC-kuskien puolelta? Joustoja jos saa rajoitettua ja autoa tonttiin, niin luultavasti menisi hyvin nekin samoissa puitteissa (ei välttämättä samaan aikaan radalla).Millonkas laitetaan pystyyn ekat ralli skapat? Vähän hiekkaa ja asfalttia...Tämmöinen toiminta kiinnostaisi kovasti. Leveetä laveeta, pientä hyppyä, asfalttia ,soraa. Autoissa runsaasti voimaa ja umpikopat, prekele :wink:
on muutenkin noin hieno Rally.Oli :shocked:
Olikos joku talvella kokeillut ajaa umpikopan kanssa?Kokeilin, alla oli lisäksi hoban oma crossi koppa, aika nopeasti keräs lunta kun parkkipaikalla suttasin, menee kaarteet aika loivaksi kun pari kiloa lunta kopan sisuksissa.
Entiä löytyisikö lisää autoja näihin kapinoihin SC-kuskien puolelta? Joustoja jos saa rajoitettua ja autoa tonttiin, niin luultavasti menisi hyvin nekin samoissa puitteissa (ei välttämättä samaan aikaan radalla).Millonkas laitetaan pystyyn ekat ralli skapat? Vähän hiekkaa ja asfalttia...Tämmöinen toiminta kiinnostaisi kovasti. Leveetä laveeta, pientä hyppyä, asfalttia ,soraa. Autoissa runsaasti voimaa ja umpikopat, prekele :wink:
Eikö enää Lanciaa?
Oltiin porukassa ajamassa, JJ muutti parkkisprofiilia niin että rattia sai kääntää molempiin suuntiin ja muutama tiukka kurvi, joista yksi U joten jarrulla sai käydä välillä. Teki ajamisesta erittäin mielenkiintoista ja kovaa taistelua. Osumasta keilaan tai oikasusta piti sakkona päästää muut ohi - toimi.
Ajettiin melkein puoli yhteentoista, aina vaan paranee ja kyyti melkoisen kovaa noilla vehkeillä! :cool: :cool:
(ja jottei joku ihmettele niin tän palvelimen kello näyttää olevan tunnin jäljessä heh)
Joo, onhan se enemmän ajamista tolleen. Jätkät menee varmaan huomenna jos ei sada (tänään taitaa sataa) ja mulla on tässä pari iltaa kiinni. Viikonloppua kohti varmasti taas. Messiin?
Entiä löytyisikö lisää autoja näihin kapinoihin SC-kuskien puolelta? Joustoja jos saa rajoitettua ja autoa tonttiin, niin luultavasti menisi hyvin nekin samoissa puitteissa (ei välttämättä samaan aikaan radalla).Millonkas laitetaan pystyyn ekat ralli skapat? Vähän hiekkaa ja asfalttia...Tämmöinen toiminta kiinnostaisi kovasti. Leveetä laveeta, pientä hyppyä, asfalttia ,soraa. Autoissa runsaasti voimaa ja umpikopat, prekele :wink:
Mun mielestä jos jotain outlaw tyyppisiä ralli/parkkis skapoja pidetään niin kaikki autot olis tervetulleita. Vain umpikori pakollinen tekniikasta välittämättä. Myös sähkö autot sopis ihan hyvin.
no sit vaan IGT jouset, ei muuta. ja säätöpalaa väliin.
Tällä porukalla voidaan sitten mennä Hyvinkäällekin, niin Pekan ei tarvii Lahdesta ajaa ihan Espooseen asti.
Tossa Jussin jälkeen.
Ai no sit pitää katsoa ehkä jotain muuta päivää, kiitos vinkistä.
Kyl se on aina tällaista noiden v*tun ratojen kanssa, parkkikset toimii aina :grin: :grin:
Tommosta retroa meinaan kokeilla seuraavaks BMT:n päälle, katotaan päästäänkö edes lähelle
Pistetäänpä vielä pari rengaslinkkiä:
Ofnaa leveänä:
http://www.igthobbies.com/OFNA-OFN85021-STREET-TREADED-WIDE-TIRE_p_1533.html (http://www.igthobbies.com/OFNA-OFN85021-STREET-TREADED-WIDE-TIRE_p_1533.html)Lainaus
Käykö noi leveet normaali gt vanteelle vai tarviiko jonkun erikoisvanteen?
Minulta löytyy vielä koreja hyllystä. myyn pois kaikki korit alennetuilla hinnoilla.Yks Fiat 500 vähemmän :wink:
Nopeet syövät hitaat :) koreja rajoitetusti!!Minulta löytyy vielä koreja hyllystä. myyn pois kaikki korit alennetuilla hinnoilla.Yks Fiat 500 vähemmän :wink:
Rallygame renkaita löytyy aikas heikosti... ainakin jos ajattelee jotain "oikeemman" näköisiä vanteita kirjahyllysäilytykseen...Ofnan osanumeroilla löytyy jokunen kirjahyllykelpoinenkin vanne, ks. http://www.ofna.com/tires-rims.php (http://www.ofna.com/tires-rims.php)
Rally game/GT ajot tänään Espoossa iltapäivällä jos ei sada. 040 543 0734/Mika
Sää oli kerrassaan upea. Ajot vaan jäivät vähän lyhkäseen, liikaa tehoa :wink: - 2 kpl ykkösen (vaihteen) spurrejä sileeks. Täytyy vielä tutkia missä syy.. yleensähän hajoaa kakkonen, jos hajoaa, eikä ykkönen.
jees, ajettiin melkein klo 23:een, huippukeli :police:
erityiskiitos Pekalle joka osallistui ajoihin Lahdesta asti eikä kuulemma jää viimeiseksi kerraksi
oma auto BMT toimi kuin ihmisen mieli, oikeastaan ekaa kertaa juuri niin hyvin kuin voisi kuvitella
2013 pilli toi ilmeisesti sen tarvittavan lisäväännön ja yhdessä pikkasen säädettyjen kulmien kanssa nyt mentiin kurvitkin kovaa ja suorilla todella kovaa
Pekan rallykin oli toimiva peli! Go .28 :lla ja vieläpä 1-vaihteisena 18T kellolla hämmästyttävän vauhdikas peli jossa todella ilmiömäistä ralliauton tunnetta Lancian retro korilla
jees, ajettiin melkein klo 23:een, huippukeli :police:
erityiskiitos Pekalle joka osallistui ajoihin Lahdesta asti eikä kuulemma jää viimeiseksi kerraksi
oma auto BMT toimi kuin ihmisen mieli, oikeastaan ekaa kertaa juuri niin hyvin kuin voisi kuvitella
2013 pilli toi ilmeisesti sen tarvittavan lisäväännön ja yhdessä pikkasen säädettyjen kulmien kanssa nyt mentiin kurvitkin kovaa ja suorilla todella kovaa
Pekan rallykin oli toimiva peli! Go .28 :lla ja vieläpä 1-vaihteisena 18T kellolla hämmästyttävän vauhdikas peli jossa todella ilmiömäistä ralliauton tunnetta Lancian retro korilla
Hauskaa oli... Jännä oli nähdä että niinkin erilaisilla autoilla pystyy ajamaan aivan tasaväkistä kilpailua. Vähänhän sitä tuli autolle damageakin eli ensin lanciasta meni takasiipi palasiks kun vetäsin sen kattokerhoon montusta jo lämmiteltäessä. Seuraavaksi meni takadiffi tai se olikin huonosti shimmattu jo valmiiksi. Pari 'shimmiä väliin ja taas mentiin lujaa :) kylki edellä. Lopuksi antautui kytkinkello eli kaikki hampaat lähti kävelemään enkä kyllä keksi mitään syytä miksi meni??? Kone oli kiinni eikä ollut siirtynyt paikoiltaan. Sehän oli K-merkkinen kello joten johtuiskohan siitä ja tuon Go .28 pro koneen tehoista?
Tulossa 19T kello joten katsotaan kestääkö se paremmin vai käykö samat? Kiihtyvyys tuntui olevan vähintäänkin riittävä. Omavalmiste kytkinpalat toimi edelleenkin paremmin ku hyvin. Vähän vielä kurvipitoa kun jostain löytäis. Tuntuu olevan aika Drifteri tää auto.
Kiitoksia Jätkille ajoista
Jos siinä oli kyoshon alkuperäinen kytkinkello niin se on ei kestä mitään. Mulla meni kans sileeks hampaat kyosho mp 7.5 sp4:sta viime kesänä vaikka kone oli ihan ok etäisyydellä spurrista.
Olikos Pekalla muuten joku mielipide noista Ipaneman leveistä takarenkaista :grin:
Olikos Pekalla muuten joku mielipide noista Ipaneman leveistä takarenkaista :grin:
Näyttihän niissä olevan pitoa ku terva rukkasissa :) . Hommaan kyllä itsellekkin asfaltti ajoon tuollaiset kummit...
Ok, täytys kattoa joku päivä jos sitä sais aikaseks viikonloppu on oikeastaan ainoa mikä sopii. Vois kaverin kanssa paikan päälle lähteä sillä ei oo kyllä koppiauton koria päälle, mut voishan sitä koittaa vaan tolla omalla osallistua ja kattoa miten se siel menee. Eipä oo kyllä yhtään missään asfaltti säädöissä eikä sellasista ole edes tietoa että voi olla huonoakin toi liikkuminen siel perässä :)
Jooh voishan sitä yrittää tolla mukana linkuttaa, mitenkäs noitten polttiksien huiput on välitetty että tietäis vähän välityksiä mitä teiän radoilla/paikoilla käytetään?
Jooh itelläkin on olikohan jonkun hobao gt katukoritolpat tuol pussissa odottamassa kunhan sais jotkut paikat rakennettua tohon hyper 8.5 runkoon. Mut täytyis katsella joku sopiva viikonloppu ajo mihin sitten osallistuis ja pitäs noi puuttuvat osat vielä haalia hyperiin ja selvitellä tota koppiauton koria siihen. Buggyn sileeksi ajettu nappipyörä ei taida pitää missään määrin tuol asfaltti radalla?
Juuh mietinkin noitten välityksien suhteen pääasiassa huippuja kun vaikee vertailla muuten noita välityksiä polttiksen ja sähkön välillä. Mut jos Pekka sitä mieltä että nämä riittää niin jääkööt ne :)
Täytyy koittaaa noitten koritolppien laittoa paikalleen, sais vaan jostain löytyä tuon celican tarrasarjan. Ilman niitä näyttää vähän erikoiselta kun ikkunatkin on korin värissä :) Ei sillä että näkö se tärkein asia ny olis. Mut täytyy koittaa kattoa jos joku päivä pääsis mukaan. 3viikon päästä olis ainakin mahdollista kesälomien puitteissa :)
Hieno homma.
Posti toi tänään Delta Plastikin F40 korin. Ihmeen hyvännäköinen, matala eikä yhtään töpö vaikka lyhyelle 325mm akselivälille onkin. Maalaus ensi viikolla.
Nähtävästi kun tuleviin Tattarin torstai kisoihin pääsee osallistumaan näilläkin Outlaw/Rallygame vehkeillä. Ei muuta kun virityksiä lisää. Itse aion modata jonkun näkösen vaihteiston pirssiin. Alustavasti kyydissäni pääsee Lahdesta/läheltä kaikki mukaan haluavat niin saadaan kisoihin vähän säpinää...
Epävarmana arvon vielä sormi tilausnapilla sopivan korin suhteen... onko kellään laittaa kuvaa kirkkaasta rallygame-korista buggy-auton päällä?
Eniten askarruttaa tuo bemarin korin pitkä ja matala konepelti ja buggy-auton korkea etuiskaritorni... Sopiihan ne ilman suurempaa soveltamista vai pitääkö alkaa etsiä matalampaa iskaritornia? Autona Losin 8ight-E.
Ripeällä vastauksella mahdolisuus saada yksi liikkuva pujottelukeppi mukaan kisoihin ennemmin kuin myöhemmin :afro:
N
Vaihteita ei ole vielä mut täl viikolla paan HPI:n 19T kellon ja kyllä se silläkin pitäis liikkuu mukavasti. Toivottovasti kestää paremmin ku K-kaupan. Mikähän olis oikeesti kestävä laatikko ku ei viittis aina korjaa. Mikä oli Igt ekan version lootan heikkoudet?
N
Vaihteita ei ole vielä mut täl viikolla paan HPI:n 19T kellon ja kyllä se silläkin pitäis liikkuu mukavasti. Toivottovasti kestää paremmin ku K-kaupan. Mikähän olis oikeesti kestävä laatikko ku ei viittis aina korjaa. Mikä oli Igt ekan version lootan heikkoudet?
Igt 1:ssä on ns.kynsi mallinen vaihteisto joka ei kestä. Vaihteistossa on siis kynsi mikä nousee ylös keskipakovoiman myötä ja kynsi tökkää 2-vaihteen spurrissa olevaan knööliin ja näin vaihtuu vaihde. Laita igw008 vaihteisto tai sitten teet evolva vaihteiston siihen kyöstiin. Ohjeet evolvaan löydät täältä-->http://www.snrt.net/evo/instructions.htm. igw008 maksaa sen 80e evolvan osat saa kai jollain 50-60e:lla
N
Vaihteita ei ole vielä mut täl viikolla paan HPI:n 19T kellon ja kyllä se silläkin pitäis liikkuu mukavasti. Toivottovasti kestää paremmin ku K-kaupan. Mikähän olis oikeesti kestävä laatikko ku ei viittis aina korjaa. Mikä oli Igt ekan version lootan heikkoudet?
Igt 1:ssä on ns.kynsi mallinen vaihteisto joka ei kestä. Vaihteistossa on siis kynsi mikä nousee ylös keskipakovoiman myötä ja kynsi tökkää 2-vaihteen spurrissa olevaan knööliin ja näin vaihtuu vaihde. Laita igw008 vaihteisto tai sitten teet evolva vaihteiston siihen kyöstiin. Ohjeet evolvaan löydät täältä-->http://www.snrt.net/evo/instructions.htm. igw008 maksaa sen 80e evolvan osat saa kai jollain 50-60e:lla
Hajooko siinä kynsi vai spurri? Meinasin vaan kun yks heppu tyrkytteli sellaista teräs spurreilla?
Tulipa komia :cool: yksinkertaine on kaunista, pohjana honkari X1.
Hyvin mahtuu AKA Cityblogit pyöriin, etu levikkeitten takaosaa piti pien viiste leikata kun takerteli loppuun käännettäessä, hauskan näkönen tötterö kun parkkiksella vetää pitkää luisua :azn:Tulipa komia :cool: yksinkertaine on kaunista, pohjana honkari X1.
No on komia :grin: . Mahtuuko noi crossi renkaat pyörimään hyvin tuohon koriin?
Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?
öljyiks tuuppasin bmw:n perä öljyt ku ei muutakaan ollut.
öljyiks tuuppasin bmw:n perä öljyt ku ei muutakaan ollut.
Ensimmäisenä hommaamaan oikeat litkut iskareihin.
Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?
Ponderi kytketään vastariin tai sitten jos ei vastarissa ole vapaita paikkoja niin y-haaralla haaroittaa jommankumman servon johdosta virran ponderille
Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?
Ponderi kytketään vastariin tai sitten jos ei vastarissa ole vapaita paikkoja niin y-haaralla haaroittaa jommankumman servon johdosta virran ponderille
Tarviinko jonkun telineen moiselle ponderille?
ne iskarit tod. näk. alkaa puskee kohta peräöljyä vähän joka saumasta. tiivisteet muuttaa muotoaan(yleensä turpoaa tai kovettuu)
Nyt alkavassa elokuussa jatketaan taas Espoon parkkisajoja! Heinäkuussa ajettiin jonkin verran, tosin lomien ansiosta ehdittiin enemmän radallekin piipahtaa. Ensi viikolla varmastikin muutamana iltana, voin laitella viestiä tänne ja halukkaat saavat lähestyä YV:llä
BMT 081 F40 (http://www.youtube.com/watch?v=8tzKUA1P75Y#ws)
Fefe on tällä hetkellä 1-vaihteinen kokeeksi ja rinnalla GT2 uudella Audin korilla.
Tilasin Rallyyn (BMT) parkkisajoihin myös Kyoshon Subarun kopan joka saapunee lähipäivinä kuten myös Warrior korit rata-ajoa varten, ilmottelen niitä halunneille sitten kun saapuvat maahan.
Mikäli räkäletku on asennettu noin niin se ei toimi toivotulla tavalla.Nou hätä, naksin varmaan koko räkäletkun pois kunhan sisäänajot pukilla on ajettu :cool:
Leikkaa mutka osuus pois ja jätä vain suora osa jäjelle että kaikki polttoainejäämät lentävät muualle kuin renkaan eteen.
Oletko jo polkaissut tulille? Luuletko että söndagina vois ehtiä mestoille?Aika toivottamilta nämä loppukesän(kin) viikonloput näyttää. Sen verran on ollut tulilla, että Spektrumini rpm-anturi ei oikein tahdo näyttää lukemia, mutta lämpöanturi näyttää kyllä. Ehkä 80 ml mennyt koneesta läpi ainetta.
Ei pääse, sorry. Pihasuttaus on just siistii :)
Täällä ei tunnuta ymmärtävän show -puolen lisäämistä tapahtumiin, jolla väki saataisin mukaan. Myös papat.Hyvinkäällä GT-skaboja katsomassa kävi joku perhe. Perheen poika(nen) oli aivan tohkeissaan, kun PF-8 -kopan perässä oli Protoförm -rekkarikilpi. p*skaisesta ja risasta Mersun kopasta otettiin kuvia useammasta suunnasta. Peitsamo taisi päästä pitämään pienen luennon nitromoottorista... Tiedä hänestä, jos joku kauppias olisi sopivaa tiskiä pitänyt ja vähän vihjaissut paikallismediassa, että komiat ajot on luvassa, niin olisiko väkeä löytänyt paikalle?
Sori jos olen vähän krittiinen mutta miettikää itse mitä voitais tehdä lisää/paremmin.
Ai jai pojat (miehet), tykkimäki oli ollut 5 min päästä radalta, vaimo muksuineen sinne niin olisitte olleet väännöissä mukana. Harmi että tuli vasta nyt mieleen kun otitte puheeksi lapsiperheet.
Schepis Model MZ2 taitaa olla siinä kuosissa, että uskaltaa ottaa pukilta alas. Starttipoksin moottorikin on nyt käännetty.
(http://media.share.ovi.com/m1/s/3083/d26c889fc542427097bb481208e1998c.jpg)
(http://media.share.ovi.com/m1/s/3083/f316df7c066e441488fb51b4445629b9.jpg)
Vauhtipyörä on vain pienen oloinen, eli Spektrumin DX3S:n sensori ei oikein meinaa saada hajuja kierroksista. Metriäkään ei ole vielä ajettu, mutta jos tässä taas sopivan aikaraon löytää, niin kokeillaan... Pukilla tuntuisi, että etupyörät kääntyy kuin italialaisessa... ei siis kovin paljoa. Fiksu tankkausaukon paikka pitäisi vielä keksiä. Tankki on hyvin keskellä autoa, joten reikä tulisi ehkä tuolla korilla melko keskelle kattoa tai vaihtoehtoisesti sivuikkuna(t) pois.
Kai se on itsekkin ruvettava rakentamaan jotain oudompaa merkkiä tuon kössin sijaan. No mielessä kuitenkin aito ralliauto jolla voi kurvata sorallakin.Hyper seiska ollut itsellä ajatuksissa jo pitkään. Sevverran on sukua OneSevenille, että konversiopalaa löytyisi kyllä ja auto on melko yleinen.
Terve,
osaatteko sanoa paljonko GT tai 1/8 Rallygame auto vaatii kahdella teräksisellä jarrulevyllä jarruservolta vääntöä jotta kaikki neljä rengasta saa lukkoon täydestä vauhdista?
Ei siksi että olisi mitoittamassa jarruservoa juuri riittäväksi, vaan suunnittelen hieman erilaista systeemiä ja nyt pitäisi laskea jarrulevyn pienintä mahdollista halkaisijaa kun jarruservon vääntö on tiedossa.
- Hount
Pekka_h ainakin innolla odottaa Rallygame -pokeria, eiköhän tosta muutama muukin jamppa tule mukaan pelaamaan.. otetaanko parin viikon päästä sunnuntaina eka pokeripäivä/ilta? :grin:
Mikäli räkäletku on asennettu noin niin se ei toimi toivotulla tavalla.Nou hätä, naksin varmaan koko räkäletkun pois kunhan sisäänajot pukilla on ajettu :cool:
Leikkaa mutka osuus pois ja jätä vain suora osa jäjelle että kaikki polttoainejäämät lentävät muualle kuin renkaan eteen.
Mistä pirun jäykät jouset noihin Big bore iskareihin?
Tuossa muuten kun polttelin gasoa tankillisen huomasin että todellakin tuo exhaust gas cooleri ainakin lämpenee ellei peräti kuumene joten saattaahan se jotain jäähdyttääkin. Täytyy varmaan oikeesti siirtää se ruuvi kiinnityksellä runkoon kiinni, 2-puolinen teippi saattaa nimittäin sulaa alta pois..
(http://www.snrt.net/BMT/rally/s2.jpg)
Eikös Slässin (tai Slayerin tai...) koppa ole aika hyvin tontilla?
SC8 kuulemma kävis Dm-1:een... pitäisköhän...
Mulla on yks uusi ja ajamaton asson sc8 korin ylimääräisenä. Mittoja pituus 62cm, Leveys renkaiden kohdilta 31cm. Ilmoittele jos tollaselle on käyttöä niin katotaan sopiva hinta noille. Mukaan löytyy myös asson puskimet.
Olisko noita slashin korin mittoja? lähinnä akseliväli ja leveys kiinnostaa.Tämä tarkoin varjeltu salaisuus löytyy kyllä netistä...
kannattaisko nastojen istutus tehdä muuten vanteen sisäkehältä (pidempi ruuvi) vai kumista sisäpuolelta (lyhyempi ruuvi) ?
No jos toi sisäkoppa ja pohjan suojat auttais sade tai kostealla säällä. Kori on se vtun kallis japanilainen joka ryövää harrastajien rahat ;) mulla on noita nyt neljä heh, eli 2 subarua per auto .. :)
mitkäs ne levennykset ovat? aa siis noi hexit? mistäs tollaiset löysit. hyvän näköinen :wink:
kannattaisko nastojen istutus tehdä muuten vanteen sisäkehältä (pidempi ruuvi) vai kumista sisäpuolelta (lyhyempi ruuvi) ?
Mietin ihan tätä samaa. Ainakin GRP:n renkaasta on sen verran haasteellista saada liimattu kumi kunnolla irti, saatikka takaisin kiinni, että teen jossain vaiheessa kokeeksi nastarenkaat vanteen sisäpuolelta ruuvaamalla.
No en kyllä ajatellut tässä kohtaa, lähinnä sulle ja muille tiedoksi jos kiinnostaa halpa rallikori.
Luottokortilla Luottokunta kantaa riskin!
Ajoalustana olis kuitenkin asfaltti tai sitten seka alusta esim jossain Nummelan lentokentän maisemissa (siellä on sen 1:1 ralliradan jämät). Mut tosiaan ehkä ei porukalla ole kiinnostusta koska on tuo GT ja sitten bensa-auto puolella rallikuviot ovat kanssa vissiin edistymässä. Tiedän kyllä muutamia tähän hommaan mun, mun kundin (8), Pekka H:n lisäksi, mutta taitaa jäädä suttaus asteelle. Jos nyt hajatusta yhtään virittää eteenpäin niin pari osakilpailua asfaltilla ja pari hiekalla/seka-alustalla olis kyl varmaan aika siisti juttu. Esim. Sweepin GT kuviorengas voisi varmaan hyvin toimia seka-alustalla (yritän kokeilla vielä syksyn aikana Nummelassa).
Kiitti! Nummelan ajopaikoille jossa ratakin joskus oli, en tiedä onko enää, kun en ole käynyt mestoilla vuoteen, hienoa jos on, pitää siis ajaa kentän ympäri vievää tietä, ei kentän poikki. Samoilla mestoilla toimivat myös lennättäjät.
Hieno juttu jos saadaan rataa sinne Nummelaan! Varmaan löytyis talkoo porukkaa auttamaan ratojen tekemisessä ja ylläpidossakin.
Mutta uutta rataa on tulossa, tosin melko hitaasti ja alueen omistaja on vähän vihjaillut että alueelle voisi tulla crossiradan lisäksi myös asfaltti rata, mutta ei niistä sen enempää jos koko jutusta edes tulee mitään...
Kertokaahan arvoisat ammattilaiset kuinka saan mun ralli vehkeesti yliherkän ohjauksen keskialueen rauhoittumaan. Saa olla suorilla pirun tarkkana kun auto ohjautuu ku ohjus jo pienestä ratin hipaisusta?
Toinen kyssäri olis kytkimestä. Kuuluuko kaikissa 3 lapaisissa crossi kytkimissä olla palat myötäkarvaan? En saanu pelaamaan Go '28 kytkintä muuten kuin kääntämällä palat vasta karvaan muuten luisti niin perejerkeleesti... 0.9 jouset käytössä.
Pekka, kokeilitko niitä etuisakreiden paikkoja nostaa pystympään?Eikö niitä kannattais laittaa juurikin enemmän "makuulleen" jos tuota ohjausta haluaa rauhoittaa?
Kertokaahan arvoisat ammattilaiset kuinka saan mun ralli vehkeesti yliherkän ohjauksen keskialueen rauhoittumaan. Saa olla suorilla pirun tarkkana kun auto ohjautuu ku ohjus jo pienestä ratin hipaisusta?
Onhan eturenkaissa haritusta? Noin 2 astetta vois olla hyvä. Ohjaimesta voi muokata ohjauksen expoa siten, että liikettä on keskialueella vähemmän.Toinen kyssäri olis kytkimestä. Kuuluuko kaikissa 3 lapaisissa crossi kytkimissä olla palat myötäkarvaan? En saanu pelaamaan Go '28 kytkintä muuten kuin kääntämällä palat vasta karvaan muuten luisti niin perejerkeleesti... 0.9 jouset käytössä.
Jos katsot moottoria kampiakselin päästä (edestä), niin moottori pyörii vasemmalle päin, eli kytkinpalojen "häntä" pitää osoittaa oikealle.
No kasailin taas Forcen .28 koneen läjään. Laittelin uudet laakerit ja kiertokangen. Pari tankkii sisäänajoa ja eikun pörräämään.Helvetan hieno moottori se on tämäkin vaikka onkin halpis moottori. Alavääntöö enemmän ku Go:ssa mut ei kierrä niin paljon.
Eilen oli paljon kiinnostunutta yleisöä eli isiä lapsineen katsomassa rallisessiota ja koska äänet ovat miedot ja matalat niin ei tule kukaan valittamaankaan.. :police:
Toi on hyvä testikohde nro2. Etsinnässä rengas joka on korkeudeltaan bugin ja gt:n välimaastossa. Tiedän yhden hyvän ainekin ja ne on ensiasennus renkaina TT sb2 rally autossa.
tossa linkissä kuva renkaista: Pd1795
http://mms.tiger.tw/upload/parts/car/250/PD1795.jpg (http://mms.tiger.tw/upload/parts/car/250/PD1795.jpg)
Millä seudulla ja millä kalustolla tuota rallia olisi tarkoitus ajaa?
Toi vaihteisto on mainio juttu oikeesti. Onko kukaan rakentanut madforcen laatikosta 3-vaihteista laatikkoa tai edes spekuloinnut onko edes mahdollista? Eikös se Gt ole sillai että puutuvan tehon joutuu korvaamaan vaihteilla :wink: Tänään testiä uusilla Road rage renkailla.
Eikös kalusto sais olla mitä vaan 1/8 kokoluokassa. kuhan vaan rallikori.
Montussa on varmaan jotain joka rikkoo ne kytkinkellot ja/tai pohja flexaa sen verran. Tosiaan sitä välystähän vois koittaakin lisätä tuonne.
Pistän Gt tänään fotoa uudesta ratapaikasta. Ajoalustana savea, hienoa soraa ja todella kovaksi pakkautunutta tienpohjaa.
Täytyy koittaa tota suurempaa välystä. Mulla on kaks samanlaista autoa ja molemmissa ollut samaa ongelmaa. Alustat kyllä 100% suoria ja kone suorassa. Autoissa edessä ja takana runkojäykkärit ja alustatkin ovat niitä optio pulkkia joiden pitäis olla kestävämpiä ja kevyempiä. Lisäksi autoissa on vielä eri koneetkin. Se voi olla että toi ajopaikka taitaa olla suurin syy tohon hajoamiseen. On sellasta soraa suurimmaksi osaksi. Ihmetyttää silti että noi pienemmät kellot eivät ole kertaakaan menneet p*skaksi. On mennyt p*skaks Hpi:n kuin Kyoshon optio kellotkin ja yhtä merkkiä en muista. Pystyisköhän noita karkaisemaan mitenkään. Tää alkaa menemään jo henkimaailman jutuiksi.
-Pekka
Kyllä.
Tosin videolla oli sennäköstä menoa että mä en olis saanu tosta hauskaa isollakaan kaveriporukalla ja kaikilla muilla viihdykkeillä.
Alustat kuntoon ettei pompi kuin halvin nikko, ja radassa on edes jotain muuta kuin ovaalia niin tasan varmasti on hauskaa jo vaikka yksinkin pärräillessä.
Noi venomit on sairaan makeet. Aivan kuin esikuvansa mukaiset Oz rally vanteet.
Camber pielessä? :roll:
Aika pähee :shocked: . Nyt vielä muuttamaan iskaritornit ja big boret niin alkaa olemaan aika kohdillaan. On kyllä Hieno. Tollast puskurii pitäis kehitellä tohon ocm:n perään kans...
Yleensä hinnat tulevat karkeasti samoihin koska toimituskulut ovat ihan älyttömiä... jotain 20-30 USD helposti.
Allright! Suorastaan kerjää kovaa ajoa :cool: mitä se luultavasti saakin :grin:Kovaa ajoa sai myös minun X1-CRT GT:n myymällä pannulla. Hyvin toimii, kiitos!
Allright! Suorastaan kerjää kovaa ajoa :cool: mitä se luultavasti saakin :grin:Kovaa ajoa sai myös minun X1-CRT GT:n myymällä pannulla. Hyvin toimii, kiitos!
Ajelen tällä hetkellä HN X1-CRT truggyllä ja hankinnassa on nyt sähköauto 5+ vuotiaalle pojalleni (ei tykännyt polttis monsterista äänen takia) ja talven aikana myöskin just joku rallygame auto, ehkä käytetty jota vois sitten rakentaa oman näköiseks ;)Allright! Suorastaan kerjää kovaa ajoa :cool: mitä se luultavasti saakin :grin:Kovaa ajoa sai myös minun X1-CRT GT:n myymällä pannulla. Hyvin toimii, kiitos!
Jos sullakin on jonkun näkönen rallygame niin paa ihmeessä fotoa tänne.
Allright! Suorastaan kerjää kovaa ajoa :cool: mitä se luultavasti saakin :grin:Kovaa ajoa sai myös minun X1-CRT GT:n myymällä pannulla. Hyvin toimii, kiitos!
Jep, laakeri on tilattu ja nyt on hakusessa Hudyn laakerinvaihto työkalu.Allright! Suorastaan kerjää kovaa ajoa :cool: mitä se luultavasti saakin :grin:Kovaa ajoa sai myös minun X1-CRT GT:n myymällä pannulla. Hyvin toimii, kiitos!
Kiva kuulla että toimii! Jos kuitenkin alkaa pätkimään niin seuraile sitä takalaakeria, itsestä tuntui että sillä vois olla vaihdon paikka.
Tätä vois kans kokeilla eli VTECin buggy katurengas
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=26_39&products_id=4203 (http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=26_39&products_id=4203)
(http://www.power-racing.net/catalog/images/65571.jpg)
Eiku testaamaan! :cool: Kerrohan sitten.Todella hyvin nuo renkaat/vanteet istuu lokasuojassa!
BMT:hen asentuvat näillä näkymin Road raget mustilla rallyvanteilla.
BMT raideväli on just passeli näihin isompiin buggykokoisiin kiekkoihin, fillarit jäävät minusta sopivasti levitysten alle eivätäkä ota kiinni lokareihin.
(http://www.snrt.net/BMT/rally/venomBlack.jpg)
Mites kävi - pääsitkö kokeilee?Jep,
Täälläkin lähestytään testausvaihetta :cool:
(http://www.snrt.net/BMT/rally/venomProline.jpg)
Mites kävi - pääsitkö kokeilee?
(http://www.snrt.net/BMT/rally/igt1innerwides2.jpg)Kertokaahan aloittelijalle että saako ylläolevassa kuvassa olevia muovisuojia valmiina jostain vai onko tuo leikattu jostain buggystä? Miettinyt itsekkin että perhanan kätevä olisi jos jäähdytys vaan riittää. :roll:
Ilmeisesti on kisalaillinen vrt. GT2 topikkiJostain on itselläni luontunut mielikuva, että on olemassa 1:1 esikuvaan perustuvia koreja, joissa siipi on katolla, eikä niitä haluttu sulkea pois. Bysmilläkin taitaa olla Ford Focusta seuraileva kori, jossa siipi tulee kattolinjan yli. Tuo Alphan lintulauta ei oikein noudata sitä linjaa, kun 1:1 esikuvaa ei liene olemassa?
Ilmeisesti on kisalaillinen vrt. GT2 topikkiBysmilläkin taitaa olla Ford Focusta seuraileva kori, jossa siipi tulee kattolinjan yli.
Itse sanoisin että Ralliin IGT1 tai vastaava. Vaihde on asfaltilla melkeinpä IGT:ssä pakollinen, soralla ei.. tosin asia riippuu myös moottorista. Tuossa Italiaaniossahan ei ole vaihde pakollinen edes asfaltilla, koska moottorissa on kierroksia riittävästi. Päätä itse :cool:
Olisiko tuosta autosta sora/asfaltille?Itselläni on moinen. Renkaat, kori, sähköt ja starttiboksi tuohon päälle vielä tarvitaan. Manuaali on kasa kuvia CD:llä italiankielisillä teksteillä ja joitain osia saa sovitella paikoilleen, kierretappi (3mm) on varsin hyvä olla jnejne. Itselläni taisi melkeinpä viikon illat mennä rakentelussa (eikä ollut vaimo&muksut jaloissa) ja Hobbyfactorystä piti käydä hakemassa hivenen lisäosasia.
Ei enää tiedä paljonkaan, kun tullut viimeisten vuosien aikana harrastettua vain 1:1 autoja.
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=2652 (http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=2652)
Toi takaputki on aikas makee. Sain itekkin focuksen valmiiks lukuunottamatta sponssitarroja. Nyt lähen heittää vähän rallia joten kuvaa tulleepi myöhemmin jos ny ei mene ihan palasiksi koko vehje. Valot topicissa on muuten aika makeen escortin linkki ja taitaa olla viel 1/8 kokoa. Sellanen kori siis metsästykseen jostain...Tuo kori ei ole 1/8 kokoa ja eikä taida saada muutenkaan enään mistään. Minulta saattaa löytyä vielä jokunen kori noita mitkä käy IGT1 pienellä puskurin modauksella eli jos on tarvetta niin voin käydä kaivelemassa varastosta löytyykö.
http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7002.jpg (http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7002.jpg) & http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7000.jpg (http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7000.jpg)
alumiini iskarit (ja vastaavia jousiakin löytyy eri vahvuuksilla) TRW105
takapuhalteinen pakoputkisto IGW007
2-vaihteinen laatikko paloilla IGW008
Nivelkardaani ja vetoakselit edessä
11mm levittävät pyörän hexit takana
Ipanema etupuskuri (koko keulan matkalta) ja skidplate (vakio)
T-bone racingin takapuskuri/skidplate
150ml tankki
Tää ?
http://www.hobbylinna.com/buggy-endurance-xsoft-p-22422.html (http://www.hobbylinna.com/buggy-endurance-xsoft-p-22422.html)
Oletko kokeillut ajaa?
Tuli siitäkin aikas jämäkkä, kun vaihdoin tosta GTstä jousituksen siihen.
Onko tuo Citikka Kyosho 1/9 DRX wrc missä on 1/8 renkaat vai ymmärsinkö oikein?
Pari kuvaa Sitikasta 1/8 vanteilla.
(http://artoa.kuvat.fi/kuvat/RC-projekti/RC+Projekti+034.JPG/_medium.jpg)
Joku joka omistaa ton DRX:n ja on sillä ajellut niin vois kyllä vetää lyhyen yhteenvedonItselläni ollut toi auto jo pari vuotta. Itse en ole kokeillut vakiokoneella ja isoilla renkailla ajoa. Omasta mielestäni toi vakio kone on aina heikko ja pysyy huonosti säädöissä. Omassa Citikassani on toi grp:n 12 motti tehoputkella ja se ainakin liikuttaa autoa rivakasti. Tuolla Hyvinkään radalla kulkee jopa GT:n vauhteja vaikka on vain yksi pykälä. Kytkinkellon hammastus on hiukan pienempi kuin vakiossa ja silti riittää nopeutta. Asfaltilla ollut alla noi GRP:n renkaat, eli samat kuin GT8 luokassa. Alkuperäisillä renkailla kyllä on soralla pirun liukas, koska toi motti on alaväännöltään kehno, eli teho tulee piikisti. Asfaltti radalla muuten ok, mutta mutkissa täytyy olla varovainen, koska kaatuu aika helposti, jää meinaa noilla isoilla pyörillä maavara turhan korkeeks. Meinasin tossa seuraavaks kokeilla GT:stä tota Alphan konetta kunhan saa haettua ton vaihdelaatikon (GT Warriolle kiitokset tiedosta). Meinasin tosiaan jo lempata ton auton, mutta näyttäis kuitenkin olla sille mielekästä käyttöä. Nii joo ja vielä ton vakio koneen heikkouksia, vetokäynnistin ei kyl ole turhan kestävä, koska siinä ei ole tota yksisuuntaistalaakeria, vaan metalliholkki muovisessa reiässä. Eli kannattaa käyttää boksia. Kevät talvet olen myös ajellut sillä noilla hankikantosilla ja on pirun hauskaa. Nii joo ja lisäyksenä vielä olen laittanut tohon DRX:ään saman tankin, kuin on tos GT2:ssa. Eli pienillä päivityksillä ihan käypä peli varsinkin soralle.
mitä on autosta tykännyt ja onko siinä jotain erityisen heikkoja lenkkejä sekä tuosta pikku
koneesta että miten se on toiminut ja onko puhtia riittävästi varsinkin noilla isommilla renkailla?
Tilasin renkaitakin pari kierrosta.
Toiset TTPD1795.
Sitikkaan tilasin, jos ne vaan sopii PD2411
(http://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201109/peugeot-rcz-racing-c-15w.jpg)Tuo on siisti :smiley:
Tuli tehtyä jonkin sortin Audi TT rally, vielä ei ole täysin trimmattu BMT:n päälle mutta käsityksen varmasti saa jo lopputuloksestaootko mistä hankkinu ton korin?
(http://www.snrt.net/BMT/audi/audi1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/audi/audi2.jpg)
edit: GT slickseillä, leveät Ipanemat takana
(http://www.snrt.net/BMT/audi/audi3.jpg)
Kyosholla ? :wink:
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF124B&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF124B&BildLopNr=01)
toi ei ole aurauskulma vaan anti-squat. se mitä laitoin edellä IF124B on taka-aurauskulman säätö eli 2, 2.5 ja 3 astetta, vaikka siinä lukee MP777 niin on myös IGT:hen samaItseasiassa Kyoshon sivuilla on virhe. Haun tuloksissa lukee oikein mp7.5, mutta tuotteen sivulla mp777.
Olishan sitä ajokelejä vielä tänäkin vuonna. Oliskos jotkut syksyn vikat ajot paikallaan? Päivystys viikko duunista että varmaan tulee keikkaa sinne pks:lle ja samalla vois käydä ajelemassa sitä kuuluisaa pihasuddausta :grin:
Mäkin hommasin muutaman varaosan, aika pientä, niin saan Subarun keskidiffillä ja teräksisellä päärattaalla kasaan ton IGT rata-auton rinnalle.
Niitä voi sitten ulkoiluttaa miten parhaaksi katsoo, Subarua lähinnä hiekalla jos sellanen baana saada synnytettyä jonnekin päin (Ulvila, Lahti tms)
mistä paikasta sais noita 1/8 rallygame koreja, paitsi kuin jl importista ja siellä ei ole paljoa niitä?
esim. subaru tai tollanen citikka
Mäkin hommasin muutaman varaosan, aika pientä, niin saan Subarun keskidiffillä ja teräksisellä päärattaalla kasaan ton IGT rata-auton rinnalle.
Niitä voi sitten ulkoiluttaa miten parhaaksi katsoo, Subarua lähinnä hiekalla jos sellanen baana saada synnytettyä jonnekin päin (Ulvila, Lahti tms)
Mitä osia se vaatii, tarkoitus laittaa myös keskidiffi??
Testattiin tänään Citikkaa kostealla asvaltilla ja on iso etu saada säädettyä jarrutasapainoa.
Säädin jarrut aika paljon etupainoisiksi, näin jäi pyörähdykset minimiin.
Oli noissa TTPD2411 renkaissa älytön pito asvaltin kuivalla osuudella, tuolla alustankorkeudella
auto kaatuu aika helposti kaarteissa.
Testikuskina toimi 11v Eemeli ja innostus oli taattu. (ensimmäinen kerta rc autolla)
Ratahanke etenee ja tutustuttiin tänään alueseen, ja hienolta näytti.
Alue kasvaa 20cm korkeaa mäntymetsää, saadaan vähäse aitoa tunnelmaa EK:lle.
Autotkaan ei hajoo, vaikka veteleekin vähäsen männikköön.
Niinhän ne väittää että tuo torsen sopii. Siitä mainitsinkin aiemmin, oliko se IGT topikissa.
Osaluetteloon pitää lisätä vielä diffin isorattaat (2) ja niiden tapit (2), joita saa myös titaanisina.
150ml tankki sopii suoraan, sehän on siinä vakionakin
Kori ja renkaathan nyt on varmasti se juttu. Mitä itse olen tehnyt niin on ihan krossi säädöissä, että voisi ajaa pikemminkin krossiradalla. Asfaltille nyt ei tarttisi mennä kokeilemaankaan setupista johtuen.
Ei löydy.. oikeastaan yhtään. Siis 360mm akselivälille. Lyhyelle 325-330mm akselivälille jonkin verran ihan hyviäkin.
Miten rallygame auto eroaa gt8 rata-autosta? Onko ainoa ero kori vai onko muitakin eroja?
Ei löydy.. oikeastaan yhtään. Siis 360mm akselivälille. Lyhyelle 325-330mm akselivälille jonkin verran ihan hyviäkin.
Oisko jotain mitä ehdotaa?
Ei löydy.. oikeastaan yhtään. Siis 360mm akselivälille. Lyhyelle 325-330mm akselivälille jonkin verran ihan hyviäkin.
Oisko jotain mitä ehdotaa?
Hiekalla ajoonhan tuo lähtökohtaisesti riittää. Sisäkori mahdollisesti maalaamattomasta tai maalatusta krossikopasta, jäykemmät jouset ja iskareihin lyhyempi isku eli ulos/sisäänjousto maastosta riippuen.
Asfaltille sitten lisäksi vaihde ja vielä jäykempää alustaa ja vakaimet yms. ovat eduksi. Sekä foam puskuri.
BTW,
Mulla on muuten vielä yksi hyväkuntoinen Impreza kori, sivusuojat ja kuviollisia rallirenkaita O.Z. tyylisillä 17mm hex vanteilla pari kierrosta joista toiset uusia, joten kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä YV:llä. Tähän kori ja rengas -pakettiin kuuluu lisäksi korinmukaisesti levittävät hexit taakse Kyoshoon. Hinta varsin edullinen.
Kiitos vinkistä!
Thomas
Tarviiko noi TT:n rallirenkaat inserttejä?
///Thomas
Toi takaputki on aikas makee. Sain itekkin focuksen valmiiks lukuunottamatta sponssitarroja. Nyt lähen heittää vähän rallia joten kuvaa tulleepi myöhemmin jos ny ei mene ihan palasiksi koko vehje. Valot topicissa on muuten aika makeen escortin linkki ja taitaa olla viel 1/8 kokoa. Sellanen kori siis metsästykseen jostain...Tuo kori ei ole 1/8 kokoa ja eikä taida saada muutenkaan enään mistään. Minulta saattaa löytyä vielä jokunen kori noita mitkä käy IGT1 pienellä puskurin modauksella eli jos on tarvetta niin voin käydä kaivelemassa varastosta löytyykö.http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7002.jpg (http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7002.jpg) & http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7000.jpg (http://s275.photobucket.com/albums/jj283/VeskuR/rallygame/?action=view¤t=IMG_7000.jpg)
nimimerkki 200t nii tol on myynis semoinen escortin kori kysy siltä
puu-ha ei vissiin ole deltaplastikilta sun kori? Mistä löysit noin hienon focuksen?
IGT eka päivää ulkona, vaikkakin vähäsen kesken.
Auto rakennettu uusista osista ja tulee keskidiffillä.
Alpha F850 koneella ja efra 2081 putkella.
Werks nelilapainen kytkin.
Nivelkardaanit edessä ja takana.
Savöx SC 1258TG servoilla ja Spektrum ohjaimella ja vastarilla.
125ml tankilla.
Jousia ja iskareita löytyy erilaisia.
Renkaita ja vanteita useita settejä erilaisia.
Tästä tulee puhtaasti ralliauto. Toisesta teen enemmän asvaltille/soralle, kun
on vaihteellinen. Tai mistä tietää vaikka sekin olisi sorapeli.
Sorry no more Bro
Mites bensa? Saitko hanketta aluelle?
onko kukaan järjestämässä rallygame ajeluita? Kevät tuli auto kaivettu esillle :wink:
Kuinkas pitkiä nuo korit on?Edelleen tietoa kaivattais, korkeuden vois myös kertoa. Ja tietysti korin esikuva ja valmistaja.
Sorry no more Bro
Mites bensa? Saitko hanketta aluelle?
Eipä täs ole paljon kerenny rc vehkeitten kanssa puuhaamaan. Bensa homma varmaan saa odottaa... Ootko kuvannu videoo escortista?
Nyt kun gt on lopettanut näiden pihasuddauksien järjestämisen niin pitäisköhän kerätä jotain listaa kavereista kellä näitä rallygame autoja on ja mihin ajoon soveltuvat? Esim näin:
Pekka_h
Ocm racing kaos
Asfaltti/sora ja savi
Lahti
Kyosho on tohon yx parhaimmista
Np millä ei? Hyvä varustevalikoima ja soveltuvuus just ralliin.
mut mulle ihan sama ostaa sen mikä miellyttää
Haluaisin kysellä hieman tyhmiä näihin ralliautoihin perehtyneiltä, ennen kuin päästän irti suitsista, ja alan tosissani lahjomaan vaimoa uuden lelun hommaamiseksi.
Voiko mistä vain 1/8 krossarista tehdä ralliauton, vai onko tietyistä markeistä/malleista helpompi lähteä liikkeelle? IGT:stä on ketjun lukemisen perusteella myös tehty ralliautoja, soveltuuko kaikki katuautotkin ralli vehkeen rungoksi? Koska ymmärrykseni polttiksista on 0, olen harkinnut pohjaksi käytettyä sähkökrossaria, vaikka siinä ainakin tunnelma taitaa kokea melkoisen kolauksen. Vai onko nitrojen oppiminen niin vaikeaa, kuin joistakin aloittelijoille suunnatuissa vastauksissa annetaan ymmärtää? Kehtaako tässä edes myöntää harkinneensa Kyoshon tai HPI:n valmista pakettia... :embarrassed:
Kiitoksia tutoroinnista.
Et lukenut kysyjän viestiä?
Äijä kysyi kehtaako Kössi valita - no kehtaa kyllä, hyvä peli tässä suhteessa, ok
Voiko mistä vain 1/8 krossarista tehdä ralliauton, vai onko tietyistä markeistä/malleista helpompi lähteä liikkeelle?
Moro!
Nostetaan vähän tätäkin ylöspäin. Onkos uusia rallygame autoja rakenneltu?
Oisko kellään kiinnostusta pieniin ilta-skaboihin jossain parkkipaikalla?
X808 on hitaasti muuttumassa ralliautoksi, ja edessä olisi iskunvaimennuksen suunnittelu asfalttipainoiseen ajoon, silti unohtamatta ajoittaista soralle eksymistä. Iskareissa on 6*1mm reijät, jousien jykevyydestä en osaa sanoa mitään. Pekka kirjoitti aikaisemmin ladanneensa samoilla reijityksillä varustettuihin iskareihin 2000 diffiöljyt, ja olivat toimineet. Koska kuitenkin olen ostamassa iskariöljyä, niin minkäslaisia numeroita suosittelisitte purkin kyljestä löytyvän?
Kylläpä alkoikin kiinnostaa nämä ralliautot!
Kertokaapa tietäjät jotain tuosta HPI:n 1/8 kokoiseksi mainostamasta Ken Blokista.
http://www.hpiracing.com/kitinfo/109313/ (http://www.hpiracing.com/kitinfo/109313/)
Kiinnostaa onko se oikeasti 1/8 kokoinen eli mitä se tykkää MMM+4S combosta? Esikuvan mukaan tehoa pitää olla liikaa. Nuo RTR:n sähköt vaan viittaa enemmän 1/10 kokoiseen leluun?
Onko muita hyväksi havaittuja "valmiita" ralliautoja johon MMM combo istuisi sopivasti?
Kylläpä alkoikin kiinnostaa nämä ralliautot!
Kertokaapa tietäjät jotain tuosta HPI:n 1/8 kokoiseksi mainostamasta Ken Blokista.
http://www.hpiracing.com/kitinfo/109313/ (http://www.hpiracing.com/kitinfo/109313/)
Kiinnostaa onko se oikeasti 1/8 kokoinen eli mitä se tykkää MMM+4S combosta? Esikuvan mukaan tehoa pitää olla liikaa. Nuo RTR:n sähköt vaan viittaa enemmän 1/10 kokoiseen leluun?
Onko muita hyväksi havaittuja "valmiita" ralliautoja johon MMM combo istuisi sopivasti?
Ei, WR8 EI ole oikeasti 1:8 kokoinen vaan jo kuolleen ja kuopatun Superten kokoluokan auto. Mittakaava on lähempänä 1:9 ku 1:10 tai 1:8.
Juu, kasisähköt on tuolle liikaa. Katseiln deltaplastikin koreja mutta aika hirveitä ovat. On se kumma kun mikään valmistaja ei ilmeisesti tee "oikeaa" 1/8 ralliautoa, tai edes jotenkin asiallisia koreja 330mm akselivälillä.
Juu, jotain ymmärrän minäkin mittasuhteista ja näistä rc leluistakin. Vaikka vaan pihasudittelija olenkin.Helpoin varmaankin on ostaa vanha landmaxi tai DRX:ä josta tehä. Kait noita muitakin saman mittasuhteen rally alustojaki on..? Menee aika säätämiseksi buggyn kaventaminen jos siihen ei saa valmiina lyhyempiä tukivarsia ja vetareita.
www.rallyclassics.se (http://www.rallyclassics.se) olisi audi 330mm akselivälillä, mitenkähän kaventaisi 1/8 crossaria...?
Bugin kaventaminen ei oikein onnistu vaikka olis kuinka pelimiehiä :grin: Tai onnistuuhan se jos on cnc koneita käytössä niin tukivarret vaan kapeammiksi. Vetarien teko on myös ongelma. Onnistuu pelimieheltä. Ralliauton pohjaksi igt2 pohjalevy ja alkaa olemaan skaala kohdallaan. Voisin harkita talven aikana tehdä koreja mallina jokin vanha ralliauto esim: Escort tms
Ite kallistuisin ennemmin tigillä liimauksen kannalle.
Voihan toi puristusliitos toimia jos hioo akseliin hieman tasaista pintaa ja kulmaa, muuten kyllä lähtee luistamaan. Kaikilla tosin ei oo tommosia puristusvälineitä käytössä joten samassa veneessä ollaan. :laugh: :wink:
Kyoshon valmiilla akseleilla ei tarvii puristella eikä hitsailla mitään :wink:
http://www.ebay.com/itm/Kyosho-GTW-1-Landmax-2-Super-Eight-Universal-Shafts-2-GTW1-NIP-/300728568560?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item4604d1caf0 (http://www.ebay.com/itm/Kyosho-GTW-1-Landmax-2-Super-Eight-Universal-Shafts-2-GTW1-NIP-/300728568560?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item4604d1caf0)
Mitkäs (ja kenen valmistamat) korit käyvät Kyoshon DRX:ään ilman modauksia? Kiinnostaisi vaihtaa tuo Subarun kulunut kori jo johonkin uuteen (esim. tuohon Minin koriin).
Ei ole uutta rallygame-projektia, mutta vanhaan pitäisi tilata renkaita. Jarrut ja kytkin täytyisi käydä läpi sekä muuta pikku virittelyä. Onko kukaan kokeillut hobbykingin 1/8 onroad renkaita? Lämpiäis vaan nyt noi kelit.
Näitä tarkoitin.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=26442 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=26442)
Te jotka ootte konversoineet M8 buggyjä rallygame:ksi, niin miten ootte toteuttaneet joustovarat, iskarit ja iskaritornit? Vakio etuiskaritornihan ei välttämättä mahdu keulastaan matalan korin alle...Moro!
Olihan siellä itelläkin rajoitusruuvit tukivarsissa. Eli alustahan on vanha Thunder Tiger EB4 S2 ja siinä oli melko matalat iskaritornit edessä joten sen suhteen ei tullu ongelmia. Hommasin vielä lyhyemmät infernon billetti iskarit(vain edessä kiinni kuvassa) ja aika hyvältä noin niinkuin käteen tuntuu toi jousto ja vaimennus noissa. Tietty eri asia miten sit täydellä painolla ajossa vaikuttaa..? Tänään saapui vihdoin korikin joten projekti nytkäthää pikkuhiljaa vauhtiin. :azn:
Näppärän näköinen peli.
Kyllä minullakin mahtui hyvin Xray 808 vakio iskareilla Ford focuksen kopan alle. Sisään joustoa ajattelin silloin aluksi rajoittaa, mutta ole enään nähnyt sitä tarpeelliseksi, kun alusta on aika jäykäksi säädetty ja aika tasasella olen toistaiseksi ajanut. Sopivan mittaisen polttoaineletkun pätkän laittaa vaan iskarin männän varteen, jos tarve vaatii.