Kirjoittaja Aihe: World GT  (Luettu 88409 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: World GT
« Vastaus #150 : 09.09.10 - klo: 21.24 »
2s+17.5t on myös vaihtoehto masters of foam racingissa. Tätä comboa löytyy jo monelta kaapista ja voi olla ihan hyvä tapa tulla mukaan WGT luokkaan. Näköjään saksalaiset ovat testanneetkin kun kerran uskaltavat päästää 10.5t+1s ja 17.5t+2s samalle viivalle.

Ei tosin oo mitään havaintoo miten 2s akku laitetaan wgt autoon, kait se tulee niinku krossiin?
« Viimeksi muokattu: 09.09.10 - klo: 21.57 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #151 : 09.09.10 - klo: 21.53 »
Masters of foamracing kisoisssa on todellakin myös 2S+17.5 vaihtoehto.

2S lipoakun nimellisjännite 7,4 V on tupla verrattuna 1S akun 3,5 volttiin. Tämän jännitteen nousun kompensoi tietyltä osaltaan miedompi 17.5 moottori. Ja lisäksi 2S akku on painavampi.

Maailmalla on muutamisssa kisoissa ajettu molemmilla voimanlähdeversioilla 1S+15.5 ja 2S+17.5 Kierrosajoissa ei ole merkittäviä eroja puoleen eikä toiseen. Sanoisinko tasaväkisiä ovat.

Päivitän sääntöehdutusta päivän parin päästä kun saadaan lisää kommentteja.
 

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #152 : 09.09.10 - klo: 22.18 »
Hyvä huomio goosilta. Mulla on autossa tällä hetkellä kiinni 2s+17.5, voisin oikeastaan jättää ne siihen paikalleen niin pääsee testaamaan jahka radat aukeaa. Mieluiten ajaisin tolla setillä jos mahdollista niin voisi jäädä tekosyy hankkia stanukiila 1s säädintä varten...

Muutaman kokeilun perusteella, Gallerian katto ja Turun Areena, 2s+17.5 ei vaikuttanut yhtään huonolta paketilta. Vauhdit/tehot oli maltillisia ja ajettavuus hyvä, tosin verrokki puuttui.

Xray X10L:ään 2s akku laitetaan runkoon pitkittäin, on tehty käytettäväksi molemmilla akkutyypeillä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #153 : 10.09.10 - klo: 15.55 »

Onko jollain suomalaisella kauppiaalla WGT:hen Jacon Lilac renkaita?

Onkohan jollain suomalaisella kauppiaalla suunnitelmissa pitää samaisia donitseja myyntihyllyssä?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #154 : 10.09.10 - klo: 16.19 »
Lilacien osalta näyttää tällä hetkellä huonolta, puodit on kyselty ja eioota on tarjottu. Voi olla että joku kiska on soittamatta mutta aika epätodennäköistä että kaupoissa olisi renkaita hyllyssä tällä hetkellä. Sama tilanne on maailmalla, out of stock, on yleisin termi lilacien kohdalla.

Toivottavasti renkaita saa jatkossa Suomen kauppiailta niin ei tarvii elättää ulkomaan ihmisiä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #155 : 10.09.10 - klo: 16.37 »
Mä tilaan omaan käyttöön 1/12 renkaita ja pitoainetta jne juuri isoa kasaa, joten tulee siinä samalla jos on tarvetta
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #156 : 12.09.10 - klo: 15.09 »
Semmosta kiesiä, noi sähköt sattu olemaan irrallaan pakissa ja roiskaisemalla paikalleen. Ensi viikolla vaihtuu servo pienempään ja nopariksi Xerun 1s, kone 17.5 ja 2s lipo on tarkoitus pitää kiinni että pääsee vertaamaan vauhtia 1s/10.5 autoon.

http://kuvablogi.com/nayta/2788273/

Aina ei jaksa miettiä kierrosaikojen sekuntteja tai kymmenyksiä joten koriksi valittiin oikean auton näköinen kori, ei tuulitunneli lättänää millä toki ajetaan kovempia aikoja. Litteämpi kori on myös tulossa mutta tällä lähdetään liikkeelle. Vielä kun saa renkaat alle ensi viikolla niin saa leikattua pyöränaukot lopulliseen muotoon ja koritolpat oikean mittaisiksi. Viime talven neon-villityksestä palattiin takaisin tuttuun ja turvalliseen UR:än metallihohto oranssiin. Takimmaisille koritolpille tehtiin hiilarista levityspalat ja nyt tolpat tulee näppärästi kylkilinjan päältä läpi, ei revi mattoa kun toisinaan ajellaan tassut taivasta kohti :wink:

http://kuvablogi.com/nayta/2788272/
 
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo: 21.07 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #157 : 12.09.10 - klo: 15.38 »
On se porske kyllä hyvän näkönen verrattuna niihin lättänäkoreihin.

Tehkää porske kuppi niin on radalla hienon näkösiä kiesejä.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #158 : 12.09.10 - klo: 15.55 »
Ohjausgeometriat näyttäs olevan miten sattuu. Siirrä servoa eteenpäin, jotta saat linkit päältäpäin katsottuna 90 asteen kulmaan auton keskiviivan kanssa, tai vähän niin, että servo on edempänä sen verran, että linkkien ulkopäät taempana vs servon kiinnityspiste.

Myös vaakatasossa linkkien tulisi olla ulkopäästä hieman korkeammalla elleivät jo olekkin, jotta tulee hyppyohjaus oikeaan suuntaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #159 : 12.09.10 - klo: 16.02 »
Ja kun lukee tarkemmin niin huomaa että sähköt on vaan heitetty autoon ja uusi "oikeanlainen" servo on autoon tulossa.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #160 : 12.09.10 - klo: 16.05 »
Juu, geometria korjaantuu kun saadaan autoon sopivampi servo. Kiitos kuitenkin huomaavaisuudesta ja vinkeistä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #161 : 12.09.10 - klo: 16.34 »
Mitä ne lättänäkorit on? Ei mun mielestä Sophia ja Corvette kovin lättänöitä ole, mutta rumuuteen en ota kantaa.
---

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #162 : 12.09.10 - klo: 18.35 »
No joo, ehkä kommentoin koreja hieman kärjistetysti. Onhan niistä vielä tuulitunnelin jälkeen tunnistettavissa korin esikuva... makuasioista ei kannata alkaa kiistelemään :wink:

Saako Protoformin Corvettea enään mistään vai onko tyytyminen HPI C6 Vetten koriin?



Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #163 : 12.09.10 - klo: 18.50 »




Ihan sidettävä Fiatiksi, mutta ilmeisesti aiempien viestien tarkoitus oli jälleen kerran vain päästä....? :mrgreen:
---

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #164 : 12.09.10 - klo: 19.02 »
Renkaita, koreja yms WGT autoihin löytyy mm. www.wgtshop.com nettikaupasta. Jacon renkaita heillä ei enää ole ohjelmassa. Ovat vaihtaneet Jacon BSR renkaisiin kertoi Evaldas Urbonas tänään. Kauppa tuntuu toimivan hyvin. Muutamia kertoja on tullut kauppaa käytettyä. Viimeistään tilausta seuraavana päivänä on laittanut tavarat eteenpäin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #165 : 12.09.10 - klo: 19.15 »
Ihan sidettävä Fiatiksi, mutta ilmeisesti aiempien viestien tarkoitus oli jälleen kerran vain päästä....? :mrgreen:

Sulla jäi lause kesken, rohkeasti loppuun vaan. Päästä mihin?

Kylätason RC-kuski.

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #166 : 12.09.10 - klo: 19.27 »
Jaco Lilac ei ole ainoa WGT luokkaan hyväksytty yksityyppirengas vaikkakin me täällä Suomessa olemme pitäytyneet ajamaan vain sillä. Muut hyväksytyt renkaat ovat:
-CRC 2300 eturengas ja 2302 takarengas
-BSR Lilac

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #167 : 12.09.10 - klo: 19.28 »
Ihan sidettävä Fiatiksi, mutta ilmeisesti aiempien viestien tarkoitus oli jälleen kerran vain päästä....? :mrgreen:

Sulla jäi lause kesken, rohkeasti loppuun vaan. Päästä mihin?



Framelle.. daiju  :grin: JK (=just kidding)
« Viimeksi muokattu: 12.09.10 - klo: 19.32 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #168 : 12.09.10 - klo: 19.32 »
No kato, niin taita olla, dorka :mrgreen:

Kylätason RC-kuski.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: World GT
« Vastaus #169 : 12.09.10 - klo: 19.52 »
Jaco Lilac ei ole ainoa WGT luokkaan hyväksytty yksityyppirengas vaikkakin me täällä Suomessa olemme pitäytyneet ajamaan vain sillä. Muut hyväksytyt renkaat ovat:
-CRC 2300 eturengas ja 2302 takarengas
-BSR Lilac

ParmaPSE ja Mobgums on myös Jacon valmistamia, eli niilläkin voi ajella.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: World GT
« Vastaus #170 : 15.09.10 - klo: 14.16 »
Lainataas Jarkkoa tähänkin ketjuun, kun näkyy WGT:kin olevan mukana. Eli itsellä on vakaana aikomuksena hommata myös tämmöinen 1/10 lankkuauto ja siten on myös hiukan intressejä ottaa kantaa tulevaan sisäkauteen. Eli sääntöjä ei varsisnaisesti ole, mutta onko tarkoituksena ajaa vapaalla säätimellä vai kiinteällä 0-ennakkosäätimillä?

Kun nyt, oman käsityksen mukaan, kyseessä on ns. vakioluokka niin olisin tässäkin (kuten 1/12 stock) tuon 0-ennakon kannalla, miten muut? Mutta onko tuo 13.5 hyvä vai olisiko 10.5 parempi?

TQRacingin mattis-kisan kutsusta ilmenee kalifornialainen speksi 1/12 puolelle, mutta turistiinkin tästä poimittavissa selkeälinjainen speksaaminen.


Old fart

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #171 : 15.09.10 - klo: 18.16 »
Kun nyt, oman käsityksen mukaan, kyseessä on ns. vakioluokka niin olisin tässäkin (kuten 1/12 stock) tuon 0-ennakon kannalla, miten muut? Mutta onko tuo 13.5 hyvä vai olisiko 10.5 parempi?

Verrataan jälleen kerran tän vuoden IIC kisojen parhaita alkuerätuloksia..

Expert World GT 10.5 dynaamisella ennakolla, tulos 31/5:05.380
World GT 13.5 0-ennakko, tulos 29/5:10.115
Modified Rubber Tire Sedan, tulos 31/5:08.738 (loput a-finalisteista ei päässyt edes 31 laps)

Joten Ilpon ehdottama 10.5 ja vapaa säädin ei mielestäni ole ainakaan haluttu suunta?

EDIT. korjattu 13.5 säädin.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo: 20.50 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: World GT
« Vastaus #172 : 15.09.10 - klo: 19.35 »
Itse autojen nopeudellahan ei ole juuri merkitystä kisatessa ja toisten kanssa ajellessa, jos vaan vauhdit ovat tasaväkisiä, vrt. vaikka minit. Toki ajamisessa saisi olla myös hieman haastetta, ettei se ole pelkkää liipasin pohjassa ohjailua.

Mikä sitten olisi se oikea paketti, 10.5? Eli voisiko WGT:ssä ja 1/12 stockissa olla samat sähköt?
Old fart

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #173 : 15.09.10 - klo: 21.24 »
Yhteenvetoni maailmalla käytössä olevista WGT luokan säännöistä on kuten viestissäni sanon sääntöluonnos keskustelun pohjaksi. Yhteenvetoni jälkeen vielä Jarkko oli löytänyt TQRacingin mattoluokkien säännöt. Mitkä on lainattu myös tähän viestiketjuun. LasVegasin IIC kisoista on saatu eri luokkien kierrosajoista ja tuloksista samoissa kisoissa hyvää vertailukelpoista tietoa, kuten Jarkkom viestissään kertoo. Nyt alkaa olla kasassa aineksia vetää jälleen kerran hieman kasaan keskusteluja. Näyttäisi siltä, että seuraavat kaksi vaihtoehtoa moottori+säädinpaketiksi on jäljellä , joista valinta voitaisiin jo varmaan tehdä:

A. 10.5 moottori + 0-ennakkosäädin
B. 13.5 moottori + 0-ennakkosäädin

Ehkä enemmän keskuteluissa vaaka on kääntymässä 10.5 moottorin kannalle.

   
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo: 21.28 kirjoittanut koivisi »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: World GT
« Vastaus #174 : 15.09.10 - klo: 22.50 »
Nuo vaihtoehdot edellä kuulostaa hyvältä  :grin:

Mutta olisiko moottori vapaa 10.5 tai 13.5 vai rajattu joihinkin tiettyihin merkkeihin/ malleihin, esim vastaaviin kuin turistissa?
Old fart

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: World GT
« Vastaus #175 : 15.09.10 - klo: 23.01 »
Nuo vaihtoehdot edellä kuulostaa hyvältä  :grin:

Mutta olisiko moottori vapaa 10.5 tai 13.5 vai rajattu joihinkin tiettyihin merkkeihin/ malleihin, esim vastaaviin kuin turistissa?

ei tässä sarjassa tarviita niin tarkkoja sääntöjä, tuut nyt vaan ajamaan sillä mitä on ja pidät hauskaa :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #176 : 16.09.10 - klo: 08.30 »
Mikko, sinun alueesi kisat (A8) ei enää rajaa kisaamista turistissakaan tiettyihin malleihin, tämä pätee sekä säätimeen että moottoriin. Siis kaikki merkit ja mallit käy kunhan "käämitys" oikea ja 0-ennakko.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #177 : 16.09.10 - klo: 09.19 »
Itse olisin ton 10.5 koneen ja 0-ennakkosäätimien kannalla sekä miksei mukana voi olla ns. vanhan sukupolven säätimet myös. Akkuna tietysti 1S. Viime vuoden TSP-10 moottorilla tosin antaa hieman tasoitusta, koska siinä on lukittu ennakko.

Tärkeintä on kuitenkin, että autoja tulee baanalle.
---

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #178 : 16.09.10 - klo: 20.27 »
Itse olisin ton 10.5 koneen ja 0-ennakkosäätimien kannalla sekä miksei mukana voi olla ns. vanhan sukupolven säätimet myös. Akkuna tietysti 1S. Viime vuoden TSP-10 moottorilla tosin antaa hieman tasoitusta, koska siinä on lukittu ennakko.

Tärkeintä on kuitenkin, että autoja tulee baanalle.

Meillä on 10,5 kone ja joku kiinalainen säädin.... En osta uutta konetta.... Jos ei näillä saa ajaa niin ajetaan huvikseen....
-Henry Mort

karvanaama

  • Vieras
Vs: World GT
« Vastaus #179 : 16.09.10 - klo: 20.45 »
WGT auto on tässä mietinnän alla talviajoja silmällä pitäen. Lähinnä mietityttää tässä kohdin autojen rakenne siinä mielessä, että sopiiko noihin 2S lipot ilman suurempia modailuja. Mitä noita kuvia on katsellut esim xray ja bmi, niin ahtaalta näyttää.

Tarkoitus ei ole kilpailla, vaan kokeilla touring puolta, enkä 1S noparia ja akkuja ala erikseen hankkimaan.