Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - karg

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4PX
« : 08.09.15 - klo: 12.43 »
Eipä tullu kahvan mukana akkua eikä laturiakaan. Kuittasin Hobby People -verkkokaupasta passelin akkupaketin kahvan sisään ja samasta paikasta löytyi latauspistokkeeseen sopiva laturikin ja hyvin toimii:

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=28033&language=fi

Tavotteena oli lähinnä se, ettei tarvii irrotella akkua kahvasta paitsi sitten kun akku on sökö, eli latauspistoke on meikälle relevantti. Pärjää sitä toki AA-pattereilla tai AA-akuillakin. Näillä mentiin aiemman Nomadio Sensorin kanssa pitkään.

Hobbylinnassa oli joku aika sitten ko. radio hintaan 499€. Ite taisin maksaa pari kymppiä enemmän ku tilasin eBayn kautta (Hobbylinnassa oli turhan pitkä toimitusaika).

EDIT: Nyt noita on näköjään varastossa ja hinta on sama:

http://www.hobbylinna.fi/tuote/t4px-rattradio-faast/FPT4PX/

2
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4PX
« : 29.08.15 - klo: 13.45 »
Minkähänlainen seinälaturi sopis tän radion kanssa? Meikällä on tallissa joku Futaba-laturi, mutta sen pistoke on liian iso T4PX:n latausjakkiin.

3
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 26.04.12 - klo: 18.31 »
Nonni, sainpas vihdoin ton 30,5cc Trevor Simpson -myllyn Bajaan kiinni. Lohko hommattu 2007 ja yläkerta 2010. Vähän kesti toi operaatio, tais olla muuta tekemistä tai jotain.. aiempi ESP 30,5cc kone näytti kyllä olevankin täydellisen remontin tarpeessa. Uus kone hörähti kivasti myös tulille. Kierrättelin sitä tossa terassilla naapureiden iloksi vartin verran. Käryä tuli melkosesti kun kaasari on hiukan rikkaalla toistaseks, mutta lähti Dominatorista silti kunnon meteli  :laugh:

4
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 26.04.12 - klo: 16.01 »
Toi Pipercross pitänee myös öljytä..? Näyttää ainaskin siltä, että menee pölyt läpi jos se on kuiva.

5
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 24.04.12 - klo: 09.40 »
Jees, löytyi. Kiitokset!

6
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 24.04.12 - klo: 09.31 »
Löytyskö jotain linkkiä, mistä näkis että minkälaista kantsii mennä kyselemään juurikin Bajaan?

7
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 24.04.12 - klo: 09.12 »
- Unifilter + musta Pipercross

Mistä tommonen sopiva Pipercross kantsii tilata?

8
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.04.12 - klo: 18.56 »
Killer-rc on ainut mitä mä suosittelisin, kun se osaa sentään sammuttaa moottorin + voi sammuttaa lähettimestä.
Ei paljoo naurata jos vaikka kaasuservo kyrvähtää, nii ei paljoo tavalliset feilseiffit siihen puutu, eikä kuminauhat.

http://www.killerrc.com/

http://www.dimensionengineering.com/products/battleswitch

Duunasin omaan Bajaani tommosesta aiemmin killswitchin. Voi sammuttaa moottorin lähettimestä ja osaa myös tappaa menon jos virrat katoaa esim. kokonaan. Piuhat vaan sammutusnapille ja oikee kytkentä tohon kytkimeen, niin homma rokkaa.


9
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 17.04.12 - klo: 17.12 »
Hämeenlinna

10
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.12.10 - klo: 07.55 »
Tarpeeksi vain lumisuojaa kaasarin ympäristöön. Jossain vaiheessa tietty kovempi pakkanenkin voi alkaa hyytämään kaasaria, mut ainaskin meikäläinen pysyttelee niillä keleillä varmaankin muissa hommissa kun Bajan rankaisussa, joten tuotekehittelyä en jaksa tolta osin jatkaa ;)

Huopaa:



Villasukkaa:



11
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.12.10 - klo: 19.09 »
Kävimpä Bajan laittamassa tulille, 3kk seisonnan jälkeen. Varauduin kunnon nykimis sessioon, jos vaikka kastelee yms... eihän näistä koskaan tiiä vaikka niiin tarkkana koittaa olla.

Kävin tos viime sunnuntaina laittamassa Bajan tulille n. 2.5v seisonnan jälkeen. Ei mitään ongelmia.. lähti laakista käyntiin kun nyin ryyppy päällä muutaman kerran ja toimi muutenkin mallikkaasti. Ajelin siinä sitte eukon kanssa yhden tankillisen (n. 55 min) ja sitten Baja olikin valmis sulattamoon (=suihkuhuone). Ei se tosin kiertäny ku karvan yli 16000 mut syykin selvis sitte myöhemmin kotosalla kun kattelin tulppaa. Kävi rankasti liian rikkaalla. Kaavailin, että laitan sen TS-koneen kiinni vasta sitten, kun alkaa pitoa löytymään. Tossa nykyisessä 30.5cc ESP-koneessakin on rankasti liikaa tehoa talvikeliin :D

Kaasarin ympärille värkkäsin vanhasta villasukasta suojan, niin ei päässy lumi jäädyttämään kaasaria. Aikoinaan talvella oli semmosta, että vaikka Bajassa on sivuilla huovasta tehdyt suojat, niin kaasarin päälle pääs silti sen verran lunta, että se alkoi olemaan liian kylmissään n. 20-30 minsan jälkeen.

12
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.11.10 - klo: 21.23 »
Hyvä, että toinenkin TS mies ilmaantu  :wink: Saa vaihdella kokemuksia, sitten kun niitä sullakin on.

Mulle tuli kyseinen paketti tossa syksyllä, sisään ajot on suunilleen tehty. Neulojen kiristykseen toi jäi. 20 pakkasta niin ei kehtaa.

Mulla on muuten sama setti mutta 27.2cc ESP:n tekemänä.



On ollu toistaseks pelkkää kuivaharjottelua... Ei kans oikein kehtaa mennä tonne ulos seisoskelee pitkäks aikaa ku täälläkin on semmoset 16 pakkasta.

TS/ESP-kone lepäilee pöydällä. Eilen pistin lohkon kylkeen suojaverkkoa ettei turhaan pääse isompia kiviä kolisemaan vauhtipyörän kanssa.

Työstin tänään joutessani spurriin uudet magneetit telemetria-anturii varten, kun muistelin että viimeeks kauan sitten ajellessa lakkas tulemasta telemetria-arvot kapulaan. Niinhän se oli, että miinusmagneetista oli syöpyny pintaa irti. Taas toimii.. onneks noita magneetteja tuli aikoinaan tilattua 100kpl setti, niin joutaa vaihdella kun jaksaa/ehtii/huvittaa. LED-valot näytti myös toimivan :P


13
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.11.10 - klo: 10.49 »
Joskohan sais elvyteltyä tän harrastuksen pitkästä aikaa.. Baja on lepäilly n. 2.5 vuotta kun on ollu ilmeisesti "muuta tekemistä" liikaa (ehkä naiset ja bisse..emt.). Löytyi taannoin kaapista täysin käyttämätön TS:n työstämä alumiininen induktiolohko, mikä on sitten ootellut sopivaksi portattua headkittiä muistaakseni n. 3 vuotta. Aluksi niitä ei saanut hankittua järkevästi ja sitten asia unohtui samalla kun Bajailukin. Nyt DDM:ltä sai suoraan varastosta kätevästi ESP:n porttaaman CY 30.5cc pytyn ja mukana tuli myös passeli Zenoah-mäntä. Fiilistelin koneen kasaan toissa iltana kun sain kamat tullista ulos.

Tuossa on lähtökohta:



Kone odottelee vielä kevennettyä vauhtipyörää ja toisaalta myös hiukkasen lämpösempiä kelejä. Sisäänajelu ei oikein napostele pakkaskeleillä. Ajattelin rankaista tässä talvikeleillä vanhaa kisakireetä 30.5cc konetta, mikä on nyt Bajassa paikoillaan.


14
Hyvä idea jos 1/5 -skaalan autoillakin pääsis johonkin radalle koittamaan. Täältä Kanta-Hämeestä tulis ainakin 2 sälliä mestoille ja talkoisiinkin sikäli kun aikataulut sopii.

15
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.04.08 - klo: 09.43 »
Kaikenlaisella hiekalla pitoa riitti vähintäänkin riittävästi paitsi semmosessa rantahiekassa, missä tarvittais muutenkin kauharenkaita. Jos Dirtbustersit vaan kestäis, ajelisin ehkä niillä, mutta toistaseks parhaat takarenkaat on kyllä ollu noi Badlandsit. Tarpeeksi pitoa, ajo-ominaisuuksia, kestävyyttä ja huokeutta.

Itelläni on tommoset isonappiset Hostile MX:t varastossa. Voin pistää kommenttia kunhan kerkeen joku päivä testaamaan niitä.. ovat vielä neitseelliset.

16
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.04.08 - klo: 15.44 »
Itse laitoin tilaukseen Pro-Line Badlands:it bajaan, kun vakiot renkaat ei paljon ole kehuja saanut kestävyydestä.

Näissä myös todella hieno Motocross kuviointi. Onkohan täällä jollain kokemuksia Badlandseista?

Jep. Tuli rankaistua viime sunnuntaina Badlandseja muutama tunti eikä ole harmittanut että tuli moiset hommattua. Renkaat toki kuluvat, mutta pääasia on se, että ne ei repeä ja hinta on varsin kohtuullinen. Jokaiset meikän Bajassa olleet HPI:n Dirtbusterit on tähän mennessä revenneet paitsi ne yhdet, mitä ei ole käytetty kertaakaan ;)

17
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 28.03.08 - klo: 09.50 »
Ja sillä välillä säädetään sytytys ennakkoa, että jos tuntuu kone räkivän ja kaikki olevinaan kohdallaan niin tuossa vielä yksi säätö kohde.
Käsittääkseni suurin merkitys ylä kierroksilla.

Tästä säädöstä en ole kuullut ainakaan kisapaikalla joten en tiedä kuinka paljon vaikuttaa moottorin käyntiin mutta se ihan tavallinen paperi väliin ja kiristä niitä ruuveja ja se on siinä.
Jerzi

Normaali käyntikortti on myös osoittautunut sopivaksi tohon puolan ilmaraon säätöön :) Ainakin sillä konstilla koneet on toiminu hienosti röpöttämättä.

18
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.03.08 - klo: 19.10 »
Juu, ei tarvii kokonaan purkaa. Pitää varmaan tuoda taas auto keittiön pöydälle =). Eilen jo putos yksi prikka varastossa ja joudun puoli varastoa heittämään pihalle, että löysin sen. Voi hitsi kun olis joku autotalli tai ISO varasto, missä olis tilaa harrastuksille. No mutta, eiköhän se siitä taas kuntoon saada ja ajot jatkuu.

Niinpä... prkl ku joutu pistää omakotitalon lihoiks tossa aiemmin samalla ku meni avioliitto kuralle ni hävis se tilava autotallikin. Nyt on sitte rivarin pätkä ni oon kans vähän joutunu miettii tota Bajan räpläyspaikkaa uusiks ;) Hyvä ku löyty se kivi sieltä jarruista ni ajot jatkuu. Siinä SS-Bajassa on alumiininen diffiboksi ni varmaankin säästyt purkamiselta.. RTR:ssä se sama mokkula on muovia niin se ei kestä kovempia tehoja.. öljyt tulee pihalle ku se muovikotelo muljuaa ja sitte rattaat hitsaa kiinni. Ite pistin lukkoperän siihen toistaseks ja varmaan vois semmosen alumiinisen diffiboksin hommata seuraavaks.

19
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 21.03.08 - klo: 14.53 »
Hitto, joutuu purkamaan koko takapään, että saa diffiboksin pois sieltä. Huomenna varmaan lisää kerrottavaa...

Purat sen verran että saat sen päälimmäisen alumiinilevyn irti ja sitten tukivarret yläpäästä irti niin sen diffiboksin saa muljutettua sieltä pois. Ei tarvii siis purkaa kaikkea pois.

20
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 21.02.08 - klo: 08.48 »
Näin ensimmäisellä kerralla kyllä siihen ilta meni. Tosin aina välissä purin ja välillä kävin tekemässä jotain muuta. Mutta sanotaanko että taidoista riippuen 2-4h. Ohjeetkin tuohon netistä löytää kuvien kera.

Muutaman kerran kun on tullut toi Bajan diffi räjäytettyä, niin nykyään purku -> kasaus menee 1-2 tunnissa riippuen janosta. ;) 2 kpl niitä muovisia diffikoteloita ehti vääntymään huonoksi ja sitten pistin lukon paikalleen jotta se kohta ei enää reistailisi. Nythän saisi HPI:lta myös SS:ssä käytetyn alumiinista valetun diffikotelon, joka vois ehkä olla hyvä hankinta kesäksi jos toi lukkoperä alkaa haittaamaan jotenkin.

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 04.02.08 - klo: 13.29 »
Taisi saada bajaan turtle racingin valmistamat. Hintakin vakiovetareihin nähden moninkertainen. Taispa olla yli 100 dollaria.

http://www.davesmotors.com/store/product1641.html

Jos tarkoitit tätä settiä, niin kyseessä on vain renkuloilla vahvistetut standardit vetarikupit ja HPI:n HD-vetarit.


Jaa no sitten ei taida löytyäkkään :). Ajattelin vain noiden olevan cvd:t koska hinta noin kova verraten perus HD vetareihin.

Jep. Hinta on helpompi ymmärtää kun ottaa huomioon, että siinä on kummankin pään vetarikupit ($28,80 + $30), sitten noi HD-vetarit ($25,75) ja vähän käsityötä päälle eli ne lisärenkulat sekä hitsaus paikalleen :)

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 04.02.08 - klo: 12.50 »
Taisi saada bajaan turtle racingin valmistamat. Hintakin vakiovetareihin nähden moninkertainen. Taispa olla yli 100 dollaria.

http://www.davesmotors.com/store/product1641.html

Jos tarkoitit tätä settiä, niin kyseessä on vain renkuloilla vahvistetut standardit vetarikupit ja HPI:n HD-vetarit.

23
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 29.01.08 - klo: 19.11 »
Onko kenelläkään Bajan omistajalla kokemusta, saako takapotkulla epätasaisella radalla (vrt. M8 rata) tuollaisen isolohkon  tehoja siirrettyä ajettavasti rataan?

Nykyään Bajaan saa ainakin kelvollisia (lue: kestäviä) renkaita niin voimankin saa siirtymään hyvin rataan ilman että takarenkaat repeää. Sitten myös lukkoperä auttaa tietynlaisissa olosuhteissa.

24
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 29.01.08 - klo: 08.23 »
Bajalla pääsee monissa semmoisissa paikoissa vaivattomasti mihin M8-nitrokrossarilla ei ole asiaa nelivedosta huolimatta. Esimerkkinä mainittakoon esim. 5cm lumikerroksen peittämä hiekkakenttä ;) FG/MCD/Carson -autoista minulla ei ole kokemuksia.

Hauskoja laitteita molemmat, Bajalla on vaan leppoisampi ajella jossain isolla alueella kun ei tarvitse tankkailla jatkuvasti.

Nelivetoa ei ole Bajaan näyttänyt olevan tarjolla eikä ole varmaan helppo rasti edes tehdä semmosta nykymalliseen Bajaan.

25
Baja menee n. 75 km/h, HoBao vähän hiljempaa, PTA vielä hiljempaa ja Micro-T on hitain.

26
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.01.08 - klo: 07.05 »
Ton uuden koneen kytkinkopassa päällä oleva ruuvin paikka kannattaa dremelöidä pois. Kaasulinkki ei muuten sovin paikalleen kunnolla. Vertaile orkkiskoneen vastaavaa paikkaa ja pyri samaan :)

27
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 23.01.08 - klo: 19.43 »
Tossa meikäläisen Baja nykyisessä kuosissaan:



Valoa kansalle:




28
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 23.01.08 - klo: 09.43 »
Asiallisen oloinen alusta. Tuosta sitten vaan virittelemään :azn:

29
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.01.08 - klo: 07.59 »
Meet johonkin tarpeeks pienelle alueelle ni ei voi ajella sormi krampissa liian kauan  :wink:

30
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 21.01.08 - klo: 20.50 »
Onko kukaan asentanut boost bottlea bajaan? Ja jos on niin minne sen mahduttanut? :).

Voipi olla että kun saat sen 29cc koneen käyttöön niin et tarttee boost bottlea. Ainakin 23cc -> 30,5cc muutoksessa se alakierroksilla esiintyvä lyhyt tehottomuuden hetki häipyy vaikka käytössä on sama vakiokaasari. Kaverilla on 29cc portatun koneen kyljessä semmonen kiihdytyspumpulla varustettu kaasari ja sekin irtoaa tyhjäkäynniltä ku kuppa Töölöstä.


Sivuja: [1] 2 3 4